Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
M299 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:24:
Heel vreemd, geen update beschikbaar blijft hij aangeven. Ik heb hem helemaal los gekocht, niks branded. Zowel op SEUS als op de update server in de telefoon zegt ie dat er geen updates zijn. Ik heb toch echt nog de 29 firmware.
idem hier,

1200-4040
R1CA029
070922

Reg. datum: 30 september 2007

ben vandaag weer naar de stad geweest richting belcompany. vroeg een medewerker of ik een werkend exemplaar kon testen van de k850, hij pakte m uit zn zak en liet mij er mee spelen. ik moet zeggen dat t echt een leuk toesteltje is. hij zei dat ie er zelf geen problemen mee heeft gehad in de aantal weken dat ie het toeste heeft. kheb ook nog gespot onder zn lenskapje voor eventuele stofjes, mar heb niks kunnen vinden (of ik had gwn te weinig licht). maar k moet zeggen dat ik toch best tevreden ben over het toestel en m morgen/maandag ga bestellen bij Hi. t grappige is hij kwam tegelijk met verkooppraatje over abo's ed. maar de toestelprijs bij BC ligt nog relatief hoog dus dan bestel ik m liever online dan dat ik m in de winkel haal. die tiptoetsen waren wel even wennen :D

Nou, het knopje waarmee je foto's maakt is bij mij al stuk. Heb het ding net een week of 3 :(
Moet zeggen dat de algehele bouwkwaliteit mij sowieso tegenvalt. Die touchbuttons kraken af en toe een beetje, en reageren ook niet altijd. Dinsdag maar terug naar de winkel ermee, en hopen dat ik meteen een nieuwe krijg...

Gigabyte P35-DS4, E6750@3.6ghz + Scythe Infinity, 4x1GB Crucial BallistiX Tracer PC-6400 @ 4-4-4-9, Club3D 8800GTX, 2x Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB Raid0, Antec P182, Seasonic 500 watt

Reg. datum: 11 oktober 2007

quote:
Nyarlathotep schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 21:04:
Nou, het knopje waarmee je foto's maakt is bij mij al stuk. Heb het ding net een week of 3 :(
Moet zeggen dat de algehele bouwkwaliteit mij sowieso tegenvalt. Die touchbuttons kraken af en toe een beetje, en reageren ook niet altijd. Dinsdag maar terug naar de winkel ermee, en hopen dat ik meteen een nieuwe krijg...
Wat doe je dan in vredesnaam met die touchbuttons om ze te laten kraken? Ze reageren op temperatuur verschil, niet door er op te drukken. Bij mij reageren ze al als ik mn vinger vlak boven de knop hou....

Ik heb het nu voor mekaar gekregen om te internetten via bluetooth verbinding met de adsl verbinding van mn comp 8) >:) . Het was achteraf bijzonder simpel maarjah.

Ik kan nu via de ingebouwde browser alles doen wat er mogelijk is. Alleen de andere dingen zoals de Update service, track ID en bijv Opera Mini doen het weer niet. Dit komt omdat ze een internet profiel nodig hebben. Maar wat ik nu heb is alleen een PAN verbinding zonder dat daarbij een extra data account wordt gemaakt. Dus als ik bijv. Opera Mini opstart gaat ie zoeken naar de best mogelijke verbinding, maar dan wil die een verbinding maken met een data account. Maar ik wil dat Opera Mini werkt via de PAN verbinding. Heeft iemand hier al ervaring mee. De k850i werkt namelijk niet hetzelfde als de k800i wat de PAN verbinding betreft.
Ik hoop dat iemand hier iets vanaf weet ;)

EDIT: AH!! heb hem al aan de praat, was gewoon een kwestie van nog een data account aanmaken. Degene die hier ook interesse in hebben: Roept u maar :*)

R and B wijzigde dit bericht 01-12-2007 22:42 (7%)

quote:
Nyarlathotep schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 21:04:
Mijn touchbuttons kraken ook als je erop druk, en me batterij klepje ook.

Reg. datum: 29 juli 2003

quote:
571Pro schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:43:
[...]

idem hier,

1200-4040
R1CA029
070922
(het is 1200-4400, maar neem aan dat dat een typfoutje is ;) )

Dat is niet het enige waar naar gekeken wordt, volgens mij is geen enkele telefoon écht unbranded.
Als je in het service menu kijkt, bij de uitgebreide software-info, heb je ook een kopje 'Aanpassing'.
Daar staat nog meer, waarschijnlijk informatie over de winkel waar je hem gekocht hebt ofzo.
Het lijkt er op dat ze gefaseerd toestellen toelaten tot de update service.

Bij mij staat er;
1202-7803 R4A
1200-5441 R1CA037 WESTERN-EURO

En kan gewoon updaten, (37 was dus 29) ;).

quote:
Blondjuh85 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 22:25:
[...]

Mijn touchbuttons kraken ook als je erop druk, en me batterij klepje ook.
Ik heb het alleen bij het batterij klepje. Als je dus op de onderkant van het toestel, ten hoogte van het batterij klepje drukt kraakt het. Nu is dat vast omdat de ruimte waar je je simkaart, memory kaartje en batterij laat dusdanig is opgebouwd dat het kan kraken als je drukt op de achterkant.

Maargoed, er is geen reden om ergens op te drukken en wat betreft de touch buttons. Dat is geeneens drukken wat ik doe, maar aanraken. Ik heb ook een tijd lang een DS lite gehad en drukte ook nooit op het touch screen. Maar liet het pennetje gewoon over het touch screen heen gaan zonder echt druk te zetten op het pennetje waardoor je op het touch screen echt hard drukt.

Sowieso is een GSM tegenwoordig vrij gemakkelijk kapot te krijgen omdat er meer geadvanceerder spul in komt en zodoende word het breekbaarder. Dus dat het dan kraak geluidjes geeft wanneer je ergens lang op drukt kan ik goed begrijpen.

Ik heb mijn K850i trouwens gewoon kunnen updaten via de update service. Geen enkel probleem daarmee. Was een versie gedateerd: 29102007 als ik me goed herinner. Dus die lag al een maand op de planken ofzo :P (heb zo rond 29112007 die update gedaan ;))

Nikon D80 + Tokina AT-X 124 AF PRO DX + Nikkor 70-300 VR | leuk voor ooit er bij: Tamron 17-50 f/2.8

quote:
R and B schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 21:42:
Ik heb het nu voor mekaar gekregen om te internetten via bluetooth verbinding met de adsl verbinding van mn comp 8) >:) . Het was achteraf bijzonder simpel maarjah.

Ik kan nu via de ingebouwde browser alles doen wat er mogelijk is. Alleen de andere dingen zoals de Update service, track ID en bijv Opera Mini doen het weer niet. Dit komt omdat ze een internet profiel nodig hebben. Maar wat ik nu heb is alleen een PAN verbinding zonder dat daarbij een extra data account wordt gemaakt. Dus als ik bijv. Opera Mini opstart gaat ie zoeken naar de best mogelijke verbinding, maar dan wil die een verbinding maken met een data account. Maar ik wil dat Opera Mini werkt via de PAN verbinding. Heeft iemand hier al ervaring mee. De k850i werkt namelijk niet hetzelfde als de k800i wat de PAN verbinding betreft.
Ik hoop dat iemand hier iets vanaf weet ;)

EDIT: AH!! heb hem al aan de praat, was gewoon een kwestie van nog een data account aanmaken. Degene die hier ook interesse in hebben: Roept u maar :*)
ik roep! ;) kan je een korte walktrough beschrijven, want ik zit ook maar een eind te kutten :)

Reg. datum: 30 september 2007

nadat ik mijn bestelling ontvangen heb via hi kan ik naar Primafoon voor service en ook daar een verzekering afsluiten ofniet?

@Querulous

Voor de bluetooth internetverbinding(Bluesoleil werkt volgens mij niet hiermee, dus je hebt wel wat anders nodig zoals Widcomm/Broadcomm):

- Vanuit bluetooth locaties op computer ga je naar de wizard bluetooth apparaat toevoegen
- Volg deze setup en als je bij de beschikbare services aan bent gekomen vink netwerk verbinding aan
- Verbreek dan de verbinding (als die er was) met de computer
- Ga dan vanuit je telefoon naar "Mijn apparaten" en verbind met je computer die nu in de lijst staat
- De computer geeft nu een pop up venster met de mededeling dat je telefoon netwerkverbinding wil
- Vink aan dat je dit altijd wil toestaan(is wel zo handig :P )
- Probeer dan op je telefoon om op internet te gaan met inbouwde browser(het werkt dan nog niet maar hierdoor maakt je telefoon een account aan)
- Als je dat hebt gedaan ga je op je telefoon naar streaminginstellingen
- Bij het tabblad 'lokale verbinding' zal nu de computernaam met bluetooth symbool staan
- selecteer deze en je kunt op internet met de inbouwde browser

Bij mij kon ik toen niet downloaden enzo(update service, track ID enzo werkten daardoor niet) Dit komt omdat de telefoon een dataaccount wil (die had ik allemaal verwijdert zodat ik niet perongeluk op internet kon gaan)

Toen heb ik nog een een fake data account gemaakt bij internetinstellingen(gewoon alleen een naam opgeven voor het nieuwe dataaccount en dan opslaan)

En nu werkt bij mij alles naar wens :*)

Heb't met mijn Macbook Pro geprobeerd, maar krijg "Communicatie-fout. Probeer het opnieuw of neem contact op met uw operator.". Ik zie inderdaad wel bij Streaming m'n laptop staan met dat bluetooth tekentje ervoor en moet toegeven dat ik zover nog niet gekomen was ^^. Wat moet ik verder bij 'Internet-instellingen' doen? Want daar heb ik nu gewoon een account met de standaard instellingen aangemaakt..

Hoeblablahoeblabla

Hmmz, wordt ik vanochtend wakker, zie ik een 'ticker' op m'n display. Deze ticker geeft allerlei nieuwsitem over Sony Ericsson aan :? Kan me niet herinneren of ik dit ergens aangezet heb...Bovenin staat een oranje icoontje met een groen dingetje erbij... :P. Weet iemand of ik dit nog ergens uit ken zetten? En betaal ik hiero eigenlijk voor?
quote:
R and B schreef op zondag 02 december 2007 @ 08:49:
@Querulous

Voor de bluetooth internetverbinding(Bluesoleil werkt volgens mij niet hiermee, dus je hebt wel wat anders nodig zoals Widcomm/Broadcomm):

- Vanuit bluetooth locaties op computer ga je naar de wizard bluetooth apparaat toevoegen
- Volg deze setup en als je bij de beschikbare services aan bent gekomen vink netwerk verbinding aan
- Ga dan vanuit je telefoon naar "Mijn apparaten" en verbind met je computer die nu in de lijst staat
- De computer geeft nu een pop up venster met de mededeling dat je telefoon netwerkverbinding wil
- Probeer dan op je telefoon om op internet te gaan met inbouwde browser(het werkt dan nog niet maar hierdoor maakt je telefoon een account aan)
- Bij het tabblad 'lokale verbinding' zal nu de computernaam met bluetooth symbool staan

Bij mij kon ik toen niet downloaden enzo(update service, track ID enzo werkten daardoor niet) Dit komt omdat de telefoon een dataaccount wil (die had ik allemaal verwijdert zodat ik niet perongeluk op internet kon gaan)

Toen heb ik nog een een fake data account gemaakt bij internetinstellingen(gewoon alleen een naam opgeven voor het nieuwe dataaccount en dan opslaan)

Hmm, kom er nog steeds niet helemaal uit. Als ik naar de ingebouwde browser ga, maakt 'ie gewoon verbinding, maar dan via GPRS..

NaZ- wijzigde dit bericht 02-12-2007 11:00 (71%)

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

quote:
NaZ- schreef op zondag 02 december 2007 @ 10:46:
Hmmz, wordt ik vanochtend wakker, zie ik een 'ticker' op m'n display. Deze ticker geeft allerlei nieuwsitem over Sony Ericsson aan :? Kan me niet herinneren of ik dit ergens aangezet heb...Bovenin staat een oranje icoontje met een groen dingetje erbij... :P. Weet iemand of ik dit nog ergens uit ken zetten? En betaal ik hiero eigenlijk voor?

[...]

Hmm, kom er nog steeds niet helemaal uit. Als ik naar de ingebouwde browser ga, maakt 'ie gewoon verbinding, maar dan via GPRS..
Dat kan je iig voorkomen door even een extra internet account aan te maken zonder gegevens erin. Dan kan hij iig geen verbinding maken via GPRS, weet echter niet of het dan werkt, bij mij namelijk niet.

quote:
M299 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 21:19:
[...]

Wat doe je dan in vredesnaam met die touchbuttons om ze te laten kraken? Ze reageren op temperatuur verschil, niet door er op te drukken. Bij mij reageren ze al als ik mn vinger vlak boven de knop hou....
Die buttons (met name de middelste) reageren bij mij niet altijd direct. En dan duw ik mijn duim er wat voller op zeg maar. Er zit bij mij gewoon speling in die rand met de drie stipjes. Ik zie de schermverlichting er zelfs onder vandaan komen als ik het toestel kantel.
Dit wordt dus gewoon een nieuw toestel halen...

Gigabyte P35-DS4, E6750@3.6ghz + Scythe Infinity, 4x1GB Crucial BallistiX Tracer PC-6400 @ 4-4-4-9, Club3D 8800GTX, 2x Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB Raid0, Antec P182, Seasonic 500 watt

quote:
ZorBiX schreef op zondag 02 december 2007 @ 10:37:
Heb't met mijn Macbook Pro geprobeerd, maar krijg "Communicatie-fout. Probeer het opnieuw of neem contact op met uw operator.". Ik zie inderdaad wel bij Streaming m'n laptop staan met dat bluetooth tekentje ervoor en moet toegeven dat ik zover nog niet gekomen was ^^. Wat moet ik verder bij 'Internet-instellingen' doen? Want daar heb ik nu gewoon een account met de standaard instellingen aangemaakt..
Je hebt dus bij streaminginstellingen je laptop geselecteerd? Probeer daarna om op je telefoon via 'mijn apparaten' te connecten met je laptop. Als dat goed gaat moet je een in standby scherm bovenin een computertje zien staan. En krijg jij dan die communicatie fout? Als dat zou is vrees ik dat ik het ook niet weet..

Reg. datum: 07 december 2003

quote:
R and B schreef op zondag 02 december 2007 @ 08:49:
@Querulous

Ik heb dit alles opgevolgd maar hij maakt geen verbinding bij mij. Het computertje staat boven in beeld, en een soort laadscherm is te zien, geheel wit met onderin annuleren en terug. Maar verder doet hij niks. wat doe ik verkeerd?

Ik heb bij vodafone internet laten afsluiten, maar dit heeft er volgens mij niks mee te maken, omdat het teveel geld ging kosten omdat ik steeds de snelkoppeling aan raakte( branded toestel)

Het is nog steeds niet mogelijk om ook agenda/contacts/mail te syncen met exchange wel? Zo'n mooi toestel, schitterend gewoon, alleen dat die agenda niet gesynct word "over the air" staat me niet aan!

Of weet er iemand of er al compatible exchange connectors zijn (ala m600i)?

If you don't want to know the answer, don't ask the f###ing question!

quote:
nfsu schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:28:
[...]

Ik heb dit alles opgevolgd maar hij maakt geen verbinding bij mij. Het computertje staat boven in beeld, en een soort laadscherm is te zien, geheel wit met onderin annuleren en terug. Maar verder doet hij niks. wat doe ik verkeerd?

Ik heb bij vodafone internet laten afsluiten, maar dit heeft er volgens mij niks mee te maken, omdat het teveel geld ging kosten omdat ik steeds de snelkoppeling aan raakte( branded toestel)
Heb je bij streaminginstellingen al wel je computer geselecteerd? En als dataaccount dan een leeg account selecteren/aanmaken.

quote:
wessel99 schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:31:
Het is nog steeds niet mogelijk om ook agenda/contacts/mail te syncen met exchange wel? Zo'n mooi toestel, schitterend gewoon, alleen dat die agenda niet gesynct word "over the air" staat me niet aan!

Of weet er iemand of er al compatible exchange connectors zijn (ala m600i)?
Je kan zo ongeveer alles wat je telefoon aan data bevat synchroniseren met je computer via MyPhoneExplorer, dat gratis, en naar mijn mening, een ontzettend goed programma is. Via dat programma kan je je contacten en agenda's ed ook synchroniseren met Outlook ed. Weet niet of je dat bedoelde, maar zoja, dan hier je oplossing :)

w00t! Firmware update beschikbaar bij mij :D (ik ben al lang niet meer op tweakers geweest, heb weinig tijd, misschien dat het al eens is opgemerkt dat er een update is? maar toch meld ik het maar ff :P)

hij is NU aan het updaten =)

EDIT: was klaar in 15 minuten met updaten (25 minuten totaal, met downloaden en installeren programma)

Menutjes lopen nog net zo kut als eerst. Totaal niet vloeiend zoals oudere sony ericsson modellen...

EDIT2: hmm menutjes lijken eigenlijk toch ietsjes beter te lopen, maar dat is denk ik psychisch, omdat ik het al min of meer gewend ben. Het hoofd menu komt net zo langzaam naar voren als eerst trouwens (waarom echt... :P lijkt me toch simpel te fixen)

Oli4 Hokke wijzigde dit bericht 03-12-2007 01:05 (59%)

ik heb sinds vorige week ook een k850i, nu zat ik te zoeken naar mijn software versie. Ik zie in dit topic eigenlijk een behoorlijk omslachtige manier staan. Niemand opgevallen dat je gewoon bij Settings > General > Update service > Software version kunt selecteren en dat je dan hetzelfde resultaat krijgt? :)

Reg. datum: 20 oktober 2004

Jawel, maar dat is niet altijd zo geweest bij toestellen van SonyEricsson. Toen was die 'omslachtige' manier nog vereist. ;)

Ook kun je bij de 'omslachtige' manier meer informatie over je toestel versie vinden.

quote:
stef-o schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:42:
ik heb sinds vorige week ook een k850i, nu zat ik te zoeken naar mijn software versie. Ik zie in dit topic eigenlijk een behoorlijk omslachtige manier staan. Niemand opgevallen dat je gewoon bij Settings > General > Update service > Software version kunt selecteren en dat je dan hetzelfde resultaat krijgt? :)
Maar die menuoptie is dus niet aanwezig bij (in ieder geval door T-mobile) branded toestellen.

ff een stukje vliegen

Reg. datum: 11 augustus 2003

Na 3 maanden op een wachtlijst voor een groene K850i begin ik het toch beu te raken. Reclame maken voor een telefoon en deze dan niet fatsoenlijk leveren gaat er bij mij niet in, dus ik ga wat anders zoeken, en dat zal denk ik geen SE zijn.

I think there is a wold market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws