Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 16 oktober 2003

quote:
K0renaga schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:03:
Ik heb hem afgelopen zondag (net zoals aantal anderen) bij ayi45tw besteld en hij is maandag op de post gegaan. Ben benieuwd wanneer hij binnenkomt. Ik hoop komende donderdag al maar zo'n geluk heb ik meestal niet.

Eigenlijk wil ik de laptop een beetje gaan gebruiken om aantekeningen te maken tijdens lessen, maar ook om een beetje te kunnen internetten tijdens tussenuren. Aangezien ik vrij grote handen heb ben ik toch wel benieuwd of dat een beetje te doen is. :X
Vorige week woendsag besteld bij ayi45tw en zojuist hoorde ik van m'n zusje dat hij thuisstaat, 6 dagen levertijd dus :) Ben beniewd, ben met een uurtje thuis, maar is kijken. Hou jullie op de hoogte.

Less is more

Reg. datum: 12 november 2007

kheb hem net besteld met ayi45tw. Kmoet zeggen, gaat bijzonder gemakelijk met Paypal (ben niet zo'n ebayer). Nu maar afwachten waneer die komt.

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

Is er trouwens ergens 'n zwart op wit lijstje te vinden van software die erop staat..
Niet perse 'titels' maar meer in de trend van: Je kan word-documenten maken, soort MSN en blabla..

Ik kan natuurlijk dit helemaal gaan http://www.honeypothack.com/eee/ uitpluizen.. maar als 't zou bestaan..

En ik zie dat hij de 4G Black surf aanbiedt en ik wil wel 'n webcam dus nog even wachten...

Als ik die interface zo 1,2,3 doorkijk word ik steeds blijer.. Ziet er allemaal leuk uit _/-\o_

CLB wijzigde dit bericht 27-11-2007 18:13 (29%)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)

Ik heb hem binnen :) Zo maar ff XP FLP erop zetten. Eerste indruk is positief! Toetsenbord ff wennen, beetje klein, scherm klein maar scherp en goed te lezen/internetten.

Boot snel, kon muziek van m'n netwerk spelen dus gaat mooi. Firefox werkt ook goed. Chinese tekens op het toetsenbord geen last van, de engelse zijn groter.

Linux wat er op staat werkt trouwens best goed, lijkt op Windows.

Toen ik de doos openmaakte dacht ik wel, wat is die akelig klein. Maar nu wel aan gewend. Films van netwerk pakt hij nog niet onder Linux. Typen gaat redelijk snel nu, deze post is het eerste wat ik ermee typ :)

Vragen? Roept u maar!

Less is more

Gsus is my homeboy

EDIT: Laat maar, heb je post-history even doorgelopen :)

Ik twijfel nog tussen wit en zwart.. maar de witte 4G is beschikbaar en de zwarte niet... :'(
Heb die ayi45tw even gemailed wanneer die zwarte Eee's met webcam verwachtte.. Ben benieuwd!

(en heeft er iemand 'n linkje naar de PW voor een 1GB of 2GB module die in de Asus past.. Ben 'n beetje lomp op dat gebied)

Ik upgrade 't zelf wel! Waarom:
We provide extra warranty sticks for you so that your Eee PC will remain the same after you've altered the RAM. And no one will notice the difference when you return it to Asus for maintenance . _/-\o_ :9

CLB wijzigde dit bericht 27-11-2007 18:45 (179%)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)

Reg. datum: 19 augustus 2005

Ook besteld bij ayi45tw, is inmiddels al posted. ik ben ook zeer benieuwd of het allemaal netjes en op tijd aankomt.
Geweldig leuk apparaat, ik vermoed dat de eeepc wel eens een revolutie in PC land teweeg kan brengen.

Edit: @ Kickassmen, waren er nog extra kosten?

Thlinx wijzigde dit bericht 27-11-2007 18:32 (10%)

Reg. datum: 27 november 2007

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen donderdag de EEEpc besteld via ayi45tw. Echter mijn track en trace staat sinds gisteravond nog altijd dat hij bij de customs aanwezig is. Dit duidt volgens mij dat het pakket is onderschept is en dat ik inklaring zal moeten betalen........

Ik hoop dat het allemaal meevalt anders wordt het toch nog een duur grapje ! :'( :'(
:'(

Bangalore, India
Reg. datum: 03 december 2005

De mijne is na 2 dagen vrij gegeven bij customs in Delhi. _/-\o_

Scan History
Date Time Location Status
November 23, 2007 1:16 pm DELHI FOREIGN, Out of Foreign Customs
November 22, 2007 4:02 pm DELHI FOREIGN, Arrived Abroad
November 17, 2007 12:39 pm SAN FRANCISCO, International Dispatch
November 15, 2007 4:14 pm NEWARK, CA 94560 Acceptance
November 14, 2007 3:48 pm NEWARK, CA 94560 Electronic Shipping Info Received

Ben benieuwd wanneer hij wordt afgeleverd. :9

Gsus is my homeboy

Laat 't hier weten! :/

Mensen die 'm al hebben, wat zijn jullie batterijtijden.. (met Linux) Reviews zijn leuk maar toch..
Denk dat ik toch de witte wel ga bestellen.. M'n huidige laptop is al zwart en dat wit is ook wel kinky!

Alle mensen die 'm al binnen hebben via ayi45tw, jullie hebben geen extra belasting/ douane betaald?

CLB wijzigde dit bericht 27-11-2007 19:24 (45%)

quote:
trebbor1984 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:06:
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen donderdag de EEEpc besteld via ayi45tw. Echter mijn track en trace staat sinds gisteravond nog altijd dat hij bij de customs aanwezig is. Dit duidt volgens mij dat het pakket is onderschept is en dat ik inklaring zal moeten betalen........

Ik hoop dat het allemaal meevalt anders wordt het toch nog een duur grapje ! :'( :'(
:'(
Ja daar zijn we allemaal een beetje bang voor ;)
Hoe zie je trouwens waar je pakket uithangt? Ik heb een UPS volgnummer gekregen van ayi45t, maar op de site van UPS wordt dat niet begrepen.

Zojuist kaal besteld bij ayi45t via ebay en betaald per creditcard via paypal.
Net een bericht gestuurd hoe we het 2 GB geheugen en 8 GB SDHC kaartje gaan afhandelen.
Ben erg benieuwd.

/edit
Zojuist antwoord gehad op mn vraag en een paypal request gekregen en betaald.

computeraap wijzigde dit bericht 27-11-2007 19:42 (19%)

Workstation: PackardBell iMedia 9015 (820 D, 1024 DDRII, 250GB SATA, ATI x600 256) Laptop: Asus A2500H (Cel 2.8 ghz, 512 MB, 40 GB)

Genetics is the Key

quote:
CLB schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:18:
Mensen die 'm al hebben, wat zijn jullie batterijtijden.. (met Linux)
Check dit maar es :)
quote:
XanderDrake schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:28:
In Ander Nieuws:
BlogEEE (frans) heeft een erg goed artikel gemaakt waarbij de accutijd van de EEE wordt onderzocht. Een Must Read!

Mnemosyne X58 <= Heavy System Update
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Reg. datum: 23 maart 2005

quote:
CLB schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:18:
Laat 't hier weten! :/

Alle mensen die 'm al binnen hebben via ayi45tw, jullie hebben geen extra belasting/ douane betaald?
Ik had geen extra belasting. De tracknummer welk ik had gehad liep erg lang achter. Ik had de laptop al binnen terwijl er stond dat het pakket nog op het vliegveld stond,

Reg. datum: 28 februari 2001

Ik snap niet waarom iedereen hem via Ebay bestelt? Via Expansys UK ben je er 326 euro voor kwijt inclusief verzendkosten.

Ik heb hem net bestelt op de naam van mijn bedrijf dus ben maar 292 euro kwijt. Kan die lelijke grote Dell eindelijk weg. Ik gebruikte de laptop enkel en alleen om te telnetten naar satelliet terminals dus dan is dit meer dan voldoende :D

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

quote:
kickassmen schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:13:
Ik heb hem binnen :) Zo maar ff XP FLP erop zetten. Eerste indruk is positief! Toetsenbord ff wennen, beetje klein, scherm klein maar scherp en goed te lezen/internetten.

Boot snel, kon muziek van m'n netwerk spelen dus gaat mooi. Firefox werkt ook goed. Chinese tekens op het toetsenbord geen last van, de engelse zijn groter.

Linux wat er op staat werkt trouwens best goed, lijkt op Windows.

Toen ik de doos openmaakte dacht ik wel, wat is die akelig klein. Maar nu wel aan gewend. Films van netwerk pakt hij nog niet onder Linux. Typen gaat redelijk snel nu, deze post is het eerste wat ik ermee typ :)

Vragen? Roept u maar!
Voorlopig laat ik er denk ik gewoon Xandrox opstaan tenzij het heel erg tegen gaat vallen. Ik mis wel een aantal applicaties die ik zelf er nog op (probeer) te installeren. Ik zag op forum.eeeuser.com dat het mensen al was gelukt Eclipse aan de praat te krijgen, al gaat mijn voorkeur dan toch uit naar een wat lichtere IDE.
quote:
Thlinx schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:25:
[...]
Ja daar zijn we allemaal een beetje bang voor ;)
Hoe zie je trouwens waar je pakket uithangt? Ik heb een UPS volgnummer gekregen van ayi45t, maar op de site van UPS wordt dat niet begrepen.
Met dat UPS volgnummer ben ik ook een tijdje bezig geweest. Maar ik heb het gisteren gewoon gevraagd en ik heb toen een URL gekregen wat wel werkt. Volgens die site zit me laptopje nu op het vliegtuig naar Amsterdam wat in mijn ogen betekend dat het geen dagen meer gaat duren. 8)

Tracking van ayi45t bestellingen

Kan niet wachten om eind deze week of begin volgende week m'n laptopje uit m'n tas te halen om er aantekeningen mee te maken tijdens college. O+

Reg. datum: 05 november 2007

Ook besteld bij ayi45tw. ;)

Ben benieuwd of alles goed gaat. :*)

Reg. datum: 27 november 2007

quote:
Avw1982 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:58:
[...]

Ik had geen extra belasting. De tracknummer welk ik had gehad liep erg lang achter. Ik had de laptop al binnen terwijl er stond dat het pakket nog op het vliegveld stond,
Dus dat zou wel mooi zijn als je tracking nummer achter zou lopen. Mijn tracking gegevens staan namelijk sinds gisteren al vast op customs inspection.....
Nu maar hopen dat die van mij ook heel erg lang achter lopen en de EEE al lekker voorbij die grappenmakers is !!

quote:
Thanks! Met mijn bestelling is nog niet veel gebeurd, maar het nummer wordt hier tenminste herkend.

quote:
cool0 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:49:
Ik snap niet waarom iedereen hem via Ebay bestelt? Via Expansys UK ben je er 326 euro voor kwijt inclusief verzendkosten.

Ik heb hem net bestelt op de naam van mijn bedrijf dus ben maar 292 euro kwijt. Kan die lelijke grote Dell eindelijk weg. Ik gebruikte de laptop enkel en alleen om te telnetten naar satelliet terminals dus dan is dit meer dan voldoende :D
De prijs op ebay is ongeveer hetzelfde, en de mogelijkheid om er meteen 2 GB ddr in te stoppen voor een goede prijs. Ook heeft hij hem gewoon op voorraad en hoop dat ik hem binnen 5 dagen binnen heb.

Ontvang jij een Nederlandse factuur? Anders kun jij geen BTW terug ontvangen.
Ik heb gewoon gevraagd of hij mij een invoice per mail wil sturen.

Dus al met al komt het wel op hetzelfde neer.

Workstation: PackardBell iMedia 9015 (820 D, 1024 DDRII, 250GB SATA, ATI x600 256) Laptop: Asus A2500H (Cel 2.8 ghz, 512 MB, 40 GB)

-Nintendo- fan

Straks zijn er meer koreaanse E3PC's in nederland dan europese :)

Als iederEEEn (grapje) het daar besteld is er al een E3PC gebruikers groep van HCC ;)

Ik vond deze info op eeepc.asus.com trouwens...
quote:
Asus is also pleased to announce the upcoming release of the Eee PC SDK. This will allow for the development on the Eee PC by the OpenSource community making it easy to develop, easy to port and easy to release software for the Eee PC platform. Please check back soon at eeepc.asus.com for more information in the upcoming weeks. We are pleased to work with the OpenSource GNU/Linux community to extend the richness of the Eee PC beyond the standard commercial offerings.
Leuk een SDK kunnen we allemaal zelf lopen sleutelen aan software als je de skills daarvoor hebt... kom maar op met die EEEPC versies van alles...

4play wijzigde dit bericht 27-11-2007 21:54 (69%)

= Medion Akoya E1210 (met 1.09 MSI WIND BIOS) = member of Het Aeglos Genootschap

Reg. datum: 12 april 2007

quote:
computeraap schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:31:
[...]

De prijs op ebay is ongeveer hetzelfde, en de mogelijkheid om er meteen 2 GB ddr in te stoppen voor een goede prijs. Ook heeft hij hem gewoon op voorraad en hoop dat ik hem binnen 5 dagen binnen heb.

Ontvang jij een Nederlandse factuur? Anders kun jij geen BTW terug ontvangen.
Ik heb gewoon gevraagd of hij mij een invoice per mail wil sturen.

Dus al met al komt het wel op hetzelfde neer.
http://www.expansys.com/p.aspx?i=158485 Bij expansys is die ook nog op voorraad.
En bovendien heb je hem dan veel sneller. Zijn er op het geheugen na nog andere nadelen?
Alleen die 329 euro waar Coolo het over heeft kom ik niet op uit. Kom op 335 ex. verzendkosten

dapop wijzigde dit bericht 27-11-2007 22:04 (6%)

Gsus is my homeboy

quote:
cool0 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:49:
Ik snap niet waarom iedereen hem via Ebay bestelt?
Omdat ik zo'n Taiwanees tobo'tje wel hippe shit vind... :9
quote:
Ja die heb ik doorgenomen, bedankt!

Maar ik zei ook:
quote:
quote:
quote:
Via Expansys UK ben je er 326 euro voor kwijt inclusief verzendkosten.
@ de ayi45tw'ers: Jullie hebben dus $500 betaald via PayPal.. op hoeveel euro kwam dat?
Kan namelijk nergens de wisselkoers van PayPal vinden? Via wisselkoers.nl is 't 336,35 so... :)
En hebben jullie (vooral de mensen die 'm al binnen hebben zonder extra kosten) nog speciale dingen op 't pakketje laten schrijven? Heb ooit 'n mp3-speler besteld uit de USA, die me toendertijd 215 euro kostte, mooi dat ik gepakt werd en dat ik nog 85 euro extra kon betalen.. 335 euro plus nog eens extra kosten, gaat 't wel heel erg bont maken (en dan kan ik uitwijken naar de UK, omdat ik zodoende geen belasting/ douanekosten betaal)

CLB wijzigde dit bericht 27-11-2007 23:37 (28%)

Ik hoefde geen extra belasting te betalen, stond een stempel op het pakje dat hij door schiphol douane was goedgekeurd.

Die track en trace werkt niet, ze sturen hem niet met UPS maar met EMS, je kan het pakketje tracken op de site die een paar posts hierboven staat. Maar deze is niet actueel. Dus daar heb je niet zoveel aan. Gewoon 6 dagen wachten, volgens mij heeft iedereen hem van die ajblaba hem in 6 dagen gekregen. Zaten bij mij wel een lading postzegels op, stuk of 25.

Voordeel van ebay is dat je de reputatie van de verkoper kunt zien. Heb ook wel in de UK gekeken maar stond vaak weinig info over verzenden naar NL. Amerika al helemaal niet, al is ie daar wel goedkoper.

Xandros werkt idd prima, laat het er nog ff opstaan. Alleen m'n WPA wachtwoord slaat ie nog niet op, ff in de instellingen kijken.

Less is more

Reg. datum: 23 juli 2004

quote:
kickassmen schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:33:
Xandros werkt idd prima, laat het er nog ff opstaan. Alleen m'n WPA wachtwoord slaat ie nog niet op, ff in de instellingen kijken.
Niet via Wireless Network instellen maar via Network en dan met 'Create' een nieuw profiel voor je verbinding aanmaken. Dan slaat 'ie hem wel op. Ja, kostte mij ook even zoeken ;)

chown -R us ./base
Reg. datum: 10 januari 2007

Ik heb hem zelf bij expansys besteld, voor omgerekend iets van 340 euro. Ik zal hier wel laten horen hoe het mij verlopen is.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: