Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
fussysleep schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 00:29:
Hou net als velen dit topic al geruime tijd in de gaten(tezamen met het PB easynote XS topic) en ben er eindelijk uit. Het gaat een Asus EEE worden. Ben op Ebay aan het rond kijken om 'm daar te bestellen, het wordt de zwarte 4g versie.

Maar... zoveel aanbieders, zoveel prijzen. Als ik dan naar de specs kijk valt me het volgende op:

Bij deze aanbieder: ayi45tw de zwarte versie voor $ 380 (+ $ 80 verzendkosten) zonder webcam.

Bij deze: topalca de zwarte versie voor $ 290 (+ $ 90 verzendkosten) met webcam?

Voor de rest zijn de specificaties gelijk, zij het dat er bij de laatste geen vermelding staat wat voor adapter of toetsenbord indeling er op/bij zit.

Zijn er van de zwarte 4g versie nu al verschillende modellen in omloop? En heeft er iemand ervaring met bestellen via Ebay via internationale verkopers?
Als je kijkt bij de prijzen zie je wel verschillen. Let er wel op dat bij ayi45tw de prijs vast is en bij de andere gaat het er om wie het hoogst bied. Deze prijs kan dus hoger komen te liggen dan bij andere. De meeste hier hebben volgens mij de EEE besteld via ayi45tw en dat is voor zover ik weet allemaal goed gegaan. Ik heb geen andere ervaringen met andere aankopen via Ebay.

Gsus is my homeboy

quote:
fussysleep schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 00:29:
Bij deze aanbieder: ayi45tw de zwarte versie voor $ 380 (+ $ 80 verzendkosten) zonder webcam.
Is niet meer beschikbaar
quote:
Bij deze: topalca de zwarte versie voor $ 290 (+ $ 90 verzendkosten) met webcam?
En dit is geen 'buy it now'

Goed uitgezocht dus ;)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Weet iemand hoe het nu precies zit met de interne zaken van de eee? dus bij welke het geheugen vast zit en welke niet. En hoe het nu zit met het interne pci slot?
In principe heb ik genoeg aan de 4g-surf maar als die niet geupgrade kan worden en geen pci slot heeft wordt het de gewone 4g.

quote:
Sneezzer schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:53:
Weet iemand hoe het nu precies zit met de interne zaken van de eee? dus bij welke het geheugen vast zit en welke niet.
Zo te zien zijn er geen gebruikers versies van de 4G die aangesoldeerd geheugen hebben.
quote:
En hoe het nu zit met het interne pci slot?
Vooralsnog hebben huidige versies nog wel een PCI-e mini slot. Dit kan komen door oudere voorraad. Hoe dat in december of 2008 zal zijn moet nog blijken.
quote:
GekkePrutser schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 03:14:
De 4G surf heeft trouwens ook nog eens vastgesoldeerd geheugen, dus niet te upgraden. Bepaald niet handig voor de gemiddelde tweaker!
Waar basseer je dat op? Bronnen?

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

quote:
Op de tabel op de Wikipedia pagina. Maar wikipedia is natuurlijk niet per se juist. Ik weet ook niet precies waar die tabel op gebaseerd is. Ik hoop dat het niet klopt, dat zou de 2G en 4G surf veel interessanter maken, vooral voor ons Tweakers.

GekkePrutser wijzigde dit bericht 27-11-2007 11:46 (18%)
Reden: Link gefixt

IMHO --->

http://www.translate.ru/u...sus_eee_pc_701/index2.htm

Daar zie je foto's van vastgesoldeerd geheugen

I'm always thinking one step ahead, like a carpenter - who makes stairs

quote:
PinjoTweaker schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:51:
Ik zou wel weer eens een update over http://3epc.nl willen. Hoe staat het er nu mee?? Er veranderd namelijk al 2 weken niks meer op de site.
Ik ben wel een andere site tegen gekomen met hetzelfde idee: http://multimediaman.info/eeepc/

quote:
Klopt, maar de EEE pc uit die review is erg raar. Ik zou em niet gebruiken als bron van alle kennis.
quote:
GekkePrutser schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:44:
Op de tabel op de Wikipedia pagina. Maar wikipedia is natuurlijk niet per se juist. Ik weet ook niet precies waar die tabel op gebaseerd is. Ik hoop dat het niet klopt, dat zou de 2G en 4G surf veel interessanter maken, vooral voor ons Tweakers.
Ik zie niet duidelijk waar de poster op wikipedia zijn informatie vandaan heeft, dus ik trek geen conclusies totdat ik een Retail EEE 4G surf of 2G van binnen heb gezien.

In Ander Nieuws:
BlogEEE (frans) heeft een erg goed artikel gemaakt waarbij de accutijd van de EEE wordt onderzocht. Een Must Read!

XanderDrake wijzigde dit bericht 27-11-2007 13:30 (9%)

IMHO --->

quote:
XanderDrake schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:28:
[...]

Klopt, maar de EEE pc uit die review is erg raar. Ik zou em niet gebruiken als bron van alle kennis.
Die is niet zo raar, het is gewoon een 2G Surf...

Er zijn ook meer Surf reviews te vinden die hetzelfde aangeven.

Vanochtend bevestiging gehad dat hij morgen verzonden word uit taiwan. Ben benieuwd of hij dan zaterdag er is.

overigens besteld bij ayi45tw met een dutch os

quote:
corrado20vt schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:59:
overigens besteld bij ayi45tw met een dutch os
Lol, kan dat ook dan? Volgens mij is die versie er nog niet. Een andere distro misschien?

IMHO --->

Gewoon taal op Nederlands zetten, dat kan volgens mij gewoon.

LANG=nl_NL.UTF-8
LANGUAGE=nl:en_GB:en

In /etc/default/locale zetten en het zou in orde moeten zijn.

TRRoads wijzigde dit bericht 27-11-2007 14:21 (46%)

@XanderDrake, heb jij hem al binnen? jij hebt hem toch bij dezelfde besteld?

quote:
XanderDrake schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:28:
In Ander Nieuws:
BlogEEE (frans) heeft een erg goed artikel gemaakt waarbij de accutijd van de EEE wordt onderzocht. Een Must Read!
Wat mij veruit het meest verbaast, is dat in open office de muis zoveel uitmaakt! Bijna een half uur! Bestaan er nog usb balmuizen? :) Maar serieus, ik vraag me af of het het lampje is, of de usb controller.

EDIT: Oeps zie net pas dat ze ook de wifi hebben uitgezet. Kan me goed voorstellen dat dat meer uitmaakt :)

Blaurens wijzigde dit bericht 27-11-2007 14:34 (9%)
Reden: Slecht naar het oorspronkelijke artikel gekeken

If a beautiful girl tells you she's done some modeling work in the past, and you ask her what 3D software she used, you might be a gamedeveloper.

IMHO --->

Je hebt speciale laptop muisjes die extreem weinig verbruiken.

Maar het verschil in verbruik tussen een balmuis en een optische muis is minimaal, intern werken balmuizen met 2 of 3 optische sensoren om de beweging te detecteren.

forty-two

waarom kost een $200 laptop eigelijk 300 euro???

I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.

-=PLACEBO=-

quote:
TRRoads schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:52:
Je hebt speciale laptop muisjes die extreem weinig verbruiken.

Maar het verschil in verbruik tussen een balmuis en een optische muis is minimaal, intern werken balmuizen met 2 of 3 optische sensoren om de beweging te detecteren.
Optisch? Ik ken alleen de variant met de mechanische wieltjes? Die wieltjes worden dan wel weer uitgelezen, maar dit gaat volgens mij niet optisch. ;)

Dookie Fundamentalist
Kan iemand mij helpen aan de single Snow van Saloon?

quote:
Byte_Me schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:08:
Hij is allang geen 200 dollar meer... Hij is in Amerika nu $399 voor de gewone 4G (non-surf) versie, bij newegg in elk geval. Dus 300 euro is juist wel een nette prijs.

quote:
Byte_Me schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:08:
Omdat 1) de versie die nu beschikbaar en populair is (de 4G) sowieso geen $200 zou gaan kosten.
En 2) er is een Ultra Basic edition 2G, zonder wifi, weinig ram en maar 2gb SSD, die gaat zo rond de 250$ kosten.
Inderdaad, Asus heeft ons best flink voor het wagentje gespannen met de eerste nieuwsberichten, maar dan blijft het nóg een goede prijs.
quote:
corrado20vt schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:26:
@XanderDrake, heb jij hem al binnen? jij hebt hem toch bij dezelfde besteld?
Ikzelf had em niet bestelt ;) Ik bedoelde dat ik de zwarte wil hebben, maar wanneer staat nog niet vast.
quote:
Blaurens schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:32:
Oeps zie net pas dat ze ook de wifi hebben uitgezet. Kan me goed voorstellen dat dat meer uitmaakt :)
Blijkbaar. Ik vind het wel jammer dat je eigenlijk maar nét een film kan afkijken, vanaf een usb apparaat. Achja, wachten op Menlow :) .

IMHO --->

quote:
Roamor schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:08:
[...]

Optisch? Ik ken alleen de variant met de mechanische wieltjes? Die wieltjes worden dan wel weer uitgelezen, maar dit gaat volgens mij niet optisch. ;)
Jup, dat zijn van die wieltjes met gaatjes erin, aan de ene kant zit een IR led aan de andere kant een optische sensor die dan doorgeeft aan de controller in de muis of dat er wel of geen licht doorheen gaat. Via een PWM algoritme kan de controller dan bepalen welke richting en welke snelheid het wieltje draait.

Je hebt bij een muis minstens 2 assen nodig, links/rechts en voor/achter, maar vaak zie je bij de wat betere muizen dat er 3 assen zitten (een diagonaal) voor een precieze meting.

Soms heb je ook 2 leds en 2 sensoren per as, dan heb je dus helemaal een flink stroomverbruik.

TRRoads wijzigde dit bericht 27-11-2007 15:41 (5%)

Bite my shiny metal ass!
Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
Roamor schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:08:
[...]

Moet je die muizen maar eens openslopen. Als de wieltjes draaien, draait er intern een tandwieltje mee waar in de zijkant vele kleine openingen zitten. Een lichtsensor meet vervolgens hoe snel de openingen de gesloten gedeeltes afwisselen, en bepaalt daar de snelheid mee.

[edit] spuit 11!

Brama is lid van het Front Auto Check Image. Front Auto Check Image is onderdeel van de 'verbeter GoT, begin met het CMS!' stichting.

Ik heb hem afgelopen zondag (net zoals aantal anderen) bij ayi45tw besteld en hij is maandag op de post gegaan. Ben benieuwd wanneer hij binnenkomt. Ik hoop komende donderdag al maar zo'n geluk heb ik meestal niet.

Eigenlijk wil ik de laptop een beetje gaan gebruiken om aantekeningen te maken tijdens lessen, maar ook om een beetje te kunnen internetten tijdens tussenuren. Aangezien ik vrij grote handen heb ben ik toch wel benieuwd of dat een beetje te doen is. :X

Gsus is my homeboy

@ Hierboven: Ach dan koop ik 'm wel voor 'n leuk prijsje :)

Hmmm zwart of wit... erg lastig zeg
http://www.asources.com/eeepc/black/black6.jpg

Wit is $500,- inclusief verzenden, zwart zie ik geen 'buy it now' prijzen (prijzen zijn van ayi45tw)

Staan btw ook genoeg XP-Eee's op eBay met extra SDHC-kaartje...
http://i21.ebayimg.com/04/i/000/c2/ed/cdfb_3.JPG

Maar ik ga denk voor deze: ASUS Eee PC 4G Black INTEL MOBILE CPU 512MB Ram 17" ;)

offtopic:
corrado20vt in "Packard Bell EasyNote XS20" en corrado20vt in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 2".. Zou dus graag van je willen weten wat je van beide apparaatjes vind en dergelijke qua prijs/kwaliteitsverhouding enzovoorts... Keep us posted!!

CLB wijzigde dit bericht 27-11-2007 16:50 (73%)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws