Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)
[LCD-TV] Toshiba Regza Z Serie
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 21 juni 2005
De toshiba heeft toch ook hdmi 1.3 ? verder komt de toshiba in reviews er beter uit voor hd materiaal volgens mij. Ik vond de samsung beetje te wazig overkomen. mijn 'oude' philips lcd vond ik scherper.
De Toshiba heeft idd HDMI 1.3quote:GGdiArgos schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:22:
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen samsung LE37M87 of een toshiba 37x3030d.
De toshiba heeft toch ook hdmi 1.3 ? verder komt de toshiba in reviews er beter uit voor hd materiaal volgens mij. Ik vond de samsung beetje te wazig overkomen. mijn 'oude' philips lcd vond ik scherper.
De toshiba lijkt scherper te zijn maar dat komt vooral doordat hij veel feller is. als je ze thuishebt staan zal de toshiba ook heel snel "minder fel" ingesteld worden omdat je er anders blindt van wordt.
De Toshiba heeft wel Full Hd itt HD ready maar het net5 logo bijvoorbeeld was vrij wazig op de toshiba en nu met de samsung echt een stuk scherper. Al met al moet je gewoon kijken wat jij zelf het mooiste beeld vindt geven.. Liefst niet bij de mediamarkt want daar is veeeeel te fel en irritant licht. Bij de BCC hebben ze gelukkig al door dat je met gedempt sfeerlicht een TV moet vergelijken.
Sony DSC-A300 +Sigma 17-70 + SAL75-300 | Apple iPhone 3G 16 Gb White / ACER Aspire 7520G-502G32Mi / SAMSUNG PS-42Q92H / PS3 / Wii / Gamecube / Xbox / Dreamcast / SNES / NES / Atari 2600 / PSP / NDS lite / NDS / GBA SP / GBA / GBC / GBP / GB / Gamegear
Reg. datum: 21 juni 2005
ah, kijk ik kon het niet vinden op de site en gebruikshandleiding van toshiba. wel dat ie lip sync functie had (dat kan vanaf 1.3?) ja idd de bcc stelt het af, terwijl in de media markt komen alleen plasma's heel erg goed uit de verf in die (te) felle licht omstandigheden. Wie kijkt nu een film midden in een veel te verlichte kamer? weet je waar ik de toshiba kan bekijken?quote:harley schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:58:
[...]
De Toshiba heeft idd HDMI 1.3
De toshiba lijkt scherper te zijn maar dat komt vooral doordat hij veel feller is. als je ze thuishebt staan zal de toshiba ook heel snel "minder fel" ingesteld worden omdat je er anders blindt van wordt.
De Toshiba heeft wel Full Hd itt HD ready maar het net5 logo bijvoorbeeld was vrij wazig op de toshiba en nu met de samsung echt een stuk scherper. Al met al moet je gewoon kijken wat jij zelf het mooiste beeld vindt geven.. Liefst niet bij de mediamarkt want daar is veeeeel te fel en irritant licht. Bij de BCC hebben ze gelukkig al door dat je met gedempt sfeerlicht een TV moet vergelijken.
Jij hebt de samsung?
GGdiArgos wijzigde dit bericht 20-02-2008 17:16 (8%)
Sony DSC-A300 +Sigma 17-70 + SAL75-300 | Apple iPhone 3G 16 Gb White / ACER Aspire 7520G-502G32Mi / SAMSUNG PS-42Q92H / PS3 / Wii / Gamecube / Xbox / Dreamcast / SNES / NES / Atari 2600 / PSP / NDS lite / NDS / GBA SP / GBA / GBC / GBP / GB / Gamegear
Reg. datum: 21 december 2007
Wacht graag je review af.
Waar heb je hem besteld? En zelf in het echt gezien?
trillion wijzigde dit bericht 21-02-2008 12:34 (43%)
Reg. datum: 21 juni 2005
Ik kan hem niet vinden op redcoon, voor hoeveel?quote:ven00039 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 08:53:
heb hem bij redcoon besteld..is schijnbaar de enige die hem levert in NL...Volgens toshiba zal de 40Zf niet in nederland uit gaan komen heb hem niet in het echt gezein wel de XF en Z3030 en deze vond ik al zeer mooi qua belld etc, en qua specs is de ZF alleen maar beter ....10bit ...100hz...faroudja processing ..etc etc .....
Vreemd dat deze tv met zijn prima specificaties verder niet wordt geleverd in NL.
Heb je hem al binnen. Ben erg benieuwd naar je reactie, want wil hem eigenlijk ook bestellen.
Vrijdag na een lange dag wachten, eindelijk een transport bedrijf aan de deur..
De doos goed verpakt alles netjes en compleet, de tv is echter niet in je eentje te doen. zeker gezien de dunnen randen.
even laten aclimatiseren en daarna de het volgende aangesloten.
Mediaportal pc : DVI naar HDMI en pcm audio via PC ingang
PS2 : via component
Kabel via kabel
Eerst de PC... Het scherm herkent meteen de full HD resolutie 1920*1080 maar laat dan wel randen zien rondom het scherm ( ook als ik de Tv op exacte scan instelde ) dit heb ik opgelost door in de ATI driver een beetje overscan toe te passen. De kleuren de helderheid staan fabrieks af wat hard ingesteld maar na alles een beetje naar beneden te hebben gehaal en alles instellingen te hebben doorlopen ziet het beeld er beter uit dan wat ik gewend ben ( Sony WEGA 71 CM en Barco DATA CRT beamer) zelf het zwart was zeer goed ik was echt verbaasd over de kwaliteit..ik twijfelde over dit puhnt tussen de tosh en een Pioneer Plasma, maar in mijn ogen kan de toshiba de pioneer eigenlijk wel buitenspel zetten. Terwijl ik dit typ besef ik dat met woorden eigenlijk de kwaliteit niet kan beschrijven omdat hij echt super is.
Digitale Tv wat ik via Portal kijk ziet er zeer goed uit, geen artifacts, geen strepen die achter opbjecten aan holen, geen backligth leaning, kortom perfect en zeker zijn geld waard.
PS2 : eerst maars eens GT4 bekijken (1080i spel )....wow waarom zou men een ps3 kopen als je dit ziet..overige spelletjes een beetje blokkerig maar spelen met MPEG NR setting verhield dit ver. Het scherm speelt echter veel rustiger dan dan de SONY WEGA scherm. minder belastend voor de ogen dus.
TV via analoge kabel : Tja het blijft analoog, dus redelijk wat ruis, maar ik moet zeggen dat op een afstandje het nog best om aan te zien is als je Aneloog gewend bent. de verhalen die je hoort van SD op een FULL HD LCD , zijn allemaal Bs....het kijkt gewoon hetzelfde als een CRT alleen op een groter scherm.
Geluid : ik gebruik geluid alleen voor tv geluid, en het is gewoon redelijk goed, ik had nie de verwachting dat hij mijn Yamaha, & Audio Pro set zou verslaan, maar voor tv kijken is het wel een verbetering ten opzichte van de Sony wega , die toch een een behoorlijk goed geluid heeft. dus voor LCD is het geluid dus eigenlijk het beste wat ik gehoord heb.
Vormgeving van de Tv is zeer mooi, ik vond het jammer van de zilveren rand, maar deze zie je eigenlijk niet. De tv is een plaatje om te zien. zowel aan als uit. Veel beeld voor weinig kast , en het Piano zwart is zeker niet glimmend of wat dan ook.
Wat rest : afstandbediening is een redelijk forse die er wel gestijld uitziet en qua indeling veel weg heeft van een betere Samsung, werking is goed maar je moet wel een beetje richten.
Wat me verbaasde was dat er eer ook een Nderlands menu en een nederlandse handleiding bij zat ondanks dat de TV niet in nerderland geleverd gaat worden (redcoon uitgezonderd).
toegegeven voor het geld 1710,- (inc. verzending ) is een LCD 40' mischien wat veel, je koopt er bijna 4 cheaps LCD s voor...maar voor de liefhebber die wel wat geld over heeft voor een TV en die duidelijk voor kwaliteit gaat is dit echt een aanrader. twijfel je tussen bijv LCd of een Panasonic of pioneer PLasmamaak de keuze en bestel deze Toshiba.
De 40ZF355 maakt het de brijg tussen LCD en plasma dicht klaar.
Ben nog meer geïnteresseerd geraakt.
Op welke afstand zit jij van het scherm?
Ik zit namelijk rond 2,50 meter van scherm, vanwege smalle kamer.
Wilde eigenlijk voor de 37 (37Z3030) inch gaan, maar 40" kast is ongeveer even groot en deze heeft nog betere specs, dus eigenlijk wil ik voor de 40" gaan. Tenzij het overkill is in smalle kamer.
Heb jij hem opgehangen of op de standaard voet?
Ook al divx bekeken? Gewone dvd zal wel schitterend eruitzien.
trillion wijzigde dit bericht 25-02-2008 17:39 (6%)
Reg. datum: 12 januari 2008
Ik denk dat een 40"te groot is.quote:trillion schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:37:
Erg nedankt voor de uitgebreide review! Helder verhaal.
Ben nog meer geïnteresseerd geraakt.
Op welke afstand zit jij van het scherm?
Ik zit namelijk rond 2,50 meter van scherm, vanwege smalle kamer.
Wilde eigenlijk voor de 37 (37Z3030) inch gaan, maar 40" kast is ongeveer even groot en deze heeft nog betere specs, dus eigenlijk wil ik voor de 40" gaan. Tenzij het overkill is in smalle kamer.
Heb jij hem opgehangen of op de standaard voet?
Ook al divx bekeken? Gewone dvd zal wel schitterend eruitzien.
Je moet je wel bedenken, hoe groter hoe makkelijker fouten ondekt worden, zeker als je ert zo dicht op zit.
Zelf heb ik de 37z3030d, deze is ook erg goed
ps
Je hebt natuurlijk ook nog de koop op afstand garantie (kijk maar oa bij redcoon)
Reg. datum: 10 oktober 2004
Op kieskeurig kan ik geen verschil vinden iemand een idee?
Zal er erg meegeholpen zijn en kan ik mijn keus bepalen
Ik ga dadelijk een Divx kijken High quaal van ongeveer 2GB....Dvd zit er goed uit....HD is gewoon om te kwijlen zelfs op30 cm zie je nog geen pixel
Reg. datum: 25 februari 2008
Ff vraagje heb je (ven00039) al naar snelle beelden gekeken en wat doet het gras bij voetbaluitzendingen met of zonder de 100hz? Geef ook ff je instellingen door als je deze optimaal hebt gekregen.
Reg. datum: 14 maart 2004
Het enige verschil is dat de *X3030D een ingebouwde (DVB-T) tuner heeft.quote:zedzed1 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:07:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de 42X3030D en de 42X3000P behalve de prijs?
Op kieskeurig kan ik geen verschil vinden iemand een idee?
Zal er erg meegeholpen zijn en kan ik mijn keus bepalen
www.myRoomii.nl
@ 0_E_ONE_0 : ik heb niet specefiek naar voetbal gekeken maar snelle beeld worden met de 100hz functie zonder stotter weergegeven en ook zonder ghosting kortom 100hz CRT kwaliteit..:) ...de instellingen wil ik wel een keertje doorgeven, maar daar ben ik zelf ook nog mee aan het stoeien (qua kleuren )
Hoe bevalt de 40" tot op heden? Nog zwakke punten ontdekt of alleen maar top?
Nog een vraag.
Hoe glimmend is de ombouw kast van de tv. De rand is al heel small, maar geeft die veel reflectie?
Reg. datum: 21 november 2003
Reg. datum: 27 december 2003
Ik heb deze TV ook sinds eind december vorig jaar en hij bevalt me prima.quote:resotjuh schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:07:
Heb Sinds gister de 42Z, Voor mijn kijk afstand is ie voor SD wel wat te groot, maar HD ziet er prima uit van 1.8 / 2 M .. Beeld en Geluid zijn super, heb m meteen gecalibreerd (o.a. aanpassingen in t service menu) al zag het beel er standaard al erg goed uit maar goed, tweaken is altijd leuk
Ook mooi beeld met de PS3.
Ik zag dat je iets had aangepast in het service menu.
Ik weet hoe je in het service menu komt (mute indrukken op de AB en dan op de menu knop van de TV zelf drukken) en dan komt het service menu in beeld met rechts de letter 'S' zodat je kan zien dat je in het service menu bent.
Maar wat is daar dan verder aan te passen?
Ik zie geen extra functies of knoppen ofzo?
En kan ik dit zomaar wel aan gaan passen of is dit niet echt aan te raden om hier in te "rommelen"
bedankt alvast
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last