Hoofdcategorieën
Topicacties

[LCD-TV] Toshiba Regza Z Serie

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
PSN id hvandervelden

als je nou eens een paar posts boven die van jezelf kijkt staat daar in een post van mij in een quote venster precies welk bedrijf je kunt bellen voor de garantieafhandeling. :+

Sony DSC-A300 +Sigma 17-70 + SAL75-300 | Apple iPhone 3G 16 Gb White / ACER Aspire 7520G-502G32Mi / SAMSUNG PS-42Q92H / PS3 / Wii / Gamecube / Xbox / Dreamcast / SNES / NES / Atari 2600 / PSP / NDS lite / NDS / GBA SP / GBA / GBC / GBP / GB / Gamegear

Reg. datum: 01 februari 2008

_/-\o_ OK, thanks!

PSN id hvandervelden

Ik denk niet dat mijn HDMI ingangen helemaal kapot zijn. alleen dat er geen HDCP op zit want mijn laptop met dvi -> hdmi werkt perfect op 1920x1080..................

Nou zodra ik de dvi-> hdmi kabel op poort 1 aansluit werkt het perfect (de laptop pingelt zelfs dat hij een nieuw apparaat heeft gevonden) en werkt het ook allemaal goed.

op poort 2 pingelt hij ook maar er komt nooit beeld op dus die is echt verder kapot als poort 1 maar op poort 1 krijg ik ook geen beeld meer van de PS3 en de DVD speler. De DVD speler heeft gisteren wel de melding gegevend dat het aangesloten apparaat geen HDCP compliant device was en dat was op poort 1. Ik heb dus het vermoeden dat er daar ergens iets mis is.

Ow ik stuur hem nu via mijn geforce 8400Mg aan die in mijn laptop zit ( en alle mogelijke resoluties kan ik aansturen en selecteren)

harley wijzigde dit bericht 12-02-2008 11:15 (67%)

Sony DSC-A300 +Sigma 17-70 + SAL75-300 | Apple iPhone 3G 16 Gb White / ACER Aspire 7520G-502G32Mi / SAMSUNG PS-42Q92H / PS3 / Wii / Gamecube / Xbox / Dreamcast / SNES / NES / Atari 2600 / PSP / NDS lite / NDS / GBA SP / GBA / GBC / GBP / GB / Gamegear

Reg. datum: 24 december 2001

quote:
makkie ;) schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:06:
Klote is dat. ipv te kunnen genieten van je speelgoed heb je nu alleen maar ergernissen... Ik ben er tot nu toe meer dan tevreden over. Enige probleem dat ik heb is dat mijn PC niet goed detecteert dattie digitaal signaal over de HDMI moet pompen...

Hoop dat je probleem snel en goed wordt verholpen.
Welke videokaart heb jij. Want ik heb precies het zelfde probleem. Met mijn videokaart een Ati HD2600pro. Door deze kaart word ook de hdmi poort niet gedetecteerd. Doe ik het via m'n oude Geforce 6800GT. Dan doet hij het wel via hdmi.

Arrogant? Me? Nah!

Ik heb er een 8800GTS inzitten van Asus. Maar ik zal es gaan testen met andere drivers. Het is de enige display die erop aangesloten is. Via DVI met convertorblokje naar HDMI. Rare is dat het op mijn normale 19" TFT geen problemen gaf. Moet hier nog es ff naar kijken waarom soms wel en soms niet. Waar hem het verschil zit. Lijkt er nl. op dat de TV aan moet staan voor ik de PC start?

DVB-T werkt wel, maar om te kunnen ontvangen heb je denk ik toch die CAM nodig en mogelijk een kaart? Hij detecteert wel de kanalen, maar krijg er geen beeld op. Sony heeft een pakket geloof ik voor 89,- ergens?

[EDIT]

DVB-T in nederland kan alleen met smartcard. Het is FTA maar wel gecodeerd. Leuk weer....

makkie ;) wijzigde dit bericht 12-02-2008 11:27 (7%)

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

PSN id hvandervelden

Ik weet niet of jullie videokaarten mischien ook HDCP geschikt zijn ? en of jullie andere HDMI apparaten hebben ? maar bij mij lijkt het dus op poort 1 iig alleen een HDCP probleem te zijn. Mischien dat jullie videokaarten hetzelfde verwachten als mijn DVD speler maar dat gewoon niet vindt.

Arrogant? Me? Nah!

Ik heb een Club3D 8800GTS 320 MB met officieel HDCP ondersteuning:

http://www.club3d.nl/index.php/products/graphics/item/251

PSN id hvandervelden

Hmmm mijn laptop heeft ook HDCP support volgens de specificaties.

De reparatiedienst net zelf maar gebeld maar die zegt dat de winkel de tv in de 1e 2 weken dient om te ruilen voor een nieuw exemplaar. 1dayfly weer gebeld en die gaan nu weer bellen met de reparatiedienst...

Nog heel ff zo doorgaan en dan pak ik hem in rij ik naar delft en wil ik direct mijn geld cash in handen terug. Ik kan er niet tegen als ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Ik werk hard voor mijn geld en als ik er dan iets moois voor koop moet het gewoon werken is het defect wat helaas niet uit te sluiten is moet het gewoon snel opgelost worden en niet naar elkaar wijzen met een vingertje van hij moet het maar oplossen. En dan bedoel ik dus ook geen reparatie. Ik koop een nieuwe tv als ik iets gerepareerds wilde kan ook wel bij refurbished zooi gaan kijken ben ik nog goedkoper uit.

Arrogant? Me? Nah!

Dat is echt zuur. De tv is nl. verder echt top.

http://www.redcoon.nl/ind...oshiba_REGZA_42_X_3030_D/
http://www.redcoon.nl/ind...oshiba_REGZA_42_X_3000_P/

De nederlandse. Al moet ik zeggen dat de zwarte voet mooier is als de zilveren

makkie ;) wijzigde dit bericht 12-02-2008 12:17 (30%)

Reg. datum: 24 december 2001

Inderdaad, de ASUS ATI HD2600 heeft HDCP. ik heb deze ook via een DVI-HDMI convertblokje aangesloten. en dan op hdmi poort 1. deze gaf geen beeld. en poort 2 ook niet.

Nou heeft de oude videokaart asus Geforce 6800Gt geen HDCP. en deze doet het wel gewoon.

Ik krijg ook al geen beeld, als de pc start. dus dan heeft het niets met drivers te maken.

Arrogant? Me? Nah!

in onderstaand topic hebben ze hetzelfde issue als wij:

http://www.avforums.com/f....php?t=524919&page=47

Oplossing is dus eerst tv aan, dan de juiste connector (HDMI) en dan pas de bron aanzetten. Weet niet of dit een issue is in de TV of de videokaart. Maar misschien dat Harley's problemen deels hierdoor te verklaren zijn?

Reg. datum: 12 januari 2008

quote:
harley schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 11:02:
Ik denk niet dat mijn HDMI ingangen helemaal kapot zijn. alleen dat er geen HDCP op zit want mijn laptop met dvi -> hdmi werkt perfect op 1920x1080..................

Nou zodra ik de dvi-> hdmi kabel op poort 1 aansluit werkt het perfect (de laptop pingelt zelfs dat hij een nieuw apparaat heeft gevonden) en werkt het ook allemaal goed.

op poort 2 pingelt hij ook maar er komt nooit beeld op dus die is echt verder kapot als poort 1 maar op poort 1 krijg ik ook geen beeld meer van de PS3 en de DVD speler. De DVD speler heeft gisteren wel de melding gegevend dat het aangesloten apparaat geen HDCP compliant device was en dat was op poort 1. Ik heb dus het vermoeden dat er daar ergens iets mis is.

Ow ik stuur hem nu via mijn geforce 8400Mg aan die in mijn laptop zit ( en alle mogelijke resoluties kan ik aansturen en selecteren)
Let op er zit verschil in de HDMI aansluitingen:

HDMI 1 is geschikt voor digitaal en analoog geluid
HDMI 2 is uitsluitend geschikt voor digitaal geluid

PSN id hvandervelden

Ik hoeft niet eens geluid over HDMI ik wil alleen beeld geluid gaat via de home cinema set (welke hmdi output heeft voor beeld)

De nederlandse gebruiksaanwijzing is te vinden op:

http://tesc.toshiba.co.uk...68609c14f8025726d003290f2

kies dan voor Nordic en vanaf pag 141 is het Nederlands

Gegevens Nederlandse importeur:
Ze geven alleen ondersteuning indien het door hen ook geleverd is aan jou leverancier.
Je kunt ze bellen met wie ze zaken doen.

Company Exalto SA/NV
Country Belgium
Company Type Distributor
Address avenue Landaslaan 23

1480, Saintes, Belgium
Phone +32 2 355 00 55
Fax +32 2 355 00 50
General Enquiries info@exalto.be
Sales sales@exalto.be
Service sav@exalto.be
Technical support stephan@exalto.be
Company Web Site www.exalto.be
National Entry Page www.toshiba.be
Special Information Consumer Electronics (LCD TV, DVD, HD-DVD).

PSN id hvandervelden

Rosje bedankt voor je link. maar ik heb de X3031D en daar is geen NL handleiding van (is ook bevestigt door de importeur)

Maar wat mij gewoon tegen het hoofd stoot is dat er meerdere dingen toegezegd zijn.
NL handleiding is specifiek om gevraagd en bevestigend op geantwoord maar niet geleverd
er wordt vermeld dat er een 48 uurs omruilgarantie op de tv zit. Ik heb gisteren om 10:30 voor het eerst contact gehad en het enige wat ik nu 28 uur later weet is dat ze nog steeds niet weten wat ze gaan doen. (omruilen of reparateur langssturen) Daarnaast claimt de belgische importeur (excalto) ze niet geleverd te hebben en wil mij dus niet helpen. Het repaircenter wil mij niet helpen omdat het toestel pas 4 dagen oud is en gewoon omgeruild dient te worden door de leverancier/winkel. !dayfly snapt het volgens mij zelf ook niet meer.

Ik ben alleen onzettend ongeduldig bij dit soort zaken waarbij de klant van alles zelf moet ondernemen om gewoon waar voor zijn geld te krijgen. Ik heb zojuist van 1dayfly weer een emailtje gehad waarin ze aangeven nog niets te weten. Heb geantwoord dat ik voor 17:00 vandaag een fatsoenlijk antwoord weet hij de tv morgen mag komen ophalen en mijn geld binnen 24 uur terugstorten zodat ik elders een tv kan kopen. Mijn oude tv is inmiddels verocht en weg en ik ga niet nog eens weken wachten totdat ik dan mijn geld terugheb zodat ik dan pas een nieuwe kan kopen.

harley wijzigde dit bericht 12-02-2008 14:41 (9%)

quote:
harley schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:29:
Rosje bedankt voor je link. maar ik heb de X3031D en daar is geen NL handleiding van (is ook bevestigt door de importeur)

Maar wat mij gewoon tegen het hoofd stoot is dat er meerdere dingen toegezegd zijn.
NL handleiding is specifiek om gevraagd en bevestigend op geantwoord maar niet geleverd
er wordt vermeld dat er een 48 uurs omruilgarantie op de tv zit. Ik heb gisteren om 10:30 voor het eerst contact gehad en het enige wat ik nu 28 uur later weet is dat ze nog steeds niet weten wat ze gaan doen. (omruilen of reparateur langssturen) Daarnaast claimt de belgische importeur (excalto) ze niet geleverd te hebben en wil mij dus niet helpen. Het repaircenter wil mij niet helpen omdat het toestel pas 4 dagen oud is en gewoon omgeruild dient te worden door de leverancier/winkel. !dayfly snapt het volgens mij zelf ook niet meer.

Ik ben alleen onzettend ongeduldig bij dit soort zaken waarbij de klant van alles zelf moet ondernemen om gewoon waar voor zijn geld te krijgen. Ik heb zojuist van 1dayfly weer een emailtje gehad waarin ze aangeven nog niets te weten. Heb geantwoord dat ik voor 17:00 vandaag een fatsoenlijk antwoord weet hij de tv morgen mag komen ophalen en mijn geld binnen 24 uur terugstorten zodat ik elders een tv kan kopen. Mijn oude tv is inmiddels verocht en weg en ik ga niet nog eens weken wachten totdat ik dan mijn geld terugheb zodat ik dan pas een nieuwe kan kopen.
Je zegt in een eerder bericht dat de X3031D hetzelfde is als de X3030D. Bekijk dan die handleiding. (ik heb die van de Z gepost omdat dit topic erover gaat). Zoek hier maar naar meer info http://tesc.toshiba.co.uk...tentFrameSet?OpenFrameset

Wat betreft dat omruilen, daar heeft het repaircentrum gelijk in.
DOA staat voor Death on Arrival dit houdt in dat u uw product defect geleverd heeft gekregen en je dus een nieuw produkt moet krijgen (en niet gerepareerd hoeft te worden). Alle producten die binnen de 8 dagen defect raken vallen onder deze garantie. (dagen kan verschillen, ik weet niet welke regel ervoor staat)

succes in ieder geval

Arrogant? Me? Nah!

enige verschil tussen de 3030 en de 3031 is de zwarte voet als ik me niet vergis.

PSN id hvandervelden

Nou werd net weer gebeld door de reparatiedienst dat ze hem wilde op komen halen voor reparatie.
Leentv was mogelijk (CRT beelbuisbak)

Heb het aanbod afgeslagen en direct 1dayfly gebeld. Mijn geld wordt teruggestort en de tv wordt opgehaald. Zit eigenlijk ziek thuis maar ga dadelijk toch ff op pad om een nieuwe uit te zoeken elders. denk dat het dan toch maar geen full hd versie wordt en een panasonic plasma MITS ze hem in de winkel werkend goed willen laten zien!

Reg. datum: 14 juni 2007

Wel echt vervelend! Hopelijk wordt het allemaal netjes geregeld... ben van plan om een Toshiba te kopen dus ben wel benieuwd naar de service!

Voor hetzelfde bedrag een LCD met dezelfde specs op papier zal je niet zo snel iets vergelijkbaars vinden denk ik! Nou in ieder geval heel veel succes ermee en laat even weten hoe het is afgelopen.

Reg. datum: 20 december 2000

Ben aan het twijfelen tussen deze 2:
37Z3030D en de nieuwe 40 ZF 355 D.

De laatste heeft mijns inziens nog betere specificaties en is nauwelijks groter dan het 37" model.

Punt is dat mijn huiskamer vrij smal is en ik normaal gesproken net iets meer dan 2 meter van de tv zit. Heb daarentegen wel weer slechts ogen.
Is de 40" misschien toch te groot?

Wie heeft ervaring met een 40" op net iets meer dan 2 meter?

PSN id hvandervelden

Nu sta ik in de winkel naar de panasonic te kijken bellen ze me op van 1 dayfly dat toshiba hem gaat omruilen. hij krijgt morgen te horen waneer dat gaat gebeuren.

In de winkel was ik er ook nog niet over uit want de plasma's hadden een iets natuurlijkere huidskleur maar ik vond wit er dan weer erg grauw uitzien.

oftewel ik wacht nog ff af op wat voor termijn toshiba komt omruilen want een andere uitzoeken is toch ook weer zo iets. Ik leg me er voor nu dan maar ff bij neer dat ik geen blu-ray films kan kijken :(

ow zo staat het setje er nu bij mij bij:
http://www.americar.nl/foto/toshibatv.jpg

harley wijzigde dit bericht 13-02-2008 19:48 (8%)

Arrogant? Me? Nah!

Had hem net al gezien in de home cinema topic. Heb er de mijne ook ingezet. Ik wilde eerst voor 800 gaan voor een HD-ready Plasma. Om dezelfde reden. Kleuren waren mooier, en zelfs downscaled full HD materiaal zag er beter uit op een LG-plasma die ik had gezien als een Samsung Full HD-LCD. Maar ben toch gegaan voor de specs. Dan gaat over een jaar of 2 deze naar de slaapkamer en komt er een full HD plasma in de woonkamer denk ik :p

Geeft toch wel een mooi plaatje hé die Toshiba :)

Al iets gehoord?

PSN id hvandervelden

Nou net te horen gekregen dat hij AS dinsdag omgeruild gaat worden voor een nieuw exemplaar (eindelijk)

Ik snap alleen niet dat als jij zelf een plasma mooier beeld vind geven je dan alsnog voor de toshiba bent gegaan. Ikzelf vond plasma + en minpunten hebben. Bij plasma was het zwart mooier (minimaal verschil) kleuren waren iets warmer (minimaal verschil) wit was grauwer (veel verschil) hierdoor vind ik LCD ook nog steeds een goede keus. Mocht de volgende ook nog problemen hebben dan zit er wel een kans in dat het alsnog een plasma wordt (TH42PV70) maar ik wacht nu nog maar ff af want ik ben over het huidige beeld tevreden (SD kwaliteit) over digitaal beeld zoals blu-ray en ge-upscalde dvd's heb ik nog niet kunnen oordelen.

harley wijzigde dit bericht 15-02-2008 12:33 (25%)

Arrogant? Me? Nah!

De keuze was tussen iets mooier beeld, of technisch op een dusdanig nivo dat ik er even tegenaan kan. Het beeld is overigens niet veel slechter als van een plasma in mijn ogen, maar plasma trok me gewoon het meeste aan. Maar voor het geld dat de Tosh koste vond ik die gewoon het interessantst. Het is een afweging hé, + tegenover - in verhouding tot de prijs. Een "gut feeling" (engels, niet duits). En geen spijt tot nu toe.

Ik doe 720p upscaling van DVD via mijn Jamo DVR 50 via component en dat ziet er straks uit. Ik had het eerst getest met Minority Report, maar schrok me wild. Blijkt dat die gewoon erg grauw en grainy is opgenomen :p

Istie inmiddels al omgeruild?

PSN id hvandervelden

Ja naar een Samsung plasma :P
kreeg gisteren weer een uitstel voor omruiling en toen had ik het wel gehad. Heb hem nu achter de bank staan wordt vanavond weer ingepakt en ik hoor wel waneer ze hem op komen halen.
Wilde de panasonic PV70 gaan halen maar die is nergens meer op voorraad of het is het showmodel. In de winkel vond ik de samsung kleuren ook mooier (vooral wit is echt wit itt de panasonic) en die staat nu hier in volle glorie werken met 3 hdmi aansluitingen :)
Vooral de kijkhoek is beter als die van de toshiba want zodra ik ging staan zag ik al kleurverschillen maar ook als ik vanaf de eettafel achter in de kamer zag zag ik ook al dat het beeld fletser werd bij de toshiba. Dan maar geen full HD maar wel gewoon een goed beeld.

http://www.americar.nl/foto/samsungsetje.jpg

harley wijzigde dit bericht 19-02-2008 13:43 (25%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: