Hoofdcategorieën
Topicacties

[LCD-TV] Toshiba Regza Z Serie

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 16 september 2004

een brede lijst vind ik niet zo erg. het design van de toshiba Z serie vind ik erg mooi.

xf serie is duurder en heeft minder functies zoals die 100 hz en 24P die ik wel belangrijk vind. het contrast is beter en design is mooier vind ik maar ik denk dat ik geen miskoop heb gedaan.

ik laat jullie nog wel even weten of het beeld ook mooi is als ik hem eenmaal thuis heb,

wil hem morgen wel ophalen en volgens de verkoper was ie op voorraad dus ik ben benieuwd.

Reg. datum: 10 november 2002

Heeft iemand een idee waar ik de 37Z3030D kan bewonderen? Ik ben erg geinteresseerd in dit toestel.

Asus A8V Deluxe rev 2.0, Athlon 64 3000+ @ 2400 mhz, 2 x 512 mb corsair pc3200C2Pro ch-5 @ 220 mhz 5-3-2 Cas 2 1T, Asus v9999GE @ ultra 400/1100System Specs gallery

Reg. datum: 01 juli 2006

mediamarkt maastricht

Reg. datum: 02 november 2007

Wat kost die daar, René?

Vandaag bij de MM in Maastricht geweest.

Ze hebben o.a. de Toshiba 42X3030D , 42Z3030D en de 40XF350D

Ik meen dat de 42Z3030D + 40XF350D 1999 euro kost maar pin me er niet op vast :)
Reg. datum: 16 september 2004

Ik heb de 37Z3030D sinds gisteren binnen. gekocht bij de MM in Groningen.

iets duurder dan op internet maar heb nog wel wat van de prijs afgekregen.

het beeld is uitstekend vind ik, had nog wel enige moeite met het instellen van de tv op de computer maar dit loopt nu ook allemaal geweldig. en die 1080 films is echt kwijlen.

zelf analoog tv signaal is op de meeste zenders nog vrij redelijk. ik heb al een samsung H360 decoder staan maar moet alleen nog ff een pasje hebben van @home.

dvds zien er ook beter uit dan verwacht. ook geback-upte dvd's :P... ik moet wel zeggen dat me dvd speler op HDMI is zowel speler als tv. ik weet niet hoe het met scart is. je kan de grote van het beeld zelf bepalen je kan hem orgineel houden, wat wel kleiner is maar je kan hem ook vergroten wat er ook goed uit ziet vanaf 2 meter afstand.

met films op de computer moet je eerst even kijken of het pal, ntsc of 24hz is anders stotterd ie. maar dit kun je prima instellen op de computer.

ook met de zwart waardes ben ik tevreden al met al heb ik geen miskoop gedaan lijkt mij.

Reg. datum: 19 december 2003

Ik kwam net onderstaande link tegen.

http://www.toshiba.de/con...tid1_1_id2_2_id3_263.aspx

Van deze site:

http://www.hifi-forum.de/viewthread-148-2060.html

In dat topic staat dat de 40ZF in januari verwacht wordt...

De 40ZF355.....

die ga ik dan waarschijnlijk volgend jaar aanschaffen :)

http://www.toshiba.de/consumer/images/product/40zf355d_03.jpg

Tinman wijzigde dit bericht 29-12-2007 00:12 (33%)

Reg. datum: 19 december 2003

Dit zal ook mijn keuze worden als hij op de markt komt. Gisteren een aantal webshops gemaild, zij wisten helaas nog niks te melden over dit model.

Ik heb deze tv gezien in Duitsland. Echt een mooi design. Buiten dat was het beeld ook super strak, maar goed dat was in de winkel...

Door de smalle lijst is deze tv net zo breed als de gemiddelde 37" tv. De 40" is 93,4 cm breed, de 46"is 107 cm breed.

Cavalera125 wijzigde dit bericht 29-12-2007 13:25 (17%)

key = key

Heeft iemand toevallig de 47" 47Z3030D durven bestellen bij gsmdealer ? :)
Voor een full hd 47" is het een goede prijs.

Zeker aangezien het ook nog een IPS paneel is , lage reaction time.
Reg. datum: 02 december 2007

PVA panels hoeven helemaal niet beter te zijn als IPS panels hoor..
Veel PVA panels hebben veel eerder last van smearing (vooral sony's staan er bekend om)
Daarnaast is een PVA panel geen garantie voor geen clouding, op een ander forum heeft iemand gepost dat zn vader een 52Z (de 52z heeft pva) heeft met clouding en backlight bleed ..

Verder is t zo dat mijn IPS panel dus helemaal geen last heeft van clouding of bleed en aangezien ik nu soms al wel motion blur zie zou ik dus al helemaal geen pva panel willen hebben .. juist PVA panels hebben tragere reactie tijd als IPS

=============

LCD Panel Technology Explained
There are many different panel technologies used in the production of LCD monitors. They range from budget TN panels to expensive, professional quality S-IPS and S-PVA panels. The average consumer usually has no idea what panel technology is used in their LCD. In fact, many power users are also unaware, simply because the panel type is rarely listed by the manufacturer in the monitor specifications. Many users buy monitors based on price and size. Price should be a factor, but you should still know the advantages and disadvantages of the different LCD panel types and be able to identify them before you decide which LCD to purchase.

S-IPS Panel Technology
S-IPS panels are generally considered the best overall LCD technology for image quality, color accuracy and viewing angles, but this comes at a price. They are well suited for graphics design and other applications which require accurate and consistent color reproduction. S-IPS panels offer the best viewing angles of any current LCD technology, with wide viewing angles up to 178 degress. VA panels can also have specs as high as 178 degress, but many suffer from a loss of contrast around 165-170 degrees. The response time of S-IPS is adequate, ranging from 6ms to 16ms with current panels. This is only slightly slower than TN panels. However, gamers should take this into consideration. Fast paced games may suffer from motion blur or ghosting with S-IPS panels that have a response time higher than 8ms. S-IPS panels can be identified buy a slight purple hue on blacks when viewed from a wide angle. There are currently few manufacturers using S-IPS panels in comparison to the other panels types making choices limited and they often carry a premium price tag.

Two of the most popular widescreen S-IPS monitors are the NEC 20WMGX2 and Dell 2007WFP. The NEC 20WMGX2 monitor uses an AS-IPS panel (basically a custom S-IPS panel made specifically for NEC), has a 6ms response time, glossy coating and includes a TV tuner and speaker bar. The price of the 20WMGX2 ranges from $500-$600. The Dell 2007WFP is much more affordable at around $350, but you are not guranteed an S-IPS panel and it has less features. Unfortunately Dell uses two panel types in this monitor. S-IPS and S-PVA. It is a completely random process so there is no way to know which panel you will receive. However, due to the much lower price of the 2007WFP many are willing to take the risk for a cheap widescreen S-IPS panel.

VA Panel Technology
S-PVA and MVA panels are middle of the road panels. They offer better color reproduction and wider viewing angles than TN panels, but have slower response times. They are very similar to S-IPS on paper. They also offer large viewing angles and good color reproduction, though not as good as S-IPS. The response times are generally worse than TN or S-IPS panels and there have been reports of a few monitors with VA panels that suffer from input lag, so they may not be the best choice for gaming. S-PVA has the advantage of higher contrast ratios than the other panel types which leads to better black levels. The biggest disadvantage of S-PVA panels is color shifting. Color shifting is when the image from one angle changes or "shifts" when viewed from another angle. This bothers many users to the point they will not even consider buying an S-PVA panel, while others don't even notice the color shifts. Color shifts also cause a loss of shadow detail in dark scenes when viewed directly from the center. Prices on S-PVA panels are around the same or slightly cheaper than S-IPS panels, but they are much easier to find as many manufacturers use S-PVA panels. Also, almost all monitors in the popular 24" category use S-PVA panels.

TN Panel Technology
TN panels are the most widely used panel type as they are cheap and offer excellent response times, making them perfect for fast paced gaming. The response times of current TN panels range from 2ms to 5ms. However, color reproduction, viewing angles and contrast ratios of TN panels are the worst of any LCD panel technology. Unlike most 8-bit S-IPS/S-PVA/MVA panels, TN panels are only 6-bit and unable to display the full 16.7 million colors available in 24-bit true color. They can mimick the 16.7 million colors of 8-bit panels using a technique called dithering, but the results are unimpressive. TN panels have become popular with the average user because they are very inexpensive. They are also the only panels currently being used in 22" widescreen monitors, a very popular size. Many of these 22" TN panels are around the same price or cheaper than other 20" monitors with different panel types, so it is easy to see how how they gained popularity. Afterall, the average user buys a monitor based on price and size.

Summary of LCD Panel Technology
S-IPS panels are generally considered the best all around panel type, but they are more expensive and very few are made.
S-PVA/MVA panels offer better color reproduction and viewing angles than TN panels, have slightly worse response times than TN or S-IPS, offer the best contrast ratios, may suffer from color shifting or input lag and have higher availability than S-IPS panels.
TN panels are very cheap with fast response times but have inferior color reproduction, contrast ratios and viewing angles. Only panel type currently available in 22" size.

En toch wil ik een 40ZF355 met S-PVA paneel ;)

quote:
Tinman schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:35:
En toch wil ik een 40ZF355 met S-PVA paneel ;)
hehe :)

Ik zeg ook niet dat het slechter zou zijn.. Ik zeg alleen dat je je er niet op moet verkijken..

PVA en IPS hebben beide hun voor en nadelen en hoe voor of nadelig deze zijn hangt af van je persoonlijke voorkeur :)

Reg. datum: 01 januari 2008

Zelf heb ik om even uit te proberen een 40xf350.
Normaal ben ik gewend op een plasma te kijken (panasonic 42PY700)

Vond het design erg mooi ,maar wat een slecht beeld ten opzichte van mijn plasma.

Kijk satelliet via HDMI.

Er zit bijna geen detail in het zwart,beeld is te scherp en als er veel wit in de uitzending zit dan word je gewoon verblind.

Verder blijf je gewoon regelen met de instellingen maar krijg hem niet goed genoeg.

Je raakt er na een paar avonden kijken wel iets meer aangewend,maar wat mij betreft zit er nog een grote kloof tussen LCD en plasma.

Op de slaapkamer heb ik een TX32lx70 van panasonic en hier ben ik wel tevreden over.(IPS panel)

quote:
cornea schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 21:11:
Zelf heb ik om even uit te proberen een 40xf350.
Normaal ben ik gewend op een plasma te kijken (panasonic 42PY700)

Vond het design erg mooi ,maar wat een slecht beeld ten opzichte van mijn plasma.

Kijk satelliet via HDMI.

Er zit bijna geen detail in het zwart,beeld is te scherp en als er veel wit in de uitzending zit dan word je gewoon verblind.

Verder blijf je gewoon regelen met de instellingen maar krijg hem niet goed genoeg.

Je raakt er na een paar avonden kijken wel iets meer aangewend,maar wat mij betreft zit er nog een grote kloof tussen LCD en plasma.

Op de slaapkamer heb ik een TX32lx70 van panasonic en hier ben ik wel tevreden over.(IPS panel)
SD schijnt inderdaad slechter te zijn op LCD's in zn algemeen .. maar bij HD is LCD toch wel veel scherper .. Verder heb ik met verschillende settings zitten experimenteren en dat verblindende effect komt me bekend voor maar alleen als je config over zn algemeen erg bright is .. aan de andere kant vindt ik t ook wel wat hebben, zat toevallig gister avond mirror mask te kijken, hele donkere film maar er is een scene waar ze ineens in een heel licht hok komen en toen was t echt ff van WHOOOOOOO opzich vond ik t wel realistisch .. beetje dat effect als je door een tunnel heb gereden en ineens naar buiten komt rijden ..

Reg. datum: 08 november 2005

Het is dan wel geen Z(F)serie, maar deze tv heeft mij pa bekeken:
http://www.toshiba.de/con..._id3_225_id4_1.aspx?img=1
De 40XF351P. Bijna nergens meer te koop (zoals wel meer Toshiba's), want het is een zogenaamde gelimiteerde oplage.
Erg mooi scherm volgens mijn pa, maar hij heeft helaas niet echt veel kunnen vergelijken met andere Toshiba' s.
Iemand die weet of dit een goede koop zou zijn t.o.v. de 40ZF355D?
Dan bedoel ik dus over het algemeen het verschil tussen de XF en ZF serie (weet alleen dat op de XF geen 100Hz zit...).
Alvast bedankt.

PS. de rode rand schijnt erg mooi te zijn in het echt :p

Amd64 3200+, Asrock 939Dual-Sata2, 1 GB Ram, Sapphire X800GTO2 (@ X850: 16 pijplijntjes open), Hitachi Deskstar T250K 160GB, Win XP pro, Ubuntu 6.10

Reg. datum: 16 december 2007

Geachte,
Reactie van Toshiba:

Techniesche specs zijn natuurlijk vergelijkbaar (Full HD, 100Hz, Active Vision, Aansluitingen, enz...) maar er is toch een verschil in beeld kwaliteit. In onze show-room geven de Z3030 series de mooiste beelden uit, en de 47" en de 52" zijn absoluut toppers.
Ik vind dat de kleuren lijken meer genuanceerd en zwart is nog zwarter!
Maar zonder vergelijking geven de XF-ZF Series extra mooie beelden ook.
Beide Series bieden ook een perfekte kijkhoek van 180°! even goed als Plasma schermen.

It's a trick. Get an axe.
Reg. datum: 20 januari 2002

Edit: voor de latere lezers, onderstaande info klopt niet 100%, de 40XF355P/40ZF355P heeft wel degelijk een 10 bit paneel.

Ik was van plan om begin feb een keuze te maken tussen de 37Z3030D en de 40XF355P:

37Z3030D met IPS paneel
  • + 10 bit
  • + 100 Hz (niet echt nodig bij een "snel" paneel)
  • + snellere reactietijd dan S-PVA
  • - minder sterk in zwart
  • - iets minder goede inkijkhoek (kleurverloop)
40XF355P met S-PVA paneel
  • - 8 bit (banding mogelijk)
  • - geen 100 Hz
  • - tragere reactietijd dan IPS
  • + sterk in zwart
  • + betere inkijkhoek
Maar nu ik de laatste reacties in dit topic zie, ben ik toch wel erg benieuwd naar de 40ZF355P.
Het maakt de keuze tussen de 37Z3030D echter alleen maar lastiger :) :

40ZF355P met S-PVA paneel
  • - 8 bit (welliswaar "FULL 10 Bit Processing" maar volgens mij nog geen HC variant)
  • + 100 Hz
  • + sterk in zwart
  • + betere inkijkhoek
Nu hopen dat ie een vergelijkbaar prijskaartje krijgt.

HappyChainsaw wijzigde dit bericht 08-01-2008 13:05 (6%)

quote:
HappyChainsaw schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:05:
Ik was van plan om begin feb een keuze te maken tussen de 37Z3030D en de 40XF355P:

37Z3030D met IPS paneel
  • + 10 bit
  • + 100 Hz (niet echt nodig bij een "snel" paneel)
  • + snellere reactietijd dan S-PVA
  • - minder sterk in zwart
  • - iets minder goede inkijkhoek (kleurverloop)
40XF355P met S-PVA paneel
  • - 8 bit (banding mogelijk)
  • - geen 100 Hz
  • + sterk in zwart
  • + betere inkijkhoek
Maar nu ik de laatste reacties in dit topic zie, ben ik toch wel erg benieuwd naar de 40ZF355P.
Het maakt de keuze tussen de 37Z3030D echter alleen maar lastiger :) :

40ZF355P met S-PVA paneel
  • - 8 bit (welliswaar "FULL 10 Bit Processing" maar volgens mij nog geen HC variant)
  • + 100 Hz
  • + sterk in zwart
  • + betere inkijkhoek
Nu hopen dat ie een vergelijkbaar prijskaartje krijgt.
Volgens mij hebben ze gewoon 10 bit hoor? Ik zie bij de z serie namelijk precies hetzelfde staan "FULL 10 bit processing", ook nergens nog 8 bit zien staan. Lijkt me ook raar gezien de super reviews die overal staan.

jorg

Niemand
Reg. datum: 10 oktober 2000

Ik ben altijd al een beetje fan geweest van IPS schermen. Op de een of andere mannier zijn de kleuren wat minder hard en gewoon een stuk echter. Het contrast mag dan minder zijn, maar van de nieuwste panelen zijn de grijswaarden weer erg goed. Tevens is er niets sneller dan een IPS scherm, die 8 ms S-PVA panelen zijn een stuk langzamer.

hallo ;)

It's a trick. Get an axe.
Reg. datum: 20 januari 2002

quote:
kippekop schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:36:
Volgens mij hebben ze gewoon 10 bit hoor? Ik zie bij de z serie namelijk precies hetzelfde staan "FULL 10 bit processing", ook nergens nog 8 bit zien staan. Lijkt me ook raar gezien de super reviews die overal staan.
Klopt, dat staat bij allemaal, maar volgens mij slaat dat op de beeldprocessor in de tv, niet op het paneel zelf. M.a.w. alle beeldoptimalisaties worden in 10 bit berekend, maar het paneel hoeft dat nog niet per sé ook weer te geven. Ik had het ergens gelezen, maar natuurlijk geen bookmark gemaakt... Ik ga zoeken naar de bron.

Edit: Ik kan het zo snel niet meer vinden, was ergens op GoT of een ander forum. Maar inmiddels is duidelijk dat ze wel degelijk een 10 bit paneel bevatten. Hier staat het wel heel duidelijk uitgelegd (even doorscrollen naar "Full 10-bit Processing", bij de luchtballonnen): link.

HappyChainsaw wijzigde dit bericht 08-01-2008 13:03 (22%)

quote:
HappyChainsaw schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:51:
[...]

Klopt, dat staat bij allemaal, maar volgens mij slaat dat op de beeldprocessor in de tv, niet op het paneel zelf. M.a.w. alle beeldoptimalisaties worden in 10 bit berekend, maar het paneel hoeft dat nog niet per sé ook weer te geven. Ik had het ergens gelezen, maar natuurlijk geen bookmark gemaakt... Ik ga zoeken naar de bron.

Edit: Ik kan het zo snel niet meer vinden, was ergens op GoT of een ander forum. Maar inmiddels is duidelijk dat ze wel degelijk een 10 bit paneel bevatten. Hier staat het wel heel duidelijk uitgelegd (even doorscrollen naar "Full 10-bit Processing", bij de luchtballonnen): link.
Leek me al raar, maar goed dat het nu duidelijk is!

jorg

Reg. datum: 12 januari 2008

quote:
resotjuh schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:29:
Hier nog een review :

http://www.trustedreviews...a-42Z3030D-42in-LCD-TV/p1

reviews van de X serie :

http://www.trustedreviews...a-42X3030D-42in-LCD-TV/p1

http://www.hdtvtest.co.uk/Toshiba-42X3030D/

Geluid op de Toshiba's schijnt ook erg goed te zijn.. Wel zo fijn voor degene die geen ruimte hebben voor externe home cinema apparatuur

Super Tv's als ik t zo moet geloven!
Je moet er wel rekening mee houden dat er verschil zit tussen de Z (met 100 Mhz) en de X versie (zonder)

Reg. datum: 21 december 2007

heeft iemand enig idee wanneer de 40ZF355P leverbaar is....mijn keus was eigenlijk al op de 37z3030 gevallen maar dit scherm lijkt met toch eigenlijk nog wat mooier

Ik meen dat de 40ZF355D rond maart leverbaar moet zijn.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: