Hoofdcategorieën
Topicacties

Freecom MusicPal Wifi Internet Radio + RSS Display

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 16 17 18 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 27 december 2005

http://www.freecom.com/objects/00011372.jpg
http://www.freecom.com/objects/00011371.jpg
• Technical Specifications:
- 240Mhz Marvel Orion processor
- 32MB DRAM memory
- 20 bit D/A converter
- Supported bit depth: 8-bit, 16-bit stereo or mono
• Network Interfaces: 802.11b/g, RJ45 (Ethernet)
• Network Security: WEP, WPA, WPA2
• Audio Interfaces: Composite, line out (stereo) Power Supply: 5V external power adapter (included)
• Speaker: 3W mono linear magnetic drive full range loudspeaker
• Dimensions: 26,5 x 11,5 x 8 cm (10.4 x 4.5 x 3.2 inch)
• Weight: 600g (21.2 ounce)
• Supported Audio Formats:
- MP3 (CBR/VBR up to 320 kBit/s)
- WAV (LPCM)
• Supported Services and Protocols:
- UPnP
- HTML (Web GUI)
- DHCP
- Fixed IP
- WLAN
- Live RSS/Blog feeds in display
- Podcast (MP3/WAV)
- ID3 (V1.0 / V2.0)
- M3U
- PLS
• Internet Radio Services:
- vTuner (subscription included)
- Shoutcast
• LCD Display: 128x64 pixel
• Firmware: Open firmware (based on Linux Kernel 2.6), upgradeable to ensure that the latest capabilities and services can be offered on your Freecom MusicPal
• Minimum Requirements for Internet Radio: Router with wireless 802.11b/g or wired 10/100 RJ45 Ethernet connection (broadband Internet connection required for Internet radio)
• Minimum Requirements for MP3 Streaming:
- PC connection: Windows XP or Vista with MediaPlayer 11
- Mac connection: Mac OS X 10.3 or higher, UPnP software
- NAS Device: UPnP compatible hardware (UPnP Server)
• Installs in seconds, easy to set up
• Supports over 5,000 radio stations
• Alarm clock functionality
• Live RSS feeds / Blog feeds in display
• Built-in speaker and WLAN antenna
• Stereo audio out (2 x cinch) to connect to HiFi/Amplifier set
• Line out (minijack) to connect to headphones or active speakers

Freecom
pricewatch

Ik was al langer op zoek naar een internet-wekkerradio en dit vind ik wel een lekker apparaatje, voor iets meer dan 100euro.
Internet radio en UPnP met twonky werken soepel.
De interface is relaxed met de grote draaiknoppen, navigatie door menu/muziek is op de ipod manier (draai en klik)
En alles is ook in te stellen met een webinterface

vtuner geeft je de mogelijkheid om een lijstje webradio favorieten te maken,
-Je kunt je registreren bij vtuner door je mac-adres op te geven
-Het lijstje verschijnt dan onder Internet Radio -> Internet Favorieten

Lastfm kun je luisteren door de volgende urls bij je favorieten toe te voegen
-je eigen account http://www.last.fm/listen/user/jou_naam/personal
-voor een bepaalde tag http://www.last.fm/listen/globaltags/reggae
-voor een bepaalde artieste http://www.last.fm/listen/artist/slayer/similarartists

Handige links
-musicpal site
-forum nederlands engels
-debug pagina van je eigen musicpal
-dissection of a musicpal
-ontleden van de musicpal
-meer handige links

pjeutr wijzigde dit bericht 23-11-2008 18:40 (22%)

Leuk apparaat, was er ook al even naar op zoek geweest. Continu uitverkocht/niet op voorraad. Toch nog maar eens een hernieuwde poging doen.

Je kunt hem als wekkerradio gebruiken, begrijp ik. Kun je dan een eigen playlist oid aanmaken waarmee je gewekt wordt?
Reg. datum: 27 december 2005

quote:
[b][message=29126266,noline]MacWebber schreef op woensdag 21 november 2007 @
Je kunt hem als wekkerradio gebruiken, begrijp ik. Kun je dan een eigen playlist oid aanmaken waarmee je gewekt wordt?
Yep, je het een fav lijstje, en als je een nummer/station luisterd kun je dit toevoegen aan fav als de wekkerradio aanspringt begint ie dat lijstje te spelen, alstie iets niet kan spelen pakt ie het volgende nummer.

Die favorieten kun je ook via je browser beheren, alleen werkt dat niet in firefox, wel in ie

Ik heb hem net uiteindelijk maar via Freecom.nl besteld. Levertijd 2-3 weken. Media markt heeft een enorme backlog met bestellingen staan, ik gok dat dit uiteindelijk het snelst is.

Overigens, mocht iemand hem via Freecom.nl bestellen, geef als kortingscode even "JOURNALIST" op. Levert je zomaar 15% korting op, ons Hollanders bent zuunig.

Reg. datum: 03 november 2000

Dubbelpost

quez wijzigde dit bericht 22-11-2007 16:10 (96%)

Reg. datum: 03 november 2000

Ik heb hem ook, de Freecom Musicpal. Leuk apparaatje, wordt er al een aantal weken prettig wakker mee :) Hij werkt ook goed als wireless mp3 speler icm WMP 11.
Jammer genoeg kraakt het apparaatje wel wanneer je muziek of stemmen hebt met veel bas, zelfs op 50 volume en geen bassversterking heb ik dit al! De behuizing is kennelijk niet gebouwd op trillingen. Iemand anders die dit probleem ook heeft?

Toevoeging:
http://tweakers.net/productreview/5636 daar staat ook een link naar afbeeldingen van hoe de musicpal er van binnen uit ziet gepost door donar.

Reg. datum: 15 december 2006

Ook ik heb heb de Musicpal aangeschaft, gewoon gehaald bij de Dixons :P Wel iets duurder, maar gelijk meenemen.

Machtig leuk apparaat waarmee je mp3 en wav bestanden kunt beluisteren. Wel even een leuk speakersetje eraan hangen, want het eigen speakertje is maar matig.

Leuk is de optie om een RSS feed onderin het beeld van de klok te laten lopen, alleen is het mij nog niet gelukt om de feed ook weer te geven bij weergave van wat er nu speelt, zoals op de allereerste foto van het eerste bericht

De installatie is erg makkelijk, nog eenvoudiger is het mbv de webinterface. Wel jammer dat hij niet achter een proxy gebruikt kan worden, althans dat is mij niet gelukt :? Wacht al enkele dagen op bericht van de support afdeling van Freecom, maar daar verwacht ik weinig van. ;(

Ook kan je vanaf een pc in jouw netwerk mp3's en wav's streamen naar de Musicpal. Wel heb je daarvoor MP11 nodig. Zelf heb ik eea getest met tversity. http://tversity.com/ Werkt ook prima!

Ik heb ook een paar van deze apparaten gekocht. Werkt goed, (op kabel) Wifi niet getest. Ik lees dat er 2.6 kernel linux op zit, maar ik kan de software nergens vinden. GNU software zijn ze toch verplicht bij te leveren of een ftp open te stellen ?
Wie weet waar de software is voor deze MusicPal van Freecom ? Ik wil de firmware aanpassen voor mijn eigen gebruik.

Reg. datum: 05 januari 2004

iemand al aan het knutselen geweest met een betere luidspreker. zoals bv deze http://www.visaton.de/de/1/3/384.html

alle ervaringen welkom

Reg. datum: 02 mei 2005

quote:
pjeutr schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:25:
[

Nadeel
-geen ondersteuning voor wmv(schijnt er aan te komen), m4a, ogg, flac ea
-rss feed is schokkerig en maakt zinnen niet af, maar pakt het volgende item na 20s
-speaker is matig
Wat mij betreft mag hier nog aan toegevoegd worden:
-alleen analoge audio-uitgang (voor zover ik de achterkant bekeken heb)

Reg. datum: 03 december 2007

Ik heb hem nu zo'n maandj Hoewel het concept wel goed is, wacht ik nog wel met smart op een update.
Ik heb zo de volgen problemen:
Als ik hem als wekkerradio gebruik in combinatie met hoofdtelefoon, gebruik is wordt ik door de luidspreker gewekt . Dit lijkt goed, echter om 's avond weer met de hoofdtelefoon in te slapen moet de stekker er vanachter even uit en weer ingestoken worden. Dit kan slimmer

Als ik mijn mediaserver beluister via de musicpal dan houdt hij de server bezet, ook als ik hem uitzet of gewoon naar de radio luister. De enige remedie Stekker eruit en opnieuw opstarten. Hierna is de mediaserver weer beschikbaar voor andere gebruikers

Als de overige huisgenoten te veel bandbreedte snoepen gaat hij op een gegeven moment ook in de fout en hangt hij. Dus weer de stekker eruit

De favorietenlijst werkt ook niet lekker .De zender op een aatal posities kunnen noiet geselcteerd worden hij pakt dan steeds een zender die eigenlijk drie plaatsen verder staat.

Het beheer van de favorieten op de webinterface mag wel voorzien worden van een mogelijkheid om de volgorde in te stellen.

Weet iemand wanneer de volgende update komt?

quote:
snowbert schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:13:

Als ik mijn mediaserver beluister via de musicpal dan houdt hij de server bezet, ook als ik hem uitzet of gewoon naar de radio luister. De enige remedie Stekker eruit en opnieuw opstarten. Hierna is de mediaserver weer beschikbaar voor andere gebruikers
ik weet niet welke server je gebruikt, maar ik gebruik de twonky mediaserver op een NAS en heb hier geen last van, ik kan tegelijk video streamen naar mijn sl300i en muziek naar een sla5520 en de musicpal en heb nog geen hickup of vastloper gehad

Reg. datum: 03 december 2007

een synology 101g+

ik heb de freecom fsg-3

Ik heb hem inmiddels ook een weekje binnen. Wat me positief opvalt is de kwaliteit van de speaker. Na alle verhalen die ik in reviews gezien had dacht ik dat het geluid zo ongeveer niet om aan te horen zou zijn, maar dat valt reuze mee. Als wekkerradio vind ik hem zonder meer acceptabel en als je hem wilt gebruiken voor serieuzer werk koppel je hem denk ik toch aan je stereo of aan een paar fatsoenlijke(r) speakers.

Setup is kinderspel, WLAN koppeling werkt als een zonnetje, ook als 'ie wat verder van mijn accesspoint afstaat. RSS display is grappig, maar weinig nuttig, daarvoor is het scrollen te onhandig. Het hele apparaat is wel groter dan ik verwacht had. Op zich niet zo heel erg, voordeel is dat er meer ruimte was voor de grote knoppen en die zijn wel handig; ik ben zonder bril zo stekeblind als het maar gaat en dan schelen die knoppen flink wat keren misgrijpen.

Het zoeken naar muziek in een library vind ik te omslachtig. Op een of andere manier zou dat handiger moeten kunnen. Het systeem dat gebruikt wordt is hetzelfde als van bijvoorbeeld de Roku Soundbridge 1001, veel klikken en draaien om een nummer te selecteren. Het bijhouden van favorieten, "aanklikken" als het nummer speelt is slim verzonnen. De web-interface is op het gebied van favorieten eigenlijk alleen maar handig om nummers uit de lijst te mikken. Browsen is eigenlijk niet goed mogelijk, dus nummers toevoegen is erg lastig.

De alarmfunctie is, net als die van iedere andere alarmklok die ik ken, te beperkt. Ik kan kiezen uit "Uit", "Een keer", "Iedere dag", "Werkdagen". Probleem is dat ik verschillende dagen van de week op verschillende tijden op moet. Eigenlijk is mijn Windows Mobile telefoon de enige die snapt dat je verschillende alarms moet kunnen instellen. Wellicht dat er een klein progje te fabrieken is dat de web-interface gebruikt om die instellingen slimmer te doen.

Verder ben ik er erg blij mee hoor ;)

Ik heb overigens ook niet het probleem dat de server geblokkeerd wordt als ik de MusicPal gebruik. Ik kan gewoon nog een andere musicplayer aan het werk zetten. Mijn server is een simpele Windows Media player 11.
Reg. datum: 22 december 2004

kan iemand iets meer vertellen over de mp3 streaming functie?
  • ik heb xp en wmp11 geinstaleerd. betekent dit dat ik de musicpal kan aansluiten en muziek dat op mijn pc staat kan luisteren of is het niet zo simpel?
  • wordt er gebruik gemaakt van de wmp library of maakt hij zijn eigen bibliotheek aan, aan de hand van id3 tags.
  • is het goed te gebruiken als wekkerradio? is de klok zichtbaar in het donker? of is de klok juist zo fel dat het de hele slaapkamer verlicht?
  • wordt je aan de hand van 1 playlist gewekt of kan je kiezen welke playlist? begint hij dan standaard bij nummer 1 of kan je ook random instellen.
misschien een hoop vragen... maar ik heb weinig kunnen vinden over dit apparaat

Reg. datum: 10 juni 2002

Ik heb er nu een sinds een paar maanden. Erg leuk apparaat moet ik zeggen. Op de RSS heb ik het weerbericht van schiphol (de METAR) gezet.
Plus: geluid, gemak van de wifi, grote knoppen, uiterlijk, webinterface
Min: ik wacht op de wma update voor BNR en Radio1 streams, de rechter selectie-knop draait soms net een station verder tijdens het klikken waardoor je de verkeerde zender krijgt, de RSS stream loopt te snel en met veel te lange tussenpauze.

Mijn stem: Goed ding! Helemaal als de beloofde wma update komt.

japanse vechtvis vs. .......
Reg. datum: 13 februari 2003

Wie kan mij vertellen of je met dit apparaat de radio-streams van bv.: http://www.di.fm/
(Digitally Imported - Serving Free Electronic Music Radio 24/7) kan beluisteren?
Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
bitshape schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:03:
Wie kan mij vertellen of je met dit apparaat de radio-streams van bv.: http://www.di.fm/
(Digitally Imported - Serving Free Electronic Music Radio 24/7) kan beluisteren?
Dat zijn toch gewoon MP3 streams? Moet dus wel werken, toch?

Reg. datum: 15 april 2000

Ik ben al een tijdlang opzoek naar een wifi wekkerradio voor een betaalbare prijs....en heb hem volgens mij eindelijk gevonden...echter heb ik nog een paar vragen...die iemand hier met meer ervaring met die apparaat kan beantwoorden ??

ik heb namelijk ergens gelezen dat je de wekkerfunctie alleen via de webbrowser aan en uit kunt zetten en niet gewoon een losse knop/schakelaar en Snooze button ??

kun je voor de wekkerfunctie een zelf echt een URL opgeven of alleen voor gedefinierde keuzes via welke services dan ook ?

ook nog geen aac+ streams ook op dit moment toch ??? eventueel firmware upgrade ?

als je gewekt wordt, neemt het volume dan geleidelijk toe (wel zo fijn bij wekkerfunctie) of meteen op ingestelde volume?

alvast bedankt voor de input

Greetz

Reg. datum: 29 juni 2000

En als er toch vragen gesteld worden, meteen 1 van mij voor de weinige bezitters op dit forum, werkt de musicpal ook met een netwerk harde schijf/mediaplayer (ik bedoel bijvoorbeeld de MP350 van freecom zelf)?

Reg. datum: 15 april 2000

hier kun je trouwens de laatste firmware vinden voor dit apparaat, misschien iets voor in de start post ?

http://www.freecom.com/fi...&Manufactures=1147856

quote:
basix schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:53:
ik heb namelijk ergens gelezen dat je de wekkerfunctie alleen via de webbrowser aan en uit kunt zetten en niet gewoon een losse knop/schakelaar en Snooze button ??
Nee hoor, dat kan ook via het apparaat zelf.
Een snooze optie is er volgens mij niet (ik heb hem iig nog niet gevonden).

Wel komisch; als je favorieten niet benaderbaar zijn op het moment van wekken (bijvoorbeeld door een wifi storing of als je mediaserver uitstaat), wekt de musicpal met het (blikkerige) geluid van een kukelende haan.
quote:
kun je voor de wekkerfunctie een zelf echt een URL opgeven of alleen voor gedefinierde keuzes via welke services dan ook ?
De wekker gebruikt je "favorieten". Dus alles wat daarin staat wordt afgespeeld. Zodra de lijst is afgewerkt begint 'ie weer van voor af aan.
quote:
ook nog geen aac+ streams ook op dit moment toch ??? eventueel firmware upgrade ?
Niet getest, dus kan ik geen antwoord op geven.
quote:
als je gewekt wordt, neemt het volume dan geleidelijk toe (wel zo fijn bij wekkerfunctie) of meteen op ingestelde volume?
Het laatste. Dus vooral niet te hard zetten als je hardcore techno in je favorieten hebt staan ;)

Over die firmware upgrade; die hoef je niet zelf te downloaden, het apparaat kan daar zelf wekelijks naar zoeken. Het downloaden kan 'ie dan ook zelf doen.
What did u say about my mama?
Reg. datum: 25 december 2003

quote:
Vmu schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:38:
Ik heb er nu een sinds een paar maanden. Erg leuk apparaat moet ik zeggen. Op de RSS heb ik het weerbericht van schiphol (de METAR) gezet.
Plus: geluid, gemak van de wifi, grote knoppen, uiterlijk, webinterface
Min: ik wacht op de wma update voor BNR en Radio1 streams, de rechter selectie-knop draait soms net een station verder tijdens het klikken waardoor je de verkeerde zender krijgt, de RSS stream loopt te snel en met veel te lange tussenpauze.

Mijn stem: Goed ding! Helemaal als de beloofde wma update komt.
Radio 1 (als je NOS radio 1 bedoelt) kan je via de vTuner service toevoegen aan je Musicpal, dat heb ik vandaag ook moeten doen voor mijn moeder. Het is mij alleen nog niet gelukt om BBC zenders te ontvangen helaas. Ik kan de zender aan WMP toevoegen en afluisteren, ik kan het in een playlist zetten, ik kan de playlist zien op de musicpal, maar BBC blijft onzichtbaar. Gek genoeg stond in een artikel van de Engelse krant 'the Times' dat je met 'PC software' wel naar de BBC kon luisteren. In ieder geval is het mij nog niet gelukt.
Reg. datum: 29 juni 2000

quote:
Joe Presto schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 18:55:
[...]

Het is mij alleen nog niet gelukt om BBC zenders te ontvangen helaas. Ik kan de zender aan WMP toevoegen en afluisteren, ik kan het in een playlist zetten, ik kan de playlist zien op de musicpal, maar BBC blijft onzichtbaar. Gek genoeg stond in een artikel van de Engelse krant 'the Times' dat je met 'PC software' wel naar de BBC kon luisteren. In ieder geval is het mij nog niet gelukt.
Is het niet dat de BBC .asx streams gebruikt (wat de musicpal niet ondersteunt?)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 16 17 18 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: