Gathering of Tweakers

Quicksearch
Leeftijd: 20
Opleiding(en): MBO Marketing en communicatie (nog bezig)
Certificaten: ICT niv 3
Werkervaring: 2 jaar in deze functie
Werkgever: ICT Sales
Huidige functie: Customer service / After sales + Telecom

Laptop: nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24 (plus 4 per jaar)
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja , 100%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 300.- Bonus p/m , diverse uitstapjes (vakantie etc)
Opleidingen: Opleiding communicatie en marketing, diverse microsoft/cisco trainingen
Land: Nederland

Maand salaris(bruto): 1150,-

Al met al ben ik redelijk tevreden. Voor mijn leeftijd verdien ik niet weinig, en genoeg mogelijkheden op educatief gebied.

Ik hoop in juni volgend jaar af te studeren en heb daarna waarschijnlijk direct al een baan.

Ik ben dan 21 jaar en heb een volledige HBO Informatica opleiding afgerond. Ik zit nu (jaja, ben er vroeg bij :p) te denken aan een maandsalaris van minimaal 1500 netto, is dit een reëel beeld of kom ik bedrogen uit wanneer ik daadwerkelijk een baan heb?

aaajeetee wijzigde dit bericht 29-11-2007 14:15 (3%)

quote:
Martijn schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:57:
[...]

Veel te weinig in de huidige markt, je kunt er zo 400-500 bij krijgen als je zou jobhoppen. Ik heb anderhalf jaar SAP BW ervaring en verdien ruimt 500 meer, dus zou moeten kunnen...
SAP BW'ers verdienen meer dan SAP BC'ers :-)

quote:
ajt schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:14:
Ik hoop in juni volgend jaar af te studeren en heb daarna waarschijnlijk direct al een baan.

Ik ben dan 21 jaar en heb een volledige HBO Informatica opleiding afgerond. Ik zit nu (jaja, ben er vroeg bij :p) te denken aan een maandsalaris van minimaal 1500 netto, is dit een reëel beeld of kom ik bedrogen uit wanneer ik daadwerkelijk een baan heb?
We vergelijken hier bruto, niet netto... Ik denk dat je blij mag zijn met 2000-2100 bruto. Of je daar netto 1500 van overhoudt hangt van veel factoren af...

quote:
dee-jay-k schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:16:
[...]

SAP BW'ers verdienen meer dan SAP BC'ers :-)
Mwoah, SAP PI (heet geen XI meer ;)) begint ook booming te worden hoor, is zeker meer uit te halen als 2250.

beter poesjes dan katers

quote:

zo vroeg ben je er nu ook weer niet bij. En 1500 netto? misschien als je geluk hebt. Maar over het algemeen krijg je rond de 2000 bruto daar blijft dan ongeveer 1300 netto van over. Dat kan meer of minder zijn door verschillende factoren die we nu niet allemaal gaan behandelen.

Trust me, I know what I'm doing

quote:
ZerO NL schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:13:
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO-4, HBO (beiden ICT-Beheer),
Certificaten: ECDL, CNA (Certified Novell Administrator, was optie op MBO, heb ik gedaan), CCNA 1 t/m 4)
Werkervaring: Ong. half jaar
Werkgever: IT dienstverlener
Huidige functie: Junior Consultant

Laptop: ja
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee (als ik veel op pad moet wel)
Pensioenregeling: ja maar ben ik nog te jong voor (vanaf 2008 niet meer dankzij de nieuwe wetgeving)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: niets bijzonders
Land: NL

Maand salaris(bruto): 1500

Sinds kort een auto en ik baal er wel van dat ik geen reiskostenvergoeding krijg. Als ik dit topic zo doorlees heb ik tevens sterk het idee dat ik érg weinig verdien. Ik ben bij dit bedrijf afgestudeer en er blijven werken.

Wat denken jullie?
Heb jij eerst ROC Twente plus (almelo) gedaan en toen Saxion (Enschede)? Wanneer ben je afgestudeerd?

IT Security | Webstek | 8 x 250 GB RAID5, 8 x 250 GB RAID10, 4 x 250 GB RAID5, 2 x 150 GB RAID0 :D

quote:
Martijn schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:19:
[...]

Mwoah, SAP PI (heet geen XI meer ;)) begint ook booming te worden hoor, is zeker meer uit te halen als 2250.
XI, PI, SAP Aan-elkaar-knopen.. Commerciele termen. Zal me niks verbazen als het volgend jaar weer een andere naam heeft. EI ofzo, Enterprise Integration lijkt me wel een goede :P

SuperCup 600 #33

quote:
ReRichard schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:05:
Leeftijd: 20
Opleiding(en): MBO Marketing en communicatie (nog bezig)
Certificaten: ICT niv 3
Werkervaring: 2 jaar in deze functie
Werkgever: ICT Sales
Huidige functie: Customer service / After sales + Telecom

Laptop: nee
Vakantiedagen: 24 (plus 4 per jaar)
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: Ja , 100%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 300.- Bonus p/m , diverse uitstapjes (vakantie etc)
Opleidingen: Opleiding communicatie en marketing, diverse microsoft/cisco trainingen
Land: Nederland

Maand salaris(bruto): 1150,-

Al met al ben ik redelijk tevreden. Voor mijn leeftijd verdien ik niet weinig, en genoeg mogelijkheden op educatief gebied.
Als je tevreden ben heb je denk ik een tik fout gemaakt. Of heb je die bonus omdat je MBO nog niet afgerond is? Zodat je nu nog niet in een hogere schaal kan. Zodat je straks gelijk met een sprong omhoog gaat.

Nou hij is 20 jaar en nog zonder papieren, dan zijn er luitjes die naar horen zeggen meer eruit weten te knijpen maar in de meeste gevallen tegen minimum ingeschaald. Overigens nog steeds netjes dat je een leuke bonus erop krijgt gezet.

Bonus is standaard en zal op mijn huidige functie altijd blijven bestaan. Overigens haal ik hem niet elke maand voor de volle 100% (meestel tussen 50 en 75%). Mijn mbo ben ik nog wel even mee bezig. Ik heb idd niet iets heel speciaals kwa papieren (mbo niveau 3) maar gelukkig word er hier intern (en bij veel commerciële bedrijven) niet te erg naar papieren gekeken.

Ik ben tevreden met mijn huidige salaris, het kan altijd beter maar ik doe het liever even op mijn gemak (tot ik een jaar of 23 ben) en een betere diploma op zak heb. Werksfeer is hier uitermate goed , iets dat ik niet snel op zou willen geven.

Wat vind jij een normaal loon dan ?

Nieuwe auto... Of niet? :)

Wat men een redelijk loon vindt hangt natuurlijk ook heel erg af van de situatie. Als je in je uppie bent kan je best met 1150 bruto rondkomen. Maar ik zit me met mijn 4 kinderen af te vragen of ik met 3150 überhaupt wel rond kan komen :D

TTFKARE (The Tweaker Formerly Known As Reyn Eaglestorm)
Appie voor intimi :)

Nee dat is begrijpelijk :) Ik ga volgende week samenwonen met mijn vriendin. Ik ben 20 zei is 23. We gaan in een huurappartementje van 330,- p.m (kaal) zitten. Ik heb gemiddeld zo'n 1300 bruto zonder overuren en zei 1800,-. bruto. Dus daar kunnen we redelijk makkelijk van rondkomen.

quote:
ReRichard schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:16:
Nee dat is begrijpelijk :) Ik ga volgende week samenwonen met mijn vriendin. Ik ben 20 zei is 23. We gaan in een huurappartementje van 330,- p.m (kaal) zitten. Ik heb gemiddeld zo'n 1300 bruto zonder overuren en zei 1800,-. bruto. Dus daar kunnen we redelijk makkelijk van rondkomen.
Tipje: zoveel mogelijk sparen, het liefst in een speciale woningspaarrekening als die dingen in Nederland bestaan. Want als je ooit met je vriendin een appartementje of huisje wilt gaan kopen, dan heb je vast een flinke startsom nodig...

Oeps, offtopic. Sorry mod.

quote:

De kans dat je 1500 netto haalt is zeer klein.
Een doorsnee startsalaris voor een HBO'er is pakweg 2000 bruto.
Als je extra kwaliteiten hebt (afstuderen met onderscheiding of hoger, buitenlandse stage, ...) kan het misschien wel eens 2200 zijn.
Maar hoe dan ook, daar hou je geen 1500 euro netto van over.
Ik zou eerder schatten op 1200 ~ 1300 netto, met een beetje geluk.

quote:
phobosdeimos schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:10:
[...]

De kans dat je 1500 netto haalt is zeer klein.
Een doorsnee startsalaris voor een HBO'er is pakweg 2000 bruto.
Als je extra kwaliteiten hebt (afstuderen met onderscheiding of hoger, buitenlandse stage, ...) kan het misschien wel eens 2200 zijn.
Maar hoe dan ook, daar hou je geen 1500 euro netto van over.
Ik zou eerder schatten op 1200 ~ 1300 netto, met een beetje geluk.
Ik hield van 2200 bruto 1540 netto over, eerder hield ik van 2000 bruto 1450 netto over.
Dus het kan wel :)

Ai daarom kan je dus op netto bedragen alleen niet vergelijken.
Ik spreek zelf vanuit de Belgische situatie, en om in België 1500 euro netto te verdienen moet je minstens 2500 euro brutto hebben, tenzij je een heel rare privé situatie hebt ofzo.

Vastelaoveskriebels!

Het ligt idd ook aan wat je er allemaal bij hebt. Mijn lease bak is wat duur (maar oh zo fijn!...Focus Wagon) maar dan valt mijn netto ook wat naar onder; 2275 brutto - 1347,56 netto.

Vastelaovend in Venlo, idderein mak joeks en jen!

Miss Caprice Bourret

Op deze site kun je bij benadering bruto en netto van elkaar uitrekenen. Maar hou wel rekening met allerlei dingen als pensioen, spaarloon ed.

http://www.loonwijzer.nl/main/brutonetto

Ultiem schaap :)

quote:
Reyn Eaglestorm schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:00:
Wat men een redelijk loon vindt hangt natuurlijk ook heel erg af van de situatie. Als je in je uppie bent kan je best met 1150 bruto rondkomen. Maar ik zit me met mijn 4 kinderen af te vragen of ik met 3150 überhaupt wel rond kan komen :D
Sjaak modaal doet het met veel minder ook gewoon... zonder buitensporige levensstijl moet het prima kunnen.

Natuurlijk kan ik het met minder doen minze. 6 jaar geleden was ik werkloos, praktisch dakloos, zonder vervoer. Nu heb ik een redelijk goede vaste baan, een eigen huis en twee Volvo's (*). Ik weet dus best dat ik met veel minder kan, maar ik heb er jarenlang voor gevochten om uit de worstelzone te komen (waar ik trouwens nog niet eens goed en wel uit ben) en heb echt geen zin om daarin terug te zakken.

(*) een 7 jaar oude V40 en een 15 jaar oude 460 beide met bijna 270.000km op de teller...

quote:
Bobbert schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 08:23:
Op deze site kun je bij benadering bruto en netto van elkaar uitrekenen. Maar hou wel rekening met allerlei dingen als pensioen, spaarloon ed.

http://www.loonwijzer.nl/main/brutonetto
Die heb ik even aan de TS toegevoegd, thanks! :)
Dit is toch een boventitel?

Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO-3
Certificaten: ECDL, CCNA 1&2, MCP.
Werkervaring: 0 jaar (1/2 jaar stage)
Werkgever: -
Huidige functie: Medewerker ICT / Helpdesk functie

Laptop: ja
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: Ja
Leaseauto: nee
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheden tot certificaten/cursussen. KM vergoeding.
Land: NL

Maand salaris(bruto): 1.600

Dit heb ik aangeboden gekregen, ik denk dat ik het met 2 handen moet aangrijpen. Dit is namelijk mijn eerste baan en de voorwaarden en werksfeer zijn hier uitstekend.

Wat vinden jullie? Goed startsalaris??

Nog niet misschien

Voor Helpdesk en 0 ervaring is dat inderdaad een mooi salaris, the-edge.

Let wel op die GSM: zet hem uit buiten werktijd ;)

Work to live, don't live to work!

Dit is toch een boventitel?

quote:
Reyn Eaglestorm schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:07:
Voor Helpdesk en 0 ervaring is dat inderdaad een mooi salaris, the-edge.

Let wel op die GSM: zet hem uit buiten werktijd ;)

Work to live, don't live to work!
Hehe.. Ja je hebt gelijk.. ;)

Nog niet misschien

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws