Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Donde schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:06:
[...]

10 dagen vakantie? Dat is wel heel erg weinig. Kun je ook dagen kopen?
Wij krijgen 5 ziektedagen en 3 persoonlijke dagen...dus men neemt die extra 8 dage verspreid op over de jaar heen.

We kunnene ook dagen kopen ja, je wordt gewoon niet betaald.

We krijgen ook nog 5% van ons uur tarief terug als "Bonus." Uur tarief ligt rond de $180-$200.

AMD64-3200 | 2x512MB OCZ 3500 | 2xWD Raptor 36GB 10.000 rpm SATA RAID0 | 1xWD 200GB SATA | DFI LanParty nForce3 | ATI Radeon 9700 @ Pro | Antec Sonata Case

1 + 1 = 3
Reg. datum: 28 december 2000

Het wettelijk minimum bij een werkweek van 40 uur is 21 vakantiedagen in Nederland.

"i don't want an ip telephony conversation with you right now.." "you pee telephony?? I pee urine.."

Leeftijd: 23
Opleiding: Geen
Werkervaring: Geen binnen de ICT
Werkgever: BT
Huidige functie: Service Desk
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8% ??
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Ja, winst
GSM: Nee
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Cursussen, Pensioen, reiskosten vergoeding
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 1900

Que?
Reg. datum: 19 februari 2002

quote:
Meph schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:52:
Het wettelijk minimum bij een werkweek van 40 uur is 21 vakantiedagen in Nederland.
Je zegt het goed, in Nederland... :+.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Ultiem schaap :)

Ik heb vandaag ja gezegd tegen het volgende aanbod bij mijn huidige afstudeerbedrijf, meerdere redenen heb ik hiervoor, maar de grootste is dat het me goed bevalt:

Leeftijd: 22
Opleiding:
- HBO Informatica
- VWO (natuur en techniek)
Functie: software engineer
Werkervaring: 2 jaar (stages, bijbanen (relevant))
Werkgever: ICT Projectenbedrijf
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24 (bijkopen mogelijk)
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering + na 3 jaar loyaliteit
Auto: Nee, OV-jaarkaart (auto kan ook, heb ik in principe niet nodig).
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: bijdrage pensioen, spaarloon/levensloop, ziektekosten collectief, thuiswerk mogelijk, opleidingen
Werkweek: 40 uur (deeltijd kan ook)
Maand salaris(bruto): ¤2600
Onkostenvergoeding ¤35

//\\RoCkS//\\
Reg. datum: 20 december 2001

Nog een reden zou kunnen zijn dat het een fantastisch aanbod is! Ik ben ouder, heb meer ervaring, dezelfde functie en verdien nagenoeg hetzelfde als dat wat jij gaat krijgen. Nice work!

Pentium 4 3.0 GHz, 1024MB Intern, GeForce 4 256MB, Sound onboard, BENQ DVD+/- DL RW, Plextor DVD, IIyama Vision Master Pro 1411, Epson Stylus Photo 870, Iomega 100MB Zip

quote:
Voxie2 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 06:41:
Nog een reden zou kunnen zijn dat het een fantastisch aanbod is! Ik ben ouder, heb meer ervaring, dezelfde functie en verdien nagenoeg hetzelfde als dat wat jij gaat krijgen. Nice work!
Ik wou net zeggen; voor 22 jaar mag je daarmee echt blij zijn hoor :Y

Intel Core 2 Duo E6850 | Gigabyte | 2x TWIN2X2048 4-4-4-12 | XFX 8800 GTX | 2x Western Digital Raptor 72GB RAID0 | 1 x 500GB Samsung Spinpoint T166 | Scythe Infinity | Antec Nine Hundred

Ultiem schaap :)

quote:
JohnStaakke schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:54:
[...]

Ik wou net zeggen; voor 22 jaar mag je daarmee echt blij zijn hoor :Y
Ben ik ook wel ;) Kan er zelfs op de fiets heen :).

Maar ik had ook andere mogelijkheden en salaris is niet het belangrijkste...

Nieuwe auto... Of niet? :)

Bij mij staan er flinke veranderingen aan te komen... Ik ga waarschijnlijk binnen het bedrijf van functie en locatie overstappen over een aantal maanden. Nog niet getekend, maar de onderhandelingen zijn bijna afgerond. Tijd voor een "nu en straks" post. :) Ziet dit er redelijk uit?

NU:

Leeftijd: 29
Opleiding(en): Gymnasium (Universiteit niet afgerond)
Certificaten: Geen
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Groot internationaal bedrijf
Huidige functie: Helpdesktechnicus

Vakantiegeld: Nee
Vakantiedagen: 30 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Ja: 13e maand, winstuitkering en bonus
Leaseauto: Nee
Werkweek: 35 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Heel goede aanvullende verzekering (¤70 per maand voor het hele gezin voor een ongelofelijk complete dekking)
Land: Frankrijk

Maandsalaris (bruto): ¤ 2.261
Maandsalaris (netto): ¤ 1.750

STRAKS:

Leeftijd: 30
Opleiding(en): Gymnasium (Universiteit niet afgerond)
Certificaten: Geen
Werkervaring: 7 jaar helpdesk (waarvan 3 jaar binnen dit zelfde bedrijf)
Werkgever: Het zelfde grote internationale bedrijf
Huidige functie: Systeem- en Netwerkbeheerder

Vakantiedagen: 24 dagen + 3 ATV
13/14e maand of winstuitkering: Prestatieafhankelijke bonus van max 1 maandloon
GSM: Misschien (nog niet duidelijk)
Leaseauto: Ja
Werkweek: 37,5 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: volledige verhuisvergoeding, 3 maanden gratis gemeubileerd onderdak, 1 maandsalaris voor inboedelaanschaf
Land: Nederland

Maandsalaris (bruto): ¤ 3.150
Maandsalaris (netto): ¤ 1.720 (incl. zvw en bijtelling)

TTFKARE (The Tweaker Formerly Known As Reyn Eaglestorm)
Appie voor intimi :)

Veelzijdig stukje vlees ;)

Ik vind het een behoorlijk verschil tussen bruto en netto, ook al is de bijtelling al verrekend. met 2550 bruto houd ik na verrekening van belastingen/premies/bijtelling 1660 netto over. Dan heb je wel een beste leasebak volgens mij ;)

(en ik vind het plaatje niet echt rooskleuring, aangezien je netto ¤30 erop achteruit gaat en het leven in hier in NL lijkt me nog een stuk duurder dan in Frankrijk. Anderzijds heb je dan natuurlijk niet meer de kosten voor brandstof en verzekering van de auto).

In Memoriam: Lars Toenk Muller (27-06-2005 - 28-06-2005) :'(
Ook AutoFan?
fotospullekes

Zorgverzekering voor 3 personen (oudste zoon wordt in februari 18) kost een rib uit het lijf :o

Die ¤ 30 verschil komt overeen met de eigen bijdrage van de lease-auto (ik wil een Prius Tech gaan nemen ivm 14% bijtelling ipv 25% en die is net boven het leasebudget)

Zonder de ziektekostenverzekering en de auto in de berekening mee te nemen kom ik op ¤ 2130 netto...

Albantar wijzigde dit bericht 23-11-2007 12:12 (16%)

quote:
Reyn Eaglestorm schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:05:
Zorgverzekering voor 3 personen (oudste zoon wordt in februari 18) kost een rib uit het lijf :o

Die ¤ 30 verschil komt overeen met de eigen bijdrage van de lease-auto (ik wil een Prius Tech gaan nemen ivm 14% bijtelling ipv 25% en die is net boven het leasebudget)

Zonder de ziektekostenverzekering en de auto in de berekening mee te nemen kom ik op ¤ 2130 netto...
Tikfoutje of begrijp ik het verkeerd?

Leeftijd: 29/30
(oudste zoon wordt in februari 18)

Jafra007 (1004645) VIII.1812

Acties: [view]

Door: Rukapul Moderator WI/SG/SF
De details van Reyns situatie zijn misschien meer iets voor een ander topic. Laten we het hier houden over inkomens en de achtergronden ervan :) De bruto-netto discussie hebben we ook al vaker langs zien komen, etc. ;)

Rukapul wijzigde dit bericht 23-11-2007 12:28 (4%)

quote:
Penetrator007 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:25:
Tikfoutje of begrijp ik het verkeerd?

Leeftijd: 29/30
(oudste zoon wordt in februari 18)
Gewoon vroeg beginnen :D

Neehoor... Madame Eaglestorm is een beetje ouder en die had al kinderen toen ik haar leerde kennen...

Zullen we nu weer ontopic gaan? :)

Albantar wijzigde dit bericht 23-11-2007 12:51 (5%)

quote:
Nvidiot schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:55:
Per 1-12

Leeftijd: 25
Opleiding: Master Informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: geen relevante
Werkgever: IT consultancy
Functie: IT consultant
Vakantiegeld: Ja (standaard 8%)
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Winstdelingsregeling
GSM: Ja, smartphone
Auto: Ja: ¤550 per maand, vrije keuze (mits representatief)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja, details weet ik nog niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: vergoeding internet, verhuiskostenvergoeding, collectieve ziektenkostenverzekering
Maandsalaris (bruto): ¤2470,- (Leasebedrag komt hier nog bovenop)
Als ik dit lees, en dan je bruto maand salaris, bedoel je dan dat je op die 2470,00 nog een x-bedrag extra krijgt omdat je een lease auto hebt :?

Ik denk dat hij het leasebedrag bij zijn bruto inkomen optelt. Maar zo werkt de bijtelling toch stiekum niet, dat zou te simpel zijn :) (En ik denk ook ongunstig tov de werkelijke regeling...)

Vastelaoveskriebels!

Hij bedoelt dat de werkgever nog een standaard leasebedrag betaald voor zijn auto. Overwaarde en bijtelling gaat nog van zijn brutoloon af. Dat leasebedrag krijgt hij niet, auto blijft ook eigenaar van werkgever, maar op naam van hem.

Vastelaovend in Venlo, idderein mak joeks en jen!

quote:
ajpohv schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:38:
Hij bedoelt dat de werkgever nog een standaard leasebedrag betaald voor zijn auto. Overwaarde en bijtelling gaat nog van zijn brutoloon af. Dat leasebedrag krijgt hij niet, auto blijft ook eigenaar van werkgever, maar op naam van hem.
En wat is hieraan anders dan een standaard lease-auto-constructie?

quote:
Reyn Eaglestorm schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:42:
[...]

dat vraag ik me dus ook af :?

Ik vermeld toch ook niet bij mijn bruto loon, dat m'n werk computer afschrijving bedrag per maand er niet bij vermeld staat :?

Grolsch wijzigde dit bericht 23-11-2007 14:50 (21%)

Vastelaoveskriebels!

quote:
Reyn Eaglestorm schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:42:
[...]

Niks.
kort hè :)

Vind 't dan ook raar dat iemand zegt dat hij "het leasebedrag er bovenop krijgt" :?

ajpohv wijzigde dit bericht 23-11-2007 15:53 (16%)

Vastelaovend in Venlo, idderein mak joeks en jen!

quote:
ajpohv schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 15:52:
[...]

Niks.
kort hè :)

Vind 't dan ook raar dat iemand zegt dat hij "het leasebedrag er bovenop krijgt" :?
ok, dan zijn we het eens met elkaar, want ik vond het dus ook vreemd, of hij bedoelde misschien dat hij een vergoeding kreeg zodat de bijtelling niet van z'n loon afging, maar dat leek mij al erg vreemd.

Leeftijd: 33
Opleiding(en): HBO, niet relevante richting
Certificaten: allerlei interne opleidingen. meest recent zijn RUP en informatie analyse.
Werkervaring: 7,5 jaar
Werkgever: Capgemini
Huidige functie: Business Analist

Laptop: ja
Vakantiegeld: 8,33%
13/14e maand of winstuitkering: ¤5500 bruto winstdeling, afhankelijk van bedrijfsresultaat
GSM: nee
Leaseauto: nee (mag wel). in plaats hiervan ¤800 bruto "mobiliteitsvergoeding"
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: kosten werkgever, ¤275 per maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
deelname spaarloon,
¤30 bruto internetvergoeding,
¤25 netto onkostenvergoeding
19ct/km reiskostenvergoeding (alleen zakelijk)

Maand salaris(bruto): ¤3050

DeniseFloret wijzigde dit bericht 23-11-2007 16:36 (3%)

Denise

Leeftijd: 32
Opleiding(en): MBO electro
Certificaten: CCA, CCNA,... en nog enkele minder relevante
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Realisator Security producten

Laptop: nee
Vakantiedagen: 24 (dacht ik)
13/14e maand of winstuitkering: 1 maand salaris
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: Ja, deels betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 18ct/km reiskostenvergoeding. Komt op ruim ¤ 500,- netto p/m
Maand salaris (bruto): ¤ 3500,-
Huh, Pietje?
Reg. datum: 13 december 2000

quote:
salimrmaf schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:12:
Heb net op mijn donder gekregen van een Mod. :) Excuses, mijn 'loonstrookje' is fake! >:)
LINK

Was het maar waar. 6550 Eurie. :Y)

@ Hierboven: Mogen wij misschien je site-link hebben? Kunnen we bekijken of het interresant is. Verder goede 'baan'! ;)
Had deze reply gemist. Sites geef ik liever niet vrij. Niet omdat ik er malafide praktijken op nahoud maar om privacy redenen.

Wel kan ik je vertellen (en laten zien) welke advertentie programmas ik gebruik.

Google Adsense

Plaatje op imageshack (popups!)

Voorheen de voornaamste bron van inkomsten, inmiddels niet meer. Per november hebben we het volume verplaatst naar andere Ad solutions. Adsense is voornamelijk CPC, maar ook deels CPM. Adsense al sinds 2005 in gebruik, en per volgende maand hebben we de half miljoen omzet met het Adsense programma bereikt.

Cpx interactive

Per November het volume voornamelijk naar dit adverteerbureau verplaatst. Zij betalen voornamelijk CPA en CPM. Plaatje geeft beetje een vertekend beeld, voorheen gebruikten we alleen een beperkt aantal popunders, inmiddels ook banners. Vandaar de toename ook.

Adbrite

Adbrite is een mix van CPM en CPC. Ook hiervan het volume grotendeels verplaatst naar CPX per November.

Bovenste gegevens betreft de grootste site die ik samen met mijn partner run. Dit is overigens niet de winst die we draaien, inmiddels hebben we een server bill van $55,000 per maand (ruim 40 servers, en 6+ gb/s aan brandbreedte). Winst is een 50/50 split.

Programmas die ik gebruik voor mijn andere site:

Vibrant Media

Inline ads, puur CPC uitbetaald. Sinds vorige maand gebruik ik dit programma en ben zeer tevreden over dit bedrijf. Zoals je ziet is november tot dusver een goede maand geweest.

Burstmedia

Banners en popunders. Gebruik over geen popunders voor deze site, alleen de banners. Zij betalen puur CPM uit. Ook zeer tevreden over dit bedrijf, voornamelijk premium advertisers (varierend van 2 tot 5 CPM).

Adbrite

Zie uitleg verder boven. Maak gebruik van zelfde ad formats, alleen kleiner volume.

CPX

Gebruik alleen de banners van hen. Lage CPM zoals je ziet maar ik gebruik hen op de laagste tier, dus voornamelijk ads voor Zuid Amerikaanse en Aziatische landen. Toch nog een leuk extraatje.

Server kosten voor mijn 2e site liggen niet zo hoog, zo'n $1200 per maand. Deze site run ik alleen dus de winst hoef ik niet te delen. Vooral deze maand is erg sterk met een winst van zo'n $500 per dag.

Nog even voor alle duidelijkheid, gegevens die ik eerder gepost heb waren op basis van cash basis accounting (de stroom van betalingen en ontvangsten). Programmas als Adbrite betalen op Net-60 basis en de rest op Net-30 basis. Dat houdt in dat ik zoveel dagen moet wachten tot het uitbetaald wordt.

Als ik boekhoudkundig mijn winst voor dit jaar bereken ligt dat veel hoger. Zoals je bijv bij de gegevens kan zien die ik van Adbrite heb gepost moet ik nog wachten tot zo'n anderhalve ton wordt uitbetaald, en om nog maar even te zwijgen over wat er reeds in de maand november inmiddels verdiend is. Vorige maand heb ik boekhoudkundig mijn beste maand gehad, met een winst van 30.000 euro voor mijn deel.

Sorry voor de lange post. Maar ik dacht dat jullie het wel interessant zouden vinden waar mijn inkomsten nu precies uit bestaan.

edit: foutje verbeteren

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

mooowwww
Reg. datum: 27 februari 2002

quote:
JanDijkstra schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:03:
Leeftijd: 23
Opleiding: Geen
Werkervaring: Geen binnen de ICT
Werkgever: BT
Huidige functie: Service Desk
Vakantiegeld: 8% ??
13/14e maand of winstuitkering: Ja, winst
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Cursussen, Pensioen, reiskosten vergoeding
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 1900
Goed salaris, zit zelf ook bij dezelfde club, verdien 50 euro minder, maar daar tegen over wel een vette lease auto en een senior service desk functie.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws