Gathering of Tweakers

Quicksearch
Dit is toch een boventitel?

quote:
Nord1n schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:11:
[...]

Als je bij de Albert Heijn als leidinggevende werkt verdien je zelfs meer, schandalig gewoon.
Werk bij een supermarkt hoef je niet slim voor te zijn, terwijl wij ict'er jaren studeren voor zo een vak.
Nouja, goed het is 'maar' een MBO opleiding die ik heb beoefend. Alleen verwachtte dat ik wel wat meer kon verdienen, en ben van mening dat ik meer kwaliteiten heb dan iemand die een helpdesk functie bekleed..

En met 1300 euro salaris kun je niet echt onderhandelen tot je naar een redelijk bedrag gaat.. Een onderhandeling gaat meestal over 50 of 100 euro in de maand bruto, niet over 200 euro in de maand..

the-edge wijzigde dit bericht 21-11-2007 16:13 (7%)

Nog niet misschien

quote:
[...]

Als je bij de Albert Heijn als leidinggevende werkt verdien je zelfs meer, schandalig gewoon.
Werk bij een supermarkt hoef je niet slim voor te zijn, terwijl wij ict'er jaren studeren voor zo een vak.
Als leidinggevende moet je natuurlijk ook bepaalde capaciteiten hebben. Niet dat ik zeg dat het een zware baan is maar een MBO opleiding vind ik ook weinig voorstellen moet ik zeggen.

quote:
[...]

In dat geval kun je misschien beter bij de AH gaan werken. Ik kan niet oordelen of een leidinggevende bij de AH hiervoor heeft gestudeerd, maar dat had degene die de vraag stelde ook (nog) niet. Tevens staat 1ste lijns helpdeskwerk niet als moeilijk te boek in de ICT wereld. Het klinkt hard maar zo is het helaas wel. 1300 is laag maar 1500 is toch wel behoorlijk als start hoor.

quote:
Sneezzer schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:45:
[...]

Punt is gewoon dat er erg veel mensen zijn die wel op een 1ste lijns helpdesk gezet kunnen worden. Ik bedoel, als je een willekeurig uitzend bureau belt dan begrijp je meteen waarom het niet een super baan is (vwb salaris.). Als je slim bent (en het wilt doen) dan zou ik er nog een (kort) HBO achteraan doen.
1300 vind ik niet veel maar 1500 lijkt me wel een beetje de max.
Echt onzin, ik ben MBO afgestudeerd en heb een half jaar servicedesk werk gedaan in het UMC (Utrecht) direct na mijn opleiding. Dat extra half jaar is dus mijn meest relevante werk ervaring.
(Wel stage's voltooid en parttime gerelateerd ICT werk gedaan)
Daarna solicitatie gedaan bij ook toevallig Inwork en kreeg een behoorlijk goed aanbod. En mij leek het bedrijf totaal niet op andere lijken zoals Peak-it. Wel een vrij jonge speler, daarom heb ik uiteindelijk voor een andere detacheerder gekozen.

Misschien dat mijn CV de meeste bedrijven goed aansprak want ik kreeg erg veel reacties via monsterboard. Maar voor een starter met MBO opleiding (niv4) kan je zeker rond de 1500 starten.
Volgens mij groei je binnen de ICT dan ook sneller door dan andere sectoren (als je jezelf waarmaakt teminste).

Mijn situatie:

Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: 1,5 jaar werkervaring
Werkgever: kleine IT dienstverlener ~15 man
Huidige functie: Software Engineer

Laptop: nee
Vakantiegeld: ja, 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: 13e + evt. 14e maand (afhankelijk van hoe goed het jaar was)
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 uur
Contractduur: Onbepaalde tijd
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Pensioenregeling: ja (gaat in na een half jaar. werkgever betaalt alle kosten)
Land: NL

Maand salaris(bruto): 2000

Ben erg tevreden met mijn job, leuk werk en leuke collega's. Sfeer is erg goed en ik ga met plezier aan de slag. Voor mijn gevoel verdien ik alleen niet marktconform. De 13/14e maand is wel lekker en de pensionregeling is ook niet mis maar toch... Stel ik me aan of zit ik inderdaad aan de lage kant ?

www.notepad.org

Per 1-12

Leeftijd: 25
Opleiding: Master Informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: geen relevante
Werkgever: IT consultancy
Functie: IT consultant
Laptop: Ja
Vakantiegeld: Ja (standaard 8%)
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Winstdelingsregeling
GSM: Ja, smartphone
Auto: Ja: ¤550 per maand, vrije keuze (mits representatief)
Pensioenregeling: ja, details weet ik nog niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: vergoeding internet, verhuiskostenvergoeding, collectieve ziektenkostenverzekering
Maandsalaris (bruto): ¤2470,- (Leasebedrag komt hier nog bovenop)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Leeftijd: 30
Opleiding(en): Universiteit
Certificaten: Applied Information Technology
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: CRM Software Bouwer
Huidige functie: Consultant (Glorified Programmer)

Laptop: Ja
Vakantiegeld: Nee
Vakantiedagen: 10 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Ja, Profit Sharing
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 37.5 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 1 Week in Florida per jaar voor beurs
Land: Canada

Maand salaris(bruto): ¤ 4000,--

dutchjamaican wijzigde dit bericht 21-11-2007 21:02 (6%)

AMD64-3200 | 2x512MB OCZ 3500 | 2xWD Raptor 36GB 10.000 rpm SATA RAID0 | 1xWD 200GB SATA | DFI LanParty nForce3 | ATI Radeon 9700 @ Pro | Antec Sonata Case

GTA IV - FS-X

Das mooi^ :D

Goede baan, en verdient ook nog eens goed. Geeft een universitaire achtergrond nou echt zoveel voordelen? >:)

*ASUS P5E* | *XEON E3110@ 4.7 GHZ* | *Crucial Ballistix Tracer @1000-CL4* | *EVGA 9800GTX+ OC* | *SSD* SuperPI Mod 1M 9,8 SEC

Reg. datum: 23 september 2004

Leeftijd: 21
Opleiding(en): Mbo Ict Systeembeheerder
Certificaten: Aries +, CCNA 1 T/M 4
Werkervaring: 1 jaar Stage
Werkgever: detachering's buro
Huidige functie: Service medewerker

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering:Niet dat ik weet
GSM: als het goed is wel
Leaseauto: nee
Contractduur: Onbepaalde tijd
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 45,- reiskosten vergoeding, bonus van 10% bij 140 uur p/mnd
Pensioenregeling: Nee

Maand salaris(bruto): 1410 - 1550 (zie bonus)

Is dit een nette vergoeding. ?

Mooi wit is niet lelijk

GTA IV - FS-X

offtopic

Rukapul wijzigde dit bericht 22-11-2007 18:36 (95%)

*ASUS P5E* | *XEON E3110@ 4.7 GHZ* | *Crucial Ballistix Tracer @1000-CL4* | *EVGA 9800GTX+ OC* | *SSD* SuperPI Mod 1M 9,8 SEC

offtopic

Rukapul wijzigde dit bericht 22-11-2007 18:37 (95%)

Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO Telecom engineer niveau 4 in 3 jaar en wiskunde en natuurkunde extra erbij.
Certificaten: geen :X
Werkervaring: 1 jaar stage KPN
Werkgever: Schuuring
Huidige functie: Junior fiberoptic engineer

Laptop: ja
Vakantiedagen: 24 dagen
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: ja
Leaseauto: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Pensioenregeling: nee

Maand salaris(bruto): 1375 euro (ga pas in augustus 2008 beginnen bij schuuring)

Volgend semester ga ik voor 6 maanden een project doen bij Schuuring en er is mij een contract aangeboden door Schuuring. Ik twijfel nog. Ik kan ook bij een bedrijf terecht welk een Internet carrier is over Satelliet. Loon daarvan weet ik niet, daarom twijfel ik.

vr6only wijzigde dit bericht 22-11-2007 03:00 (5%)

Een onderschrift moet zinvol zijn!

-- .. ... .--- .- .-.-.-

offtopic

Rukapul wijzigde dit bericht 22-11-2007 18:37 (96%)

Pain to the max

Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: ISTQB
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: een van de grotere detacheringsbedrijven in NL
Huidige functie: junior testanalist

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27
Pensioenregeling: ja, baas betaald
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve zorgverzekering, onberkte (relevante) cursusmogelijkheden

Maand salaris(bruto): 2100,-

MAIN - Core2Duo E8400 | 4 GB DDR2 800 | X1900 XT 512MB | 250 + 320 + 500 GB | Sony GDM FW900 24" widescreen CRT HTPC - Core2Duo E6750 | 2 GB DDR2 800 | HD2400pro | 500GB | Samsung 50 inch Plasma

D'r mat mear n**kt wurde!

quote:
BackSlash schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:55:
Certificaten: ISTQB

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve zorgverzekering, onberkte (relevante) cursusmogelijkheden

offtopic:
collega :w :+

Certificaten: ITIL, ISTQB

(Suffie) een ODOL is toch gewoon een soort Power On Self Test?
| Praat Frysk | Red het regenwoud, eet meer SPECHT!

quote:
Tijmen schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:44:
[...]

Echt onzin, ik ben MBO afgestudeerd en heb een half jaar servicedesk werk gedaan in het UMC (Utrecht) direct na mijn opleiding. Dat extra half jaar is dus mijn meest relevante werk ervaring.
(Wel stage's voltooid en parttime gerelateerd ICT werk gedaan)
Daarna solicitatie gedaan bij ook toevallig Inwork en kreeg een behoorlijk goed aanbod. En mij leek het bedrijf totaal niet op andere lijken zoals Peak-it. Wel een vrij jonge speler, daarom heb ik uiteindelijk voor een andere detacheerder gekozen.

Misschien dat mijn CV de meeste bedrijven goed aansprak want ik kreeg erg veel reacties via monsterboard. Maar voor een starter met MBO opleiding (niv4) kan je zeker rond de 1500 starten.
Volgens mij groei je binnen de ICT dan ook sneller door dan andere sectoren (als je jezelf waarmaakt teminste).
Wellicht dat jij een goede aanbieding hebt gehad, ik zeg ook niet dat meer dan 1500 onmogelijk is. Ik probeer alleen wel een bedrag te noemen dat in de meeste gevallen zal kloppen. Lees ook de berichten tussen deze en jou bericht hierboven, daar staan nog een aantal MBO banen die ongeveer hetzelfde beeld geven.

edit: zin liep niet.

quote:
salimrmaf schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:19:
Goede baan, en verdient ook nog eens goed. Geeft een universitaire achtergrond nou echt zoveel voordelen? >:)
Maar waarom alles in Bruto? Netto geeft een beter beeld toch.
Een (universitair) master diploma opent heel wat deuren die voor lagere diploma's gesloten blijven.
Voor veel functies kom je simpelweg niet in aanmerking zonder een dergelijk diploma, je salaris begint een stuk hoger en stijgt ook veel sneller/hoger door.
Daarnaast heb je de mogelijkheid om door te groeien naar echt hoge leidinggevende functies.
Er is dus heus een reden waarom een universitaire master behalen pak hem beet 500x moeilijker is dan een hogeschool bachelor ;)
En netto salaris zegt helemaal niets, wat je netto overhoudt is afhankelijk van waar je woont (BE, NL), of je een vrouw hebt, of je samenwoont, of je kinderen hebt, etcetera.
Enkel op basis van bruto loon kan je vergelijkingen maken (en dan nog is het moeilijk, ivm extralegale voordelen).

quote:
phobosdeimos schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:20:
[...]

Een (universitair) master diploma opent heel wat deuren die voor lagere diploma's gesloten blijven.
Voor veel functies kom je simpelweg niet in aanmerking zonder een dergelijk diploma, je salaris begint een stuk hoger en stijgt ook veel sneller/hoger door.
Daarnaast heb je de mogelijkheid om door te groeien naar echt hoge leidinggevende functies.
Er is dus heus een reden waarom een universitaire master behalen pak hem beet 500x moeilijker is dan een hogeschool bachelor ;)
En netto salaris zegt helemaal niets, wat je netto overhoudt is afhankelijk van waar je woont (BE, NL), of je een vrouw hebt, of je samenwoont, of je kinderen hebt, etcetera.
Enkel op basis van bruto loon kan je vergelijkingen maken (en dan nog is het moeilijk, ivm extralegale voordelen).
Mwah ik vind dat je hier toch wel een master/bachelor ietwat krom met elkaar vergelijkt. Ja master proces engineering die is erg zwaar (gezien de gemiddelde looptjid) maar vele andere masters tov de bachelor zijn absoluut niet gigantisch veel zwaarder. Er is ook bij masters relatief een laag uitval percentage. Ik probeer dan ook hier enkel aan te geven dat de master zwaar kan zijn maar dat hangt toch volledig af van studie tot studie. Het gaat zelfs zover dat bv ik met een bachelor bouwkunde een master economie kan volgen. Dit wordt door de opleiding niet toegelaten als ze hier geen toekomst in zagen. (beetje afhankelijk wel van welke richting dan weer binnen de studie)

Effe een nuancering: ik spreek natuurlijk vanuit mijn eigen ervaring, meer bepaald het verschil tussen bachelor informatica op de hogeschool en master informatica op de universiteit, en dan nog in België.
Dus het kan best zijn dat het in NL helemaal anders is, of in andere studierichtingen, daar heb ik geen ervaring mee.
Van die schakelprogramma's daar heb ik dan weer wel ervaring mee, ik heb er namelijk eentje gevolgd.
Na het eerste jaar waren er van de 42 kandidaten nog 6 in de running, en twee jaar later hebben het van die 6 uiteindelijk 2 gehaald.
Best zwaar uitval percentage hé? ;)

Mijn ervaring is dat bij Technische Informatica aan de TUe van de 150 inschrijvingen in mijn 1e jaar er aan het eind nog 30 over waren. En niet al deze 30 hebben inmiddels hun master behaald.

Dat is dus nu al een uitval van 80%.

Vooral veel mensen lijken te struikelen over wiskunde.

Overigens: waar ik werk (middelgrote detacheerder) start een MBO-er als systeembeheerder rond de 1800 bruto, met lease-auto, laptop en telefoon en onbeperkte opleiding.

*knip* Elke vorm van werving, aanbrengbonussen proberen te scoren, etc. is niet gewenst.

Rukapul wijzigde dit bericht 22-11-2007 18:39 (11%)

quote:
Zet dan gewoon de naam van je bedrijf in je bericht :) Nu probeer jij stiekem indirect een bonus te genereren ;) <- niet hier, maar in een topic report...

Rukapul wijzigde dit bericht 22-11-2007 18:40 (20%)

SuperCup 600 #33

offtopic

Rukapul wijzigde dit bericht 22-11-2007 18:38 (93%)

Oud per 1 okt:
Leeftijd: 26
Opleiding: HBO - Informatica
Werkervaring: 1 jaar (+ 1/2 jaar afstuderen en 1/2 jaar stage)
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Software-ontwikkelaar
Vakantiegeld: 8 %
Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsbonus (ca. ¤ 1100 bruto)
Auto: nee
Sec. arbeidsvoorw.:openbaar vervoer volledig vergoed/allerlei andere regelingen die nu nog niet interessant (voor mij) zijn
Werkweek: 36 uur
Maand salaris(bruto): ¤ 2200 (werk 40 uur, elke 2 weken bouw ik 1 vrije dag op)

Nieuw per 1 dec
Leeftijd: 26
Opleiding: HBO - Informatica
Werkervaring: 1 jaar en 2 mnd (+ 1/2 jaar afstuderen en 1/2 jaar stage)
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Software-ontwikkelaar
Vakantiegeld: 8 %
Vakantiedagen: 23 + 26 ADV (werk 40 uur, elke 2 weken bouw ik 1 vrije dag op)
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsbonus (4 % jaarsalaris)
Auto: nee
Sec. arbeidsvoorw.:openbaar vervoer volledig vergoed/allerlei andere regelingen die nu nog niet interessant (voor mij) zijn
Werkweek: 36 uur
Maand salaris(bruto): ¤ 2750

WCG: [DPC] Team Black Bulls

Leeftijd: 20
Opleiding(en): Geen, afgezien van drie maanden verspilde moeite op de TU/e
Certificaten: Geen
Werkervaring: Nauwelijks, afgezien van wat jaartjes voor mezelf 'knutselen'
Werkgever: NovaRage
Huidige functie: PHP Programmeur

Laptop: Nee, wel een admin accountje op mijn eigen werk PC :9
Vakantiegeld: Ja, uit het blote hoofd zo'n 8%
Vakantiedagen: Ja, zo'n 2 per maand
13/14e maand of winstuitkering: Geen idee, volgens mij niet..
GSM: Nee
Leaseauto: Nee, maar heb toch nog geen rijbewijs.
Pensioenregeling: Geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen idee
Land: Nederland

Maand salaris(bruto): eur.1700

Toch helemaal niet slecht, voor een ongeschoolde drop-out als ik. Daar komt nog eens bij dat de sfeer helemaal geweldig is, en de werkomgeving erg relaxt, en dat is naar mijn mening toch het belangrijkste van alles. 8) Ik ken de complete details van mijn contract niet, kan ik zo nalezen natuurlijk, maar voor mij waren sommige dingen gewoon niet interessant, vandaar de 'Geen Idee'...

Que?
Reg. datum: 19 februari 2002

quote:
10 dagen vakantie? Dat is wel heel erg weinig. Kun je ook dagen kopen?

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws