Hoofdcategorieën
Topicacties

Ervaring werken bij Sogeti Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 29 oktober 2003

quote:
BM schreef op zondag 08 juni 2008 @ 00:04:
[...]Ik heb die 1e 3 dagen in ieder geval gewoon in pak gelopen, net als eigenlijk alle anderen. Op kantoren is het verder niet echt nodig (tenzij je aangenomen bent als relatie-manager ofzo). Verder alleen tijdens intakes, of als het op kantoor bij de klant verwacht word.
Ik zou me sowieso tijdens de introductiedagen en tijdens de basisopleiding (als je als YP start) netjes kleden. Dat is dus pak + stropdas. Idee erachter is dat je ook al tijdens de introductiedagen op intake bij de klant zou kunnen gaan. Als je dan in je spijkerbroek zit maakt dat niet zo'n beste indruk.

Op het moment dat je ingezet bent bij de klant kan je je vrij snel aanpassen aan hun kledingstijl. Klant + 1 is dan een beetje het motto, oftewel zorg ervoor dat je ook qua kleding net even iets boven de rest uitstijgt.

Hey ff een vraagje, hebben jullie tijdens de capaciteitentest ook een pak aan gedaan? ik heb deze week namelijk een capaciteitentest en weet niet of ik in pak zal gaan of gewoon een nette broek met een net overhemd aan zal trekken :)

Reg. datum: 07 november 2001

Heb destijds (paar maanden geleden) wel in pak met das mijn capaciteitentest gedaan. De andere 2 die er ook waren voor de test hadden ook pak met das. Dus is volgens mij wel redelijk gebruikelijk, aangezien de personen waar ik tijdens de test mee in aanraking kwam van Sogeti ook allemaal dressed waren.
Heb overigens destijds de aanbieding van Sogeti naast me neergelegd aangezien ik deze toch wat magertjes vond, maar dit terzijde.
In ieder geval veel succes voor degene die binnenkort gaan voor de test.

Reg. datum: 01 juni 2008

quote:
BacoBoy schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:49:
Hey ff een vraagje, hebben jullie tijdens de capaciteitentest ook een pak aan gedaan? ik heb deze week namelijk een capaciteitentest en weet niet of ik in pak zal gaan of gewoon een nette broek met een net overhemd aan zal trekken :)
Yep, tijdens de capaciteitentest heb ik ook een pak gedragen, omdat daarna het sollicitatiegesprek volgde.

Top! bedankt voor jullie antwoord.
Dat wordt dus even een pak halen morgen. ;)

BacoBoy wijzigde dit bericht 09-06-2008 13:34 (3%)

Reg. datum: 30 augustus 2007

Hey,

Ik kom spijtig genoeg niet in aanmerking voor een job bij Sogeti. Het gesprek heeft een aantal positieve aspecten naar voor laten komen, aldus Sogeti maar ze kunnen geen gevolg geven aan mijn sollicitatie.

Ik had een mailtje teruggestuurd omdat ik graag wou weten waar mijn werkpunten liggen. Dit was het antwoord:
Deze beslissing is gebaseerd op jouw selectietest. Jij scoorde hiervoor 4 op 9. En de norm ligt bij ons op 6 op 9. Mijn indruk tijdens ons kennismakend gesprek was zeker en vast positief maar ik moet ook rekening houden met de objectieve maatstaven.

Nu moet ik wel zeggen dat mijn sollicitatie niet helemaal verliep zoals ik hier heb gehoord. Ik heb slechts 1 soort tests moeten doen: die schema's. Ik kreeg hier 15 minuten om een boekje met schema's in te vullen op een invulblad. Ik heb het beginuur genoteerd (vb 15:00) en het einduur - 3 minuten om reserve te hebben (vb 15:12). Toen ik bijna mijn waarschuwingstijd had bereikt kwam zij binnen (15:12 ipv 15:15) en moest ik stoppen. Ik weet het, het is muggenziften maar wie weet heb ik punten verloren door te weinig oefeningen te maken? Ik durfde op dat moment ook niets te zeggen. feit is dat ik veel te laag scoorde. Wel spijtig dat ik slechts 1 soort test kreeg en niet zoals jullie verschillende. Iemand in België die ook maar 1 test kreeg? (voor functie junior test engineer).

Reg. datum: 12 juni 2008

*knip spam* zie de WI policy en het algemeen beleid mbt werving

Rukapul wijzigde dit bericht 12-06-2008 11:30 (92%)

Reg. datum: 25 november 2003

quote:
neoproject2 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:29:
Hey,

Ik kom spijtig genoeg niet in aanmerking voor een job bij Sogeti. Het gesprek heeft een aantal positieve aspecten naar voor laten komen, aldus Sogeti maar ze kunnen geen gevolg geven aan mijn sollicitatie.

Ik had een mailtje teruggestuurd omdat ik graag wou weten waar mijn werkpunten liggen. Dit was het antwoord:
Deze beslissing is gebaseerd op jouw selectietest. Jij scoorde hiervoor 4 op 9. En de norm ligt bij ons op 6 op 9. Mijn indruk tijdens ons kennismakend gesprek was zeker en vast positief maar ik moet ook rekening houden met de objectieve maatstaven.

Nu moet ik wel zeggen dat mijn sollicitatie niet helemaal verliep zoals ik hier heb gehoord. Ik heb slechts 1 soort tests moeten doen: die schema's. Ik kreeg hier 15 minuten om een boekje met schema's in te vullen op een invulblad. Ik heb het beginuur genoteerd (vb 15:00) en het einduur - 3 minuten om reserve te hebben (vb 15:12). Toen ik bijna mijn waarschuwingstijd had bereikt kwam zij binnen (15:12 ipv 15:15) en moest ik stoppen. Ik weet het, het is muggenziften maar wie weet heb ik punten verloren door te weinig oefeningen te maken? Ik durfde op dat moment ook niets te zeggen. feit is dat ik veel te laag scoorde. Wel spijtig dat ik slechts 1 soort test kreeg en niet zoals jullie verschillende. Iemand in België die ook maar 1 test kreeg? (voor functie junior test engineer).
Jammer. T'is altijd tof om toekomstige nieuwe collega's te ontmoeten, maar ja ... meer geluk bij je volgende sollicitatie he? :)

Reg. datum: 30 augustus 2007

Ja ik vind het ook heel jammer. Ik had bijna kunnen smeken achter die job :) Eigenlijk heb ik nog nooit moeten solliciteren. Mijn huidige job nu in de sociale sector kreeg ik omdat ik een uitstekende stage-evaluatie had. Ik had echt een goed gevoel bij het gesprek met Sogeti, ook van de test eigenlijk. Toen ik dan via mail las dat ik niet in aanmerking kwam was dit effe een zware dobber. Het voelt echt aan als een afwijzing. Maja dat is iets wat ik zal moeten leren. Momenteel ben ik nog in een sollicitatieprocedure voor een Amerikaans farmaseutisch bedrijf. Een volgend gesprek zou dan plaatsvinden met de big chief via video-verbinding. Het is een baan als Support Analist. Ik zou echt dolgraag in de ICT-sector beginnen. Ik blijf toch wel hoopvol en ik geef mezelf 3 maanden tijd om een job te vinden. Ik stuur ook maar 1 brief per keer en wacht op een antwoord. Zo behoud ik overzicht en zoek ik toch echt enkel naar de jobs die het best bij me passen.

Reg. datum: 29 juni 2007

Is het misschien handig om een extra thread aan te maken? Zoals hier blijkt is de werkwijze bij Sogeti België een totaal andere dan die bij Sogeti Nederland.... Om verwarring en het vergelijken van appels en peren te voorkomen een draadje "Werken bij Sogeti België" ????

quote:
BacoBoy schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:34:
Top! bedankt voor jullie antwoord.
Dat wordt dus even een pak halen morgen. ;)
Helemaal nergens voor nodig, heb het toen der tijd zelf ook gedaan. Maar er zijn verhalen bekend dat er mensen zijn aangenomen die in korte broek met slippers zijn komen solliciteren. Om er nu direct speciaal een pak voor te gaan halen, lijkt me dan weer wat teveel van het goede.

| I've got permission to color outside the lines |

Reg. datum: 18 februari 2004

quote:
BenJoep schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:44:
[...]
Helemaal nergens voor nodig, heb het toen der tijd zelf ook gedaan. Maar er zijn verhalen bekend dat er mensen zijn aangenomen die in korte broek met slippers zijn komen solliciteren. Om er nu direct speciaal een pak voor te gaan halen, lijkt me dan weer wat teveel van het goede.
Helemaal niet te veel van het goede. Tijdens de introdagen en tijdens intakes dien je gewoon netjes in pak te komen.

quote:
Vapo schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:08:
[...]

Helemaal niet te veel van het goede. Tijdens de introdagen en tijdens intakes dien je gewoon netjes in pak te komen.
Zal je toch eerst aangenomen moeten worden, een pak kan je altijd nog na de sollicitatie kopen. Overigens vind ik het maar wat overdreven, heel het pakken-gedoe. Werk al meer dan 2,5 jaar bij sogeti, en heb mijn pak alleen gebruikt tijdens mijn intake en inderdaad bij de introdagen.

| I've got permission to color outside the lines |

Reg. datum: 29 oktober 2003

quote:
BenJoep schreef op zondag 15 juni 2008 @ 02:12:
[...]
Overigens vind ik het maar wat overdreven, heel het pakken-gedoe. Werk al meer dan 2,5 jaar bij sogeti, en heb mijn pak alleen gebruikt tijdens mijn intake en inderdaad bij de introdagen.
Of je wel of niet elke dag een pak draagt (of moet dragen) hangt altijd nog wel van de divisie, klant en betrokkenheid bij de organisatie af. Je ziet dat er bij de meer 'procesgerichte' divisies (ESE, A&BS) meer een pakkencultuur heerst dan bij de technischere divisies (DSE, HT). Collega's voor Sogeti regelmatig presentaties geven of seminars bijwonen zullen ook meer in pak lopen, net als de hele managementlaag (unit management, relatie management, delivery management).

Als je in een korte tijd een aantal intakes hebt zal je je pak ook vaker gebruiken.

En of het overdreven is? Mwah, denk dat het een beetje van je eigen instelling afhangt. Ik zal sowieso een pak aantrekken tijdens een sollicitatie. Bovendien is een pak altijd een goede investering. Je zal best nog wel andere gelegenheden krijgen om er een te dragen.

Reg. datum: 11 juni 2008

Ik heb vandaag mijn test gemaakt en gehaald. Heb nu een aanbod voor DSE, Portals & CMS.

Nu onder andere uitzoeken of ik een leasewagen neem of zelf een koopt. Is die Honda Hybrid wat?

Reg. datum: 24 februari 2001

quote:
ty74 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:03:
Ik heb vandaag mijn test gemaakt en gehaald. Heb nu een aanbod voor DSE, Portals & CMS.
Gefeliciteerd ! Ik ben 7 juli aan de beurt :)
quote:
Nu onder andere uitzoeken of ik een leasewagen neem of zelf een koopt. Is die Honda Hybrid wat?
Voor autoforums mag je --> die kant op

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

"Crocs Rule !"
Reg. datum: 11 juli 2000

ff klagen hoor.. ik ga in september 2008 beginnen met afstuderen van de opleiding bedrijfskundige Informatica. Ik ben al sinds november 2007 lid van de studentenunit van Sogeti en heb al wat gesprekken gehad over een afstudeer stage.. er was me vertelt dat iemand van A&BS contact met mij zou opnemen omdat ik iets met Architecture ging doen...

Ik heb zelf verschillende keren ge-emailed met de contactpersoon en de persoon die contact met mij zou opnemen.. maar reactie blijft uit. Alles loopt ontzettend traag... meer mensen hier last van?

I Wanna Be Kate

quote:
Frenkpie schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:04:
ff klagen hoor.. ik ga in september 2008 beginnen met afstuderen van de opleiding bedrijfskundige Informatica. Ik ben al sinds november 2007 lid van de studentenunit van Sogeti en heb al wat gesprekken gehad over een afstudeer stage.. er was me vertelt dat iemand van A&BS contact met mij zou opnemen omdat ik iets met Architecture ging doen...

Ik heb zelf verschillende keren ge-emailed met de contactpersoon en de persoon die contact met mij zou opnemen.. maar reactie blijft uit. Alles loopt ontzettend traag... meer mensen hier last van?
Misschien is het een idee om te bellen?
Reg. datum: 15 december 2003

Bellen is ALTIJD beter dan mailen. Je kan mailen wat je wil, maar de meeste contactpersonen hebben toch geen tijd voor je als je alleen maar mailt.

Oh, en ty74, de Honda hybride is op dit moment in de aanbieding, erg voordelig dus. En hij rijd ook goed trouwens ;)

Mijn ervaring bij Sogeti:
Ik werk sinds Januari binnen ESE als Young Professional/Uniface programmeur. Heb de basisopleiding gedaan, naar Ohio geweest en direct na de basisopleiding (eigenlijk nog tijdens) een opdracht gekregen waar ik tot nu toe zit.
Sogeti is een erg leuk bedrijf om te werken, vriendelijke mensen, veel groeimogelijkheden.
Als je veel geld wil verdienen dan kun je beter ergens anders heengaan, hoewel je wel erg veel dingen erbij krijgt (goede mobiliteitsvergoeding, hotelvergoeding, dinerkosten vergoeding, creditcard, ns business card, etc. etc.). Dus uiteindelijk krijg je veel meer dan alleen je loon, hoewel sommigen natuurlijk liever gewoon meer loon hebben, vind ik dit ook erg goed :)

Voorsprong door techniek

Ik heb ook een aanbieding bij ESE. Kun je mij vertellen wat je daar precies doet (zonder inhoudelijk in te gaan op klanten).

Asus K8N4-E Deluxe | 2048MB | Ati X550 | Raptor 4x74GB Raid5 | 16x48DVD + [DL]NEC ND-2510 + lightscribe fikker | Dell 24" | Dell D830 | HTC TC 8GB; HTC P3300; Nokia 6300 | EOS 400D; R8 AUDI-torium

"Crocs Rule !"
Reg. datum: 11 juli 2000

quote:
FrankGuthrie schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:53:
[...]

Misschien is het een idee om te bellen?
Al verschillende keren gedaan.. "We maken er werk van ! Deze week hoor je iets"

Maargoed, toevallig werd ik gisteren gebeld, heb nu een afspraak gemaakt. Of deze post invloed heeft gehad weet ik niet haha, maar iig wel relaxed. Ben benieuwd wat de opdracht zal zijn.

Reg. datum: 25 juni 2008

quote:
neoproject2 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:29:
Hey,

Ik ben een paar weken geleden ook op gesprek geweest bij Sogeti België, maar dan voor de .NET academy. Eerst hebben ze Sogeti voorgesteld en daarna een test afgenomen over objectoriëntatie en .NET, maar van .NET ken ik eigenlijk niets omdat ik al vier jaar afgestudeerd ben en toen .NET juist werd "opgestart". Test had ik blijkbaar redelijk goed gedaan, maar ik heb zelf het aanbod afgeslagen. Ik heb gezegd dat testen me beter zou liggen. Weekje later afspraak gemaakt met branch manager testing en die heeft me een voorstel gedaan.

-> resultaat: 3 september begin ik als (junior) test engineer (volgens mijn contract toch ;) )

ps: weet er iemand welke motor er in de ford fiesta zit (en of in september de nieuwe fiesta al beschikbaar is)?

anders

Ik ben medior tester bij de Belastingdienst in Apeldoorn. Ik ben dus geen starter, maar een tester met 3 jaar ervaring die ambitie heeft richting testcoordinatie oid. Ik wil best wel eens een gesprek aangaan bij Sogeti, dit naar aanleiding van iemand die ik ken die daar werkt.

Er zijn echter brandende twee vragen die ik hier eerst eens wil stellen om te peilen of julie denken dat ik eruit zal komen als het op onderhandelingen aankomt...

Ik woon echter in Deventer, maar wil niet langer dan een uur heen en een uur terug reizen per dag, in de leaseauto dus. Maar heeft Sogeti veel klanten in een straal van 60 kilometer vanaf Deventer? (bijv. Apeldoorn, Amersfoort, Arnhem, Enschede etc...)

Ten tweede zou ik graag 13 vakantiedagen bij willen kopen om zo op 40 uit te komen. Of kost je dat een vermogen?

Ten derde, op basis van 40 uur zou minimaal 3500 bruto per maand wel een vereiste zijn. (neem deze met korrel zout)

Hoe schatten julie mijn kansen in mocht het ooit zover komen?

sanderander wijzigde dit bericht 08-08-2008 10:32 (10%)

Bekijk hier mijn Fotoblog| Canon EOS 40D | EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM | EF 50mm f/1.8 II | Speedlite 430EX (in bestelling) | Lowepro Slingshot 200 AW

Reg. datum: 06 december 2000

Hey Sander,

Je kunt uren bijkopen; de eerste 100uur zijn zonder toestemming te kopen en zijn (voor zover ik weet) nog wel voordelig.
Qua afstand woon-werk durf ik geen uitspraken te doen, over je salaris ook niet.
Ik raad je aan, mocht je intresse hebben, om gewoon een (orienterend) gesprek te regelen en dan je vragen stellen..

SC Destiny -- VII.770

anders

@Stinger: Ik ga zeker een informatief gesprek regelen, maar wellicht hebben Sogeti-ers hier ervaring mee of iedeeen over. Ik probeer me alvast een beetje voor te bereiden.

Extra uren en salaris zal wel goedkomen, maar ik heb geen zin om dagelijk 4 uur te reizen.

Dus misschien zijn er anderen die bijvoorbeeld in Oost-Nederland wonen?

Ik ben gewoon even aan het rondsnuffelen hoor... ;)

sanderander wijzigde dit bericht 30-06-2008 16:08 (7%)

Bekijk hier mijn Fotoblog| Canon EOS 40D | EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM | EF 50mm f/1.8 II | Speedlite 430EX (in bestelling) | Lowepro Slingshot 200 AW

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: