Gathering of Tweakers

Quicksearch
De goeroe

Als topic starter van deel 1 zal ik ook deze post een goed begin geven.
VOor je bij Sogeti aan de slag kunt dien je eerst een aantal testen af te leggen. Dit gaat van cijfer reeksen tot figuren maar ook je persoonlijkheid word getest.
Als je deze testen goed door komt word je een contract aangeboden.

YP starten met een 3 weekse introductie cursus in OHIO en worden daarna bij de klant ingezet.
Het start salaris voor een YP is als ik me niet vergis 2175,- per maand.

Collega`s die al wat langer meelopen worden in 1 van de salaris banden ingdeeld dat varieert van 1 tm 10.
Het salaris is meer dan markt conform.

Aantal vakantie dagen per jaar is op dit moment 27.
De lease vergoeding is 670,- per maand incl brandstof. it bedrag is voor iedereen gelijk.
Lease contracten zijn op basis van 2 jaar 80.000 KM of 4 jaar 160.000 KM.

Verder werkt Sogeti met een cafetaria model.
Concreet houdt dit in je je bruto salarus kunt inleveren om bv bij te leggen op je lease bedrag zodat je een grotere auto kunt leasen.

De mogelijkheden tot het volgen van opleidingen zijn legio. Zowel online als klassikaal en dit wordt ook zeker gestimmuleerd.

Als je verder nog vragen hebt stel ze dan gerust.

Mous XP

Misschien heel basic, maar een linkje naar deel 1 zou fijn zijn. Verder ga ik niets met sogeti doen verwacht ik, dus ben ik weer weg :w

gwystyl wijzigde dit bericht 19-11-2007 22:31 (42%)

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Ik mag binnenkort beginnen als Young Professional bij de divisie Infrastructure Services. :*) De sollicitatie verliep erg soepel en ik moet ik zeggen dat ik bij weinig bedrijven zo goeie indruk heb bij de eerste ontmoeting. De sfeer is echt mijn ding, professioneel maar toch een heersende informele sfeer.

De secondaire voorwaarden zijn niet verkeerd, alleen de salaris is niet echt super hoog. Maar dat is voor mij geen afknapper, ik denk als je je eerst moet bewijzen als YP.

Mijn opleiding begint in feb 2008, heb dus genoeg tijd om me optimaal voor te bereiden voor de zware training :) Wie hebben er ervaringen met de MCSA en ITIL basistraining, en kan er meer over vertellen?

(hopelijk blijft deze topic wel in leven...)

Kakaroto wijzigde dit bericht 20-11-2007 21:53 (11%)

--- JESSE-SIMON ---
Reg. datum: 05 februari 2000

Dan kan ik mij hierbij ook gaan melden als nieuwe Sogeti-er per 1 januari bij de divisie Software en Control (Test) in Groningen. Heb er ook veel zin in!
quote:
Kakaroto schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:48:
Mijn opleiding begint in feb 2008, heb dus genoeg tijd om me optimaal voor te bereiden voor de zware training :) Wie hebben er ervaringen met de MCSA en ITIL basistraining, en kan er meer over vertellen?

(hopelijk blijft deze topic wel in leven...)
Daar kan ik jou wel wat over vertellen. Ik ben zelf MCSA-er en ITIL gecertificeerd. Voor MCSA heb je 3 core examens nodig en 1 elective:

De 3 core examens zijn:

- 70-270 Windows XP Prof (Ga deze doen en niet Vista, want de meeste bedrijven blijven toch bij XP de komende jaren en je kunt daarna toch altijd een update doen)
- 70-290 Windows 2003 Server
- 70-291 Windows 2003 server in een netwerkomgeving

quote:
TNT78 schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:04:
YP starten met een 3 weekse introductie cursus in OHIO en worden daarna bij de klant ingezet.
Het start salaris voor een YP is als ik me niet vergis 2175,- per maand.
Als YP starten houdt in dat je 2 maanden (sommige divisies langer) een divisie specifiek opleidingstraject doorloopt. In deze periode vallen de 3 weken Ohio.
Na het opleidingstraject wordt je asap bij een klant geplaatst. Soms vinden de intakes hiervoor al tijdens de opleiding plaats.

Tijdens je proeftijd, welke binnen de opleindgsduur valt, heb je geen recht op een lease auto.
Je krijgt wel reiskosten vergoeding van 19ct/km of de kosten van OV.
Mocht je reistijd dermate lang zijn (90min +) dan is er de optie om in een hotel te overnachten. Deze kosten, inclusief diner (max 25,- per dag) worden vergoed.

Het bruto start salaris van een YP (uitgaande van P3) is 2075 inclusief vakantiegeld, exclusief resultaatbonus.
Deze resultaatbonus (standaard 75,-) krijg je na je proeftijd. Deze kan oplopen naarmate het aantal gewerkte uren per maand.

Stinger_ wijzigde dit bericht 21-11-2007 15:51 (7%)

SC Destiny -- VII.770

De goeroe

hey stinger bedankt voor de juiste info :-)

Mous XP

Reg. datum: 20 maart 2007

quote:
Stinger_ schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:38:
Het bruto start salaris van een YP (uitgaande van P3) is 2075 inclusief vakantiegeld, exclusief resultaatbonus.
Deze resultaatbonus (standaard 75,-) krijg je na je proeftijd. Deze kan oplopen naarmate het aantal gewerkte uren per maand.
Dus 1921,- ex. vakantiegeld, dat is misschien wat makkelijker voor de berekening.

Is het ook niet zo dat die resultaatbonus ¤ 0,- is en deze tot ¤ 75 kan oplopen afhankelijk van je facturabele uren? Of zie ik dit verkeerd?

En is het nog altijd zo dat je in je proeftijd het minimumloon krijgt?

Reg. datum: 17 augustus 2007

Ben bezig met het uitzoeken van een leaseauto. Mag ik bij mijn calculaties (bij ING) nu uitgaan van een bedrag van 750 euro of 670 euro. Die 80 euro waar over gesproken is, is volgens mij een wassen neus. :S Klopt dit?

De resultaatbonus is ¤75,-
Per maand is er een productiviteitsdrempel qua uren, meestal iets van 142 uur per maand.
Per uur boven deze 142uur krijg je *% van de resultaatbonus erbij.
Dit kan, als ik me niet vergis, oplopen tot max 200% van de resultaatbonus.

Blijf je qua facturabele uren (ver) onder de 142uur, dan zal de ¤75,- voor die maand verlaagt worden.
De daaropvolgende maand begin je weer met ¤75,-

----------------------------------------------------
Je moet uitgaan van ¤670,-
Die ¤80,- wordt wel voor je betaald, maar dit word ergens intern geregeld.
Als het niet intern geregeld zou worden, en je zou die ¤80,- erbij krijgen. Dan zou je het alsnog weer terug moeten betalen.
Komt dus op hetzelfde neer..
Maar dit was administratief eenvoudinger, geloof ik.

Bovendien, je mag/kan natuurlijk altijd boven de ¤670,- gaan zitten.
Maar dan betaal je het verschil zelf, wel uit je flexpot natuurlijk ;)

Stinger_ wijzigde dit bericht 29-11-2007 13:35 (40%)

SC Destiny -- VII.770

quote:
Stinger_ schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:32:
Blijf je qua facturabele uren (ver) onder de 142uur, dan zal de ¤75,- voor die maand verlaagt worden.
De daaropvolgende maand begin je weer met ¤75,-
Je legt het een beetje omslachtig uit volgens mij. Voorbeeld:

In een maand zitten bijv. 184 uur (24 dagen), waardoor je boven de 147 uur (>80%) facturabel voor ELK uur het bonuspercentage van die maand krijgt uitgekeerd.

Dus stel dat je 160 uur facturabel bent geweest, dan krijg je 13 x (bijv) 6% is 78% van je normbonus. Zit je onder de 147 uur, dan krijg je dus niks... Ben je 184 uur facturabel geweest dan krijg je niet 37 x 6% aangezien 200% van de normbonus de max is.

De maandelijkse uitkering is gelijk aan het aantal productieve uren boven de productiviteitsdrempel x bonuspercentage x normbonus.

De maandelijkse uitkering is gemaximeerd op een percentage van de normbonus

Volgens mij krijg je die ¤75 altijd als je de productiviteitsdrempel haalt. Als je dat niet haalt, dan zal het bedrag van ¤75,- verminderen, rekening houdende met het aantal wel gewerkte uren.
Het wordt, voorzover ik weet, niet meteen op ¤ 0 gezet.

SC Destiny -- VII.770

Reg. datum: 28 november 2007

Ik ga per 4 februari een afstudeerstage lopen bij Sogeti. Iemand hier ervaring mee en kan iemand mij daar wat over vertellen hoe het bij jou is gegaan?

ThnQ

quote:
Stinger_ schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:32:
Je moet uitgaan van ¤670,-
Die ¤80,- wordt wel voor je betaald, maar dit word ergens intern geregeld.
Als het niet intern geregeld zou worden, en je zou die ¤80,- erbij krijgen. Dan zou je het alsnog weer terug moeten betalen.
Komt dus op hetzelfde neer..
Maar dit was administratief eenvoudinger, geloof ik.

Bovendien, je mag/kan natuurlijk altijd boven de ¤670,- gaan zitten.
Maar dan betaal je het verschil zelf, wel uit je flexpot natuurlijk ;)
Welke 80 euro.... werk al een tijd bij Sogeti maar heb daar nog nooit/niets over gehoord.... please tell me more :D

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

- minimalistic -

@Koenzie: dat is een bedrag wat Sogeti betaald voor de leaseregeling. Voorheen werden die kosten niet genoemd, maar nu wel. Ergo: er verandert niets in het te besteden leasebudget ;)

@Stinger_: het eerste deel klopt (de berekening), het tweede deel klopt niet helemaal. Als het aantal productieve uren boven de productiviteitsdrempel 0 is, dan wordt de som 0. Dus de resultaatbonus gaat pas lopen op het moment dat je boven de productiviteitsdrempel komt. Voorbeeld:

Max. # facturabele uren in maand: 176 uur
Productiviteitsdrempel: 80% van 176 uur = 140 (grof afgerond)
Bonuspercentage: 6% (verschilt per maand!)
Normbonus: 75 euro
Max % van normbonus: 200%

Stel dat daadwerkelijk # facturabele uren in maand 176 uur is, dan wordt bonus:
(176 - 140) * 6% * 75 = 162 euro -> is meer dan 200% dus bonus wordt vastgezet op 150 euro!
Stel dat daadwerkelijk # facturabele uren in maand 144 uur is, dan wordt bonus:
(144 - 140) * 6% * 75 = 18 euro

Zin in een leuke en uitdagende baan? Solliciteer via mij bij Sogeti en verdien een leuk bedrag cash!

quote:
JC schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:14:
@Koenzie: dat is een bedrag wat Sogeti betaald voor de leaseregeling. Voorheen werden die kosten niet genoemd, maar nu wel. Ergo: er verandert niets in het te besteden leasebudget ;)

@Stinger_: het eerste deel klopt (de berekening), het tweede deel klopt niet helemaal. Als het aantal productieve uren boven de productiviteitsdrempel 0 is, dan wordt de som 0. Dus de resultaatbonus gaat pas lopen op het moment dat je boven de productiviteitsdrempel komt. Voorbeeld:

Max. # facturabele uren in maand: 176 uur
Productiviteitsdrempel: 80% van 176 uur = 140 (grof afgerond)
Bonuspercentage: 6% (verschilt per maand!)
Normbonus: 75 euro
Max % van normbonus: 200%

Stel dat daadwerkelijk # facturabele uren in maand 176 uur is, dan wordt bonus:
(176 - 140) * 6% * 75 = 162 euro -> is meer dan 200% dus bonus wordt vastgezet op 150 euro!
Stel dat daadwerkelijk # facturabele uren in maand 144 uur is, dan wordt bonus:
(144 - 140) * 6% * 75 = 18 euro
Oftewel precies wat ik schreef...

Reg. datum: 20 maart 2007

Okee, nu is de bonusregeling duidelijk uitgelegd. Maar mijn andere vraag staat nog open, klopt het van het minimumloon tijdens proeftijd?

- minimalistic -

@Martijn: uuhhh.... ja :D

@ebia: of dat minimumloon is weet ik niet, maar tijdens proeftijd is je salaris inderdaad een paar honderd euro minder.

Zin in een leuke en uitdagende baan? Solliciteer via mij bij Sogeti en verdien een leuk bedrag cash!

Onzin, tijdens je proeftijd krijg je gewoon je loon, niks meer en niks minder.
Daarentegen krijg je nog geen leaseauto, geen resultaatbonus, maar kun je wel al je vervoerskosten declareren (en zelfs hotelkosten als je uit het verre oosten komt en in Diemen een stuk basisopleiding hebt).
Loonsverhogingen komen ook pas na je proeftijd.

Over afstuderen bij Sogeti: heb ik zelf niet gedaan, maar ik ken er wel een aantal die dat doen / hebben gedaan - bij degenen die ik ken bevalt dat zo goed dat ze graag blijven na afstuderen.
Zoals bij elke andere medewerker gaat: je moet net zo hard schreeuwen als dat je aandacht wilt, maar dan krijg je ook wat je nodig hebt. ;)

DwarvenWarrior wijzigde dit bericht 30-11-2007 14:59 (33%)
Reden: Afstudeerstage vergeten

I may be small, but I can kick your butt!

- minimalistic -

@DwarvenWarrior: als je in de basisopleiding zit dan krijg je tijdens de proeftijd (2 maanden) een lager salaris. Tenminste, dat was in november 2005 zo ;)

Juist, dat is dus al jaren veranderd. Ik heb de basisopleiding in mei / juni 2007 gedaan. ;)

- minimalistic -

Ik word oud :P

Vandaag is de eerste lichting richting Praag gegaan.
Ik ga morgen. Wie nog meer?

Reg. datum: 17 augustus 2007

Ik ga ook morgen...

Well do ya punk?

Neem trouwens in bovenstaande bonus-uitleg mee dat het bonuspercentage dit jaar de 6% niet één keer heeft gehaald. Ook deze maand is het wederom 5.5%, waardoor je, als je compleet facturabel draait, "slecht" 198% scoort...

Dagje ziek, en je zit op 154% ..... Als het bonuspercentage hoog is, kun je je nog een dagje ziek verloorloven, met deze percentages moet je echt volledig facturabel zijn, en dan nog haal je de 200% niet (okay, het scheelt maar 2%, maar toch)....

Maargoed, het is een extraatje natuurlijk...
quote:
DwarvenWarrior schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:17:
Juist, dat is dus al jaren veranderd. Ik heb de basisopleiding in mei / juni 2007 gedaan. ;)
Jaren, jaren....

Ik deed de basisopleiding in november 2006, en toen was het gewoon nog minimumloon. De groep na mij had hetzelfde... Ik denk dat ze het begin 2007 pas veranderd hebben...

FreakNL wijzigde dit bericht 30-11-2007 18:41 (28%)

quote:
Jaren, jaren....

Ik deed de basisopleiding in november 2006, en toen was het gewoon nog minimumloon. De groep na mij had hetzelfde... Ik denk dat ze het begin 2007 pas veranderd hebben...
Oh, dan hebben ze het mij verkeerd verteld en spijt het me...

Ik ga ook morgenochtend naar Praag, groep groen (vliegtuig half 12) - afgezien van het feit dat je me kunt herkennen aan een rode sogeti-pashmina heb ik een slanke jongen bij die twee koppen groter is. ;)

Hmm..
Dab heb ik resultaatbonusverhaal destijds niet goed begrepen, my bad.
Heb 't ook nog niet kunnen controleren omdat ik 'm deze maand pas voor het eerst uitbetaald krijg :p

Wat vonden jullie trouwens van het hele Praha gebeuren?
Ik was er vrijdag op zaterdag, en heb me PRIMA vermaakt!
Super!

SC Destiny -- VII.770

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws