Hoofdcategorieën
Topicacties

[1080p] goeie player hiervoor

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 13 februari 2001

quote:
B2 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:29:
[...]

Ik gebruik hier ook de .d versie (Apple Remote onder Leopard werkt hier ook weer in), maar heb bij een 720p x264 toch 70% cpu belasting van vlc. Vrij veel vind ik zelf...
Hebben jullie nooit last van crashes met mkv in VLC? Van mij crasht vaak als ik door de movie heen navigeer.
Paarse Layout \o/
Reg. datum: 01 september 2001

quote:
Executor16 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:59:
[...]

Hebben jullie nooit last van crashes met mkv in VLC? Van mij crasht vaak als ik door de movie heen navigeer.
Heel vaak idd. Daarom gebruik ik tegenwoordig qt player. Dan maar even wachten voor ik begin met spelen..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Wa' seggie?
Reg. datum: 01 april 2000

quote:
[...]

Zie boven :)

Apple Macbook Pro C2D 2.4Ghz - 2GB RAM - 200GB HD - 8600GT 256MB RAM - 23 inch Apple Cinema HD Display - Iphone3G Black 16GB

Reg. datum: 23 december 2002

quote:
[...]

In MPlayer kon ik echt vloeiend door 1080p HD materiaal surfen, stond er behoorlijk verbaasd van want het leek wel een avi. Heb VLC alleen nog nooit laten crashen door het navigeren. Wel ooit een hele rotte 1080p aflevering had die niet wilde maar ik denk dat het kwam door het bestand zelf.

Ik ben er in ieder geval wel achter dat het behoorlijk ligt aan hoe je MKV in elkaar zit. Hoe hij encoded is enzo. Heb enorm rotte 1080p's gehad maar ook files die niet eens het tweede frame wilde laten zien. Het CPUgebruik zal daardoor dus ook enorm verschillen. Met 70% is niets mis, zolang het vloeiend loopt. Of wil je een film kijken en Photoshoppen tegelijk ofzo? :P

Josh wijzigde dit bericht 23-11-2007 18:22 (26%)

Reg. datum: 12 februari 2001

Mwa als je op een Macbook kijkt (zoals ik) is dat niet fijn omdat die dan zo gaat blazen ;)

Reg. datum: 23 juni 2003

Met meer dan 1TB aan 720p x264 mkv rips ben ik inmiddels expert op het gebied hiervan.

Mijn ervarigen tot nu toe:

Er is geen enkele player op de Mac die 1080p foutloos zonder enige ergernis afspeelt.

De enige twee kandidaten zijn Quicktime met Perian en VLC.
Op de Mac Mini kun je 1080p vergeten in beide proggies.
Gewone MacBook idem.
Op de iMac pakt VLC wel 1080p door de grafische kaart, zelfs op het instapmodel.

Ergernis 1 van VLC: het is buggy en al helemaal de Nightly Builds.
Ergernis 2 van VLC: de stroperigheid van het beels bij .wmv bestanden

Ergernis 1 van Quicktime: laadtijden tot wel 12 minuten voor het laden van een 8GB film.
Ergernis 2 van Quicktime: geen DTS!

Kortom, binnenkort Bootcamp installeren met Windows Mediaplayer Classic en CoreAVC :)

SUGOI HIKOUKI

Ja, mediaspelers op mac zijn echt een drama. VLC is wel ok voor het meeste maar verre van goed, zeker voor fancy .mkv bestanden enzo.
Het enige duitje dat ik nog in dit topic kan doen is een relatief recent gemaintainde versie van mplayer voor mac op de AnimeSuki forums: thread, directe link naar .dmg. Hiervoor heb je X11 nodig omdat dit lichter blijkt te zijn dan output via Core (Video?). Je kan deze versie eens proberen; lees ook even de instructies in die thread.
Alle andere versies van mplayer voor mac zijn hopeloos verouderd (als in: laatste update uit 2005). En dat terwijl het eigenlijk zo ideaal lijkt.

Reg. datum: 09 mei 2000

Volgens mij gebruikt die MPlayer eerder X11 omdat MPlayer dat op andere platforms ook gebruikt.. scheelt port werk dus. Ik kan me niet voorstellen dat het verschil tussen X11 en Core Video output prestatiewinst oplevert.

modulator malifer

Ik kan ernaast zitten, maar volgens mij wordt op deze site MPlayer nog steeds doorontwikkeld. Er staan in elk geval recente Mac OS X builds.

Edit: op deze website staan de laatste SVN builds.

Digistorm wijzigde dit bericht 24-11-2007 06:59 (24%)
Reden: link naar SVN builds toegevoegd

Unum systema ad omnes eos regnandum... | Macbook Pro C2D 2.33 GHz / 2 GB / 250 GB / X1600 265 MB

tulibu dibu douchooo

Ik heb het opgegeven om .mkv dingen te bekijken. Met visualhub zet ik ze om naar .mp4 en dat loopt wel vloeiend. Duurt wel een tijdje maar dan kan ik ze alleszins ook op mijn AppleTV afspelen.

Het ligt toch allemaal aan de software en niet aan de harware dat onze Macs zoveel moeite hebben?
Het moet toch voor een Core Solo 1.5 technisch mogelijk zijn om 720p x264 mkv's af te spelen?
Met Perian en Quicktime kwam ik op mijn 1.5 al een redelijk eind.

Elke Core Duo is zeker in staat om elke 720p film vlekkeloos af te spelen, zelfs zonder behoorlijke grafische kaart. En dan zegt mijn gevoel dat elke Core Duo vanaf 2.0 ook in staat moet zijn elke 1080p film af te spelen.

Wie heeft ervaringen met Bootcamp op zijn Mac en wil die delen?
Dus vermeld je systeem, je OS (XP/Vista/MC) en welke Mediaplayer je hebt gebruikt en of die 720p/1080p mkv x264 pakt.

Q6600 is fijn
Reg. datum: 27 september 2001

quote:
davidgilmour schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 09:09:
Het ligt toch allemaal aan de software en niet aan de harware dat onze Macs zoveel moeite hebben?
Het moet toch voor een Core Solo 1.5 technisch mogelijk zijn om 720p x264 mkv's af te spelen?
Met Perian en Quicktime kwam ik op mijn 1.5 al een redelijk eind.

Elke Core Duo is zeker in staat om elke 720p film vlekkeloos af te spelen, zelfs zonder behoorlijke grafische kaart. En dan zegt mijn gevoel dat elke Core Duo vanaf 2.0 ook in staat moet zijn elke 1080p film af te spelen.
Hangt helemaal van de bitrate van je 720p files af. Is deze rond de 5-8 (zoals bij de vele rips op internet ;)) dan gaat het best. Pak je HDDVD/Bluray (dus ook de perfecte rips), kun je rekenen op 10-15, soms 20 mbit. Dat trekt een 1.5 Solo zeker niet, en ook een Duo moet stevig in zijn schoenen staan.

Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos

quote:
Brent schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 10:00:
[...]

Hangt helemaal van de bitrate van je 720p files af. Is deze rond de 5-8 (zoals bij de vele rips op internet ;)) dan gaat het best. Pak je HDDVD/Bluray (dus ook de perfecte rips), kun je rekenen op 10-15, soms 20 mbit. Dat trekt een 1.5 Solo zeker niet, en ook een Duo moet stevig in zijn schoenen staan.
De 720p rips die ik heb gezien komen niet boven de 8Mbs uit. De .EVO en .ts bestanden zelf (originele) liggen uiteraard hoger maar omdat die minder complex gecomprimeerd zijn moeten die juist makkelijker af te spelen zijn.

Een MPEG met 40 Mbps pakt mijn Core Duo 1.83/2.0 zonder slag of stoten, zelfs in OS X :)

ik wil best helpen met dit topic, maar we moeten in ieder geval allemaal dezelfde file testen, anders hebben we er nog niks aan. weet iemand een goede 'demo' file, en een link hiernaar? (geen copyrighted materiaal).
btw vlc dropte soms frames terwijl de belasting onder de 40% bleef, dus cpu gebruik is misschien niet helemaal te 'vertrouwen'?

xbots am cry

Reg. datum: 11 mei 2007

Vraag me af hoe lang het nog duurt voor er echt een fatsoenlijke mediaplayer voor OS X komt die alle formaten vloeiend afspeelt... Het is verbazend dat zoiets er nog niet is.

Reg. datum: 23 december 2002

quote:
Saladin79 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 10:52:
ik wil best helpen met dit topic, maar we moeten in ieder geval allemaal dezelfde file testen, anders hebben we er nog niks aan. weet iemand een goede 'demo' file, en een link hiernaar? (geen copyrighted materiaal).
btw vlc dropte soms frames terwijl de belasting onder de 40% bleef, dus cpu gebruik is misschien niet helemaal te 'vertrouwen'?
Jij slaat de spijker op z'n kop. Het ligt niet perse aan de player maar vaak ook aan de af te spelen film, de bitrate, hoe hij gecodeerd is en nog een aantal andere dingen. Bovendien is de Apple hardware van tegenwoordig zeker in staat om theoretisch gezien perfect af te spelen maar helaas is er nog geen enkele software geoptimaliseerd voor de hardware in combinatie met alle verschillende HDformaten waarvan .mkv toch wel het populairst is. De enige macs die het goed lijken doen zijn de nieuwere iMacs met grafische hardwarematige HDversnelling.

Welke player gebruikt die hardwarematige HD versnelling dan? VLC in ieder geval zeker niet.

En nogmaals.. mkv is slechts een container. Het gaat om de codec die erin zit.

Bigs wijzigde dit bericht 25-11-2007 11:01 (31%)

The anti-sheep

quote:
Josh schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 18:56:
De enige macs die het goed lijken doen zijn de nieuwere iMacs met grafische hardwarematige HDversnelling.
(De rest van je post skippend : matroska is een containerformaat, meer niet)
Jungian in "Intel iMac 2G: Ervaringen & Discussie"
Quicktime biedt het voor zover ik heb gezien ook nog niet aan.
quote:
Bigs schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:00:
Welke player gebruikt die hardwarematige HD versnelling dan? VLC in ieder geval zeker niet.
Geen. Afaik kun je alleen onder Windows nu de UVD aanspreken.

Jungian wijzigde dit bericht 25-11-2007 11:16 (7%)

Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"

Die pre release van VLC versie d kunnen ze ook door het toilet flushen, 5 korte films gecheckt, 3 x random crashes. :N
En ik vraag me af of ze beide cores gebruiken, hij had net zoveel moeite met mijn 1080p rip van die ' cartoon ' met Johnny Depp als voorheen.

tulibu dibu douchooo

quote:
davidgilmour schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:28:
Die pre release van VLC versie d kunnen ze ook door het toilet flushen, 5 korte films gecheckt, 3 x random crashes. :N
En ik vraag me af of ze beide cores gebruiken, hij had net zoveel moeite met mijn 1080p rip van die ' cartoon ' met Johnny Depp als voorheen.
Nee dus - heb gisteren ook eens zitten kijken en van de 4 cores werd er 1 maar deels belast.
Een 1080p met DTS5.1 ging vooruit als een slak berg op. Crashen deed ie wel niet en het geluid bleef spelen maar behoorlijk veel moment waarop het beeld gewoon zwart werd.
quote:
davidgilmour schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:28:
Crashen en VLC zijn niet vreemd van elkaar :X

Met een klein beetje geskip wil hij meestal al vast slaan. En vaak krijg ik ook van die foutmelding als ik een filmpje open. Soms kan hij doorgaan, andere keren knalt hij er gewoon direct uit. Ik gebruik nu altijd een custom build van MPlayer OS X (niet dat ding van 2005 :X ). Deze werkt wel goed, en is stukken stabieler. Maar je kan er niet zo veel aan instellen.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

quote:
dot.K schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:50:
[...]

Nee dus - heb gisteren ook eens zitten kijken en van de 4 cores werd er 1 maar deels belast.
Een 1080p met DTS5.1 ging vooruit als een slak berg op. Crashen deed ie wel niet en het geluid bleef spelen maar behoorlijk veel moment waarop het beeld gewoon zwart werd.
Ik ben best wel bereid om $30 te betalen voor een enkele Mediaplayer die *alles* pakt, Waarom springt geen enkel commercieel bedrijf hierin? Ze zullen toch wel enkele tienduizenden licensies kunnen verkopen?

Reg. datum: 11 juni 2007

Ik heb een tijdje geleden ook zitten klooien met afspelen van HD content (mkv en wmvhd) op mijn
MBP (2,2Ghz). Het blijft gewoon een feit dat je voor mkv en wmvhd beter een Windows PC kan gebruiken dan een Mac (nog wel).

Elke keer is er wat niet goed, audio loopt niet sync met video, geen dolby of dts, geen video maar wel audio en ga zo maar door....

En hardware versnelling ? Zover ik weet werkt dat net een beetje op windows (pure video bv) maar lang niet op mac.

Armo wijzigde dit bericht 25-11-2007 21:11 (37%)

-| Mac Pro | ACD 23" | MacBook Pro | iPhone 3G 16GB Wit | Time Capsule | HK Soundsticks II | Canon 40D | 24-105 L f/4 || 430EX |-

Welke player kan ik goed gebruiken om 1080p avc1 content in Windows af te spelen? Misschien dat ik maar gewoon Boot camp moet gaan gebruiken als het daarin wel werkt..

Reg. datum: 11 juni 2007

quote:
Bigs schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:32:
Welke player kan ik goed gebruiken om 1080p avc1 content in Windows af te spelen? Misschien dat ik maar gewoon Boot camp moet gaan gebruiken als het daarin wel werkt..
Voor HD-DVD en Blu-Ray (AVC1) kun je PowerDVD 7,3 gebruiken. Voor mkv's en wmvhd's kun je het beste Media Player Classic gebruiken icm met Combined Community Codec Pack.

-| Mac Pro | ACD 23" | MacBook Pro | iPhone 3G 16GB Wit | Time Capsule | HK Soundsticks II | Canon 40D | 24-105 L f/4 || 430EX |-

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: