Gathering of Tweakers

Quicksearch
Nette TS Brain, ik zie wel weer voor m'n sentry lopen hehe ;)

PS: moeten we niet weer eens een avondje doen met GOT?, lijkt me een goed plan!

Config: A64 3000+ - A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Mushkin BH-5 (2-2-2-5 2.9v) - Gigabyte 7800 GT | TotallyHosted Webhosting

Goeie.
Aanstaande donderdagavond schikt mij persoonlijk wel :)

quote:
frickY schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:57:
Ik zou zelf ver weg blijven van servers die me beperken in mijn classe-keuze. Is aan het team om te bepalen wat goed voor ze is.
Uiteraard mag je zelf kiezen, het probleem is alleen dat je met een armada aan snipers geen teamplay hebt en laat dat nou net het doel van het spel zijn? Op publics wordt er zelden geluisterd naar advies, iedereen moddert maar wat aan, dus een beperking van 1 of 2 snipers (en eventueel engies) is imho wel nuttig.

Nuja het is geen nieuw fenomeen, in de TFC jaren waren publics net hetzelfde. Op publics waren snipers gewoon een bron van massa's easy kills. Ik heb ooit eens met 1 grenade (op medic) gewoon 5 snipers afgemaakt zo 8)7

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Ik heb die class limit gisteren even zitten testen, maar volgens mij kun je om de limiet heen komen :P

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

mischien nog een handige tip voor demoman.als je linkermuisknop langer inhoud dan loopt er een balkje op onder het scherm.hoe langer je hem inhoud hoe verder je de stickie schiet.zodra het balkje volgelopen is schiet hij hem van zelf af.kwam hier laast ook bij toeval achter

Dan moet je de tips beter lezen die je ingame krijgt :p

quote:
frickY schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:19:
Dan moet je de tips beter lezen die je ingame krijgt :p
die tips lees ik eigenlijks nooit.ik heb ze wel eens gelezen maar krijg meestal de zelfde tips die ik al 100 heb gelezen.heb die tip nog nooit gezien maar ik zal wel niet de enige zijn :9

quote:
psycomania schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:40:
mischien nog een handige tip voor demoman.als je linkermuisknop langer inhoud dan loopt er een balkje op onder het scherm.hoe langer je hem inhoud hoe verder je de stickie schiet.zodra het balkje volgelopen is schiet hij hem van zelf af.kwam hier laast ook bij toeval achter
Nog nooit geweten, bedankt voor de tip!
Ga het dalijk meteen uitproberen.

[GoT]TANK!E
Reg. datum: 14 januari 2006

quote:
Kapoen schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:00:
[...]

Uiteraard mag je zelf kiezen, het probleem is alleen dat je met een armada aan snipers geen teamplay hebt en laat dat nou net het doel van het spel zijn? Op publics wordt er zelden geluisterd naar advies, iedereen moddert maar wat aan, dus een beperking van 1 of 2 snipers (en eventueel engies) is imho wel nuttig.

Nuja het is geen nieuw fenomeen, in de TFC jaren waren publics net hetzelfde. Op publics waren snipers gewoon een bron van massa's easy kills. Ik heb ooit eens met 1 grenade (op medic) gewoon 5 snipers afgemaakt zo 8)7
snipers op het deck in 2fort ? heerlijk })
- als soldier: rockets erop spammen vanaf je eigen deck / naar de overkant sneaken, op het deck springen en ...
- als pyro: naar de overkant sneaken en vanaf de onderkant in de fik zetten.
- als demo: naar de overkant sneaken en vanaf de onderkant wegblazen / op het deck jumpen en ze daar spammen
- als spy: ...

Mijn ervaring is dat als je ze maar lang genoeg irriteerd op deze manieren, ze vanzelf een andere class kiezen.

(In TFC was het ook altijd zo leuk om als medic op het deck te springen, infecteren en dat ze dan telkens de spawn inliepen om weer te healen en daarbij heel het team besmetten. :D )

Je imiteert me mateloos.

Ik deed in tfc altijd een deck2deck conc als scout en ging ze crowbarren :) Snipers blijven altijd irritant omdat ze je in 1 klap kunnen mollen en meestal wegrennen als je ze aanvalt... maar het horrt nou eenmaal bij het spelletje (en snipers zo humiliating mogelijk afmaken ook natuurlijk ;))

Ik moet zeggen dat de melee wapens in tf2 af en toe best bruikbaar zijn, in tfc was je echt een dikke noob als je gecrowbarred werd oid maar in tf2 zijn die wapens best effectief (toegeven, soms schakel ik maar over vanwege ammo tekort :D)

[www.zydell.net] webdesign, webscripting & grafische vormgeving

[GoT]Lefty

De sniper blijft een erg interessante class om in je team te hebben op veel maps. Maar ik krijg het niet voor elkaar om er lekker mee te spelen door het gedoe (imo) met het rechtermuis zoomen en reloaden;
iedere keer druk ik hem per ongeluk weer uit de zoom als hij na het schot herlaad.
de headshot achievement gaat bij mij nog wel even duren in ieder geval...
quote:
Zydell schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:09:
Ik moet zeggen dat de melee wapens in tf2 af en toe best bruikbaar zijn, in tfc was je echt een dikke noob als je gecrowbarred werd oid maar in tf2 zijn die wapens best effectief (toegeven, soms schakel ik maar over vanwege ammo tekort :D)
en het gaat je goed af Zydell, gezien je stats op de server van Brainstorm!

HD3870 3x CFX: "More frames than Skillzzz..."

Ik heb zonet voor de eerste keer eens serieus samen gespeeld met een kameraard op een mini-lan.
Hij medic, ik soldier. Resultaat = pure ownage >:) We speelden op een server die alleen maar de classic (TFC) versies van 2fort en well draait, en die mappen zijn vrij claustrofobisch naar TF2 standaarden. Daardoor kon ik als solly gewoon enorm veel dmg doen en de medic hield mij recht, zaaalig gewoon :D

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Net na een kwartier proberen eindelijk op Brain's server kunnen komen om vervolgens finaal afgeslacht te worden door de overig aanwezige GoT-ters.
Lol, niet bepaald mijn avond :D Ben de tel kwijt hoe vaak ik dominated was.

Nadat ik de trailers heb gezien. Vond ik het spel wel grappig... Maar ik erachter kwam dat er geen singleplayer mode is vind ik het best wel jammer dat dat er niet is.

Vanavond weer heerlijk geknald op de GoT server, als demo en engineer op dustbowl kwamen de punten echt hard binnen :D
Helaas ben ik daarna weer aardig wat puntjes verloren toen alle spelers op de server 1000-1500 punten hadden en ik dus 15 punten per death verloor en steeds maar 2-3 punten per kill erbij kreeg :P

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

quote:
Tank80 schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:57:
[...]

snipers op het deck in 2fort ? heerlijk })
Sommige snipers weten je op 2fort al dood te krijgen voordat je volledig in de deuropening staat. Best knap.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!"

[GoT] HertogJanNL

Het gebeurt alleen wel vaak dat er gewoon 2 snipers staan die vooral elkaar afschieten. Ik vind het in ieder geval leuk ze met granaten te bestoken.
Ben afgelopen week helaas niet in de buurt van een PC geweest, maar kom morgenavond wel weer even langs!
ags
Reg. datum: 06 december 2002

quote:
Shabbaman schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:04:
[...]

Sommige snipers weten je op 2fort al dood te krijgen voordat je volledig in de deuropening staat. Best knap.
Ey Shabbaman, wanneer ga je nou eens een headset kopen? :)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het puntensysteem waardeloos vind. In de eerste week stond ik nog redelijk ergens in de top 10. Maar dat hield nog geen 2 weken vol. Ik merkte op een gegeven moment ook dat het verleidelijk wordt (Zeker met een hoop 1000-1500 pts tegenstanders) om achteraan te blijven staan (als heavy of soldier ofzo) en je assists en kills mee te pakken. Zodoende verlies je tenminste ook niet veel punten.

Nog een aantal goede strategieen:
* Sniper worden, makkelijk veel kills zonder vaak echt deel te nemen aan gevecht (zeker in lazytown)
* Spy worden en niet de sentries uitschakelen of mee doen met een aanval maar alleen maar telkens een kill pakken en weer hiden (dit doen echt te veek spies, ik heb nog weinig teamwork gezien met spies op publics)
* engineer worden en constant dingen bouwen en afbreken (elke build object is 2-3pts). In de setup time heb ik als engineer altijd al 10 punten gescoord zonder iets zinnigs te doen.

Het probleem is dat al deze strategieen niet echt bijdragen aan een beter team. Ik vind dus eigenlijk dat het teamplay soms ontmoedigt in plaats van aanmoedigt.
[GoT]Lefty

Daar ben ik het ten dele mee eens; zeker is het frustrerend als je je zuurverdiende puntjes verliest aan een '1000-1500' spelers die er per keer gemiddeld 15 bij je afsnoepen,
maar ik heb, zeker gisterenavond, weer gemerkt dat het véél meer punten oplevert als je goed als team samenwerkt. met 9 engies in een team wordt je nog afgeslacht en dan ben je punten zo weer kwijt.

ik vind het een leuke (verslavende!) toevoeging aan het spel maar het leukste blijft het winnen van de pot als team.

HD3870 3x CFX: "More frames than Skillzzz..."

Eens! Het is natuurlijk ook niet zo zwart/wit, maar het blijft dat het puntensysteem niet ideaal is omdat het alleen maar punten genereerd op basis van events (zie vorig topic, ergens). Als ik als engi iemand anders zijn sg upgrade zodat er veel sneller een goede sg staat krijg ik niets voor kills en het bouwen ervan. Terwijl het voor het team soms handiger is dat eerst te doen.
Reg. datum: 27 augustus 2004

Het puntensysteem was leuk in het begin, maar nu let ik er niet op. Heb ik gister gemerkt van m'n "grote vriend" copyslet, dat wanneer je wacht op de spelers je alvast gebouwen kan bouwen als engineers en zo even snel punten scoren.

En er is naar mijn mening ook geen balans. De sterke spelers trekken de zwakke spelers omhoog en andersom? Inderdaad één punt. Je krijgt dan het probleem dat iedereen rond de 4000 punten blijft hangen. En het punten systeem heeft ook gewoon schijt aan de TF2 scorelijst. Sta je hoog in de lijst, prima. Maar als je vaak dood bent gegaan "eindig je gewoon als laatste"

Idd het meest belangrijk voor de hlstatx is gewoon dat je niet doodgaat, met =< 50% leven dus altijd ff heal/medic zoeken :)
quote:
Voyage schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 11:31:
[...]

Ey Shabbaman, wanneer ga je nou eens een headset kopen? :)
Ik heb een losse microfoon gekocht. Nu nog vakantieuren kopen zodat ik tijd heb om TF2 te spelen ;)
quote:
Cabo schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:15:
Heb ik gister gemerkt van m'n "grote vriend" copyslet, dat wanneer je wacht op de spelers je alvast gebouwen kan bouwen als engineers en zo even snel punten scoren.
Belachelijk.

Ik kwam laatst een engi tegen die niets anders deed dan zichzelf teleporten, terwijl z'n teleporters 2 meter uit elkaar staan. Echt. Heeerlijke teamspeler. Ik ben uit BF2 wel wat gewend qua statpadders, maar dit sloeg alles.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!"

RageCritters
Reg. datum: 06 november 2001

quote:
Shabbaman schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:52:
[...]

Ik heb een losse microfoon gekocht. Nu nog vakantieuren kopen zodat ik tijd heb om TF2 te spelen ;)

[...]

Belachelijk.

Ik kwam laatst een engi tegen die niets anders deed dan zichzelf teleporten, terwijl z'n teleporters 2 meter uit elkaar staan. Echt. Heeerlijke teamspeler. Ik ben uit BF2 wel wat gewend qua statpadders, maar dit sloeg alles.
Engineers krijgen geen punten meer van hun eigen teleporters

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws