Reg. datum: 31 maart 2005
[Discussie] Algemene data-abonnementen deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 last
Nieuw TopicReg. datum: 31 maart 2005
Reg. datum: 07 augustus 2006
Reg. datum: 03 januari 2008
En mijn ervaring met T-Mobile is, dat het bereik iets slechter is...quote:Gune schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:31:
Naar wat ik heb begrepen ligt het gemiddelde gebruik ongeveer op 25MB per maand, dus als je niet over de 250MB per maand gaat, zit je veilig. Bij T-Mobile heb je geen limiet, maar daar word je snelheid weer gecapped, dus het is een beetje uitvogelen wat je nodig hebt.
http://www.miloweb.nl/ <--- Alice-klantnummer inside
Bij T-Mobile moet je een abbo nemen voor een jaartje en kost duurder (moet ik ook een T-Mobile abbo afsluiten
leoaq.fm // Spatie Gebruik / I was bent over a broken pinball machine in a bowling alley and I threw it all away.
Ja...werkt dat goed? Ik heb Opera Mini 4 op mijn GSN gezet die alleen GPRS ondersteund...ik ben bang dat het ontiegelijk sloom gaat, maar relatief gezien valt dat dus wel mee?quote:leokennis schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:05:
Zo ben ook lekker mobiel aan het browsen met mijn data-abonnementje: Google maps, campics uploaden naar Flickr, IM'en etc. Helaas ondersteunt mijn gsm alleen GPRS, maar door het progressieve renderen van Opera mini is het toch echt heerlijk 'couchsurfen'
Als je de afbeeldingskwaliteit op 'gemiddeld' zijn de meeste pagina's rond de 200kb. Dat duurt 10 à 20 seconden om te laden maar doordat Opera mini progressief rendert kun je na twee seconden vaak al lezen. Na een tijdje verschijnen de afbeeldingen enzo danquote:Cubic X schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 08:35:
[...]
Ja...werkt dat goed? Ik heb Opera Mini 4 op mijn GSN gezet die alleen GPRS ondersteund...ik ben bang dat het ontiegelijk sloom gaat, maar relatief gezien valt dat dus wel mee?
leoaq.fm // Spatie Gebruik / I was bent over a broken pinball machine in a bowling alley and I threw it all away.
Tot nu toe ben ik er erg blij mee, zowel GPRS en UMTS.
Vrij goed bereik, bijna overal internet. Moet ik wel zeggen dat ik voornamelijk in de randstad zit, maar goed.
Wat me verder positief opvalt is de stabiliteit en de latency van de UMTS verbinding. Ik heb sinds kort mijn Samsung Z140v aan de praat gekregen met mn Laptop (was een heel gedoe, uiteindelijk is het gelukt met de oude drivers) en heb even wat testen gedaan. De verbinding haalt nagenoeg altijd 120+ kilobit/seconde, vrij lage overhead dus. 128kb/s Shoutcast muziek streams via Winamp werken net niet soepel, natuurlijk logisch. 112kb/s streams daarintegen werken perfect. Zelfde verhaal met streaming video.
Youtube werkt ook, maar hij moet voor elke seconde video drie seconden cachen. Dus als je wat geduld hebt werkt het prima
Ik zelf heb het niet getest (wel in actie gezien), maar skypeOut werkt ook vrij goed. De verbinding is daar blijkbaar snel genoeg voor. Mijn collega (met hetzelfde abbo) kan vanuit het werk met skypeOut MexicoUnlimited naar zijn familie in Mexico op vaste lijn bellen zonder problemen en maar weinig vertraging! We waren beide verbaast over de kwaliteit.
Ik heb ook stevig lopen pingen, voor mogelijk mobiel gamen in de toekomst
Tweakers.net, google.com en Got doen allemaal ~180ms als je de verbinding iets langer laat draaien dan de standaard 4 pakketjes.
Naar mijn thuis verbinding en marktplaats.nl doet ie 200ms.
Wat allicht belangrijker is: de servers van i3D.net (belangrijke en grote gameserver hoster uit NL) doen ongeveer 150ms! Ik kan je vertellen: daar kan ik mee leven/gamen
Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Reg. datum: 09 oktober 2004
Lolhozer wijzigde dit bericht 10-06-2008 12:11 (4%)
Het weekend is net een biertje, het is gedaan voordat je het door hebt
Waar je natuurlijk, als tweaker zijnde, binnen no-time voorbij gaat.quote:Lolhozer schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:11:
Jah, alleen gaat Vodafone zeuren als je 10x meer dan het gemiddelde verbruikt. (250mb)
Ik heb gewoon gekozen voor het enige volledige FUP abbo dat er is, zo te zien. Ik hoop écht dat we rond 2009 HSDPA abbo's gaan zien icm. een degelijke FUP en 'normale' prijs
Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Reg. datum: 14 augustus 2004
2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.
Heb nu T-mobile Flex 45 + smsverdubbelaar en een PIT 2005 abonnement. Ik wil graag naar Vodafone met een 22,50 eu + onbeperkt sms + internet bundel. Ik luister regelmatig naar streams van radio. Aangezien ik een Qtek S200 die max GPRS aankan luister ik vaakl streams van 64 kbit.
Nu zie je dat steeds meer stations naar de 128 kbit gaan, wat ik dus niet kan luisteren. Met het vodafone abonnement moet dat dus goed kunnen.
Nu zie ik alleen bij de beladvies test op www.bellen.com dat T-mobile opeens de goedkoopste is (200 min relax + sms onbeperkt bundel + internet 128 kbit). En dat voor totaal 8 eu per maand voordeliger.

Nu een vraag voor de mensen die een 128k abonnement hebben van T-mobile, is hier streaming radio een beetje goed te doen (als je een 128 stream luisterd)?
Satellite Television Rulezzz! In het bezit van een Dreambox 7000S!!! Waar zit de ANY KEY???
uit mijn ervaring is 96Kbit (of 112 net aan) toch wel de max. dus misschien is pit+ nog het overwegen waard, dan gaat het weer makkelijkquote:Binnetie schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:32:
Ik kan al een tijdje verlengen of een andere abbo nemen.
Heb nu T-mobile Flex 45 + smsverdubbelaar en een PIT 2005 abonnement. Ik wil graag naar Vodafone met een 22,50 eu + onbeperkt sms + internet bundel. Ik luister regelmatig naar streams van radio. Aangezien ik een Qtek S200 die max GPRS aankan luister ik vaakl streams van 64 kbit.
Nu zie je dat steeds meer stations naar de 128 kbit gaan, wat ik dus niet kan luisteren. Met het vodafone abonnement moet dat dus goed kunnen.
Nu zie ik alleen bij de beladvies test op www.bellen.com dat T-mobile opeens de goedkoopste is (200 min relax + sms onbeperkt bundel + internet 128 kbit). En dat voor totaal 8 eu per maand voordeliger.
IMG
Nu een vraag voor de mensen die een 128k abonnement hebben van T-mobile, is hier streaming radio een beetje goed te doen (als je een 128 stream luisterd)?
Gigabyte DS4 - E6600 - Asus 8800GTS 640MB - 4x PC6400 Geil - Antec P180 || Nokia N95 8GB || Nokia N800
Dit lijkt me niet echt van deze tijd, dus ik hoop op een foutje. Ik heb debitel al gemaild, maar misschien heeft iemand hier meer informatie over Onbeperkt Internet van debitel.
Antwoord gekregen: Het is nog steeds 40MB voor hun onberkt inteternet, waar ze zelfs met Youtube adverteren...
CodeIT wijzigde dit bericht 14-06-2008 11:39 (11%)
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Reg. datum: 18 juli 1999
Als je met PIT+ gaat streamen word je in no-time teruggezet op de gewone PIT snelheid, lijkt me niet echt wenselijk.quote:cuberob schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:05:
[...]
uit mijn ervaring is 96Kbit (of 112 net aan) toch wel de max. dus misschien is pit+ nog het overwegen waard, dan gaat het weer makkelijk
Is vodafone de enige aanbieder die 384 aanbied voor 9,50 ? Ik ben namelijk geneigd om voor hun te kiezen, echter weet ik niet wat mijn verbruik gaat zijn omdat ik nog nooit een WM fone heb gehad.
Wat ik me nu een beetje in kan denken is : beetje msnen,paar fora , af en toe is youtuben en mn (g)mail ophalen.
The Iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told that you are a god or a total bastard. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver.
Op dit moment voor die prijs wel ja..quote:spyros schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:22:
Na een aantal pagina's te hebben gelezen...
Is vodafone de enige aanbieder die 384 aanbied voor 9,50 ? Ik ben namelijk geneigd om voor hun te kiezen, echter weet ik niet wat mijn verbruik gaat zijn omdat ik nog nooit een WM fone heb gehad.
Wat ik me nu een beetje in kan denken is : beetje msnen,paar fora , af en toe is youtuben en mn (g)mail ophalen.
Voor msn, youtube en gmail ophalen is PIT van T-Mobile al wel genoeg hoor.. Fora ligt aan je browser, in IE op een WMphone parsed ie meestal niet echt lekker bij mij, en duurt het ook lang. Maar met Opera gaat dat al stukken beter en sneller.
Overigens kan ik me niet voorstellen dat t-mobile lang achterblijft met hun snelheid. Zeker met de iPhone die eraan gaat komen voorzie ik een hoop extra dataabo's die verkocht gaan worden.
Mijn datainfo overigens:
Verzonden: 46.752.482 bytes
Ontvangen: 124.789.489 bytes
Tijd: 52 uur, 38 minuten en 36 seconden
En ik browse best regelmatig..
<!-- Check de website van Fotosynthese! En bestel die EP! -->
The Iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told that you are a god or a total bastard. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver.
Het gemiddelde gebruik is 25 a 30 mb als je meer dan 10x die hoeveelheid haalt dan KAN je een brief verwachten maar is geloof ik nog maar zelden gebeurt. Ze kunnen dus bij 250 a 300 mb gaan mosterenquote:spyros schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:52:
Ik heb dus net Vodafone gebeld en de aardige meneer verteld mij dat het "onbeperkte" abo 50 mb is(het gemiddelde verbruik *9) Heel jammer maar dus geen vodafone
Satellite Television Rulezzz! In het bezit van een Dreambox 7000S!!! Waar zit de ANY KEY???
en sim-only is duur bij vodafone
Voor zover Bellen.com een toonaangevende website is :
quote:** Vodafone neemt contact met u op met het verzoek uw gebruik te matigen bij een datagebruik dat tien keer zoveel (of meer) per maand is dan het gemiddelde van alle gebruikers.
spyros wijzigde dit bericht 16-06-2008 17:30 (125%)
Mochten deze niet geopend worden dan kunnen vragen in een afzonderlijk topic
Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 last
Dit topic is gesloten.