Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik krijg net een mailtje van mobileplaza dat ze de N82 helemaal niet meer kunnen leveren! :

Van onze leverancier hebben wij vandaag vernomen dat de N82 niet door hen geleverd zal gaan worden. Wij hebben het toestel om die reden dan ook van onze website verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Mobileplaza Team

WINC Internet & Communications BV
Rijksweg 81F
1411 GE Naarden

.

Reg. datum: 10 oktober 2004

Vreemd maar leek mij wel ook logische want geen 1 bekende (web) winkel weet nog iets over een release datum,. Dus verbaast mij ook niks dat mobile plaze de N82 ook niet heeft.

Hier staat gepland week 1, ik ga zelf uit van eind januari 2008

Expansys UK verwacht de N82 vanaf 20-01-08 te kunnen leveren.

Cruzer wijzigde dit bericht 12-12-2007 18:11 (15%)

When the pink is snookered, Go for the brown

Ik las dat de N82 een bluetooth bereik heeft van 100 meter(Bluetooth class Class 1 (max. bereik 100 meter) . Ik dacht dat gsm's max 10 meter BT bereik hadden?

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

quote:
avkooi schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:30:
Mijn N82 is binnen! Zojuist ontvangen vanuit Singapore bij de ebay verkoper (rose528400) die al eerder in deze thread genoemd is. Ik heb hem op 5 december besteld en nu dus al ontvangen. En deze keer zonder invoerrechten hoeven te betalen. Dat brengt de totaalprijs inclusief verzekerde verzending op ¤ 420,-

Net de productcode gewijzigd (nee, ik vertel niet hoe, maar als je goed zoekt, kan je dit makkelijk vinden) en met de Nokia Software Update de Europese firmware erop gezet. Nu heb ik dus gewoon een Nederlandstalige telefoon. Het enige verschil is dat bij de toetsen nog een paar Oost-aziatische letterstreepjes te zien zijn.

Verder nog geen tijd gehad om er lekker mee te prutsen. Maar het valt wel op dat de menu's lekker snel zijn!
Hoi Avkooi,

Eindelijk iemand die mee kan praten :)
Heb de N82 al een tijdje en vroeg me af of jij kan helpen met het bovenstaande.
Zou je me anders een mail willen sturen naar joeymk9-at-hotmail.com
Thanks

Nog even wat anders, het is al 2 keer gebeurd dat de telefoon tijdens het bellen gewoon spontaan uitvalt.
Dan zie je op het scherm de startscherm met nokia erop..... gaat de scherm even op zwart..... en gaat hij weer aan alsof het een soft reset heeft gekregen.. erg vreemd

En de lifeblog wil ik er ook uitgooien, staat niet echt bij of het te uninstallen is :(

Mooie specificaties heeft de N82. Bovendien is het gewoon een candy bar formaat, waar ik heel blij mee ben. Moet niets hebben van sliders, dus vandaar dat de N95 niets was voor mij. Wel jammer, want de specs van de N95 stonden me wèl aan en nu heeft de N82 dit alles plus candy bar formaat :P Maarja, heb te snel gekozen, zit nu (eveneens tevreden, daar niet van) met de K850i "opgescheept" voor 1 jaar en 8 maand. Niet dat dat me veel uitmaakt, ben erg tevreden, maar qua specs had ik graag de N82 in handen gehad.

Wel vind ik het design foeilelijk, kan nu niet bepaald zeggen dat ik het een mooie telefoon qua uiterlijk vind. Het is daarentegen wèl een superding qua specs èn eindelijk geen slide geval maar gewoon in 1 stuk, candy bar. Nokia heeft er goed aangedaan deze uit te brengen, alternatief voor de normale N95 maar voor de mensen die niets op hebben met sliders.

Nikon D80 + Tokina AT-X 124 AF PRO DX + Nikkor 70-300 VR | leuk voor ooit er bij: Tamron 17-50 f/2.8

Inderdaad. Zoals mij.

Heb nu namelijk nog steeds de SE W800i..

Even een vraagje over de GPS. Ik heb gelezen dat TOMTOM nog steeds niet werkt op deze telefoon?

Klopt dit? En zou dit in de toekomst misschien wel gaan kunnen werken??

.

Het klopt inderdaad dat TomTom niet werkt met de ingebouwde GPS. Dit ligt niet zozeer aan de GPS ontvanger maar meer aan TomTom zelf, ik denk echter dat de kans erg klein is dat ze hier in de toekomst ondersteuning voor gaan bieden aangezien het maar een zeer kleine markt is. Route66 werkt overigens wel.

Mocht je perse TomTom willen gebruiken dan kan dit natuurlijk wel met een externe gps ontvanger.

^^

Daarnaast heeft Nokia dacht ik Route 66 overgenomen? Dus zijn Nokia en TOMTOM elkaars concurrenten. Zal denk ik wel niet snel gebeuren dat TOMTOM via een ingebouwde Nokia GPS zal werken.

Aan de andere kant werkt Google Maps wel met de Interne GPS en Google werkt weer samen met TOMTOM 8)7 Dus wie weet?

Iemand nog meer info over de release date van de N82? Ik zie wel voorzichtig meer webshops die de N82 op hun site hebben geplaatst zonder prijzen en dat ze deze in januari verwachten.

Ja, ik denk ook dat hij rond januari wel in de winkels moet liggen.

Ook op AAP verwachten ze hem in week 1.

(aan die centralpoint heb je HELEMAAL NIKS, elke dag verder, wordt de verwacht datum ook weer een dagje langer, daat schietje dus niks mee op.

Dat ROUTE66 was overgenomen klopt inderdaad, dus TOMTOM zal wel niet uit gaan komen.

Trouwens... en zit standaard toch ook al nokia maps op? Dit werkt toch ook gewoon perfect??

.

Reg. datum: 21 oktober 2003

quote:
Cruzer schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:35:
Daarnaast heeft Nokia dacht ik Route 66 overgenomen? Dus zijn Nokia en TOMTOM elkaars concurrenten. Zal denk ik wel niet snel gebeuren dat TOMTOM via een ingebouwde Nokia GPS zal werken.

Aan de andere kant werkt Google Maps wel met de Interne GPS en Google werkt weer samen met TOMTOM 8)7 Dus wie weet?

Iemand nog meer info over de release date van de N82? Ik zie wel voorzichtig meer webshops die de N82 op hun site hebben geplaatst zonder prijzen en dat ze deze in januari verwachten.
Nokia heeft Navteq (een kaartenmaker) overgenomen, niet Route66 ;) Ook is het voor Tomtom gewoon mogelijk om de interne gps-module aan te spreken (andere programma´s doen dat ook, bv google maps, nav4all en nog een paar) maar Tomtom vertikt het en schuift de schuld naar Nokia, dat zij de API nog niet hebben vrijgegeven 8)7

Per vandaag is de N82 direct verkrijgbaar in de Online Winkel van Nokia UK en Nokia Duitsland.

Van de week waren ze op beiden sites nog niet leverbaar. Op Duitse en Engelse webwinkels is nog niks bekend over de levertijd net als bij ons hier in NL.

Het viel me ook op dat ze ook weg zijn gehaald bij verwachte modellen en geplaatst zijn bij nwe modellen op de Duitse Nokia Site.

Nokia Spanje en Nokia Frankrijk staan ze ook op Nokia's Online Winkel maar daar is de N82 niet op voorraad. In Frankrijk kost de Nokia N82 los 500 euro incl btw. Wel op voorraad in Noord Europa en Uk en Duitsland.

Valt me ook op dat ze het over 2 kleuren hebben, wit/zwart en bruin? Tevens krijg je er een rugzak en gratis Nokia Sporttracker? Ik dacht dat Nokia Sporttracker gewoon gratis kon d/l?

Cruzer wijzigde dit bericht 15-12-2007 18:44 (30%)

Hierboven is mijn naam

Zojuist de N82, net als avkooi, besteld. Dus ook bij diezelfde verkoper op ebay.
$597,98 (ong 417 Euro) inclusief verzekerde verzending . Ben benieuwd! Houd jullie op de hoogte.

Ik heb niet zon snelle PC als jullie maar wel een bazooka voor mijn SNES.

zag zojuist dat en winkel in eindhoven de telefoon binnen heeft en te koop heeft staan.
zou dit wel zuivere koffie zijn??

http://link.marktplaats.nl/134823038

gr marc _/-\o_

quote:
Cruzer schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 18:01:
Valt me ook op dat ze het over 2 kleuren hebben, wit/zwart en bruin? Tevens krijg je er een rugzak en gratis Nokia Sporttracker? Ik dacht dat Nokia Sporttracker gewoon gratis kon d/l?
die kleur is van de rugzak ;)

critique me

live / psn : phusebox | F1 = L1FE |

quote:
firefighter2 schreef op zondag 16 december 2007 @ 12:12:
zag zojuist dat en winkel in eindhoven de telefoon binnen heeft en te koop heeft staan.
zou dit wel zuivere koffie zijn??

http://link.marktplaats.nl/134823038

gr marc _/-\o_
jahoor, ik heb hem daar vandeweek gehaald. Is allemaal prima, alleen wat prijzig....
Volgens mij komen deze toestellen uit scandinavie.

quote:
toineneman schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:31:
[...]

jahoor, ik heb hem daar vandeweek gehaald. Is allemaal prima, alleen wat prijzig....
Volgens mij komen deze toestellen uit scandinavie.
Wel redelijk duur ja, 619 euro.

Maar hebben ze gewoon de Nederlandse taal dan?

En hoe bevalt de telefoon verder?? Zijn er nog mensen met foto's / reviews?? :D

En hoe zit het met de muziekspeler???? Want ik ben dus nog een beetje aan het twijfelen tussen SE (w960i) en de N82. Omdat ik nu ook een SE heb, en dus toch een goede muziekspeler wil. (maar ook weer goede camera enz).

.

Ja in Scandinavië is het toestel al paar weken te koop via de online winkel van Nokia ook in Duitsland en UK.

De rest van Europa nog niet verkrijgbaar zoals grote landen als Spanje/Frankrijk/Italie kan je hem nog niet bestellen via de officiele online winkel van Nokia.

Uit ervaring weet ik als het toestel eenmaal in D of UK verkrijgbaar is dan duurt het slechts enkele weken dat het toestel in de Benelux verkrijgbaar zal zijn.

Afg zaterdag was ik nog bij de Belcompany en de Vodafone Shop geweest maar ze wisten nog van niks.

weet iemand ook of de n82 een slaapstand het met een knipperend blauw ledje.
net zoals de n73???

kunnen de mensen die al een n82 hebben ook wat bevindigen plaatsen.
accuduur en dergelijke?

groeten

Er zit geen knipperend lampje op de N82 (of deze is niet geactiveerd met de huidige firmware ;-) Gelukkig maar, want ik moest mijn N73 altijd op de kop leggen in de slaapkamer.

De accuduur is te vergelijken met de N73. Ik doe 2 dagen met één lading, maar dan maak ik veel gebruik van WLAN en UMTS. Voor mij is dat alleszins acceptabel.

quote:
avkooi schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:54:
Er zit geen knipperend lampje op de N82 (of deze is niet geactiveerd met de huidige firmware ;-) Gelukkig maar, want ik moest mijn N73 altijd op de kop leggen in de slaapkamer.

De accuduur is te vergelijken met de N73. Ik doe 2 dagen met één lading, maar dan maak ik veel gebruik van WLAN en UMTS. Voor mij is dat alleszins acceptabel.
Naar mijn idee is de accuduur een stuk beter dan mijn oude n73. Maar wellicht was die accu verrot.
Ik heb wel het idee dat de kwaliteit van de speaker tijdens het normale bellen een beeje minder is.
Het klinkt altijd alsof de andere kant gebruik maakt van een carkit.

Verder vindt ik de n82 helemaal super.
De kwaliteit van de GPS ontvanger is ongelooflijk goed.

ook het design vindt ik best aardig. De n73 is maar een plastic gevalletje in vergelijking met de n82.
Wat mij betreft 1 van de mooiste nokia's ooit. Hij was wel iets groter en zwaarder dan ik verwachtte en hoopte.

Ik mis trouwens de copy/paste knop. Iemand een idee waar die naartoe is verhuisd?

Reg. datum: 19 september 2006

quote:
Verder vindt ik de n82 helemaal super.
De kwaliteit van de GPS ontvanger is ongelooflijk goed.
Ik heb even een paar vragen over de GPS ontvanger:

- Is de GPS ontvanger goed genoeg om in huis signaal te vangen?
- Ik heb gelezen dat het erg lang duurt voordat de n82 een signaal vindt. Is dit zo in naar jouw mening? En hoe zit het dan als je bv. een verkeerde afslag neemt. Hersteld hij zich snel?

De kaarten voor de navigatie zijn geloof ik gratis? De "stem gidsen" zijn echter beschikbaar voor een korte periode (trial). Heeft iemand enig idee hoelang dit is bij nokia?

GamerTag: D3 R4X

quote:
MarcoDam schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:46:
[...]

- Is de GPS ontvanger goed genoeg om in huis signaal te vangen?
Dit kan heel erg verschillen per locatie, de meeste GPS ontvangers werken niet binnen. Als je geluk hebt werken het wel in de buurt van het raam, woon je echter in dichte hoog bouw is die kans al veel kleiner. Ga er maar vannuit dat het binnen niet werkt. Wat wel eens wil helpen is om buiten het signaal te laten vinden (hem locken zeg maar) en dan naar binnen te lopen. (maarjah wat moet je binnnen met een gps, de verstopte wc zoek ? _O- Sorry, te flauw :P )

Even rondgekeken op google en Europese nokia sites en de N82 is nu overal in de grote Europese landen verkrijgbaar via de online winkel van Nokia zelf. Ook buitenlandse webwinkels bieden de N82 direct aan.

Het zou mooi zijn als de N82 dan toch volgende week en anders vanaf week 1 bij ons leverbaar zal zijn. Vaak heeft Gsmtrack volgens mij al heel snel nwe toestellen via het buitenland?

Reg. datum: 19 september 2006

Goed nieuws! (als we belcompany mogen geloven).
Ik ben vandaag "weer" wezen vragen wanneer ze hem verwachten. Hij staat nu gepland om in week 52 in de winkel te verschijnen.
Ik twijfel momenteel nog tussen deze n82 en de htc touch cruise. Voor mij is het dus nog even tot jan '08 zodat ik beide in me handen heb gehad .

De specs van de N82 zijn overweldigend en alles wat ik zoek heeft ie. Was ook echt van plan om hem te kopen. Begon toch weer te twijfelen tussen de N82 en de SE W960i. Maar heb nu toch de knoop doorgehakt en heb vandaag de SE W960i besteld. Muziek is toch net iets belangrijker voor mij dan de camera; de 3.2 mp camera van de W960i kan natuurlijk nooit op tegen de 5.0 mp van de N82 met xenonflits.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws