Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 10 oktober 2004

Voor de N82-gebruikers.

Dit programma worden automatisch je foto's gekoppeld aan GPS-gegevens. (GEO-tag) en geupload naar Flickr.

Ook YouTube filmpjes kan je er mee uploaden.

When the pink is snookered, Go for the brown

Hierboven is mijn naam

quote:
kingrichard47 schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:14:
Nice dat je hem al hebt :) Wat is jouw eerste indruk van de GPS functie ? Ik hoor hier nogal wisselende verhalen over van net zo traag/trager als de N95 tot heel veel beter als de N95. Ik ben benieuwd naar de werking zonder gebruik van A-GPS, dat kost alleen maar weer extra dataverkeer.
Mijn eerste indruk is positief. Ben begonnen met verbinden in huis en dat luktte al. Toen ik eenmaal buiten was ging het gewoon NOG sneller. Standaard had ik wel AGPS aan, ik zal het zo snel mogelijk ook even met de normale GPS testen.
Ik kan het niet vergelijken met de N95, maar wel met mijn oude MIO (SIRF2). De Nokia N82 was veel sneller. En absoluut gezien vond ik de N82 ook gewoon echt snel. Het duurde maar een seconde of 8 en ik had een mooie nauwkeurige fix.
Het extra dataverkeer schijnt trouwens maar een stuk of 20KB eenmalig te zijn (per fix). Maar ik probeer hem je zo snel mogelijk even zonder A-GPS te testen!

Ik heb niet zon snelle PC als jullie maar wel een bazooka voor mijn SNES.

Hierboven is mijn naam

quote:
Johantjuuh schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:24:
[...]

Inderdaad tof man.

Dus binnen een weekje ontvangen. Nog extra kosten moeten betalen?
En werkt alles dan al? Omdat het natuurlijk een aziatische telefoon is. ??? Heb je de NL taal??

En hoe is de muziekspeler? Ik heb nu de w800i en daarbij is de muziek erg mooi. Is dit ook zo bij de N82? Goed geluid, goede bass? En muziek luisteren op de achtergrond enz?

En hoe bevalt de N82 verder?? >:)
Ik heb niks van extra kosten hoeven te betalen. Neem aan dat dat ook niet nog zal komen.
Alles werkt hier. Ik deed de simkaart erin en hoefde vrijwel niks meer in te stellen. Kon zelfs zo al via HSDPA snel op internet en alles. Uiteraard wel even de WIFI moeten instellen.
De taal is helaas (nog) niet Nederlands. Die kun je ook wel Nederlands maken door de productcode aan te passen en dan een Europese firmware erop te flashen. Ik heb dit niet gedaan omdat ik het niet echt mis en omdat ik liever eerst even de telefoon fatsoenlijk test voordat ik zoiets ga wijzigen. Misschien dat ik het later wel nog wijzig. De taal is nu dus gewoon Engels.

De muziekspeler vind ik prettig. Ik kan het helaas niet vergelijken met de SE Walkman telefoons, maar het geluid wat eruit komt is mooi. Zelfs de telefoonspeaker klinkt wel aardig! Met mijn headset klinkt het ook gewoon goed.
Muziek luisteren op de achtergrond werkt perfect. De player nestelt zich in je active-standbyscreen. Ondertussen kun je de telefoon gewoon bedienen zoals normaal.

Verder bevalt hij nog steeds super. Erg snel, terwijl ik toch best al veel geprobeerd en geinstalleerd heb. Heb nog niks hoeven te tweaken ;). Ook nog geen rare bugs ontdekt of andere problemen. Het is mijn eerste symbian telefoon, dat was wel even wennen. Maar uiteindelijk ben ik het nu gewend en ben er wel tevreden mee.

Hierboven is mijn naam

quote:
Cruzer schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:26:
[...]

Wat vindt jij van het formaat van de N82? Groot? onhandig? of toch lekker compact in de hand en broekzak? Ik lees namelijk verschillende verhalen hierover. Uiterraard is dit natuurlijk voor ieder persoonlijk :)
Ik was een kleine Samsung gewend, dus de N82 was wel iets groter. Het was even wennen, want je kon hem iets minder makkelijk zittend in je broekzak duwen etc. Maar ondanks dat vind ik hem nog steeds vrij compact. Ik heb er in ieder geval geen last van. In de hand werkt het iets grotere zelfs wel fijn, terwijl hij nog steeds niet huge is.
Maar inderdaad, het beste kun je gewoon even zelf proberen/kijken in de winkel. Het blijft persoonlijk.

Het toestel vind ik trouwens wel een stuk mooier ogen dan op de foto's!

quote:
Kev0 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:35:
[...]

Mijn eerste indruk is positief. Ben begonnen met verbinden in huis en dat luktte al. Toen ik eenmaal buiten was ging het gewoon NOG sneller. Standaard had ik wel AGPS aan, ik zal het zo snel mogelijk ook even met de normale GPS testen.
Ik kan het niet vergelijken met de N95, maar wel met mijn oude MIO (SIRF2). De Nokia N82 was veel sneller. En absoluut gezien vond ik de N82 ook gewoon echt snel. Het duurde maar een seconde of 8 en ik had een mooie nauwkeurige fix.
Het extra dataverkeer schijnt trouwens maar een stuk of 20KB eenmalig te zijn (per fix). Maar ik probeer hem je zo snel mogelijk even zonder A-GPS te testen!
Wat bedoelen jullie precies met normale en AGPS?

Er zit toch gewoon een interne GPS in, die toch gewoon gratis is? Met gratis nokia maps...

Of? :P

.

Hierboven is mijn naam

quote:
Johantjuuh schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:33:
[...]

Wat bedoelen jullie precies met normale en AGPS?

Er zit toch gewoon een interne GPS in, die toch gewoon gratis is? Met gratis nokia maps...

Of? :P
quote:
Assisted GPS
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
GPS is a satellite based positioning system. Assisted GPS, or A-GPS was introduced to enhance performance. The development of A-GPS was accelerated by the U.S. FCC's E911 mandate requiring the position of a cell phone to be available to emergency call dispatchers. [1]

Conventional GPS then had difficulty providing reliable positions in poor signal conditions. For example when surrounded by tall buildings (as a result of multipath), or when the satellite signals are weakened by being indoors or under trees. Some newer receivers fare better.

In addition, when first turned on in these conditions, some non-A-GPS units may not be able to download the almanac and ephemeris information from the GPS satellites, rendering them unable to function until a clear signal can be received continuously for up to one minute.

An A-GPS receiver can address these problems in several ways, using an Assistance Server:

The Assistance Server can locate the phone roughly by what cell site it is connected to on the cellular network.
The Assistance Server has a good satellite signal, and lots of computation power, so it can compare fragmentary signals relayed to it by cell phones, with the satellite signal it receives directly, and then inform the cell phone or emergency services of the cell phone's position.
It can supply orbital data for the GPS satellites to the cell phone, enabling the cell phone to lock to the satellites when it otherwise could not, and autonomously calculate its position.
It can have better knowledge of ionospheric conditions and other errors affecting the GPS signal than the cell phone alone, enabling more precise calculation of position. (See also Wide Area Augmentation System)
Some A-GPS solutions require an active connection to a cell phone (or other data) network to function, in others [2] [3] it simply makes positioning faster and more accurate, but is not required.

As an additional benefit, it can reduce both the amount of CPU and programming required for a GPS Phone by offloading most of the work onto the assistance server. (This is not a large amount for a basic GPS - many early GPSs ran on 386/16 or similar hardware).

High Sensitivity GPS is an allied technology, that addresses some of the same issues in a way that does not require additional infrastructure. It notably cannot provide instant fixes when the phone has been off for some time, that some forms of A-GPS can.
Van Wikipedia.

Ja het is gewoon een soort van (gratis) GPS. Alleen kan deze GPS simpelgezegd geholpen worden door je telefoon dmv de locatie van je GSMmast enzo. Dit kan dan een paar KB aan data kosten. Die assisted functie kun je uitzetten.
Ik gebruik overigens nu Route66. Die werkt ook heel goed op de N82!

Kev0 wijzigde dit bericht 25-12-2007 14:32 (7%)

Maar het kan dus niet gratis?

Of juist wel?

Als je gewoon je positie wilt bepalen is het gratis?

En als je hem wilt gebruiken als navigator (mbv route 66) of nokia maps, kaqn het geld kosten?

Maar hoe snel loopt dit "bedrag" op dan..??

.

Hierboven is mijn naam

quote:
Johantjuuh schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:32:
Maar het kan dus niet gratis?

Of juist wel?

Als je gewoon je positie wilt bepalen is het gratis?

En als je hem wilt gebruiken als navigator (mbv route 66) of nokia maps, kaqn het geld kosten?

Maar hoe snel loopt dit "bedrag" op dan..??
Je kan zeker gratis GPS gebruiken.
Als je die functie uitzet dat hij doormiddel van dataoverdracht (assisted GPS, of network based, zo heet dat in je N82), is het sowieso 100% gratis.
Met die dingen aan zou je eventueel gewoon de kosten betalen wat je anders ook zou betalen per KB. Nu zijn het niet veel KB's, en als je een internetblox hebt zou dat ook gratis zijn.

Nu is het mij nog niet helemaal duidelijk of A-GPS ook een dataverbinding open zet, of dat dat er alleen een dataverbinding gebruikt wordt bij Network based navigatie. Dat zal ik even proberen uit te zoeken.

Maar maak je geen zorgen, GPS is gewoon gratis! Alleen even uitzoeken welke extra opties (die dus niet perse nodig zijn om GPS te gebruiken) voor dataoverdracht zorgen en dus eventueel voor kosten kunnen zorgen.

Over de GPS,
http://europe.nokia.com/A4720011

Volgens mij zit er in de Benelux-versie een 3 maanden trial voor spraak gestuurde GPS. (dus dat er een stem je de route voorleest naar je eindbestemming)

Verder staat dit op de GPS Nokia site:

With Nokia Maps on your mobile device, you can browse maps of more than 150 countries, search locations, plan routes for free, and even view a simulation of the route. If you would like Nokia Maps to give you clear voice and visual guidance turn-by-turn, just upgrade your application with the extra voice-guided navigation service.

Alleen wat ik niet snap op de Nokia site staat dat voor inwoners in de Benelux dat je dan Benelux+beetje Dui + beetje Fra zijn geinstalleerd op de bijgeleverde geheugenkaart. Maar het schijnt dat je via de Nokia site meer dan 150 landen gratis kan d/l via je PC.

Waar ik bnwd naar ben is wat gebeurt er na de 3 maanden als je geen zin hebt op er voor te betalen voor Spraak en visueel gestuurde GPS. Kan je dan geen routes meer plannen ofzo? Want zonder spraak en visuele gestuurde beelden dan heb je niks aan GPS lijkt mij?

Ik heb wel een versie van Route 66 ged/l via emule ben bnwd of die werkt zodra ik mijn N82 hebt.

Hierboven is mijn naam

quote:
Cruzer schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 16:04:
Ik heb wel een versie van Route 66 ged/l via emule ben bnwd of die werkt zodra ik mijn N82 hebt.
Route66 werkt in ieder geval 100% zeker weten op de N82 met de ingebouwde GPS :)
Heb het hier namelijk helemaal werkend. Werkt perfect!

Hierboven is mijn naam

Hier is een kleine verzameling met Ebay links waar je de Nokia N82 al kan kopen.
De eerste 2 links zijn links naar dezelfde verkoper (en GSM) waar verschillende mensen, waaronder ik, in dit topic hun Nokia N82 ook probleemloos besteld hebben.

In Nederland lijkt de verwachtte prijs nog steeds te stijgen...

Kev0 wijzigde dit bericht 26-12-2007 22:31 (20%)

quote:
Kev0 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 16:49:
[...]

Route66 werkt in ieder geval 100% zeker weten op de N82 met de ingebouwde GPS :)
Heb het hier namelijk helemaal werkend. Werkt perfect!
kun je daar een youtube filmpje van maken???
ben tomtom gewend en benieuwdhoe route 66 er uit ziet.

gr fire

Ik ben ook van plan om de N82 te gaan halen. Kan eigenlijk alleen niet meer w8en om m te halen. Zit daarom te denken om m via ebay te kopen. Weet alleen niet hoe t met ebay zit enzo. Stel dat ik m via ebay koop. Heb ik dan garantie erop? En zo ja via wie (de verkoper of nokia fabreiksgarantie)?

quote:
Kev0 schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:02:
Ik heb mijn Nokia N82 Vrijdag ontvangen. :D

Eerste indruk: super telefoon. Lekker snel, alles werkt goed, veel opties. Goede foto's en video's. Internet + WIFI en GPS werkt ook allemaal.
Ik zal binnenkort even een reviewtje maken en hier posten!
Kun je wat melden over de agenda? Mijn huidige telefoon is een 6681 en daarvoor had ik een 6230i.

Nu vond ik de agenda functies van de 6230i uitgebreider en beter dan de 6681.
Hoe zit dat met de N82?

Misschien een rare vraag?

Ik las hier dat een VOIP goed werkt op de N82.

Nu vroeg ik mij af ik heb UPC Internet & Bellen pakket. Nu heb ik alles Wifi thuis alleen dat bellen heb ik nog niet aangesloten. Kan ik nu met de N82 via WLAN gebruik kunnen maken van mijn UPC Telefonie abonnement?

Ik heb namelijk een modem van upc deze is aangesloten op mijn WLAN Router zo heb ik draadloos internet. Wil ik toch gebruik maken van dat telefoon gebeuren dan moet ik het via een UTP kabel in mijn router of modem doen en deze aansluiten op een gewone telefoonstekker met UTP ingang (bijgeleverd) en dan kan daar een gewone telefoon plug in.

Maar misschien werkt de N82 hier ook op via WLAN VOIP?

Cruzer wijzigde dit bericht 26-12-2007 11:28 (4%)

Ik heb even een klein off-topic vraagje...

Hoe zit het met alle abbonomenten acties van alles providers volgend jaar??

Want bij alle abbonomenten heb je op dit moment acties en kortingen, zoals:
1e 3 maanden 50% korting en geen aansluitkosten enz.

Maar al deze acties lopen tot 31-12. Hoe zal dit het nieuwe jaar zijn ? (begin 2008)?
Hoe was dat in voorgaande jaren? (want ik heb dus altijd nog prepaid gehad..)

OOk heb ik een vraagje over t- mobile flex abbo's.

Ik zit er duss aan te denken om een t-mobile flex 25 (1 jaar) nemen inclusief telefoon, dus zou dan de N82 zijn.

Maar bij bijna elke telefoon, met het flex 25 abbo, heb je een lage toestelprijs. Zelfs de w960i heb je dan voor maar 269 (bij 2call). Alleen de N82 kost nog 437!! (ook bij 2call). Terwijl de lossetoestel prijs van de w960i ook gewoon duurder is.

En wanneer je een duurder FLEX abbonoment neemt blijft de prijs 437. Hoe kan dit?

Dit is trouwens bij meerdere winkels zo. (dat hij DUUR is bij flex 25 vb.)

?

.

GamerTag: D3 R4X

quote:
Johantjuuh schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:03:
Ik heb even een klein off-topic vraagje...

Hoe zit het met alle abbonomenten acties van alles providers volgend jaar??

Want bij alle abbonomenten heb je op dit moment acties en kortingen, zoals:
1e 3 maanden 50% korting en geen aansluitkosten enz.

Maar al deze acties lopen tot 31-12. Hoe zal dit het nieuwe jaar zijn ? (begin 2008)?
Hoe was dat in voorgaande jaren? (want ik heb dus altijd nog prepaid gehad..)

OOk heb ik een vraagje over t- mobile flex abbo's.

Ik zit er duss aan te denken om een t-mobile flex 25 (1 jaar) nemen inclusief telefoon, dus zou dan de N82 zijn.

Maar bij bijna elke telefoon, met het flex 25 abbo, heb je een lage toestelprijs. Zelfs de w960i heb je dan voor maar 269 (bij 2call). Alleen de N82 kost nog 437!! (ook bij 2call). Terwijl de lossetoestel prijs van de w960i ook gewoon duurder is.

En wanneer je een duurder FLEX abbonoment neemt blijft de prijs 437. Hoe kan dit?

Dit is trouwens bij meerdere winkels zo. (dat hij DUUR is bij flex 25 vb.)

?
Die aanbiedingen wisselen behoorlijk. Als ik mij niet vergis kreeg je vorige maand bij vodafone het eerstje jaar voor de helft van de abbo kosten, nu zijn dit de eerste 6 maanden. De prijs voor de telefoon in combinatie met een abbo verschilt ook flink per winkel. Het is dus een kwestie van goed zoeken en wachten tot een aanbieding langskomt die je geschikt vind.

Wat betreft die hoge prijs van de n82, die zal in het begin gewoon hoog zijn als hij een tijdje op de markt is hier en in alle winkels beschikbaar is zal de prijs in combinatie met een abbo zeker dalen.
quote:
Cruzer schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 16:04:

Waar ik bnwd naar ben is wat gebeurt er na de 3 maanden als je geen zin hebt op er voor te betalen voor Spraak en visueel gestuurde GPS. Kan je dan geen routes meer plannen ofzo? Want zonder spraak en visuele gestuurde beelden dan heb je niks aan GPS lijkt mij?

Een maat van mij heeft de N95 en die heeft op vakantie al veschillende kaarten gedownload, deze blijven altijd gratis beschikbaar. Een GPS zonder spraak is in een auto niet goed bruikbaar, maar voor een citytrip in een onbekende stad is het ideaal. De spraak kun je geloof ik per week bijbestellen, dus op zich is dat best handig (op de momenten dat je het echt nodig hebt koop je gewoon een weekje erbij).

Xander84 wijzigde dit bericht 26-12-2007 14:25 (26%)

Ik vindt nog steeds de aanbieding van Vodafone 27.50 2 jaar nog het beste. Telefoon is goedkoop en het abo past ook bij mij belgedrag.

Liefst heb ik eigenlijk Orange 30 maar daar zie ik nog niet veel aanbiedingen,

Ik zit er aan te denken om een t-mobile flex abbo te nemen.

Omdat je eigenlijk als enigste bij T-mobile, gewoon echt beltegoed hebt.

Dus gewoon kunt bellen, smsen, internetten uit 1 tegoed.

Alleen nog even afwachten wat de acties volgens jaar gaan doen dan..

.

Schijnt dat die weer 1 week is uitgesteld?

Verwachting is nu week 2??

Overigens hier een mooie review

Cruzer wijzigde dit bericht 27-12-2007 10:52 (20%)

quote:
Ik baal er echt van, ik kan eindelijk mijn abonnement verlengen maar moet nog steeds wachten! Iemand nog een idee wanneer hij bij de belcompany binnenkomt?

Ik heb heeel veel winkels gisteren gemaild, wanneer ze de N82 verwachten.

Dus gewoon alle winkels (ongeveer) waar hij op de site staat, heb ik gemaild.

Nou zeggen de meeste januari. En dan begin tot en met de 3e week zelfs.

Bij www.hd.nl verwachten ze de witte de 2e, en de titanium de 4e (van januari).

:

Op 4 januari worden er ruim 400 in het Nokia magazijn verwacht van de
002B6H0.

Op 2 januari worden er ruim 30 in het Nokia magazijn verwacht van de
002C6F5.
Op 4 januari worden er nog 100 in het Nokia magazijn verwacht van de
002C6F5.

Hardware Discount

( http://hd.nl/search_result.php?keyword=n82&class=0 )

.

quote:
Kev0 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 17:27:
Hier is een kleine verzameling met Ebay links waar je de Nokia N82 al kan kopen.
De eerste 2 links zijn links naar dezelfde verkoper (en GSM) waar verschillende mensen, waaronder ik, in dit topic hun Nokia N82 ook probleemloos besteld hebben.

In Nederland lijkt de verwachtte prijs nog steeds te stijgen...
Twijfel heel erg om hem nu via ebay te kopen, hij is omgereknd met verzekerde verzending namelijk 415 euro in Nederland gaat deze telefoon minimaal 450 kosten EXCLUSIEF btw (los). Dus dat scheelt een hoop euro's.

Hoelang zou het duren via ebay uit de USA als ik bijvoorbeeld http://cgi.ebay.com/New-N...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem hier dat ding bestel?

Zijn er overigens nadelen als ik hem in de USA haal behalve de taal (zie ik niet echt als nadeel aangezien ik engels prefereer met elektronica).

Inderdaad. Bij die ene Rose kost de telefoon nu maar 390 inclusief verzending. Hier komen nog wel wat kosten bij via paypal, en als je wilt verzekerde verzending.

maar is inderdaad een stuk goedkoper als hier in Nederland!

Verder wordt de N82 (van die van ROSE82...) verzonden via de UPS, en dit is als het goed is binnen een week. Dit klopt ook, want er zijn al meerdere mensen die hem daar hebben besteld, en dus ook snel binnen hebben gekregen.

Als NADEEL, zou inderdaad de engelse taal (en dus geen NL) een nadeel kunnen zijn. Zou je dit dan nog kunnen flashen trouwens?

Verder weet ik geen nadelen?

.

quote:
Johantjuuh schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:11:
Inderdaad. Bij die ene Rose kost de telefoon nu maar 390 inclusief verzending. Hier komen nog wel wat kosten bij via paypal, en als je wilt verzekerde verzending.

maar is inderdaad een stuk goedkoper als hier in Nederland!

Verder wordt de N82 (van die van ROSE82...) verzonden via de UPS, en dit is als het goed is binnen een week. Dit klopt ook, want er zijn al meerdere mensen die hem daar hebben besteld, en dus ook snel binnen hebben gekregen.

Als NADEEL, zou inderdaad de engelse taal (en dus geen NL) een nadeel kunnen zijn. Zou je dit dan nog kunnen flashen trouwens?

Verder weet ik geen nadelen?
Hoe zit het met garantie? En hoe zit het met stekkertje aansluitingen etc? Geen dingen die anders zijn ofzo?"(zou niet weten wat)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws