quote:
Nakebod schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:34:
...
Zakelijk gezien is het al meer te verantwoorden, hoewel zoveel ruimte alsnog erg veel blijft.
200 GB aan bedrijfsdata meeslepen lijkt me nu niet echt het slimste om te doen

(Vooral als er stiekem toch weer eens geen backups worden gemaakt, maar dat is een ander verhaal...)
Sja, ik ben (naast een prive gebruiker ook) een typische zakelijke gebruiker.
Naast het OS heb ik bijvoorbeeld het volgende op mn laptop staan:
- MSOffice
- Visual Studio 2005
- SQL Database (15 GB)
- ERP Pakket (10 GB)
- Overige onmisbare tools (Data modeling, etc)
- VMware images (3 stuks, a 8GB)
- Data (Powerpoint presentaties, Word documenten: naslagwerken, bezoekverslagen, inrichtingsdocumenten etc)
Ik kom in totaal ruim over de 100GB. Ik als zakelijke gebruiker.
Als je zakelijk een laptop gebruikt heb je best vaak veel software op je laptop staan (Ok, geen ruimteslurpende games), je moet immers naar klanten en daar ook iets doen, anders had je geen laptop gekregen maar een vaste pc...
Voor mn prive laptop wacht ik op de 64GB, maar als zakelijke gebruiker heb ik echt wel wat meer nodig. Ik zou de data wel op een externe disk kunnen plaatsen. De software alleen niet, maar dan heb ik aan 64GB nog te weinig.
Prive ga ik zeker een SSD kopen, ik wacht even op de MTRON 64GB, de Memoright vind ik momenteel te duur.
Mijn werkgever gaat echter echt niet die centjes op tafel leggen voor een laptop SSD. In servers kan ik het me wel goed voorstellen.
Overigens valt het me vaak op dat zowel op de frontpage als in de diverse fora er nogal vaak vanuit wordt gegaan dat een zakelijke gebruiker alleen maar met een Officepakketje werkt om een paar biefjes te typen. Niets is minder waar. (Dit was overigens niet gericht aan iemand persoonlijk hier)
Edit: games