Hoofdcategorieën
Topicacties

zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 16 september 2004

kan iemand dit verklaren:
http://www.highfidelitydiscs.nl/skin1/images/products/51268.jpg
quote:
Vergulde kabelkniptang van WBT voor bekabeling tot 16 mm.
Verguld, omdat je alleen met een vergulde tang dure kabel mag knippen? Omdat iets dat verguld is, sterker is...... :? Heeft iemand een logsche verklaring?

Reg. datum: 09 november 2007

quote:
kippy schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 20:46:
[afbeelding]

[...]

Verguld, omdat je alleen met een vergulde tang dure kabel mag knippen? Omdat iets dat verguld is, sterker is...... :? Heeft iemand een logsche verklaring?
Het oog wil ook wat. ;)

Ja maar om dan voor 53 euro een vergulde tang te kopen.... Geef me dan maar een knipex tang van 30 of zo...

edit
@hieronder
Nee WBT is niets mis mee, maar om het dan verguld te hebben.... idd het oog wil ook wat. veel verder kom ik ook niet. En 50 euro voor een tang mag ook nog wel, maar om het dan te vergullen...

Het is natuurlijk wel logisch dat het dan weer op een audio site verkocht wordt.

kippy wijzigde dit bericht 30-11-2007 21:29 (58%)

Pure Class A
Reg. datum: 18 december 2000

quote:
kippy schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 20:51:
Ja maar om dan voor 53 euro een vergulde tang te kopen.... Geef me dan maar een knipex tang van 30 of zo...
tja helemaal verklaren is lastig maar de wbt krimptang valt toch onder precisie gereedschap en dat is duur. Goed gereedschap is duur. Dan bedoel ik dus niet dat spul wat bij de gamma in de schap ligt maar wat de vakhandel heeft. Vergelijk de gamma boor met een metabo etc Dit gaat voor een groot deel ook op voor gereedschap. Krimpen is een preciezer werkje dan de meeste mensen denken. Zelf gebruik ik trouwens een gewone tang voor mijn wbt hulzen :)

edit. ik zie nu dat het om een kniptang gaat ipv de krimptang.....uuuuhh :) het oog wil ook wat :P

Ray wijzigde dit bericht 30-11-2007 21:13 (6%)

These are my dreams, so simple, so few ~ Dreams we hold in the palm of our hands

Reg. datum: 14 februari 2007

quote:
deepbass909 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:59:

Ik snap alleen je opmerking over m'n uitleg van de coax-kabel niet, waarmee ben je het niet eens? Ik zeg toch juist dat het top kwaliteit is? Alleen is de kabel niet het meest prettig om mee te werken vanwege het stugge karakter...
LOL ik gaf juist aan dat ik het met je eens ben.

Normale coaq kabel van goede kwalitijd is juist heel erg geschikt als interlink. Zowel video als analoge en digitale audio.

Alleen dat stugge is wat lastig in gebruik. Ik ben zo en zo wel een voorstader van kabel met een vaste kern voor audio. Normaal VD draad speeld heel wat vrij dure speaker kabels weg. Alleen echt duurzaam (dat donker worden van het koper) en praktisch is het niet.

Zelf ben ik hierom ook weer over op tuinslang net 4 x 42 ofc koper.

Reg. datum: 14 februari 2007

quote:
[afbeelding]

[...]

De kabel die je knipt zal minder snel vervuild worden en ijzer atomen ;-)

Al lijkt het mij wel handiger dan de knipex tangen die ik heb deze hebben inmiddels allemaal een laagje roest.

Ik hoop wel dat deze tang scherp blijft goud staan niet bekend om zijn hardheid.

Hoge fideliteit

Dát is het! Als je dan je dure kabels knipt met een zachte schaar, dan beschadig je dat dure spul minder :P :S

En dat goed gereedschap duur is, dat klopt inderdaad. Dat vergeten veel mensen heel gauw.

bartvl wijzigde dit bericht 30-11-2007 23:25 (29%)

NAD C325BEE, NAD 512 , NAD 412, E-MU 0202 USB, 2x Mission M33i, Sennheiser HD-201

Is een hork.

Ja, maar goed gereedschap is dan ook aantoonbaar veel beter dan goedkoop gereedschap. ;)

Als je bijvoorbeeld een knipex zijkniptang van 30 euro ofzo vergelijkt met iets uit de gamma aanbiedingenbak voor 5 euro, merk je dat die knipex daadwerkelijk 2.5mm2 massief koper kan knippen, zonder dat de snijkanten uit elkaar brokkelen enzo. ;)

Of een echt AMP tang vergelijking met een imitatie. Die echte AMP tang doet het 10 jaar later nog steeds prima, in tegenstelling tot de neppert, die je dan al 9 jaar geleden weggegooit hebt.

Dus het vergelijk van gereedschap met kabels gaat niet helemaal op, in het kader van "aantoonbaar beter". ;)

Fotoalbum | Systeemspecs | Milieu, de nieuwste religie!

Is er ook helemaal klaar voor!

Als ik even mag, is misschien knuppel & hoenderhok praktijk, maar ik vraag het me af.
Zijn er mensen die volgende producten gebruiken:

- De P.W.B. Electret Rainbow Foil (http://www.belt.demon.co.uk/product/ref/ref.html) of andere P.W.B. producten (http://www.belt.demon.co.uk/product/product.html) (aanraders zijn de verschillende pennen of de Magnadiscs)

- Cable towers (http://www.polycrystal.com/Z-CABLETOW.htm)

- Het invriezen van CD's, DVD's tot materiaal en kabels of andere "huishoudtechnieken"

En zo ja, bestaat er dan een (objectieve/wetenschappelijke) verklaring voor? Of is het puur "horen om te geloven"?

Ik wil de bevindingen wel eens horen. Als we er niet uitkomen, het proefpakket Rainbow Foil is gratis te verkrijgen. Testje doen :p

TomSwinnen wijzigde dit bericht 01-12-2007 02:35 (14%)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Reg. datum: 21 maart 2000

De opbrengsten bij PWB zijn in ieder geval niet in hun website gaan zitten, dat is nog een ontwerp uit 1992. Verder zou ik niet eens tijd willen besteden met het proberen van de rainbow foil, ik kan het effect zo ook wel inschatten :)

ShittyOldMan wijzigde dit bericht 01-12-2007 02:34 (37%)

quote:
ShittyOldMan schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 02:32:
De opbrengsten bij PWB zijn in ieder geval niet in hun website gaan zitten, dat is nog een ontwerp uit 1992.
Ze zijn de CSS files vergeten up te loaden? ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Is een hork.

quote:
TomSwinnen schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 02:25:

En zo ja, bestaat er dan een (objectieve/wetenschappelijke) verklaring voor? Of is het puur "horen om te geloven"?
Het antwoord wat je krijgt, hangt af aan wie je het vraagt, aan iemand die iets met "tweaks" doet, of aan iemand die "tweaks" verafschuwt. ;)

Fotoalbum | Systeemspecs | Milieu, de nieuwste religie!

Sol Lucet omnibus
Reg. datum: 03 juli 2000

quote:
[afbeelding]
Deze tangen zijn speciaal om op varkens te slaan, uitermate geschikt voor voodoo audio meuk ;)

Cracks appear and cobwebs creep and dust rests on the shoulders.Mirrors lie and photographs lie back and laugh...

quote:
Als ik even mag, is misschien knuppel & hoenderhok praktijk, maar ik vraag het me af.
Zijn er mensen die volgende producten gebruiken:

- Het invriezen van CD's, DVD's tot materiaal en kabels of andere "huishoudtechnieken"
Grinn... een stukje papier onder EEN van de voetjes van een willekeurig stuk apparatuur 8)7 het blijft een grappig draadje m te volgen dit :+

http://www.klaasje.com

F*CK *FF
Reg. datum: 23 september 2001

quote:
GaMeOvEr schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:23:
Ja, maar goed gereedschap is dan ook aantoonbaar veel beter dan goedkoop gereedschap. ;)

Als je bijvoorbeeld een knipex zijkniptang van 30 euro ofzo vergelijkt met iets uit de gamma aanbiedingenbak voor 5 euro, merk je dat die knipex daadwerkelijk 2.5mm2 massief koper kan knippen, zonder dat de snijkanten uit elkaar brokkelen enzo. ;)

Of een echt AMP tang vergelijking met een imitatie. Die echte AMP tang doet het 10 jaar later nog steeds prima, in tegenstelling tot de neppert, die je dan al 9 jaar geleden weggegooit hebt.

Dus het vergelijk van gereedschap met kabels gaat niet helemaal op, in het kader van "aantoonbaar beter". ;)
Het grote voordeel van zo'n Gamma kniptang is dat je er na die ene keer 2,5mm2 knippen en prima striptang aan overhoud door de perfect ronde uitsparing in de snijvlakken :P

15k & 15 miles does not make you a biker.
In 2009 verhuis ik naar Singapore!!! Ohja, en ik word ook weer papa in 2009!
Ik ben lopend op de fiets en heen terug,

Deze documentaire over audiophile mensen is ook zeer interessant.

quote:
Gurbe de n00b schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 11:47:
Deze documentaire over audiophile mensen is ook zeer interessant.
Hij is mooi. Het is allemaal wel heel gaaf speelgoed, en het zal zeker heel mooi klinken. Maar het is niet meer normaal zo. En die kasten ook... het is mischien toch allemaal iets te veel van het goede....

Reg. datum: 04 november 2000

quote:
- De P.W.B. Electret Rainbow Foil (http://www.belt.demon.co.uk/product/ref/ref.html) of andere P.W.B. producten (http://www.belt.demon.co.uk/product/product.html) (aanraders zijn de verschillende pennen of de Magnadiscs)
Hun Free sound improving techniques pagina is ook leuk! Zet je bloemenvaas of potplant op een vel blauw papier!
Ze vertellen er alleen niet bij wat de 'sound improvement' zou kunnen of moeten zijn... ;)

"Bonken op de muur helpt niet, een goedgericht nekschot wel" - Sjaak Bral

Reg. datum: 24 oktober 2006

quote:
Afterlife schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 15:56:
[...]
Hun Free sound improving techniques pagina is ook leuk! Zet je bloemenvaas of potplant op een vel blauw papier!
Ze vertellen er alleen niet bij wat de 'sound improvement' zou kunnen of moeten zijn... ;)
Als je last hebt van een resonerende vaas zal het best helpen.

quote:
qinq schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:52:
[...]

Als je last hebt van een resonerende vaas zal het best helpen.
Ja maar het is toch algemeen bekend dat oranje papier de resonanties veel beter tegen gaat dan blauw papier...

Ik vind dit echt iets te creatief allemaal. Ik geloof nog steeds dat veel dingen invloed hebben op het geluid, en een vaas in de kamer zal best een bepaalde vorm van reflectie veroorzaken. Maar om er blauw papier onder te leggen, kom op zeg...

quote:
Human beings do not like right angles and there are numerous right angles in any room. Such as book cases, shelves, a door architrave etc.
Deze vind ik wel leuk. Hebben jullie ook zo een haat aan rechte hoeken? :p

Kiss the Moonlight

Wat een goede poging deed om het niveau van Machina Dynamica te bereiken was het feit dat je, op vinyl, de "33 rpm" of "45 rpm" tekst moest afplakken met die speciale folie, en dat op CD's juist het Audio CD logo afgeplakt moest worden. Jaja! 7(8)7

K.I.S.S. - Beter een béétje te bot dan veel te onzeker! - Photo Portfolio

Hoge fideliteit

Om daarmee de CD uit balans te brengen.

NAD C325BEE, NAD 512 , NAD 412, E-MU 0202 USB, 2x Mission M33i, Sennheiser HD-201

Reg. datum: 09 maart 2003

quote:
voodooless schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:13:
Met die 8 bits kunnen we nog waanzinnig veel doen. En als we meer nodig hebben, dan nemen we toch een duurdere scoop. Met spul van bij voorbeeld Audio Precision kun waanzinnig diep in signalen kijken.
Of een goedkopere scope, die zijn gewoon analoog ;)

Maarten Bakker

Reg. datum: 23 november 2003

Waar ik toch best benieuwd naar ben en wat waarschijnlijk al voorgesteld is:

Tussen mensen die geloven in geweldige kabels een luistertest doen en ook gewoon een paar keer achter elkaar een kabel voor een normale prijs. Natuurlijk wel ff morrelen zodat men denkt dat je andere kabels aansluit :+

Ben benieuwd hoeveel mensen de standaard speakerkabel beschrijven als 'de zangeres staat in de kamer11!!!1!1!1!'...

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: