Reg. datum: 27 april 2005
zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #2
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Nieuw TopicReg. datum: 27 april 2005
Om de prijs hoef je het niet te doen. Ik heb ik 1.5 of 2.5 liggen, ik weet het niet eens meer. Van de dunnere kabeltjes zijn sowieso niet te strippen. Hoe het geluidsverschil is....I have no idea. Nooit 1 op 1 vergeleken, maar aangezien beide opties onder de 10,- zijn maakt me dat ook niet uit.quote:engelbertus schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:02:
maar is dat nodig?> 2*0.35 is te weinig? en waarom moet je als je zeker wilt zijn 2,5 nemen? is dat niet overkil?
dat suxquote:qinq schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:50:
Omg, mijn net binnen gekomen (afgemonteerde) kabel past niet op mijn receiver. (spades)
These are my dreams, so simple, so few ~ Dreams we hold in the palm of our hands
ik zal eens bij de mediamarkt kijken, misschien dat ze daar veel meer keus hebben..
ik werd al helemaal gek toen ik om een antenne kabel naar de mediamarkt ging. als je ziet wat daar allemaal hangt S:
Afin ze hebben ook een powercable laten testen op een universiteit. Dus voor de mensen die heel detijd roepen 'kan je dat meten ?' zie hier het rapport
https://www.virtualdynami...eNoiseSlewRevised2007.pdf
These are my dreams, so simple, so few ~ Dreams we hold in the palm of our hands
Je trapt wel een beetje je eigen deur in wanneer je een raport aanhaalt wat gewoon gebrande bronnen gebruikt. De distortion daarvan is nog meer dan de verbetering die die kabel bereikte...quote:Ray schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:59:
Virtual Dynamics hebben momenteel een 50% actie! ik ga voor 2 master 3.0 powercords, dus liefhebbers...
Afin ze hebben ook een powercable laten testen op een universiteit. Dus voor de mensen die heel detijd roepen 'kan je dat meten ?' zie hier het rapport
Nee, dat laten de resultaten niet zien...quote:The results show positive signs in improving the fidelity of the signal by using the Virtual
Dynamics Power One power cable.
En dan nadat nem eerst schreef:
... Right...quote:For our tests, we purchased a Virtual Dynamics Power One aftermarket a/c power cord.
Virtual Dynamics was unaware at the time that the cable would be used for testing
purposes.
En ze konden niet eens de 10 Khz testsignalen verwerken voor hun resultaat, wat zegt dat dan over hetgeen wat ze wel hebben kunnen gebruiken..
Anyways, ik zie niet hoe slew rate door een voedingskabel beïnvloed zou kunnen worden. Dit soort dingen worden in dit specifiek geval bepaalde door de DAC en het filter wat erachter hangt, en zeker niet omdat stroom sneller door de kabel heen zou gaan omdat deze door magnetisme "versneld" zou zijn.
Als dit een echt onderzoek zou zijn zouden ze zich eerst eens hebben bekommert om eens te kijken naar of het te onderzoeken fenomeen wel ueberhaupt het resultaat kan zijn van een dergelijk product.
En dat de ruis met 0.35 dB omlaag gaat? Big deal... Als je daarvoor zoveel geld gaat neertellen: koop dan gewoon voor 't zelfde ged een betere DVD-speler
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
@killu, ik snap je punt niet ? Het gaat er om dat er verschillen aangetoond zijn. Dit gaat niet over high end audio en het verschil tussen cdr en origineel. Dit is een instap kabel die schijnbaar al verschil maakt op een huiskamer dvd speler. Dus standaard kabel versus VD = verschil aldus deze test.
Ray wijzigde dit bericht 25-11-2007 22:57 (30%)
Ach, bij jou ook niet:quote:
quote:Persoonlijk heb ik tientallen kabels vergeleken en tot op heden moet ik zeggen dat de VD er als beste uit komt.
Waar staat dat in het onderzoek? En waarom neem je aan dat het bij high-end spul nog meer verschil uit zal maken. Ik zou eerder het omgekeerde zeggen: het high-end spul is zo goed gemaakt, dat juist dit soort dingen weinig meer uit maken...quote:Dit is een instap kabel die schijnbaar al verschil maakt op een huiskamer dvd speler.
voodooless wijzigde dit bericht 25-11-2007 23:01 (19%)
de powerone is bekend en de gebruikte dvd speler ook. Uit de test blijkt een verschil met een standaard kabel. Dat staat er toch duidelijk lijkt me. Niet meer en niet minder dan dat. Mijn aanname dat de hogere series beter zullen zijn is op persoonlijke titelquote:voodooless schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:00:
[...]
Ach, bij jou ook niet:
[...]
![]()
[...]
Waar staat dat in het onderzoek? En waarom neem je aan dat het bij high-end spul nog meer verschil uit zal maken. Ik zou eerder het omgekeerde zeggen: het high-end spul is zo goed gemaakt, dat juist dit soort dingen weinig meer uit maken...
daarnaast weet ik uit ervaring dat bijvoorbeeld een wadia 861 extreem reageert op een verschil in netkabel terwijl dit toch een highend speler is met een ingebouwd lichtnetfilter.. Waarom dan toch de verschillen ?
Ray wijzigde dit bericht 25-11-2007 23:21 (13%)
Er staat veel minder dan dat. Bijvoorbeeld wat de meetnauwkeurigheid is, hoe vaak de tests herhaald zijn... dat soort dingen zijn essenceel om een goede inschatting te maken.quote:Ray schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:19:
Dat staat er toch duidelijk lijkt me. Niet meer en niet minder dan dat.
De definitie ''extreem'' is minder extreem als omschreven. Als er al verschil hoorbaar is, is dat subtiel.quote:Ray schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:19:
daarnaast weet ik uit ervaring dat bijvoorbeeld een wadia 861 extreem reageert op een verschil in netkabel terwijl dit toch een highend speler is met een ingebouwd lichtnetfilter.. Waarom dan toch de verschillen ?
Daarnaast vind ik de vraag van jou aan Voodooless een beetje zinloos. Je weet zelf ook dat hij geen zinnig antwoord kan geven op ''waarom dan toch de verschillen?''. Die verschillen zijn er namelijk niet.
laat me raden...Heb jij ooit een wadia gezien laat staan gehoord ? Elke wadia bezitter zal beamen dat de spelers verschillend klinken met aangepaste stroomkabels. Maar goed je kan ook zeggen dat elke wadia bezitter het fout heeft en dat er geen verschillen zijn.. het is maar net hoe je het wilt.quote:Barry schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:33:
[...]
De definitie ''extreem'' is minder extreem als omschreven. Als er al verschil hoorbaar is, is dat subtiel.
Daarnaast vind ik de vraag van jou aan Voodooless een beetje zinloos. Je weet zelf ook dat hij geen zinnig antwoord kan geven op ''waarom dan toch de verschillen?''. Die verschillen zijn er namelijk niet.
we gaan ook weer lekker bezig zo. Ik haal slechts een document aan waar in tegenstelling tot de meeste fabrikanten aanleveren daadwerkelijk op een normale manier een test is uitgevoerd. Niets geen voodoo. Dat het dan weer niet compleet genoeg gevonden wordt daar aan toe.
en het antwoord op mijn vraag is simpel in de lijn met de test....er zijn wel degelijk verschillen tussen kabels hoorbaar (en meetbaar??)
Ray wijzigde dit bericht 26-11-2007 08:24 (6%)
Zoals ik al eerder gezegd heb: deze test is niet op een "normale"(wetenschappelijke) manier uitgevoerd.quote:Ray schreef op maandag 26 november 2007 @ 08:17:
Ik haal slechts een document aan waar in tegenstelling tot de meeste fabrikanten aanleveren daadwerkelijk op een normale manier een test is uitgevoerd.
Bovendien is je conclusie foutief. Nergens in het document wordt enig woord gerept over de hoorbaarheid van het gemeten verschil. Behalve in de halfbakken conclusie. Hoe kun je nu dingen concluderen als je ze niet eens aangetoond hebt...?
wat ik me verder afvroeg voor composietkabels, als je gewoon zon setje koopt met rood wit en gele stekkers, zitten de kleurtjes er dan op voor de herkenning, en zijn de drie kabeltjes identiek, of is bijvoorbeeld de gele ook anders opgebouwd, omdat daar video signalen door gaan en de rode en witte audiosignalen?> en dan bijvoorbeeld de rode linksom gedraaid, en de witte rechtsom, omdat het links en rechts is?
en is een kabel met tulpstekkers dan ook nog weer anders als er op staat dat het voor digitale audio (oranje?) is ? of zijn het allemaal slechts een koperkabeltje met in principe dezelfde wikkeling, en afscherming etc. ( als je hetzelfde merk en serie vergelijkt)
Bezoek ook eens qixis.com!.
Maar is er dan geen enkele Wadia bezitter die denkt "Wat de fuck is hier aan de hand, kunnen ze niet eens hardware maken die onafhankelijk is van de kwaliteit van het netsnoer?"quote:Ray schreef op maandag 26 november 2007 @ 08:17:
[...]
laat me raden...Heb jij ooit een wadia gezien laat staan gehoord ? Elke wadia bezitter zal beamen dat de spelers verschillend klinken met aangepaste stroomkabels. Maar goed je kan ook zeggen dat elke wadia bezitter het fout heeft en dat er geen verschillen zijn.. het is maar net hoe je het wilt.
[...]
Ik bedoel, dit hoort in hetzelfde rijtje thuis als het feitje dat spotgoedkope CD-Rom loopwerken gegarandeerd een 100% nauwkeurige EAC rip kunnen maken van CD-R, vaak op aanzienlijke multispeed, terwijl veel poepdure high-end loopwerken struikelen over CD-R op single speed.
De afhankelijkheid van netsnoer, en netstroom in z'n algemeen, komt op mij over als een manco, niet als een pluspunt. Juist van high-end spul verwacht ik dat het dusdanig goed ontworpen/gebouwd is dat er voldoende condensatoren/gelijkrichters/filters aanwezig zijn om de stroomvoorziening op orde te hebben.
K.I.S.S. - Beter een béétje te bot dan veel te onzeker! - Photo Portfolio
Nee, maar da's ook niet relevant om de werking van een stuk draad te achterhalen.quote:Ray schreef op maandag 26 november 2007 @ 08:17:
[...]
laat me raden...Heb jij ooit een wadia gezien laat staan gehoord ?
Niet verkeerd opvatten, maar elke Wadia bezitter die ik ken hebben de ballen verstand van audio (=elektronica).quote:Elke wadia bezitter zal beamen dat de spelers verschillend klinken met aangepaste stroomkabels. Maar goed je kan ook zeggen dat elke wadia bezitter het fout heeft en dat er geen verschillen zijn.. het is maar net hoe je het wilt.
Het hoorbare verschil zit tussen de oren. Dat hebben meerdere audiofielen al toegegeven en zij genieten nog steeds volop van dergelijke exotische producten, niets mis mee als je geld teveel hebt.quote:en het antwoord op mijn vraag is simpel in de lijn met de test....er zijn wel degelijk verschillen tussen kabels hoorbaar (en meetbaar??)
Ik kan iets gemist hebben, maar blijf jij erbij dat niet alle verschillen meetbaar zijn en dat alles wat je hoort er ook daadwerkelijk is?
NOFI trouwens, ik heb respect voor jou en jouw set
Ik vind het persoonlijk ook een matig onderzoek, wat op mij overkomt als een leuk eerste jaars projectje... (versterkt dat er voor een dergelijk simpel onderzoek 4 studenten nodig waren, die geen van allen nog een BSc hebben).quote:Ray schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:59:
Virtual Dynamics hebben momenteel een 50% actie! ik ga voor 2 master 3.0 powercords, dus liefhebbers...
Ik mis een duidelijke beschrijving van het experiment om te beginnen. Ze hebben een DVD-speler aangesloten op een m-audio Audiophile USB geluidsinterface. Zal ik beginnen met onderuit halen?
- Wat zijn de specs van de USB-interface? (sample rate, aantal bits, S/N-ratio)
- Is die interface dus wel geschikt voor dit experiment, of lag die er toevallig (vermoed het laatste)?
- Is de test uitgevoerd in een kooi van Faraday, of waren erexterne bronnen van storing?
- Hoevaak is de test uitgevoerd?
- Is er statistisch rekenwerk verricht (ontbreekt in het verslag, hoort aanwezig te zijn in de meetresultaten)?
- Waarom werkte de 10kHz test niet (blijkbaar kon de m-audio het niet aan, dus ongeschikt voor deze test)?
- Is er een vergelijk gemaakt tussen de golfvorm die uit het stopcontact kwam, en die het apparaat in ging?
- Waarom alleen blokgolf en niet een sinus, zaagtand, driehoek en blok?
Voor mij heeft dit onderzoekje net zoveel waarde als een willekeurige pagina op Wikipedia of een uitzending van Brainiac.
Laat ik eens een simpel opzetje doen voor een vergelijkbaar onderzoek, zoals ik het zou doen:
- Input - output onder belasting (dus de sinus golf gemeten aan de stekker, en daar vanaf getrokken de sinus gemeten aan het apparaat. Dit maakt verschillen die in de kabel optreden duidelijk.)
- In een kooi van faraday nog een keer de achtergrond ruis meten van een stille track (en dus niet tussen 2 tracks in), en dat een keer of 10.
- Meerdere golf typen testen.
- Een goede statistische analyse of de gemeten verschillen wel significant zijn.
Al gaat de dag nog zo snel, de NS vertraagt hem wel!
ik had al losse audi kabels ( wel met een verlengstukje ).. oeps:p
de kabels van de xboxen zijn toch ook allemaal dezelfde draadjes als ik het zo kon zien. ( even dik.
ik heb dus rca-rca kabel gehaald van bandridge, voor 8 euro, 2 meter lang, ik had ook nog de keus een profi gold kabel te nemen, met aan de beide uiteinden een ferietkern ( afscherming iig) van 1,5 m die wel ietsje dikker was. maar die was ook 2 keer zo duur. verder bekijk ik alles nog op crt, dus niet high res. oid, en dus lijkt het me niet zoveel kwaad kunnen de goedkopere kabel te nemen, omdat het beeld dus waarschijnlijk toch niet echt beter zou zijn met een dure kabel.
ik heb het ig uitgeprobeerd, en het zag er goed uit, en werkt ook lekker simpel. alleen jammer dat de stereoset niet automatisch de videoingang kiest waar iet op binnenkomt, moet nu dus zelf 1 van de twee ingangen kiezen, afhankelijk van welke xbox ik aan zet, en de tv op de juiste av-in zetten. gelukkig kan dat met een directe knop ipv input next. dat is vooral handig met de harmony remote die ik heb
Zowel bandridge als profi-gold zijn voor normale sets goede kabels, en voor veel sets zelfs al een overkill. Op mijn oude Sony Dolby-prologic set zal ik geen verschil merken tussen een dergelijke kabel, of een goedkoop rca-kabeltje. Op m'n CA echter wel.
Al gaat de dag nog zo snel, de NS vertraagt hem wel!
Reg. datum: 20 november 2007
Helemaal mee eens. Overigens maakt de kwaliteit van het netsnoer helemaal niks uit, het wordt toch getransformeerd en gelijk gericht. (Netvervuiling of storing wordt niet verholpen met kwaliteits netkabels...).quote:JumpStart schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:31:
[...]
Maar is er dan geen enkele Wadia bezitter die denkt "Wat de fuck is hier aan de hand, kunnen ze niet eens hardware maken die onafhankelijk is van de kwaliteit van het netsnoer?"
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.