Reg. datum: 20 april 2004
los van het feit of je het nu horen kan of niet, blijkt dat er nogal wat mensen "anders" op muziek aankijken dan ik..
Wanneer ik een cd'tje opleg op m'n oude jvc/jbl set dan hoor ik de eerste luisterbeurten ook alleen maar de muziek ttz, klinkt het goed ? is het een mooie song ? enz..
Maar na een tijdje begin je ook te letten waar ze juist de gitaren/drums/ vocals erin gemixed hebben.
Ik hoor dit ook niet bij de eerste luisterbeurt, maar na een tijdje ben je zo vertrouwd met de muziek dat je daar wel begint op te letten( ja ook op die bagger jvc/jbl set)
Vraag me niet of muziek warmer klinkt of dat de high zuiverder klinkt, ik zou begot niet weten waar ik daarvoor naar zou moeten luisteren, ik stel alleen vast dat ik op mijn eigen stereoset nog altijd nieuwe dingen ontdek, die ik vroeger niet hoorde.
Daarom vroeg ik het ook aan Ray hoe hij dat test en niet aan iemand die een dubbeltest wil met een hapje en een drankje :-)
Verder lees ik nog steeds veel variaties op het statement/ 0.00001 % van de echte audiofielen hoort het verschil, de rest zijn patsers. Maar dan geef je toe dat er een verschil is terwijl dit niet technisch aangetoond kan worden..?
Is daar een mooi voorbeeld van, zelfs op mijn 200¤ Kenwood en de stockspeakers van mijn Volvo hoor ik het verschil na een paar (lees cd's die ik een paar maand beluisterd heb) luisterbeurten.quote:
Speel die RHCP cd een paar maand en die gasten staan echt niet meer voor je neus te spelen, of ben ik de enige die er zo over denk ??
Doe me een plezier en luister volgende keer dat je dat ding opzet eens alleen naar hoe Flea zijn baslijntjes speelt of haal John Frusciante zijn gitaarspel er eens uit, je zult versteld staan hoeveel nieuwe dingen je hoort....