Hoofdcategorieën
Topicacties

Telfort Internet - 20 Mbit voor ¤19,95 - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 29 mei 2004

quote:
Prolution schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 18:54:
Als je wilt weten wat voor snelheid je ongeveer gaat halen is het onderstaande adres een goed hulpmiddel:
http://www.unet.nl/?page=wholesale_check (ff KPN Wholesale aanvinken ;) )
Daar kan je ook zien of je centrale ADSL2+ geschikt is. :)
Deze checkt bij KPN Wholesale, dus het geld niet als je via Tiscali Wholesale word aangesloten.

In mijn geval is het hoogst haalbare 8Mbit Down en 1Mbit up, en deze is alleen beschikbaar als je een PSTN (Analoge) telefoon aansluiting hebt, bij ISDN is 4Mbit Down en 1Mbit up het hoogste. Centrale is dus niet ADSL2+ geschikt :/ .
Kan me niet voorstellen dat die informatie up-to-date is. Volgens deze info is de centrale in Zoetermeer-Palenstijn nog niet ADSL2 geschikt terwijl de centrale dat al tijden is.

Reg. datum: 13 augustus 2007

quote:
swiebert schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 20:39:
[...]

Brief en modem zijn hier op dezelfde dag afgeleverd. En dan te bedneken dat alles pas over 6 weken actief wordt. Wat wel opvalt... ik kan nog niet inloggen met mijn username/password.
En waarom zal je dan al in willen loggen als je pas over 6 weken wordt aangesloten?
Je gebruikersnaam en wachtwoord worden pas actief gemaakt zodra je status 5 hebt geloof ik.

Wolven zijn mooie dieren
Reg. datum: 11 september 2003

Ik ben opeens op status 4 gezet gisteren (2 weken na bestellen) en heb vandaag me Telfort pakket ontvangen. Hierin zat ook de multi-pc modem (gratis, terwijl ik om de 1-pc modem had gevraagd!)
En als het goed is krijg ik binnenkort mijn inlogcodes.

Ik hoorde geruchten over dat je meteen kon inloggen op het Telfort netwerk, ook al is de aansluitdatum ergens in de toekomst. Klopt dit? Is dit iets een "bug", waar we gebruik van kunnen maken? :) Dat zou wel super zijn trouwens, dan kan ik meteen kijken of alles goed werkt met de nieuwe 20mbit lijn. :)
Also, mijn abbo zou pas begin januari 2008 ingaan.

EDIT: ZO HALLO!!! In 1 post boven mij staat gewoon al het antwoord op mijn vraag. Pffff....
En trouwens: Waarom zou je wel al willen inloggen? Om van een xMbit lijn naar een 20 Mbit lijn te gaan, misschien? :P

ReFleXWolf wijzigde dit bericht 03-11-2007 22:21 (19%)

Rex

dit is mijn huisdier
Reg. datum: 02 augustus 2002

nog even een vraag heb men modem al sta nog op stap 3. en houd stap 3 in dat het hier in de centrale nog niet klaar is, bij het boeren dorp.

Werkzaamheden in de telefooncentrale

Uw aanvraag is geaccepteerd door de netwerkleverancier. In de telefooncentrale worden de benodigde werkzaamheden uitgevoerd om uw telefoonlijn geschikt te maken voor internet. Deze technische werkzaamheden zullen vanaf dit moment binnen 2-4 weken gerealiseerd worden. Tijdens deze periode kunnen de medewerkers van Telfort uw aanvraag niet bespoedigen, omdat Telfort daarvoor mede afhankelijk is van derden

Wolven zijn mooie dieren

quote:
agaam schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:17:
nog even een vraag heb men modem al sta nog op stap 3. en houd stap 3 in dat het hier in de centrale nog niet klaar is, bij het boeren dorp.
Ja, volgens mij houd het in dat ze bezig zijn in de centrale om je aan te sluiten.

Rex

dit is mijn huisdier
Reg. datum: 02 augustus 2002

quote:
ReFleXWolf schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:20:
[...]

Ja, volgens mij houd het in dat ze bezig zijn in de centrale om je aan te sluiten.
ik dacht dus al zoiets en ze zijn hier altijd zo traag als ......... vorige week waren ze een paar straten verder op en het graven, hebben ze de kpn kabel even los gemaakt kan gebeuren. maar het was 17:00 en nog geen telefoon, adsl, bleek dat ze dus vergeten waren de kabel weer aan te sluiten pfffffffff. wie werkt maakt fouten maar dit was wel een hele domme fout. heeft verder niks met telfort te maken, maar wel mijn stap 3.

agaam wijzigde dit bericht 03-11-2007 22:27 (39%)

quote:
ReFleXWolf schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:17:
Ik ben opeens op status 4 gezet gisteren (2 weken na bestellen) en heb vandaag me Telfort pakket ontvangen. Hierin zat ook de multi-pc modem (gratis, terwijl ik om de 1-pc modem had gevraagd!)

Ik hoorde geruchten over dat je meteen kon inloggen op het Telfort netwerk, ook al is de aansluitdatum ergens in de toekomst. Klopt dit? Is dit iets een "bug", waar we gebruik van kunnen maken? :) Dat zou wel super zijn trouwens, dan kan ik meteen kijken of alles goed werkt met de nieuwe 20mbit lijn. :)
Volgens mij heb je ook een brief gekregen waarin staat dat de single pc modems op waren waardoor je GRATIS een multi pc modem hebt gekregen....

quote:
agaam schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:22:
[...]

ik dacht dus al zoiets en ze zijn hier altijd zo traag als .........
Er staat ook bij de status dat dit 2 tot 4 weken kan duren.........

Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
ReFleXWolf schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:17:

EDIT: ZO HALLO!!! In 1 post boven mij staat gewoon al het antwoord op mijn vraag. Pffff....
En trouwens: Waarom zou je wel al willen inloggen? Om van een xMbit lijn naar een 20 Mbit lijn te gaan, misschien? :P
Met inloggen bedoelt men gebruik maken van email mogelijkheid van Telfort. Niet de ingebruikname van je ADSL verbinding. Dat heeft een fysieke actie nodig op de centrale waar een monteur de lijn koppelt.

Dan had je een eerdere datum moeten opgeven bij het overstappen als je eerder online had willen zijn via Telfort :)

Als je overstapt vanaf een andere ADSL aanbieder blijf je in stap 4 staan tot je wensdatum (of de dicht bij wensdatum ingeplande datum) is bereikt. Als je een aanvraag hebt gedaan en het betreft geen overstap vanaf een huidige ADSL aanbieder is stap 4 korter natuurlijk en meestal een 1 a 2 weken.
quote:
agaam schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:17:

Werkzaamheden in de telefooncentrale

Uw aanvraag is geaccepteerd door de netwerkleverancier. In de telefooncentrale worden de benodigde werkzaamheden uitgevoerd om uw telefoonlijn geschikt te maken voor internet. Deze technische werkzaamheden zullen vanaf dit moment binnen 2-4 weken gerealiseerd worden. Tijdens deze periode kunnen de medewerkers van Telfort uw aanvraag niet bespoedigen, omdat Telfort daarvoor mede afhankelijk is van derden
Stap 3 is net voordat het is ingepland en er nog geen aansluit datum bekend is. Als het gaat om een overstap van ADSL gaat stap 4 snel volgen meestal.

Gaat het om een nieuwe aansluiting zonder dat je KPN telefonie hebt (nieuwe lijn) duurt het soms langer omdat je gebeld wordt voor een aansluit afspraak (aansluiten/testen nieuwe lijn).

Als je KPN telefonie hebt zonder ADSL daarop en je hebt dan ADSL aangevraagt volgt stap 4 in de regel ook vlot op stap 3.

bjck wijzigde dit bericht 03-11-2007 22:48 (37%)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

Wordt het installatiepakket eigenlijk aangetekend verzonden? (met andere woorden moet ik me legitimeren?).
De bestelling staat namelijk op naam van de huisbaas. Dus als ik me moet legitimeren kan ik het modem niet eens aannemen :).

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

Wolven zijn mooie dieren

quote:
bjck schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:44:
[...]
Dan had je een eerdere datum moeten opgeven bij het overstappen als je eerder online had willen zijn via Telfort :)
Tsja, maar dan was ik ook al eerder begonnen met betalen van de lijn en dat wil ik natuurlijk ook niet. :+

Rex

Wolven zijn mooie dieren

quote:
job schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:52:
Wordt het installatiepakket eigenlijk aangetekend verzonden? (met andere woorden moet ik me legitimeren?).
De bestelling staat namelijk op naam van de huisbaas. Dus als ik me moet legitimeren kan ik het modem niet eens aannemen :).
Nee. Mijn ouders hebben ook mijn pakket aangenomen en zelfs zei hoefden nix te laten zien.

Rex

Reg. datum: 03 januari 2001

Getipt door een vriend van me die ook Telfort heeft aangevraagd ben ik eens gaan onderzoeken. Ik zit al sinds 2005 bij Planet met een 3Mbit abbo voor 35,-.

De Telfort site geeft aan dat ik het maximaal haalbare eruit moet krijgen.

Die TU delft link zegt het volgende:
quote:
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is onbekend.

Op 22 mei 2003 is voor het laatst de dekking bepaald voor de centrale Vlissingen-Stenenbeer (voor Versatel in september 2002).
Lekker actuele site dus...ik zou dat toch niet als relevante database willen gebruiken in de TS.

BBnet check:
quote:
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Vs-Snbr
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 950 meter.
Volgens de grafiekjes zit ik dus goed en zou die 950 meter er best nog 250 meter maast mogen zitten. Nou twijfel ik wel over iets. Deze flat is best al oud, jaren 60 gebouwd, dus de lijnen zullen niet meer je van het zijn. Is er een manier om uit de gegevens van mijn huidige modem enigzins iets zinnigs te kunnen zeggen over de kwaliteit van het signaal :?

Ik had al gelezen dat een Speedtouch 716v5 gewoon gebruikt kan worden maar dat deze dan wel lager intrained, is dat echt zo of fabel :?

Reg. datum: 19 maart 2005

quote:
Dennis-L schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:17:
[...]

En waarom zal je dan al in willen loggen als je pas over 6 weken wordt aangesloten?
Je gebruikersnaam en wachtwoord worden pas actief gemaakt zodra je status 5 hebt geloof ik.
Omdat in de brief staat dat Telfort via het Telfort Email account zal communiceren....

quote:
Kaap schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 23:41:
Getipt door een vriend van me die ook Telfort heeft aangevraagd ben ik eens gaan onderzoeken. Ik zit al sinds 2005 bij Planet met een 3Mbit abbo voor 35,-.

De Telfort site geeft aan dat ik het maximaal haalbare eruit moet krijgen.
Is een indicatie, geen garantie.
quote:
Die TU delft link zegt het volgende:

[...]

Lekker actuele site dus...ik zou dat toch niet als relevante database willen gebruiken in de TS.
Kent niet alle postcodes en combinaties inderdaad.
quote:
BBnet check:

[...]

Volgens de grafiekjes zit ik dus goed en zou die 950 meter er best nog 250 meter maast mogen zitten. Nou twijfel ik wel over iets. Deze flat is best al oud, jaren 60 gebouwd, dus de lijnen zullen niet meer je van het zijn. Is er een manier om uit de gegevens van mijn huidige modem enigzins iets zinnigs te kunnen zeggen over de kwaliteit van het signaal :?
Kan iets zeggen, over de lengte wellicht maar niet over signaal of maximale snelheid.
quote:
Ik had al gelezen dat een Speedtouch 716v5 gewoon gebruikt kan worden maar dat deze dan wel lager intrained, is dat echt zo of fabel :?
Elk modem reageert net iets anders in combinatie met de apparatuur gebruikt op de centrale. Over het algemeen is de upstream van de annexA versie iets minder en de downstream gelijk aan de door Telfort geleverde ZyXEL is mijn ervaring.

quote:
swiebert schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 23:56:
[...]

Omdat in de brief staat dat Telfort via het Telfort Email account zal communiceren....
Nee er staat

"Let op: de specificaties van uw rekening wordt maandelijks naar uw persoonlijke "internet e-mailadres" gestuurd."

Je wordt pas over 6 weken aangesloten, eerder krijg je geen specificatie van de rekening.

quote:
job schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:52:
Mijn buurman had hem ontvangen omdat ik niet thuis was :o

Reg. datum: 03 januari 2001

quote:
bjck schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 23:58:
[...]

Is een indicatie, geen garantie.

[...]

Kent niet alle postcodes en combinaties inderdaad.

[...]

Kan iets zeggen, over de lengte wellicht maar niet over signaal of maximale snelheid.

[...]

Elk modem reageert net iets anders in combinatie met de apparatuur gebruikt op de centrale. Over het algemeen is de upstream van de annexA versie iets minder en de downstream gelijk aan de door Telfort geleverde ZyXEL is mijn ervaring.
Ok, hoe dan ook, het scheelt me dan 15,- per maand en gaat mijn downloadsnelheid in ieder geval harder dan de 3Mbit die ik nu heb.

AMD :9
Reg. datum: 19 september 2003

quote:
Miggy87 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:42:
[...]

ik heb hier wat quake 3 server ips voor je als je ze wilt pingen graag :D

88.191.44.13 (franse server ping ik 25 naar)
85.190.27.228 (duitse server ping ik 16ms naar)
82.192.78.104 (en onze eigen server ping 8ms naar)

alvast bedankt _/-\o_
--- 88.191.44.13 ping statistics ---
20 packets transmitted, 20 received, 0% packet loss, time 19000ms
rtt min/avg/max/mdev = 29.646/30.155/31.347/0.477 ms

--- 85.190.27.228 ping statistics ---
20 packets transmitted, 20 received, 0% packet loss, time 18998ms
rtt min/avg/max/mdev = 16.144/16.913/17.825/0.444 ms

--- 82.192.78.104 ping statistics ---
20 packets transmitted, 20 received, 0% packet loss, time 19001ms
rtt min/avg/max/mdev = 9.260/9.930/11.326/0.489 ms

Dit is een aansluiting op het KPN netwerk.

en die electrotechniek? Hobby?
Reg. datum: 21 september 2000

quote:
trolleystad schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:41:
[...]

Die grafiek gaat uit van test in laboratoria. Daar zijn de koperkabels in perfecte staat, ook exact dat aantal meters lang. De kabels die onder de grond liggen zijn echt lang niet zo goed meer als die kabels in laboratoria waar de testen zijn gedaan. Ook kan de afstand verschillen met wat de postcode check geeft. En het blijft een indicatie, dus wordt niet boos op die check. Je modem traint toch in op het hoogst haalbare. :)
Ik zit hier zelf op 2950 meter van de centrale, in het begin toen orange nog niet aan het kloten was met de lijn zat ik op +/- 10.7 mbit, nu ongeveer 9.7
meting gedaan op het werk via een officiele kpn test.

quote:
harryslinger schreef op zondag 04 november 2007 @ 00:44:
[...]

Ik zit hier zelf op 2950 meter van de centrale, in het begin toen orange nog niet aan het kloten was met de lijn zat ik op +/- 10.7 mbit, nu ongeveer 9.7
meting gedaan op het werk via een officiele kpn test.
Betekent ook niet dat het onmogelijk is, hij waarschuwt lijkt mij alleen dat je niet altijd exact kan verwachten wat die grafieken geven.

en die electrotechniek? Hobby?
Reg. datum: 21 september 2000

quote:
bjck schreef op zondag 04 november 2007 @ 01:04:
[...]

Betekent ook niet dat het onmogelijk is, hij waarschuwt lijkt mij alleen dat je niet altijd exact kan verwachten wat die grafieken geven.
klopt, ik zie op het werk ook mensen die op 1 km van de centrale zitten en max 6 mbit halen

Waar is de "any"-key
Reg. datum: 16 september 2002

Het controlepanel van Telfort zit beetje raar in elkaar.

Ik heb geprobeerd op de site in te loggen om bijvoorbeeld me e-mail te checken van Telfort en gegevens te bekijken (facturen, persoonlijke informatie, etc).

Er staat overal bij inloggen dat je met je gebruikersnaam dat eindigt op @telfort.nl moet inloggen.
Overal waar ik inlog staat er dat de combinatie van gebruikersnaam/wachtwoord onjuist is.
Maar als ik bij webmail probeer in te loggen dan staat er dat het account niet actief is (stuk duidelijkere informatie).

Met de klantcode en klantcodewachtwoord kan ik wél inloggen en mijn 'facturen' die er nog niet zijn bekijken. Wachtwoord wijzigen gaat ook.
Ik kom niet in het webmail gedeelte met deze combinatie.

Btw, het is niet raar dat je account al geactiveerd is voordat je internet is opgeleverd. Dat heb ik altijd al gehad. Bij Demon had ik me inloggegevens een maand voordat me internet werd opgeleverd en kon gewoon gelijk al gebruik maken van pop3/webmail/newsserver/etc. Bij SpeedXS precies hetzelfde. Alleen bij Telfort activeren ze je account blijkbaar pas op de dag dat je internet wordt opgeleverd.

Core 2 Duo E8400 @ 4.0 GHz, Asus P5K-E/WiFi-AP, Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX, Asus GeForce 7300GT 256MB, Zalman ZM460-APS, Zalman CNPS9700-CU LED, 2x 320GB & 3x 250GB & 2x 500GB Samsung SATA-II

Reg. datum: 19 juni 2001

Het is gewoon mogelijk om het modem met 1 ehternet poort (de basis versie) in een switch/wireless router te hangen toch? En ja dan moet die in een LAN poort en niet in de WAN poort ;)

PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220

Realtime icon

Na bijna een week Telfort Internet te hebben gebruikt (en inmiddels ook te zijn verhuisd naar mijn nieuwe woning en ik het dus wat intensiever gebruik) ben ik nog steeds erg positief. Nog geen echo's of andere hinderlijke geluiden op de lijn gehad, internet is even snel als ik gewend was bij TweakDSL (lage latency en goede peerings blijkbaar). En dat voor ¤ 29,90 :)

Geen woorden maar daden [Apple iBook 12" 1.2 GHz/768MB/60GB/BT]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: