Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 04 september 2005

quote:
045Crew schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:13:
Wat is de oplevertijd normaal? Ik heb op 24-10 aangevraagd, maar sta nog steeds op status 1, is dit normaal.
Vandaag gecheckt (3-11) en sta nu op status 3, ff w88 nog dus.

quote:
barzi schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:51:

Er staat dat ADSL 2+ wel beschikbaar is op mijn adres. Maar als ik dan bij telfort(of orange) een postcode check doe, krijg ik, bij telfort, helemaal niks eruit. Bij orange krijg ik het ADSL pakket van max 8mbit aangeboden.
Waarom niet die van 20Mbit?

Ik woon best ver van een centrale, maar volgens de grafiek van de startpost moet ik toch wel 10Mbit halen. Ik betaal nu 48,95(ong) bij @home voor 8Mbit(kabel). Dus dat zou altijd nog goedkoper, en eventueel, sneller zijn.
Ik denk dat jij hetzelfde probleem hebt als ik. Je woont dan zo'n 2500m van de centrale en dan zeggen ze idd dat sneller dan 8mbit niet mogelijk is. Als ik in de grafiek kijk moet ik ook zo'n 10,5mbit kunnen halen gezien m'n afstand :X
quote:
ScuL schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:29:
[...]

Ik denk dat jij hetzelfde probleem hebt als ik. Je woont dan zo'n 2500m van de centrale en dan zeggen ze idd dat sneller dan 8mbit niet mogelijk is. Als ik in de grafiek kijk moet ik ook zo'n 10,5mbit kunnen halen gezien m'n afstand :X
Die grafiek gaat uit van test in laboratoria. Daar zijn de koperkabels in perfecte staat, ook exact dat aantal meters lang. De kabels die onder de grond liggen zijn echt lang niet zo goed meer als die kabels in laboratoria waar de testen zijn gedaan. Ook kan de afstand verschillen met wat de postcode check geeft. En het blijft een indicatie, dus wordt niet boos op die check. Je modem traint toch in op het hoogst haalbare. :)

quote:
Superseb schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:30:
[...]

Geef maar paar IPs krijg je resultaten terug. Hier paar datacenter locatie's:

85.17.128.2 (Evoswitch)

--- 85.17.128.2 ping statistics ---
20 packets transmitted, 20 received, 0% packet loss, time 18998ms
rtt min/avg/max/mdev = 9.518/10.012/11.258/0.374 ms

62.212.76.57 (TeleCity)

--- 62.212.76.57 ping statistics ---
20 packets transmitted, 20 received, 0% packet loss, time 18998ms
rtt min/avg/max/mdev = 9.018/9.810/12.302/0.824 ms

62.212.93.250 (Redbus)

--- 62.212.93.250 ping statistics ---
20 packets transmitted, 20 received, 0% packet loss, time 18999ms
rtt min/avg/max/mdev = 10.257/10.724/11.870/0.435 ms

Zo een goede indicatie hoop ik.
ik heb hier wat quake 3 server ips voor je als je ze wilt pingen graag :D

88.191.44.13 (franse server ping ik 25 naar)
85.190.27.228 (duitse server ping ik 16ms naar)
82.192.78.104 (en onze eigen server ping 8ms naar)

alvast bedankt _/-\o_

2 weken geleden ook maar eens aangevraagd, naar aanleiding van de goede reacties hier, vandaag een brief met inlog gegevens enzo thuisgestuurd gekregen.
mijn status is 4, dus, lijkt mij dat alles technisch gezien zou moeten werken. is het mogelijk om mijn huidige adsl2 modem in te stellen dat hij voortaan via telfort connect? ik kan ook nergens instellingen vinden van telfort, zoals vci/vpi waarden, iemand?

http://www.marcovannoord.com , mijn simpele website die nog in aanbouw is

Marcel
Reg. datum: 08 september 2003

Gewenste overstap datum 13-11-2007 (Speedtest geeft bijna 20 mbit aan (4461 Goes))

Huidige status: 4

20-10-2007 Bestelling geplaatst (status: 1)
23-10-2007 Twee brieven van Telfort ontvangen met standaard informatie over mijn aanvraag (status: 1)
01-11-2007 Naar status 3 gegaan (status: 3)
01-11-2007 Naar status 4 gegaan en ga over in de week van 12 november. 's middags even gebeld naar Telford (2 min in de wacht gestaan (best netjes)), want ik zag dat bij mijn orderstatus mijn huisnummer toevoeging is verdwenen terwijl deze wil in de mail en brieven staan. Volgens de klantenservice staat het overal goed en komt het ook goed. Daar gaan we maar vanuit dan :) (status: 4)
03-11-2007 Brief met gegevens ontvangen en box met multipc modem (had single gevraagd, maar deze gekregen ivm. leveringsproblemen (status:4)

one man,.. one soul,.. one hart,.. no mercy,.. one vision - inVision

Reg. datum: 01 november 2007

quote:
inVision schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:51:
Gewenste overstap datum 13-11-2007 (Speedtest geeft bijna 20 mbit aan (4461 Goes))

Huidige status: 4

20-10-2007 Bestelling geplaatst (status: 1)
23-10-2007 Twee brieven van Telfort ontvangen met standaard informatie over mijn aanvraag (status: 1)
01-11-2007 Naar status 3 gegaan (status: 3)
01-11-2007 Naar status 4 gegaan en ga over in de week van 12 november. 's middags even gebeld naar Telford (2 min in de wacht gestaan (best netjes)), want ik zag dat bij mijn orderstatus mijn huisnummer toevoeging is verdwenen terwijl deze wil in de mail en brieven staan. Volgens de klantenservice staat het overal goed en komt het ook goed. Daar gaan we maar vanuit dan :) (status: 4)
03-11-2007 Brief met gegevens ontvangen en box met multipc modem (had single gevraagd, maar deze gekregen ivm. leveringsproblemen (status:4)
Kun je nu al over (met alle gegevens en modem in huis), of moet je echt wachten tot 13-11 voordat het werkt.

Reg. datum: 14 oktober 2007

Zo vet rlxd!

Ben in 3 weken tijd aangesloten, nieuwe oplevering van een lijn. Alles is voorspoedig gegaan, vrijdag was de monteur er, vandaag pc aangesloten en voila ! Op 1150 meter 18mbit. Net een paar test files gedownload met 1,8MB/sec, zeker niet te klagen voor die 20 euro !

Ik ben eens aan het onderzoeken hoe we thuis nu een beter aanbod kunnen krijgen.

De huidige situatie:
@Home internet intensief 8000 ( 8 Mbit/s)
Belzakelijk via KPN
(internet rekening van 140 euro per 2 maanden,
waarvan: 30 euro voor het abo,
50 euro voor naar mobiel bellen (zal weinig voordeel op te halen zijn)
30 euro naar vast bellen (dit zal meeste voordeel opleveren)

Wat wil ik?
Aangezien we thuis een eigen bedrijf hebben is het van belang dat telefonie altijd blijft werken. Ik ben me momenteel aan het oriënteren richting Telfort en Orange.
Internet kan zonder meer goedkoper, daar maakt het weinig uit of ik dan voor Telfort of Orange ga (scheelt zo'n 4 euro per maand). we halen sowieso maar maximaal 8 Mbit op de centrale hier in de buurt.

Bellen:
Aangezien het van groot belang is dat we bereikbaar blijven zijn er verschillende mogelijkheden:
- Op de huidige manier blijven bellen.
- Naar Orange & KPN, belbudget aanvragen bij KPN, en bij Orange een nieuw telefoonnummer krijgen waar we dan zelf mee bellen. We zijn dan nog gewoon bereikbaar via het vertrouwde en stabiele KPN. Bellen kan ook nog als livebox uitvalt of Orange problemen heeft.
- Naar Orange compleet. Ongeveer even duur dan de optie hierboven, maar wel overzichtelijker. Bij problemen met livebox en/of orange helaas geen bellen meer mogelijk.
- Telfort. Goedkoopste oplossing, maar bellen gaat via VOIP (voor zover ik begrijp) en is daardoor gevoeliger voor storing. Is het mogelijk om naast Telfort ook een KPN lijn te houden en deze eventueel intern te combineren?

Ik denk dat ik het internet sowieso naar 1 van de 2 laat overgaan, maar het gaat er vooral om welke ik moet pakken om zo voordelig en stabiel mogelijke telefonie te krijgen.

Marcel

quote:
I-King schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:55:
Ik ben eens aan het onderzoeken hoe we thuis nu een beter aanbod kunnen krijgen.

De huidige situatie:
@Home internet intensief 8000 ( 8 Mbit/s)
Belzakelijk via KPN
(internet rekening van 140 euro per 2 maanden,
waarvan: 30 euro voor het abo,
50 euro voor naar mobiel bellen (zal weinig voordeel op te halen zijn)
30 euro naar vast bellen (dit zal meeste voordeel opleveren)

Wat wil ik?
Aangezien we thuis een eigen bedrijf hebben is het van belang dat telefonie altijd blijft werken. Ik ben me momenteel aan het oriënteren richting Telfort en Orange.
Internet kan zonder meer goedkoper, daar maakt het weinig uit of ik dan voor Telfort of Orange ga (scheelt zo'n 4 euro per maand). we halen sowieso maar maximaal 8 Mbit op de centrale hier in de buurt.

Bellen:
Aangezien het van groot belang is dat we bereikbaar blijven zijn er verschillende mogelijkheden:
- Op de huidige manier blijven bellen.
- Naar Orange & KPN, belbudget aanvragen bij KPN, en bij Orange een nieuw telefoonnummer krijgen waar we dan zelf mee bellen. We zijn dan nog gewoon bereikbaar via het vertrouwde en stabiele KPN. Bellen kan ook nog als livebox uitvalt of Orange problemen heeft.
- Naar Orange compleet. Ongeveer even duur dan de optie hierboven, maar wel overzichtelijker. Bij problemen met livebox en/of orange helaas geen bellen meer mogelijk.
- Telfort. Goedkoopste oplossing, maar bellen gaat via VOIP (voor zover ik begrijp) en is daardoor gevoeliger voor storing. Is het mogelijk om naast Telfort ook een KPN lijn te houden en deze eventueel intern te combineren?

Ik denk dat ik het internet sowieso naar 1 van de 2 laat overgaan, maar het gaat er vooral om welke ik moet pakken om zo voordelig en stabiel mogelijke telefonie te krijgen.
Ik kan me vergissen, maar bij Orange compleet is het bellen ook gewoon VOIP, en ik heb ervaringen met Orange waar je niet vrolijk van wordt, mijn advies is Telfort.

Marcel

quote:
hoevenm schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 13:11:
[...]

Kun je nu al over (met alle gegevens en modem in huis), of moet je echt wachten tot 13-11 voordat het werkt.
Nee, me KPN modem werkt nog, pas als die uitvalt ben ik omgezet.

quote:
inVision schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:03:
[...]

Ik kan me vergissen, maar bij Orange compleet is het bellen ook gewoon VOIP, en ik heb ervaringen met Orange waar je niet vrolijk van wordt, mijn advies is Telfort.
Maar als je Orange pakt, kun je nog steeds via KPN bellen, je bent dan altijd 100% bereikbaar of zie ik dit verkeerd?

De verkoopvrouw aan de telefoon had me aan de neus gehangen dat zij gewoon een analoge lijn leveren, ipv een digitale zoals @Home dat zou doen. (deze uitspraak kwam naar aanleiding van de storingen die @home zou hebben).

quote:
thedude0 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:42:
Ik vraag me af hoe jij aan die lage pings komt, als ik hier ga pingen op het tiscali netwerk dan is de ping 2 keer zo hoog 8)7 Eigenlijk is de ping sinds ik bij tiscali zit nooit onder de 20 ms gekomen terwijl het toen ik nog bij planet zat telkens rond of onder de 12 ms was.
Verschil zit erin of je aansluiting via het KPN netwerk of het Tiscali netwerk loopt. Lijkt een 8ms verschil te zitten in beide.
quote:
barzi schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:51:
Als ik mijn postcode invul op: http://pcdb.bbned.nl/
Dan krijg ik dit eruit:

[...]

Er staat dat ADSL 2+ wel beschikbaar is op mijn adres. Maar als ik dan bij telfort(of orange) een postcode check doe, krijg ik, bij telfort, helemaal niks eruit. Bij orange krijg ik het ADSL pakket van max 8mbit aangeboden.
Waarom niet die van 20Mbit?

Ik woon best ver van een centrale, maar volgens de grafiek van de startpost moet ik toch wel 10Mbit halen. Ik betaal nu 48,95(ong) bij @home voor 8Mbit(kabel). Dus dat zou altijd nog goedkoper, en eventueel, sneller zijn.
Door die lijnlengte zal niemand je een indicatie van 20Mb geven natuurlijk.
quote:
TweakJerommeke schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:04:
Hmm even een vraag;

Op de telfort postcode check staat dat we hier ongeveer 20mbit halen maar op de site van BBned staat weer dat ADSL2+ hier niet beschikbaar is, welke van de 2 heeft gelijk? Dit schiet dus niet op. 8)7
Wat zegt dat ADSL of ADSL2+ dekking over Telfort? Helemaal niets.

Je ziet nu dat BBned er geen ADSL2+ apparatuur heeft staan. Maar wat als Tiscali of KPN op je centrale wel ADSL2+ appratuur heeft staan. Het heeft weinig zin om bij de Peugoet dealer te gaan vragen hoe hard een Volkswagen gaat.

bjck wijzigde dit bericht 03-11-2007 15:39 (4%)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Zijn er al mensen die al draaien met Telfort ?
En hoe gaat het met internetten en telefonie ?

gsm

De afhandeling van de order loopt hier prima. Binnen 1,5 week alle spullen in huis (zonder hapering) terwijl de migratie Speedxs Telfort pas rond 14/12 gaat worden gerealiseerd. Ik blijf natuulijk benieuwd. Kan ik de Copperjet 1616 nu zo vervangen door de Zyxel of behoeft de laatste nog enige wijziging. Who can tell?

Marcel

quote:
I-King schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:20:
[...]

Maar als je Orange pakt, kun je nog steeds via KPN bellen, je bent dan altijd 100% bereikbaar of zie ik dit verkeerd?

De verkoopvrouw aan de telefoon had me aan de neus gehangen dat zij gewoon een analoge lijn leveren, ipv een digitale zoals @Home dat zou doen. (deze uitspraak kwam naar aanleiding van de storingen die @home zou hebben).
Dat kan bij Telfort ook... dan vraag je alleen internet aan zonder telefonie, dan laten ze je KPN (normale) telefonie ernaast.

quote:
gsm schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:45:
Zijn er al mensen die al draaien met Telfort ?
En hoe gaat het met internetten en telefonie ?

gsm
quote:
BENGiii schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 13:36:
Zo vet rlxd!

Ben in 3 weken tijd aangesloten, nieuwe oplevering van een lijn. Alles is voorspoedig gegaan, vrijdag was de monteur er, vandaag pc aangesloten en voila ! Op 1150 meter 18mbit. Net een paar test files gedownload met 1,8MB/sec, zeker niet te klagen voor die 20 euro !
En er zijn nog meer reacties. Eerst lezen, dan vragen ;)

Zat vanmiddag idd op 1,8 mb/sec, nu is dat super natuurlijk alleen zit ik nu al een paar uur op 1,0~1,2mb/sec. geen idee wat het kan zijn, heb alleen een beveiliging erop gezet en wat downloads aan gegooit, wat ik ook probeer hoger kom ik atm niet.

Misschien dat ik het morgen ochtend of vanavond nog eens moet testen, jullie horen van me !

edit: 17756 kbps / 1169 kbps -> is de verbindings snelheid van de modem. je zo toch zeggen dat je dan iets hoger moet halen dan die 1,1mb/sec gemiddelt. Aangezien dit de snelde snelheid was dat de modem vanmiddag had.

BENGiii wijzigde dit bericht 03-11-2007 18:31 (24%)

Ik zit nu op stap 4 en heb vandaag mijn modem gekregen, maar geen brief nog gekregen met mijn exacte omzet datum en ook nog geen brief met mijn inlog gegevens. Kan het kloppen dat je deze brieven later krijgt dan je modem?
quote:
trolleystad schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:16:
[...]

[...]

En er zijn nog meer reacties. Eerst lezen, dan vragen ;)
Ik begrijp dat best en ik heb deze topic ook helemaal gevolgt, net zoals deel 1 maar een kort en duidelijk antwoordt heb ik niet gezien en zo´n vraag lijkt me niet overbodig aangezien er, neem ik aan, steeds meer mensen aangesloten worden bij Telfort en dus een negatieve of hopelijk een positieve reaktie kunnen plaatsen over zowel internet als telefonie.
Deze mensen zullen niet alles eerst gaan doorlopen om te kijken of iemand dat juist vraagt.

M.v.g.
gsm

quote:
BENGiii schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:29:
Zat vanmiddag idd op 1,8 mb/sec, nu is dat super natuurlijk alleen zit ik nu al een paar uur op 1,0~1,2mb/sec. geen idee wat het kan zijn, heb alleen een beveiliging erop gezet en wat downloads aan gegooit, wat ik ook probeer hoger kom ik atm niet.

Misschien dat ik het morgen ochtend of vanavond nog eens moet testen, jullie horen van me !

edit: 17756 kbps / 1169 kbps -> is de verbindings snelheid van de modem. je zo toch zeggen dat je dan iets hoger moet halen dan die 1,1mb/sec gemiddelt. Aangezien dit de snelde snelheid was dat de modem vanmiddag had.
Waar download je vandaan en wat download je? Als je bijvoorbeeld een USA usenet aanbieder hebt of met torrents bezig bent hoeft het niet aan je verbinding zelf te liggen.

Wat halen test bestanden vanaf bijvoorbeeld http://test.leaseweb.nl/ ? En hoeveel als je er twee tegelijk download? Dan test je echt je verbinding (aangenomen even dat verkeer vanaf leaseweb wat een grote NL hoster is snel gaat altijd naar je ISP).

Beveiligings maatregelen kunnen natuurlijk ook een negatieve invloed hebben op de maximaal behaalde snelheid. En wat je ook even kunt controleren of je niet (of een huisgenoot) de upload bandbreedte aan het gebruiken is volledig, dat drukt ook aardig op je download snelheid op zo'n moment natuurlijk.

bjck wijzigde dit bericht 03-11-2007 18:43 (18%)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Ik had vanmiddag ook van die site gedownload. Nu blijft die hangen op 1,2/mb/sec wat vanmiddag dus 1,8mb/sec was. Voor het downloaden gebruik ik meerdere programma en kom ook niet boven die snelheid van 1,2mb/sec uit.

Ik ga er morgen nog wel eventjes mee verder, heb nu geen tijd meer, fijne avond nog !

Brrrrrrrr

quote:
TheKillingBean schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:37:
Ik zit nu op stap 4 en heb vandaag mijn modem gekregen, maar geen brief nog gekregen met mijn exacte omzet datum en ook nog geen brief met mijn inlog gegevens. Kan het kloppen dat je deze brieven later krijgt dan je modem?
Kreeg de brief met inlog gegevens een dag later als het modem

Death has never been so cold

quote:
Dr. ICE schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 19:36:
[...]

Kreeg de brief met inlog gegevens een dag later als het modem
Brief en modem zijn hier op dezelfde dag afgeleverd. En dan te bedneken dat alles pas over 6 weken actief wordt. Wat wel opvalt... ik kan nog niet inloggen met mijn username/password.

Reg. datum: 03 november 2007

Mensen die ervaring hebben met deze ISP? Ik twijfel erover om hiernaar over te stappen, van mijn Speedlinq provider. Reden hiervoor is dat de verbinding wat 'instabiel' is als het gaat om pagina's opvragen. Gaat dat met Telfort wel goed, en snel?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws