Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Prolution schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 18:54:
Als je wilt weten wat voor snelheid je ongeveer gaat halen is het onderstaande adres een goed hulpmiddel:
http://www.unet.nl/?page=wholesale_check (ff KPN Wholesale aanvinken ;) )
Daar kan je ook zien of je centrale ADSL2+ geschikt is. :)
Deze checkt bij KPN Wholesale, dus het geld niet als je via Tiscali Wholesale word aangesloten.

In mijn geval is het hoogst haalbare 8Mbit Down en 1Mbit up, en deze is alleen beschikbaar als je een PSTN (Analoge) telefoon aansluiting hebt, bij ISDN is 4Mbit Down en 1Mbit up het hoogste. Centrale is dus niet ADSL2+ geschikt :/ .
Kan best zijn dat je adsl centrale wel adsl 2+ geschikt is het is hem maar net op welk soort kaart je word gezet in de centrale.

als ik deze check hierbove doe krijg ik ook max 8Mbit dat komt omdat de postcode check altijd uitgaat van de oudste kaart in de centrale dus dat zou een adsl 1 kaart zijn maar er zitten vaak meer dan 1 kaarten in de centrale en die zijn al wel vaak adsl2+ geschikt (zoals ook bij mij het geval is)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Ik ga per 5 november over. Weet iemand wanneer de login gegevens die per brief zijn gestuurd actief worden? Is dat pas het geval nadat je je verbinding hebt geactiveerd? Ik heb namelijk al enige tijd geprobeerd in te loggen op bijv. webmail, maar dat werkt (nog) niet. Normaal?

Reg. datum: 04 september 2005

Wat is de oplevertijd normaal? Ik heb op 24-10 aangevraagd, maar sta nog steeds op status 1, is dit normaal.

Reg. datum: 24 april 2004

quote:
045Crew schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:13:
Wat is de oplevertijd normaal? Ik heb op 24-10 aangevraagd, maar sta nog steeds op status 1, is dit normaal.
Ik denk het wel; ik heb zelf rond 20 oktober internet + bellen aangevraagd, en ben pas vandaag naar status 3 gegaan.

quote:
045Crew schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:13:
Als je bij 24-10 een 7 werkdagen optelt kom je exact op vandaag uit. Vermoed dat je vandaag of net na het weekend verder gaat in de statussen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Ik heb nu zo alles wel binnen: brief met inloggegevens en sinds vandaag een modem.
In de week van 30 november zou mijn Telfort verbinding moeten werken.
Ik ben benieuwd. :)

"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

quote:
Hakkie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 19:54:
Ik ga per 5 november over. Weet iemand wanneer de login gegevens die per brief zijn gestuurd actief worden? Is dat pas het geval nadat je je verbinding hebt geactiveerd? Ik heb namelijk al enige tijd geprobeerd in te loggen op bijv. webmail, maar dat werkt (nog) niet. Normaal?
Dat gebeurt vast pas in stap 5 (Administratieve oplevering van het abonnement)

Reg. datum: 04 september 2005

quote:
bjck schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:16:
[...]

Als je bij 24-10 een 7 werkdagen optelt kom je exact op vandaag uit. Vermoed dat je vandaag of net na het weekend verder gaat in de statussen.
Ik wacht geduldig af, als ik de status check op de telfort site en mijn contract bekijk, staat er geen toevoeging op mijn huisnummer (is D) en ik heb het bij aanschaf wel doorgegeven.Ik heb wel de bevestigingsbrief netjes in mijn brievenbus gekregen, dit gaat geen problemen opleveren?

Reg. datum: 29 oktober 2007

17-10 aanvraag
sinds 1-11 online
alles loopt als een zonnetje. _/-\o_

quote:
045Crew schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:28:
[...]

Ik wacht geduldig af, als ik de status check op de telfort site en mijn contract bekijk, staat er geen toevoeging op mijn huisnummer (is D) en ik heb het bij aanschaf wel doorgegeven.Ik heb wel de bevestigingsbrief netjes in mijn brievenbus gekregen, dit gaat geen problemen opleveren?
Als de brief goed was zal dat wel goed gaan lijkt mij.

dit is mijn huisdier
Reg. datum: 02 augustus 2002

vandaag een modem ontvangen, en sta bij telfort nog op stap 3. en heb ook nog geen inlog gegevens ontvangen, en heb aan gegeven 14-11 aangesloten te worden. klopt dit ongeveer?

quote:
agaam schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:51:
vandaag een modem ontvangen, en sta bij telfort nog op stap 3. en heb ook nog geen inlog gegevens ontvangen, en heb aan gegeven 14-10 aangesloten te worden. klopt dit ongeveer?
14-10 ga je niet meer halen :) Volgens mij was Telfort er toen ook maar net nog :)

14-11 bedoel je? Dat ga je wel halen lijkt mij. Ik dacht dat je modem ontvangen een indicatie is van stap 4 ook, die status zal wel omklappen snel nu.

quote:
agaam schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:51:
vandaag een modem ontvangen, en sta bij telfort nog op stap 3. en heb ook nog geen inlog gegevens ontvangen, en heb aan gegeven 14-10 aangesloten te worden. klopt dit ongeveer?
14-10 of 14-11?

Marcel
Reg. datum: 08 september 2003

quote:
045Crew schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:28:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, heb Telfort gebeld en alles stond goed bij hun, dus zal wel goed komen! O-)

one man,.. one soul,.. one hart,.. no mercy,.. one vision - inVision

quote:
inVision schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:03:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, heb Telfort gebeld en alles stond goed bij hun, dus zal wel goed komen! O-)
Ik denk dat als je brieven en je modem gewoon goed gaat je geen zorgen hoeft te maken ;)

dit is mijn huisdier
Reg. datum: 02 augustus 2002

quote:
bjck schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:55:
[...]

14-10 ga je niet meer halen :) Volgens mij was Telfort er toen ook maar net nog :)

14-11 bedoel je? Dat ga je wel halen lijkt mij. Ik dacht dat je modem ontvangen een indicatie is van stap 4 ook, die status zal wel omklappen snel nu.
laat weten waneer 4 er aankomt.

agaam wijzigde dit bericht 02-11-2007 22:13 (7%)

Ik heb mijn aanvraag gedaan op 19-10 (nieuwe lijn), bevestigingsbrief gehad en sta sinds afgelopen dinsdag op status 3. En ik ben vandaag gebeld voor een afspraak op 14 november om de lijn te meten. So far so good, maar ik lees hier dat mensen zo snel hun modem ontvangen. Ik zal het van de week best nog wel krijgen, maar het valt me gewoon op. :)

quote:
joep meloen schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:43:

Een andere vraag is of ik het merk aan het wegvallen van mijn Xs4all verbinding dat het signaal is overgezet op Telfort. Of is het mogelijk dat Telfort de verbinding al heeft opgeleverd en ik nog steeds de beschikking heb over mijn Xs4all lijntje. In dat geval zal ik af en toe moeten proberen of de nieuwe aansluiting al actief is.
Weet iemand uit ervaring hoe dit gaat? Of kan ik mijn modem pas overprikken als mijn status op 5 is gezet? Ik zie dat sommige mensen al een paar dagen eerder een werkende Telfort verbinding hebben.

Reg. datum: 29 oktober 2007

quote:
joep meloen schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:50:
[...]

Weet iemand uit ervaring hoe dit gaat? Of kan ik mijn modem pas overprikken als mijn status op 5 is gezet? Ik zie dat sommige mensen al een paar dagen eerder een werkende Telfort verbinding hebben.
dat komt omdat ik nog geen adsl had.
ik heb kabel( nog 1 maand)

Vraag ik heb IPB KPN. Heb 12 okt opgezegd via aangetekende brief (PB 30000), gelijktijdig met aanvraag Telfort (zoals het ook op hun site stond).

Nu heb ik van telfort keurig alles binnen gekregen (modem, opleverdatum 9 nov, wachtwoorden etc), alleen van de KPN geen enkel bericht. Andere dezelfde ervaring ?

quote:
joep meloen schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:43:

Een andere vraag is of ik het merk aan het wegvallen van mijn Xs4all verbinding dat het signaal is overgezet op Telfort. Of is het mogelijk dat Telfort de verbinding al heeft opgeleverd en ik nog steeds de beschikking heb over mijn Xs4all lijntje. In dat geval zal ik af en toe moeten proberen of de nieuwe aansluiting al actief is.
quote:
joep meloen schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:50:
[...]

Er kan een situatie zijn dat je oude/huidige ISP exact dezelfde instellingen gebruikt voor de ADSL verbinding als Telfort. Dus de 0/34 VPI/VCI en een IP adres via DHCP automatisch. Dan staat je huidige modem ook goed en zou je het kunnen merken omdat je even geen internet hebt als je thuis bent bij het omprikken of omdat je een ander IP adres hebt en niet meer mag mailen via smtp.xs4all.nl bijvoorbeeld.

In alle andere gevallen, je stapt over met ADSL maar huidige ISP heeft andere instellingen, merk je het vanzelf omdat je modem wel een brandend ADSL lampje heeft maar je geen internet verbinding meer hebt. Dan gewoon je modem wisselen als je dat merkt op de geplande datum.

In het laatste geval, meeste gevallen wellicht, eerder je modem aansluiten geeft waarschijnlijk wel een brandend ADSL lampje (lijn verbind wel) maar een rood internet lampje omdat de instellingen fout staan dan en je geen IP adres krijgt met foute instellingen :)

Dus: Gewoon wachten tot de datum en als je geen internet meer hebt omprikken.

bjck wijzigde dit bericht 02-11-2007 23:15 (10%)

Even uit nieuwschierigheid. Is er al iemand die internet telefonie van Telfort op Asterisk of Trixbox aan de praat heeft? Heb hier een Trixbox servertje en aangezien Telfort telefonie gewoon SIP is :)

quote:
bjck schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 23:14:

Dus: Gewoon wachten tot de datum en als je geen internet meer hebt omprikken.
Heel handig dit topic. Altijd mensen die behulpzaam zijn met hun kennis. Bedankt bjck!

Ik ga gewoon wachten totdat mijn internetverbinding weg is en dan prik ik het nieuwe modem eraan. Op naar 14-11.

Ik zit met grote belangstelling de ervaringen van jullie te lezen.
Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een alternatief voor mijn huidige ISP. Heb getwijfeld over Alice, maar durfde de stap niet te nemen, gezien de ervaringen in het draadje elder op GOT.

Situatie:
Huidig: ADSL annex B, linesharing.
Gewenst: ADSL annex A, dedicated

Stel dat ik aangeef bij de aanvraag dat ik geen telefonie en geen internet heb. Dan wordt er, voor zover ik het goed begrepen heb, op het tweede aderpaar (is aanwezig, reeds afgemonteerd in de meterkast, overigens nooit gebruikt geweest) een enkelvoudige aansluiting gerealiseerd waar Telfort internet op zal aanbieden, inclusief vaste telefonie. Voor het aanleggen van deze lijn worden geen kosten in rekening gebracht?
Als dat éénmaal allemaal naar tevredenheid werkt, dan zeg ik de dan overbodig geworden ISDN incl. linesharing op.

Nu de vraag: Is het dan mogelijk om het hoofdnummer van de ISDN-aansluiting te laten overzetten op de nieuwe Telfort-aansluiting?
Ik heb deze vraag reeds richting Telfort gestuurd, maar wilde de vraag hier toch ook even stellen.

consono_md110 wijzigde dit bericht 02-11-2007 23:32 (4%)

D50 Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 & 50mm f/1.8D

Ja is mogelijk en je theorie klopt, maar kan ook afgewezen worden als blijkt dat je tweede aderpaar niet volledig aanwezig is. Kan je vooraf niet controleren, moet je proberen met een aanvraag op de manier zoals je aangeeft.

Je kan je hoofdnummer van je ISDN verbinding dan ook gewoon porteren met die oplossing. Overigens wordt je ISDN dan door KPN vanzelf opgeheven door de nummer portering (omzetting) naar een andere aanbieder.

bjck wijzigde dit bericht 02-11-2007 23:34 (31%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws