Gathering of Tweakers

Quicksearch
Vind de vergelijking alsnog scheef, ze pakken enkel kabel aanbieders, waarom niet de andere 'goedkope' adsl aanbieders? Wees dan fair.

This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..

Ik woon op 4204EH nummer 21 en volgens telfort haal ik 8 mbit.

Maar als ik ga kijken hoever ik van de centrale woon is dit 1380 meter en hoor ik +- 20 mbit te haalen.

Toen dacht ik van oke.... meschien is het nog niet ADLS2+ geschikt (mijn centrale).

Maar deze schijnt dit wel te zijn volgens de postcode check.....

iemaand een iedee wat te doen? of wat er aan de hand is?

AMD :9
Reg. datum: 19 september 2003

quote:
geldermalsen schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:22:
[...]

woon er 700 meter vanaf en er is adsl2 veschikbaar zou ik dan gewoon 10 mbit kunnen halen?
In Geldermalsen is ADSL2+ beschikbaar inderdaad, als het daadwerkelijk 700 meter zou zijn moet je dat kunnen halen maarja dat is nooit vantevoren te zeggen.

Reg. datum: 14 oktober 2007

KPN monteur is net langs geweest, hij heeft even moeten sleutelen maar heb ontvangst. Morgen verhuizen en kan ik pas vertellen wat voor snelheden ik haal :D

Al met al super tevreden, mailtjes en brieven zijn duidelijk en correct, tot nu toe niets dan lof. Nu maar afwachten wat de snelheid word hehe :P

quote:
Superseb schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:18:
[...]

Is wel beschikbaar hoor, als je tenminste woont wat ook je nick is :P

Controleer een schatting maar op http://pcdb.bbned.nl
quote:
geldermalsen schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:22:
[...]

woon er 700 meter vanaf en er is adsl2 veschikbaar zou ik dan gewoon 10 mbit kunnen halen?
quote:
Wartopia schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:35:
Ik woon op 4204EH nummer 21 en volgens telfort haal ik 8 mbit.

Maar als ik ga kijken hoever ik van de centrale woon is dit 1380 meter en hoor ik +- 20 mbit te haalen.

Toen dacht ik van oke.... meschien is het nog niet ADLS2+ geschikt (mijn centrale).

Maar deze schijnt dit wel te zijn volgens de postcode check.....

iemaand een iedee wat te doen? of wat er aan de hand is?
Pas op allemaal. Als BBned ergens ADSL2+ apparatuur heeft staan zegt dat niets over andere netwerken (andere ADSL netwerk aanbieders)! Op elke centrale staan de diverse partijen met apparatuur naast elkaar. Zo kan het zijn dat iemand ergens ADSL2+ levert en een ander ADSL netwerk alleen ADSL.
quote:
Superseb schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:36:
[...]

In Geldermalsen is ADSL2+ beschikbaar inderdaad, als het daadwerkelijk 700 meter zou zijn moet je dat kunnen halen maarja dat is nooit vantevoren te zeggen.
Geldermalsen (Gdm) is ADSL2+ bij mijn weten voor Telfort idd.

bjck wijzigde dit bericht 02-11-2007 15:04 (12%)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Dit zegt toch echt KPN :S ADSL2+ op de map :/

http://www.adslcentrale.nl/index.php?dynamic_content=kaartje

Wartopia wijzigde dit bericht 02-11-2007 15:17 (5%)

AMD :9
Reg. datum: 19 september 2003

Klopt, maar voor een afstandsindicatie is de pcdb van BBned goed te gebruiken.

quote:
Ziet er niet uit als een officiële KPN pagina. Ga er maar van uit dat niet alle info op die site te vertrouwen is.

Reg. datum: 21 oktober 2007

18-10 aangevraagd: internet en vast bellen
Gewenste aansluitdatum 30-11 (overstap Speedlinq, en nummerbehoud van KPN)

Krijg ik vandaag een brief van KPN dat mijn nummer per 5 november wordt opgezegd.
Ik Telfort bellen...
"Ja meneer we hebben 30 november in ons syteem staan en dat hebben we ook doorgegeven aan KPN. De fout zit bij hun en u kunt beter KPN bellen." Ik: "Kunt U geen contact opnemen met KPN aangezien jullie mijn contract daar hebben opgezegd? "Nee U moet echt zelf bellen"

Prima, Ik KPN bellen...
"Meneer, U wilt overstappen en Telfort heeft geen andere afsluitdatum opgegeven dan die in u brief staat." Ik: Maar ik heb net Telfort gebeld en die vertelden mij dat ze 30-11 hebben opgegeven. "Dat klopt niet" OK, kunt U dan voor mij de datum veranderen in 30-11? "Nee, U moet contact opnemen met Telfort..." Maar dat heb ik net gedaan en die vertelde mij dat ik KPN moet bellen. Kunt U de afsluitdatum niet voor mij wijzigen in 30-11?" Mevrouw raakt nu geirriteerd en begint harder te praten...."Meneer, U snapt het niet. Het gaat om een Overstap... U moet Telfort bellen" Mevrouw volgens mij snapt U mij niet. Ik begrijp dat het om een overstap gaat, ik heb deze ten slotte zelf aangevraagd... Ik vraag U nu of er een mogelijkheid is dat U/KPN deze datum kan veranderen omdat deze niet klopt. "Ik kan niks veranderen, het gaat om een overstap..." Bedankt mevrouw, dag....

Telfort weer bellen
...
"Ik zie nu dat uw Telfort nummer al actief is, maar het internet niet...dit klopt natuurlijk niet." Nee, Ik bel ook gewoon met mijn KPN nummer, dus zonder Voip modem en zit op mijn Speedlinq ADSL lijn. "Na navraag blijkt dat de gewenste opleverdatum van het internet idd 30-11 is, maar dat het telefonie gedeelte geen aparte datum had. Excuses voor het ongemak, dit wordt zo snel mogelijk veranderd." Dus ik kan ervan uit gaan dat mijn KPN nummer niet per 5-11 wordt afgesloten? "Klopt, we zorgen ervoor dat dit niet gebeurt"

Leuk, dat heen en weer gebel...
BTW, niet raar opkijken wanneer er, als er even navraag wordt gedaan en je in de wacht staat, opgehangen wordt... er zijn wat technische problemen. (bij zowel KPN als Telfort....)

quote:
Eigenlijk zegt Telfort je abonnement bij KPN niet op. Doordat het nummer weggeporteerd wordt beeďndingd KPN het abonnement zelf. Wel raar dat die datum niet klopt. Hoop dat dit goed komt. Als ik jou was zou ik toch morgen/overmorgen even bellen naar KPN om te vragen of de datum al veranderd is.

edit:
Mocht je ineens toch zonder telefonie zitten en je hebt de modem van Telfort al binnen, sluit die dan aan, is dan nog wel via speedlinq maar zou je wel moeten kunnen bellen als je op het Tiscali Wholesale of KPN netwerk zit.

trolleystad wijzigde dit bericht 02-11-2007 15:34 (23%)

quote:
trolleystad schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:33:
[...]
edit:
Mocht je ineens toch zonder telefonie zitten en je hebt de modem van Telfort al binnen, sluit die dan aan, is dan nog wel via speedlinq maar zou je wel moeten kunnen bellen als je op het Tiscali Wholesale of KPN netwerk zit.
Bedankt voor de tip! ik zit idd op het Tiscali netwerk en heb het modem al binnen... Zit ik i.e.g. niet zonder telefoon als de wijziging niet goed gaat.

quote:
rqt200 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:40:
[...]

Bedankt voor de tip! ik zit idd op het Tiscali netwerk en heb het modem al binnen... Zit ik i.e.g. niet zonder telefoon als de wijziging niet goed gaat.
Moet je wel de SIP gegevens hebben ;) Anders lukt het alsnog niet. Vraag voor de zekerheid dit even na bij Telfort. Het kan zijn dat ze het telefoonnummer al wel geporteerd hebben gekregen op de 5e dan, maar het nog niet voor je activeren. Dus ik weet niet 100% zeker of mijn tip werkt.

trolleystad wijzigde dit bericht 02-11-2007 15:48 (24%)

SIP gegevens heb ik ook

Tweak It OR leave it!

Aanvraag: Telfort op nieuwe lijn, zonder linesharing, dus op mijn 2e aderpaar.

20-10: aanvraag
20-10: bevestiging per e-mail
23-10: schriftelijke bevesting + stappenkaart
01-11: Status 3
02-11: KPN komt 16-11 voor lijncontrole.

Gaat echt snel en smooth ;)

Levering op een 2e aderpaar, naast een andere DSL lijn is dus geen issue.

I_stealth_I wijzigde dit bericht 02-11-2007 15:56 (12%)

/dev/null

Waarom zou je het laten leveren naast je bestaande DSL lijn? :S
Ik heb het al vaker gelezen, maar waarom zou je?

quote:
born2tweak schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:07:
Waarom niet? Bijvoorbeeld als backup lijntje, of zoals ik zelf om mijn server waarop ik websites host niet zonder internet te laten zitten en om de response tijden daarvan niet te beinvloeden als ik hevig aan het downloaden ben. voor 2 tientjes doe ik daar niet moeilijk over...
quote:
Ik heb het nu ook gedaan, aangezien mijn appartementencomplex (3 stuks) geen losse aansluitingen heeft ... alles zit nog onder 1 nummer.

Denk dat dat hier ook van toepassing is?

Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others. Groucho Marx

Waar is de "any"-key

quote:
Daar was ik ook al bang voor. Maar gelukkig heb ik geen Telefonie aangevraagd bij Telfort.
Ik zat nog te denken of ik het tegelijk met Internet zal aanvragen of pas nadat Internet opgeleverd is.
Goede keuze gemaakt dus.

Heb je het al recht kunnen trekken?

Core 2 Duo E8400 @ 4.0 GHz, Asus P5K-E/WiFi-AP, Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX, Asus GeForce 7300GT 256MB, Zalman ZM460-APS, Zalman CNPS9700-CU LED, 2x 320GB & 3x 250GB & 2x 500GB Samsung SATA-II

quote:
I_stealth_I schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:55:
Aanvraag: Telfort op nieuwe lijn, zonder linesharing, dus op mijn 2e aderpaar.

20-10: aanvraag
20-10: bevestiging per e-mail
23-10: schriftelijke bevesting + stappenkaart
01-11: Status 3
02-11: KPN komt 16-11 voor lijncontrole.

Gaat echt snel en smooth ;)

Levering op een 2e aderpaar, naast een andere DSL lijn is dus geen issue.
quote:
Het kan in een aantal situaties wel, maar lang niet alle woningen hebben meer dan 1 aderpaar wat bruikbaar is. Soms zie je er wel twee in je ISRA maar komt de tweede niet verder dan onder het trottoir voor je huis en ligt daar los.

Reg. datum: 23 oktober 2007

quote:
joep meloen schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:43:
Wel of geen splitter?

Binnen 14 dagen wordt mijn Telfort internet met vast bellen opgeleverd. Op dit moment maak ik gebruik van adsl van Xs4all en KPN telefonie. Die zijn opgezegd en mijn tel.nr. gaat mee naar Telfort.

Nu vraag ik mij af of het in de nieuwe situatie, alleen telefonie via voip, verstandig is om nog steeds een splitter te gebruiken of juist niet. Wordt de verbinding eventueel sneller als ik geen splitter gebruik en loop ik daardoor niet meer kans op storingen?
In de handleiding van Telfort wordt alleen over het wel monteren van een splitter gesproken.

Een andere vraag is of ik het merk aan het wegvallen van mijn Xs4all verbinding dat het signaal is overgezet op Telfort. Of is het mogelijk dat Telfort de verbinding al heeft opgeleverd en ik nog steeds de beschikking heb over mijn Xs4all lijntje. In dat geval zal ik af en toe moeten proberen of de nieuwe aansluiting al actief is.
Dit zou ik ook wel willen weten, iemand een idee hoe dit zit?
Alvast bedankt!

Splitter kan je laten zitten, zit immers niet in de weg. Maar hij kan er tussenuit op het moment dat je geen kiestoon meer op de lijn hebt van KPN (of bij ISDN het lijn OK lampje uit is gegaan).

Mijn advies is altijd, laat hem lekker zitten als het prima werkt :)

Ik heb Telfort aangevraagd(Status: stap 1). Ik zit nu bij XS4ALL Only Lite. Kan ik mijn SpeedTouch 716v5 modem blijven gebruiken als ik straks het signaal van Telfort op de lijn heb? Ik wil dan gewoon de SpeedTouch configuratie Wizard draaien en moet ik dan kiezen voor Tiscali, omdat dit nagenoeg hetzelfde is?

Voor DSL kan dat zeker weten. Telefonie kan in principe ook. Gewoon de sip gegevens invullen die op de telfort site staan en dan moet het werken. Directe link naar sip gegevens staat in de startpost.

Als je wilt weten wat voor snelheid je ongeveer gaat halen is het onderstaande adres een goed hulpmiddel:
http://www.unet.nl/?page=wholesale_check (ff KPN Wholesale aanvinken ;) )
Daar kan je ook zien of je centrale ADSL2+ geschikt is. :)
Deze checkt bij KPN Wholesale, dus het geld niet als je via Tiscali Wholesale word aangesloten.

In mijn geval is het hoogst haalbare 8Mbit Down en 1Mbit up, en deze is alleen beschikbaar als je een PSTN (Analoge) telefoon aansluiting hebt, bij ISDN is 4Mbit Down en 1Mbit up het hoogste. Centrale is dus niet ADSL2+ geschikt :/ .

Hmmm vreemde zaken bij Planet. Dikke 2 weken geleden telefonisch ADSL bij planet opgezegd, ik zou deze week een bevestiging hierover krijgen. Maar niets gekregen, dus ik bel planet weer op, blijkt dat mijn annulering helemaal niet bij hun vermeld is. En dat ze het weer gaan afmelden. Vreemde manier om klanten bij hun te houden.

Maar vandaag wel een brief gekregen van Telfort dat 13 november mijn ADSL geactiveerd wordt.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws