Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 06 december 2004

nog een vraagje":
hoe kan het dat de modem 17356 kb/s aangeeft en bij www.speedtest.nl heb ik een resultaat van 8356 kb/s ?

quote:
mike4y schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:44:
[...]

Bedankt voor het snelle antwoord!

Kan ik zelf checken of er twee lijnen mijn huis binnenkomen? Ik heb een net ISRA punt in de meterkast met in ieder geval vier draadjes en de kabel die het huis binnenkomt ziet vrij dik uit (of allleen goed afgeschermd :) )
De volgorde zou dan zijn:
Telfort aanvragen op een tweede lijn zonder telefonie
zodra het werkt telefonie aanvragen met nummerbehoud vanaf de ISDN lijn
Daarna het abonnement in zijn geheel opzeggen (en uiteraard ook mijn ISP abbo)

Die tweede optie gun ik KPN echt niet en als ik ipv 17 maar 15 haal over de ISDN kan ik daar ook nog wel mee leven (Heb nu 3 :P ). Maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoeveel trager ISDN nu is?
Ook bedankt voor het key-word "re-migratie" opeens kon ik heel veel meer vinden over downgraden.
Het kan een verschil zijn tussen 17 en 15Mb ja, of zelfs een kleiner verschil. Maar naar mate je over langere lijnen gaat praten (2500 of langer in meters) gaat het verschil toenemen.

Je kan niet controleren of beide aderparen ook beschikbaar zijn, of ze volledig verbonden zijn. Alleen middels een aanvraag en kijken of het geleverd of afgewezen wordt door de ISP.

Je kan ook gelijk met telefonie aanvragen en dan je ISDN nummer dat je wilt meenemen naar Telfort opgeven. Kan je ook doen na de oplevering van je ADSL telefonie alsnog los aanvragen natuurlijk.
quote:
ronnym schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:45:
nog een vraagje":
hoe kan het dat de modem 17356 kb/s aangeeft en bij www.speedtest.nl heb ik een resultaat van 8356 kb/s ?
  • Omdat speedtest.nl afhankelijk is van je browser.
  • Omdat dus een virusscanner/spywarechecker/firewall op je PC de boel kan vertragen.
  • Omdat als je niet inlogt en een juist abonnement (iets met 20Mb) kiest je te kleine testbestanden krijgt.
  • Omdat je Windows2000/WindowsXP niet optimaal staat ingesteld voor deze hoge snelheden nog.
  • Omdat er nog 10-tallen redenen zijn.
Pak een test bestand vanaf bijvoorbeeld http://test.leaseweb.nl/ en liefst twee tegelijk om te kijken wat je haalt. Als je er twee nodig hebt tegelijk om de maximale snelheid te halen of zelfs meer lees dan verder.

Om Windows te optimaliseren (je netwerk kaart instellingen) voor Windows2000/WindowXP even google gebruiken en zoeken naar TCPOptimizer. Voor Windows Vista geldt het niet!

bjck wijzigde dit bericht 02-11-2007 11:56 (28%)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Hallo,

Ik heb nu planet1 voor 35 euro per maand en dan heb ik 3 mbit dus vind het best duur!
Nu wil ik overstappen naar Telfort. Kan iemand kijken wat voor snelheid ik ongeveer heb. 4191Tb nummer 4. En wat zijn julie ervaringen met deze provider?
En hebben ze een gratis nieuws groepen server?

geldermalsen wijzigde dit bericht 02-11-2007 12:10 (8%)

Effe tjekke!
Reg. datum: 14 november 2000

Joh, waarom check je zelf niet even?

Geen enkel dier heeft schade ondervonden bij de creatie van mijn usericon

quote:
TommyGun schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:25:
Zo kansloos dat ze dit overal vergelijken met UPC :P. Zet er dan bij dat de upload van Chello Extreme veel hoger is en niet alleen dat de download tevens (! tot !) 20MB is ;)
3 keer zo veel betalen alleen voor een 2 keer zo hoge upload? Ik ben toch niet gek! 8)7

quote:
Roko schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:12:
Joh, waarom check je zelf niet even?
hebik gedaan geeft ongeveer 20 mbit maar kan niet zien hoever ik er vandaan zit

quote:
geldermalsen schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:20:
[...]

hebik gedaan geeft ongeveer 20 mbit maar kan niet zien hoever ik er vandaan zit
In deel 1 van dit topic staan een aantal links die je antwoord kunnen geven. Gewoon even zoeken.

Ik heb het ook afgelopen woensdag aangevraagd voor mijn nieuwe koopwoning
Gewoon basis modem, in de hoop dat ik een multi-pc modem krijg.

Ook telefonie erbij aangevraagd,
En @home zonder telefonie opgezegd.

Ik wacht geduldig af. :)

Totaalgeflipt wijzigde dit bericht 02-11-2007 12:39 (6%)

Hardstyle Movements

http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

Ik zal deze even in de startpost gooien. Let op! Deze uitkomsten geven een beeld hoeveel de afstand ONGEVEER bedraagd. Meestal valt het hoger uit.

edit:
Heb in de startpost een paragraaf over maximale snelheid gezet.

trolleystad wijzigde dit bericht 02-11-2007 12:57 (16%)

Is niet beschikbaar Jammer . Maar heeft telfort een eigen newsserver?

quote:
geldermalsen schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:48:
Is ook al gezegd. Ja, maar geen binairies.

edit:
Omdat dit nogal veel gevraagd wordt, toegevoegd in startpost

trolleystad wijzigde dit bericht 02-11-2007 12:59 (14%)

AMD :9
Reg. datum: 19 september 2003

quote:
geldermalsen schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:48:
Is wel beschikbaar hoor, als je tenminste woont wat ook je nick is :P

Controleer een schatting maar op http://pcdb.bbned.nl

quote:
jerry_a schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:59:

Mijn collega Heeft Tiscali gebeld dat hij Telfort ging nemen en dat hij wou opzeggen. Tiscali regelt alles voor hem. (eerder gemeld),
Volgens Tiscali is het bij hem binnen een maand voor elkaar.
Ik ben zelf klant bij Tiscali. Naar aanleiding van jouw post heb ik contact opgenomen met Tiscali. Ik kreeg echter te horen dat er nog geen definitieve afspraken gemaakt zijn over het overnemen van klanten van Tiscali door Telfort. Ik kon dus enkel het standaard traject doorlopen, mocht ik over willen stappen. Tiscali kon niets op een andere manier voor mij regelen.

Hmm.. heel veel mensen krijgen hier 7.5 mbit uit de test..

niet beetje vreemd?

A good pair of jeans is like a true member of the family || Specs-| Eeepc 9" 20GB | Site - Cam : Fuji S6500fd

Kort vraagje wat ik niet helemaal begreep uit de startpost. Kan je VoiP ook optioneel erbij nemen? Dat je dus gewoon je KPN analoge telefoon behoud, maar als extra VoIP gebruikt. Het telfort Telefoon wordt ook je KPN analoge lijn opgezegt.

Of dan maar een 'externe' VoIP provider nemen?

This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..

AMD :9
Reg. datum: 19 september 2003

quote:
Tomino schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:39:

niet beetje vreemd?
Ik zit op mijn huidige adres op 18-19 Mbit en op mijn nieuwe adres geeft ie dat ook aan. Het is, zoals al eerder gezegd, een indicatie waar geen rechten aan ontleend kunnen worden.

Zijn er al mensen met die Telfort gebruiken icm een ander modem dan die van Telfort zelf? Bv een wireless modem van Alcatel zoals de KPN providers uitgaven (bedoel niet de Experiabox van hun).
Hoe werkt bv de alcatel icm met Telfort incl bellen/voip?

quote:
SinergyX schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:45:
Kort vraagje wat ik niet helemaal begreep uit de startpost. Kan je VoiP ook optioneel erbij nemen? Dat je dus gewoon je KPN analoge telefoon behoud, maar als extra VoIP gebruikt. Het telfort Telefoon wordt ook je KPN analoge lijn opgezegt.

Of dan maar een 'externe' VoIP provider nemen?
Het VoIP pakket is extra dus je mag het erbij nemen, hoeft niet. Ook ben je niet verplicht om te porteren dus je mag zowel VoIP als KPN analoog gebruiken. Ook een andere VoIP aanbieder gebruiken kan.
quote:
satfreak76 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:46:
Zijn er al mensen met die Telfort gebruiken icm een ander modem dan die van Telfort zelf? Bv een wireless modem van Alcatel zoals de KPN providers uitgaven (bedoel niet de Experiabox van hun).
Hoe werkt bv de alcatel icm met Telfort incl bellen/voip?
De Speedtouch 716 en 780 hebben een configurator programmaatje waar je dan voor Tiscali bellen moet kiezen. Er zijn nog te weinig mensen die Telfort hebben denken dus kijk even in het Tiscali topic en zoek daar naar ervaringen i.c.m. speedtouch modems.

trolleystad wijzigde dit bericht 02-11-2007 13:55 (33%)

quote:
Superseb schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:46:
[...]

Ik zit op mijn huidige adres op 18-19 Mbit en op mijn nieuwe adres geeft ie dat ook aan. Het is, zoals al eerder gezegd, een indicatie waar geen rechten aan ontleend kunnen worden.
En daarom ben ik zo huiverig met overstappen....

A good pair of jeans is like a true member of the family || Specs-| Eeepc 9" 20GB | Site - Cam : Fuji S6500fd

quote:
Tomino schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:39:

niet beetje vreemd?
wanneer er geen ADSL2(+) apparatuur in de centrale hangt zal je ook nooit meer dan 8 Mbit halen
Dus nee het is niet een beetje vreemd

quote:
Dennis-L schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:07:
[...]

wanneer er geen ADSL2(+) apparatuur in de centrale hangt zal je ook nooit meer dan 8 Mbit halen
Dus nee het is niet een beetje vreemd
Op zich wel, want als je ADSL1 hebt en je woont zo'n 2 á 3 km ver van de centrale, dan haal je geen 7,5 mbit, maar lager. Ach, het is maar een indicatie. :)

quote:
Superseb schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:18:
[...]

Is wel beschikbaar hoor, als je tenminste woont wat ook je nick is :P

Controleer een schatting maar op http://pcdb.bbned.nl
woon er 700 meter vanaf en er is adsl2 veschikbaar zou ik dan gewoon 10 mbit kunnen halen?

Kunnen ja, of je het ook in de praktijk haalt is altijd maar afwachten.

This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..

Iemand een techniek om bij KPN achter je canvas nummer te komen. Ik heb nu al een paar keer gebeld en door het menu geworsteld maar iedere keer krijg ik te horen dat ze niets voor me kunnen doen omdat ik geen klant ben. Telfort komt ook niet verder....
quote:
RichieB schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:12:
[...]

3 keer zo veel betalen alleen voor een 2 keer zo hoge upload? Ik ben toch niet gek! 8)7
Hogere upload en geen afstand-tot-centrale gezeik zodat je de 20MB altijd haalt. Handig voor mensen met een server zoals ik, maar idd, de gewone user zal dat weinig interesseren. Dan nog blijft het gewoon grappig om die advertenties te zien :')

Who is General Failure and why is he reading my hard disk?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws