Telfort Internet - 20 Mbit voor ¤19,95 - Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last
Nieuw TopicWindows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum
Reg. datum: 15 oktober 2006
Ik heb ook gelezen dat Tiscali als merk gaat verdwijnen en ze daar Telfort voor gaan gebruiken. Ben benieuwd hoe dat met de abonnementsvormen gaat worden dan. Ik heb op dit moment 4mbit ADSL van Tiscali maar vraag me af of we dan gewoon overgaan naar Telfort.quote:thedude0 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 01:09:
Klopt het dat als ik hier de downstream en upstream informatie paste uit mijn zyxel modem, ik kan zien wat mijn snelheid kan zijn op het telfort abonnement ? Ik heb nu een 12 Mb tiscali abonnement maar ik wil graag weten wat ik later zou kunnen halen indien iedereen overgezet wordt naar telfort (als dat gaat gebeuren).
Dell Inspiron 6000//Asus EEEPC 900 black @ Ubuntu//Nokia E51 black//Apple iPod Classic 80GB black
Dat geeft alleen een visualisatie van de huidige situatie, zegt niets over maxima.quote:thedude0 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 01:09:
Klopt het dat als ik hier de downstream en upstream informatie paste uit mijn zyxel modem, ik kan zien wat mijn snelheid kan zijn op het telfort abonnement ? Ik heb nu een 12 Mb tiscali abonnement maar ik wil graag weten wat ik later zou kunnen halen indien iedereen overgezet wordt naar telfort (als dat gaat gebeuren).
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Reg. datum: 07 januari 2005
De WiFi modem is ondertussen al binnen.
Nu heb ik een Zyxel multi-pc (oude, zwart model)
Daags na ontvangst van de modem kreeg ik een brief in de bus van 12move met de mededeling dan 12move per 10 december verder gaat onder de naam Telfort
Met een aantekekening dat er voor mij als abonnee niets zou veranderen.
Dat wil zeggen; dezelfde snelheid voor hetzelfde geld......4Mb voor 19,95.
Nou, toch maar 12move opgezegd (telefonisch) en doorgegeven dat ik naar Telfort ga.
20Mb voor 19,95. Was geen probleem en binnen enkele dagen ontvang ik weer een brief van ze. Deze keer met de bevestiging van mijn opzegging/overstap.
De WiFi modem heb ik meteen aangesloten en werkt direkt zonder probleem en\of installatie op mijn 12move verbinding.
Ik verwacht dus geen enkel probleem met mijn overstap op 14 december.
Dat wordt waarschijnlijk een kwestie van de modem resetten al ik thuis kom en gaan met die banaan
Dat laatste is niet eens nodig lijkt me. Bij 12Move gebruiken ze dezelfde instellingen immers als bij Telfort.quote:Stinger Burns schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 01:59:
Ik ga 14 december overstappen van 12move naar Telfort.
De WiFi modem is ondertussen al binnen.
Nu heb ik een Zyxel multi-pc (oude, zwart model)
Daags na ontvangst van de modem kreeg ik een brief in de bus van 12move met de mededeling dan 12move per 10 december verder gaat onder de naam Telfort![]()
Met een aantekekening dat er voor mij als abonnee niets zou veranderen.
Dat wil zeggen; dezelfde snelheid voor hetzelfde geld......4Mb voor 19,95.
Nou, toch maar 12move opgezegd (telefonisch) en doorgegeven dat ik naar Telfort ga.
20Mb voor 19,95. Was geen probleem en binnen enkele dagen ontvang ik weer een brief van ze. Deze keer met de bevestiging van mijn opzegging/overstap.
De WiFi modem heb ik meteen aangesloten en werkt direkt zonder probleem en\of installatie op mijn 12move verbinding.
Ik verwacht dus geen enkel probleem met mijn overstap op 14 december.
Dat wordt waarschijnlijk een kwestie van de modem resetten al ik thuis kom en gaan met die banaan
Reg. datum: 11 januari 2006
70 euro bedoel je.......quote:Erhnam schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:58:
Ook net telfort besteld! Jammer van die wireless modem dat je toch weer 80 euro moet betalen
Reg. datum: 05 september 2007
Ik zou a.d.h.v. van deze check op de Telfort site een max. snelheid halen van ongeveer 7.5 Mb (ongeveer 3km van de centrale)
Later ook deze check voor mijn schoonouders gedaan, die ongeveer 500m van de centrale zitten; max. snelheid 7.5 Mb. Vreemd dacht ik. Toen maar eens de postcodecheck gedaan met de postcode van de centrale zelf en ja hoor; max. snelheid 7.5 Mb...
Ik ben dus heel benieuwd wat het echt gaat worden.
Ik lees hier ook vaak, dat bij vragen over de telefonie van Telfort verwezen wordt naar ervaringen met telefonie bij Tiscali. Echter ik neem aan, dat dit alleen geldt voor diegenen die ook daadwerkelijk op het Tiscali netwerk zitten/blijven.
Bij ons hebben we nl. geen Tiscali netwerk (Tiscali geeft aan niet beschikbaar) maar wel BBNed en KPN. Telfort gaat dus hier gebruik maken van het KPN netwerk. Het lijkt me, dat Telfort telefonie dan niet zondermeer met de ervaringen met Tiscali vergeleken kunnen worden.
En dan nog ff een beetje zeuren...
In dit topic lees ik regelmatig dat leden melden dat ze het wel een mooie aanbieding vinden en ook gaan overstappen; compleet met meldingen welke datum ze hebben afgesproken en wanneer ze welke brief/mail ontvangen hebben etc. etc.
Dit soort meldingen lijkt me niet zo heel relevant voor dit topic...(toch?)
Reg. datum: 04 september 2000
Poorten wisselen e.d. helpt niet helaas...quote:bjck schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:09:
[...]
Andere poorten (zie je als je lang genoeg wacht op traceroute pagina) kiezen kan erg helpen. Of je TCP window size aanpassen (vergroten) in windows. Die servers staan op een ruime 100ms latency van je af in de USA van deze aanbieder immers.
Waarom pak je niet een Nederlandse of minimaal EU usenet aanbieder zoals TweakNews, Eweka of Giganews (die heeft ook EU platform)?
Newshosting heeft het het eerste half uur gewoon op 1700kb/s en ze hebben en server is amsterdam (news.ams.newshosting.com d8 ik)
Maar wou toch overstappen naar een ander, heb nu Giganews en die blijft op volle snelheid gaan np problem.
Reg. datum: 13 augustus 2007
Wat betreft over de snelheid..quote:graziemille schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:58:
Ik lees hier vaak over de snelheidscheck aan de hand van de postcode.
Ik zou a.d.h.v. van deze check op de Telfort site een max. snelheid halen van ongeveer 7.5 Mb (ongeveer 3km van de centrale)
Later ook deze check voor mijn schoonouders gedaan, die ongeveer 500m van de centrale zitten; max. snelheid 7.5 Mb. Vreemd dacht ik. Toen maar eens de postcodecheck gedaan met de postcode van de centrale zelf en ja hoor; max. snelheid 7.5 Mb...
Ik ben dus heel benieuwd wat het echt gaat worden.
Ik lees hier ook vaak, dat bij vragen over de telefonie van Telfort verwezen wordt naar ervaringen met telefonie bij Tiscali. Echter ik neem aan, dat dit alleen geldt voor diegenen die ook daadwerkelijk op het Tiscali netwerk zitten/blijven.
Bij ons hebben we nl. geen Tiscali netwerk (Tiscali geeft aan niet beschikbaar) maar wel BBNed en KPN. Telfort gaat dus hier gebruik maken van het KPN netwerk. Het lijkt me, dat Telfort telefonie dan niet zondermeer met de ervaringen met Tiscali vergeleken kunnen worden.
In dit topic lees ik regelmatig dat leden melden dat ze het wel een mooie aanbieding vinden en ook gaan overstappen; compleet met meldingen welke datum ze hebben afgesproken en wanneer ze welke brief/mail ontvangen hebben etc. etc.
Telfort biedt ADSL aan via KPN en Tiscali netwerk.
Wanneer er in jouw centrale geen Tiscali of KPN ADSL2(+) apparatuur hangt word je aangesloten op ADSL1 apparatuur wat dus een max heeft van 8 Mbit.
Reg. datum: 15 april 2004
Goed om te horen dat het nu wel werkt zoals het hoortquote:extraordinare schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:58:
[...]
Poorten wisselen e.d. helpt niet helaas...
Newshosting heeft het het eerste half uur gewoon op 1700kb/s en ze hebben en server is amsterdam (news.ams.newshosting.com d8 ik)
Maar wou toch overstappen naar een ander, heb nu Giganews en die blijft op volle snelheid gaan np problem.
Volgende week komt Kpn de lijn testen en daarna heb ik volgens Telfort een actieve lijn.
Het multi-pc modem al binnen(de basismodems waren op, geen extra kosten).
Ik woon zo'n 100 meter van de centrale af(om de hoek) dus ik ben benieuwd naar de snelheid.
edit:
Inmiddels signaal(morgen komt de monteur);
Alles aangesloten;
Snelheid; 17514 kbps / 1136 kbps
antimute wijzigde dit bericht 06-11-2007 23:27 (14%)
Apple Macmini 2.0 Ghz Core 2 Duo, 2Gb ram, 120 Hdd, Superdrive
Het netwerk maakt niet uit. DSL signaal gaat toch over hetzelfde koperlijntje en de telefonieserver is ook hetzelfde. Dus die kun je redelijk met elkaar vergelijken. Een vaak gemaakte fout is dat mensen denken dat een ander DSL netwerk ook invloed heeft op het DSL signaal en dat is niet zo. Het DSL netwerk begint pas achter de wijkcentrale.quote:graziemille schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:58:
Als je dat VOIP erbij neemt dan krijg je dus een telnr (duh
AMD X2 4200@2,7 |Asus A8N-SLI Premium|Twinmos 2GB|8800 GT|
08x-nummers zijn niet regio-gebonden nummers en worden meestal maar tijdelijk uitgegeven totdat je een echt nummer krijgt met wel het juiste kerngetal.quote:ljt schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:43:
Heb zelf nog niet eerder ADSL gehad dus misschine stomme vraag dit![]()
Als je dat VOIP erbij neemt dan krijg je dus een telnr (duh) Maar zit er aan dat telnr dan gewoon het kerngetal vast waar je woont ( 033 ofzo) of krijg je een soort van internet nr? Zoiets dat begint met 088.
Geen enkel dier heeft schade ondervonden bij de creatie van mijn usericon
Ik ben blij. Twee vragen aan de helpdesk gesteld en twee keer heel snel antwoord.
[quote]
Geachte heer/mevrouw,
.........
De snelheid van ADSL over een ISDN-signaal kan over de door u genoemde afstand inderdaad iets trager zijn dan via een analoge lijn. U kunt bij KPN informeren over de mogelijkheden uw signaal eerst naar analoog te laten zetten, voordat u internet via Telfort aanvraagt. Wanneer u niet voor een omzetting naar analoog kiest, zijn er geen kosten verbonden aan het feit dat uw lijn nog ISDN is, wij kunnen uw KPN-hoofdnummer gewoon overnemen en de lijn blijft dan fysiek ISDN, maar daar gebeurt niets meer mee.
We raden u wat betreft uw opzegging aan duidelijk aan te geven dat u gaat overstappen ('hoppen') naar een andere ADSL-provider. In dat geval houdt uw huidige provider het signaal open voor overname, en kan Telfort zonder problemen uw lijn overnemen. We raden u wel aan contact op te nemen met uw huidige provider over de opzegging, om te voorkomen dat u onnodig lang met eventuele dubbele abonnementskosten zit.
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u altijd contact opnemen met ons servicecenter.
[unquote]
Ik zit op een afstand van 2300 meter van de centrale (en dan bedoel ik echte meters) hoeveel zal ik missen als ik bij ISDN blijf en hoeveel problemen krijg ik als ik het eerst laat omzetten (is dan toch niet een nieuw contract hoop ik)
Reg. datum: 14 augustus 2004
objectief2 wijzigde dit bericht 02-11-2007 10:06 (5%)
Reg. datum: 19 juni 2001
KPN lijn was niet nodig toch?
PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220
Telfort geeft voor zover ik weet gene 088x nummers uit, maar gewoon je eigen netnummer.quote:ljt schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:43:
Heb zelf nog niet eerder ADSL gehad dus misschine stomme vraag dit![]()
Als je dat VOIP erbij neemt dan krijg je dus een telnr (duh) Maar zit er aan dat telnr dan gewoon het kerngetal vast waar je woont ( 033 ofzo) of krijg je een soort van internet nr? Zoiets dat begint met 088.
Ja, ik heb 2 sip accounts in mijn ZyXEL gedaan, een voipbuster en Voxalot.quote:objectief2 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:05:
Heeft er al iemand van jullie geprobeerd je Voipbuster/Voipcheap/Budgetphone account gezamenlijk met die Zyxel te gebruiken? Ik heb namelijk meerdere accounts en vraag me af of het mogelijk is om zowel in- als uitgaand via het modem te bellen. Maar wel zonder Telfort-telefonie erbij dus. Alleen internet
Dedicated lijn (dus zonder KPN telefoon abbo) duurt ongeveer 3 weken om op te leveren. Problemen kunnen er natuurlijk altijd zijn, maar dat is locatie specifiek en heb je bij elke ADSL provider.quote:Operations schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:09:
Kunnen jullie iets vertellen over hoe lang het aanvragen/hele verhaal geduurd heeft? Ga per 1 april in me nieuwe huisje en wil toch wel dan meteen een internetlijn hebben liggen. Neem aan dat dit geen probleem is voor de boys bij telfort, maar liepen jullie nog tegen problemen aan tijdens het hele proces?
KPN lijn was niet nodig toch?
Baseer je keuze voor ADSL provider niet op berichten over "laswerkzaamheden" problemen, of je nou bij ADSL provider X een dedicated lijn besteld of provider Y, beide krijgen hetzelfde. Je kunt wel de keuze tussen kabel- of ADSL internet op deze berichten baseren.
De KPN koperlijn is wel nodig, maar geen telefonieabonnement.
trolleystad wijzigde dit bericht 02-11-2007 10:25 (4%)
Who is General Failure and why is he reading my hard disk? - || - http://www.gamergun.nl/
Reg. datum: 11 januari 2006
Ben ik het niet helemaal mee eens. Wordt wat anders als het over een half jaar nog gemeld wordt maar nu zitten we nog in de pionierstijd. Ik heb zelf net Telfort aangevraagd en vind het toch best interessant om te zien hoe snel het bij anderen is gegaan.quote:graziemille schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:58:
Reg. datum: 06 augustus 2001
Ik ben zeer geinteresseerd in ervaringen met Eweka. Misschien kan je die testen in combi met je telfort internet?quote:thefxr schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:12:
Miss toch maar overstappen naar een NL usenet?
Er zijn in iedergeval al een week problemen met newshosting, zie Tomba in "Newsservers met binaries [deel 7]"
snoeki wijzigde dit bericht 02-11-2007 10:50 (49%)
Je kan ook proberen eerst een aanvraag te doen voor een nieuwe lijn naast je huidige. Dus aanvragen en doen alsof je geen KPN telefonie hebt en geen ADSL. Als dat niet gaat lukken krijg je die afgewezen na 2 weken en kan je altijd nog kijken wat je doet.quote:mike4y schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:04:
![]()
Ik ben blij. Twee vragen aan de helpdesk gesteld en twee keer heel snel antwoord.
[quote]
Geachte heer/mevrouw,
.........
De snelheid van ADSL over een ISDN-signaal kan over de door u genoemde afstand inderdaad iets trager zijn dan via een analoge lijn. U kunt bij KPN informeren over de mogelijkheden uw signaal eerst naar analoog te laten zetten, voordat u internet via Telfort aanvraagt. Wanneer u niet voor een omzetting naar analoog kiest, zijn er geen kosten verbonden aan het feit dat uw lijn nog ISDN is, wij kunnen uw KPN-hoofdnummer gewoon overnemen en de lijn blijft dan fysiek ISDN, maar daar gebeurt niets meer mee.
We raden u wat betreft uw opzegging aan duidelijk aan te geven dat u gaat overstappen ('hoppen') naar een andere ADSL-provider. In dat geval houdt uw huidige provider het signaal open voor overname, en kan Telfort zonder problemen uw lijn overnemen. We raden u wel aan contact op te nemen met uw huidige provider over de opzegging, om te voorkomen dat u onnodig lang met eventuele dubbele abonnementskosten zit.
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u altijd contact opnemen met ons servicecenter.
[unquote]
Ik zit op een afstand van 2300 meter van de centrale (en dan bedoel ik echte meters) hoeveel zal ik missen als ik bij ISDN blijf en hoeveel problemen krijg ik als ik het eerst laat omzetten (is dan toch niet een nieuw contract hoop ik)
Als je nu ISDN hebt en daarop al ADSL moet je eerst je ADSL eraf laten halen en dan pas kan je een ISDN naar PSTN (analoog) migratie doen bij KPN. Ze noemen dit bij KPN overigens een 're-migratie' en 't kost wel ¤75 !!
Bedankt voor het snelle antwoord!quote:bjck schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:26:
[...]
Je kan ook proberen eerst een aanvraag te doen voor een nieuwe lijn naast je huidige. Dus aanvragen en doen alsof je geen KPN telefonie hebt en geen ADSL. Als dat niet gaat lukken krijg je die afgewezen na 2 weken en kan je altijd nog kijken wat je doet.
Als je nu ISDN hebt en daarop al ADSL moet je eerst je ADSL eraf laten halen en dan pas kan je een ISDN naar PSTN (analoog) migratie doen bij KPN. Ze noemen dit bij KPN overigens een 're-migratie' en 't kost wel ¤75 !!
Kan ik zelf checken of er twee lijnen mijn huis binnenkomen? Ik heb een net ISRA punt in de meterkast met in ieder geval vier draadjes en de kabel die het huis binnenkomt ziet vrij dik uit (of allleen goed afgeschermd
De volgorde zou dan zijn:
Telfort aanvragen op een tweede lijn zonder telefonie
zodra het werkt telefonie aanvragen met nummerbehoud vanaf de ISDN lijn
Daarna het abonnement in zijn geheel opzeggen (en uiteraard ook mijn ISP abbo)
Die tweede optie gun ik KPN echt niet en als ik ipv 17 maar 15 haal over de ISDN kan ik daar ook nog wel mee leven (Heb nu 3
Ook bedankt voor het key-word "re-migratie" opeens kon ik heel veel meer vinden over downgraden.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last
Dit topic is gesloten.