Gathering of Tweakers

Quicksearch
The force is a powerfull ally

quote:
Dexter_22 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 18:31:
Elektrostaten moeten inderdaad groot zijn om bas te kunnen weergeven. Kleinere elektrostaten hebben een subwoofer nodig of hebben zoals Martin Logan een woofer onder het paneel zitten. De luidsprekers zijn hoog, maar mijn kamer heeft een hoog plafond (wat je niet kan zien op de foto). Ze zijn 204 cm. hoog, en dan zit het plafond nog weer 90 cm hoger. Daarnaast zijn ze natuurlijk plat en je kan er een beetje doorheen kijken. Hierdoor ogen ze irl niet lomp groot. Een grotere ruimte was natuurlijk wel mooier geweest, maar grotere studentenkamers vind ik onbetaalbaar.
De tv heb ik niet in het midden geplaatst omdat ik dan de Quad 606 niet meer kan plaatsen. Ik vind het overigens niet echt storend dat de tv niet precies in het midden staat, ik ben er wel aan gewend.
En jij vind deze enorme electrostaten niet onbetaalbaar?

Ik weet trouwens zeker dat als je een goede surround setup hebt gehoord met een goede demofilm, dat je echt wel weet wat je mist zo zonder surround.

KABOEM!!! Dyslectisch (ofzow)

$geen_ondertitel
Reg. datum: 12 februari 2005

quote:
Who Am I? schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:06:
[...]

En jij vind deze enorme electrostaten niet onbetaalbaar?

Ik weet trouwens zeker dat als je een goede surround setup hebt gehoord met een goede demofilm, dat je echt wel weet wat je mist zo zonder surround.
Sleutelwoord: tweedehands.

Ik denk dat er hier op GoT wel meer mensen (studenten) rondlopen die een betere set dan gemiddeld hebben staan die ze tweedehands aan hebben geschaft. Ik ook overigens. :)

quote:
rossinl schreef op donderdag 15 november 2007 @ 23:56:
Typische Nederlandse afgunst weer ;)

Je gaat me niet vertellen dat je zo'n gruwelijk mooie home cinema niet zou willen hebben...en ja als je geld hebt waarom zou je dat niet uitgeven zodat je kan genieten van t leven?
Heeft geen moer met afgunst te maken, ik mag toch best zeggen dat ik het spuuglelijk vind? Ik vind Lamborghini's ook lelijk, dat heeft niks met afgunst te maken, gewoon met smaak.

Wel is het zo dat ik als ik een dergelijk onbeperkt budget zou hebben (maar dan ook in die zin dat ik geen offers hoef te maken voor de rest van mijn huis, want zo belangrijk vind ik een HT ook niet), ik het heel anders aan zou pakken. Als iemand een dergelijk HT heeft, dan zou ik daar best jaloers op zijn.

Maar dit ding? Juk. Ik zou me ervoor schamen hier mensen in toe te laten.

Intel Core 2 Duo E8400 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freeze Pro 7

Wansmaak is ook smaak :p

Maar hoewel het niet mijn smaak is, vind ik de audio-oplossingen wel erg mooi gedaan. Vergeet niet dat normaal alle speakers in de ruimtes onzichtbaar zijn.
Waar ik me meer aan kan storen is het enorme energie-verbruik dat ermee gepaart gaat... In het stuk wordt al aangegeven dat dit huis een 3 keer krachtigere aansluiting op het electra net heeft dan de buren, en dat zullen ook al geen kleine huisjes zijn... En dat is eigenlijk wel weer de amerikaanse arrogantie...

Al gaat de dag nog zo snel, de NS vertraagt hem wel!

Ik denk dat die amerikanen ook niet zo op het stroom verbruik hoeven te letten, kost daar denk ik (zo als gewoonlijk) stukken minder dan hier. ;)
06-08-2005
Reg. datum: 21 december 2001

quote:
Dr. Strangelove schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:35:
[...]

Wat een wansmaak... only in America.

Dit is wat iemand met teveel geld en geen smaak zou maken. Dan heb ik tig keer meer respect voor veel mensen hier die veel smaakvollere dingen doen met een fractie van het budget.
Uiteraard gaat het mij om de techniek, niet om het uiterlijk.
Tweakers toch?

_-_-_

Tuurlijk gaat het ook om het uiterlijk. Of zou je die B&Ws van je net zo mooi vinden als ze paars waren met een gouden randje? Er zijn zat tweakers die de visuele aspecten van hun hobby ook belangrijk vinden, nooit van casemodden gehoord? ;)

Een HT moet technisch goed zijn maar omdat het een onderdeel van je huis is, in veel gevallen een onderdeel dat voor meer doelen geschikt moet zijn, is het wel degelijk van belang dat het aansluit bij je smaak en dat je het prettig vindt ogen. Natuurlijk vindt iedereen wat anders mooi, en ik ben zeker niet iemand die hier continu dingen af gaat zeiken omdat ik het persoonlijk niks vind, maar in dit geval gaat het om iets wat een prijs gewonnen heeft terwijl het in mijn ogen een gigantisch smakeloos gedrocht is (hoewel het technisch erg mooi is).

Dr. Strangelove wijzigde dit bericht 16-11-2007 13:55 (7%)

Intel Core 2 Duo E8400 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freeze Pro 7

Fear the ZtaaB :P
Reg. datum: 23 oktober 2001

Ik volg dit topic al een tijdje, en er staan hier wel verdomd mooie setups tussen zeg :)

Bij deze wil ik graag een steentje bijdragen aan dit topic. Sinds een paar maanden woon ik in mijn eigen huisje, en heb uiteindelijk mijn meubels mogen ontvangen :+

Hier een overzichtje:

http://members.chello.nl/~s.barneveld9/DSC00497.jpg

Op de kast staat een LG 32le2r LCD tv

http://members.chello.nl/~s.barneveld9/DSC00501.jpg
Hier zien we de Yamaha RX-V659

http://members.chello.nl/~s.barneveld9/DSC00502.jpg
En van voren, past precies in de kast :)

http://members.chello.nl/~s.barneveld9/DSC00504.jpg
Een van de Jamo D590's

http://members.chello.nl/~s.barneveld9/DSC00505.jpg
En zonder stofkapje

http://members.chello.nl/~s.barneveld9/DSC00506.jpg
Achterkant

http://members.chello.nl/~s.barneveld9/DSC00508.jpg
Overzichtsfoto :)

spec's D590
system 3 Way Bassreflex
Woofer (inch/mm) 8 / 203
Midrange (inch/mm) 2 x 5/127
Tweeter (inch/mm) 1 / 25 Dome
Sensitivity (dB - 2,8V / 1m) 90
Impedance (Ohm) 4
Dimensions (HxWxD/mm/in) 1060x261x390/41,73x10,28x15,35
Frequency Range 35 - 20.000
powerLongTerm 200
powerShortTerm 280
terminalType Gold plated bi-wiring screw terminals
totalVolume 107,9/3,81

Als surround speakers heb ik 2 Jamo sat25 speakers, die hoorden eigenlijk bij een passieve subwoofer. Maar die ben ik kwijt geraakt :+
Voor het laag heb ik geen subwoofer nodig, aangezien de 2 D590's al flink laag gaan.
De centerspeaker ligt doorgaans naast het kastje, weet nog niet precies waar ik die kwijt moet.
Verder moeten er nog een paar dingetjes gebeuren, zoals:

Plinten (vandaar dat de kabels nog goed zichtbaar zijn, wil daar wel van af ;) )
Beamer moet nog aan het plafond.
Draadloos toetsenbord met trackball voor m'n mediacenter (zit in het kastje, links achter het deurtje)
Een of ander schermpje zodat ik kan zien welke MP3 er atm speelt. Zodat ik de tv er niet voor hoef aan te zetten. Geen id hoe het heet, en hoe ik er aan moet komen, weet wel dat het geen squeezebox moet zijn. Wel zoiets...

En ik hoop dat mijn BANK ooit nog een keer komt... :(
(In Juni besteld, word ooit een keer geleverd...)

specs Haal NOOIT een spookrijder in !

Reg. datum: 19 september 2004

quote:
rossinl schreef op donderdag 15 november 2007 @ 23:56:
Typische Nederlandse afgunst weer ;)

Je gaat me niet vertellen dat je zo'n gruwelijk mooie home cinema niet zou willen hebben...en ja als je geld hebt waarom zou je dat niet uitgeven zodat je kan genieten van t leven?
Eerlijk?? Nee zo zou ik het nooit zelf doen. Bullshit om te zeggen dat het nederlandse afgunst is. Zoiets straalt toch niks huizelijks uit? Je bent elke keer weer bang om geen krasje te maken op je gouden deurknop. 3,4 miljoen voor zo'n ruimte...echt onzinnig en ik vind het ook geen hometheater uitstralen, meer een kamer uit een paleis ofzo.
Voor 100.000,- kun je al iets geweldigs moois maken. Wat voor bedragen hebben we het over :/ niemand hier die dat bedrap uberhaupt kan ophoesten dus laat staan 3,4 miljoen.

06-08-2005

quote:
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 13:53:
Tuurlijk gaat het ook om het uiterlijk. Of zou je die B&Ws van je net zo mooi vinden als ze paars waren met een gouden randje? Er zijn zat tweakers die de visuele aspecten van hun hobby ook belangrijk vinden, nooit van casemodden gehoord? ;)

Een HT moet technisch goed zijn maar omdat het een onderdeel van je huis is, in veel gevallen een onderdeel dat voor meer doelen geschikt moet zijn, is het wel degelijk van belang dat het aansluit bij je smaak en dat je het prettig vindt ogen. Natuurlijk vindt iedereen wat anders mooi, en ik ben zeker niet iemand die hier continu dingen af gaat zeiken omdat ik het persoonlijk niks vind, maar in dit geval gaat het om iets wat een prijs gewonnen heeft terwijl het in mijn ogen een gigantisch smakeloos gedrocht is (hoewel het technisch erg mooi is).
Daarom zei ik "gaat het mij"

_-_-_

quote:
peter77 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:11:
[...]

Eerlijk?? Nee zo zou ik het nooit zelf doen. Bullshit om te zeggen dat het nederlandse afgunst is. Zoiets straalt toch niks huizelijks uit? Je bent elke keer weer bang om geen krasje te maken op je gouden deurknop. 3,4 miljoen voor zo'n ruimte...echt onzinnig en ik vind het ook geen hometheater uitstralen, meer een kamer uit een paleis ofzo.
Voor 100.000,- kun je al iets geweldigs moois maken. Wat voor bedragen hebben we het over :/ niemand hier die dat bedrap uberhaupt kan ophoesten dus laat staan 3,4 miljoen.
x2

Die home cinema van 3.4 mil zal vast hardstikke goed klinken, maar het ziet er een beetje uit als een Amerikaanse kermis :+. Als ik zoveel geld zou hebben zou ik zeke zo'n dure home theater laten bouwen, maar dan wel stylevol ingericht :)

We Can't Get Enough

quote:
Dr. Strangelove schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:35:
[...]

Wat een wansmaak... only in America.

Dit is wat iemand met teveel geld en geen smaak zou maken. Dan heb ik tig keer meer respect voor veel mensen hier die veel smaakvollere dingen doen met een fractie van het budget.
Ach, gelukkig gaat het licht uit wanneer er serieus film wordt gekeken. Ik vind het er ook zo tacky en kitscherig uitzien als het maar kan, maar bij mij mogen ze een kamer bij mij thuis wel zo komen inrichten. Zelf zou ik het wel anders laten doen als ik het geld ervoor had.

Reg. datum: 06 maart 2004

quote:
ZtaaB schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:44:
Knip

Een of ander schermpje zodat ik kan zien welke MP3 er atm speelt. Zodat ik de tv er niet voor hoef aan te zetten. Geen id hoe het heet, en hoe ik er aan moet komen, weet wel dat het geen squeezebox moet zijn. Wel zoiets...
Mooi setje! Je versterker zal wel aardig exotische temperaturen krijgen denk ik? ;)
En even over dat soortement van squeezebox.. Ik weet niet hoe je je tv hebt aangesloten, maar je zou een tftschermpje van 7'' ofzo aan de VGA-poort kunnen hangen? Goedkoop én overzichtelijk.. Of natuurlijk een LCD-display'tje in een leuke behuizing schroeven en die aan de USB-poort hangen.

Succes!

Slainthe!
Reg. datum: 09 januari 2001

quote:
[Voor het laag heb ik geen subwoofer nodig, aangezien de 2 D590's al flink laag gaan.
Het laag van je fronts is wat anders dan het geluid(srange) van een sub. Gezien je setup gebruik je je systeem ook voor films en juist daar voegt een sub een extra dimensie van gevoel toe. Uiteraard hoeft niets maar luister een een keer naar een setup met sub en je hoort wat je mist.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox 3 - Trends TA-10.1 - Beresford TC-7510 Mk6/3

god's right foot

quote:
NecrOmaN schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:15:
Hier is de mijne (klikken voor grotere versie):

[afbeelding]
[afbeelding]

Specs: Xbox met XBMC (component output op 720p, geluid optisch, Xecuter3, nu ook met X3 frontpaneel en lcd schermpje), Rotel RSP-976 surround processor. NAD 916 6ch amp (nog niet op de foto), NAD 502 cd player (ook nog niet op foto), rotel RCD 951 cd player, hitachi PJ-TX300 projector (1280x720, 10.000:1, 1200 lumen), front: B&W DM580, Center: B&W CC6, rear: B&W DM520. Samsung TFTtje dient eigenlijk enkel om xbox output te tonen wanneer deze mp3's speelt daar het maar nutteloos is om projector daarvoor te gebruiken.

Verder nog te zien: logitech wireless controllers, Rotel universele afstandsbediening, FS20 domotica systeem, cisco 7912 IP phone

Moeten nog paar dingen aan gebeuren (gordijnen op lengte maken, controllerbox voor scherm omhoog hangen en integreren in domotica systeem)
Hoe heb je een tweede scherm aan je Xbox gehangen??
Wil namelijk ook zo iets want steeds de TV aan te doen om muziek te luisteren vin ik toch zonde.
Daarom ben ik aan het kijken hoe ik een 7" TFT die ik hier heb staan aan kan sluiten.

Intel Duo 2 Core E8400,Asus P5N32-e SLi,2x 1GB G-skill DDR800,2x XFX 9600GT Alpha Dog Edition 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

Fear the ZtaaB :P
Reg. datum: 23 oktober 2001

quote:
Llewy schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 19:48:
[...]

Mooi setje! Je versterker zal wel aardig exotische temperaturen krijgen denk ik? ;)
En even over dat soortement van squeezebox.. Ik weet niet hoe je je tv hebt aangesloten, maar je zou een tftschermpje van 7'' ofzo aan de VGA-poort kunnen hangen? Goedkoop én overzichtelijk.. Of natuurlijk een LCD-display'tje in een leuke behuizing schroeven en die aan de USB-poort hangen.

Succes!
Met de temperatuur valt het wel mee. Aan de bovenkant achter het balkje dat je ziet, loopt de kast nog omhoog tot het 'tafelblad'. Hij zal het wel iets warmer krijgen dan in de vrije natuur, maar daar moet ie maar mee leren leven (en nog nooit problemen mee gehad :) )

Klein tft schermpje is ook wel leuk ja, ga maar eens op zoek :Y)
quote:
-Stef- schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:41:
[...]

Het laag van je fronts is wat anders dan het geluid(srange) van een sub. Gezien je setup gebruik je je systeem ook voor films en juist daar voegt een sub een extra dimensie van gevoel toe. Uiteraard hoeft niets maar luister een een keer naar een setup met sub en je hoort wat je mist.
Wat dat betreft snap ik het niet helemaal met subwoofers. Stel je hebt een subwoofer voor een 'normale' prijs. (onder de 500 euro). Die begint dan te trommelen vanaf zo'n 25 tot 30 Hz?
Wat voegt een subwoofer dan toe als je frontspeakers al beginnen bij 35Hz?
Dat je dan 3 speakers hebt die aardig laag gaan is leuk, en 3 ipv 2 zal je best horen. Maar of het veel toevoegt, geen id :+
Wil het wel proberen, maar heb geen subwoofer om te testen. En om er een voor de test te kopen gaat mij ook wat ver ;)

ZtaaB wijzigde dit bericht 17-11-2007 11:36 (35%)

specs Haal NOOIT een spookrijder in !

Het is niet zo dat speakers of subs vanaf een strakke lijn beginnen, en ook niet zo dat het allemaal hetzelfde klinkt. Een sub kan veel toevoegen omdat je daarmee het laagste frequentiegebied apart kunt inregelen van de rest, wat voor velen een positief effect heeft. Helemaal op lagere volumes waarbij de oren al veel minder gevoelig zijn voor lagere tonen (en hoge overigens). Zo kun je het gehoormatig weer goed uitvlakken wat je zonder subwoofer niet kunt doen, ongeacht hoe laag je frontspeakers ook zullen gaan.

Tevens is het voor films natuurlijk een voordeel gezien het LFE kanaal een apart kanaal is dat apart afgeregeld dient te worden (namelijk 10dB harder dan de fronts), iets dat je met een simpele routing van de lfe naar je fronts ook niet gaat lukken.

ShittyOldMan wijzigde dit bericht 17-11-2007 11:59 (19%)

Unsubbed

Oke,

FF wat snelle pics van mijn kant. Snel omdat ik in een tussenfase zit.
Ik heb namelijk net een verhuizing en wat upgrades achter de rug én komende week zit er nog wat leuks aan te komen.

http://tweakers.net/ext/f/6f3a61eaf617c62d099ddf7ea9fcfb85/thumb.jpg

http://tweakers.net/ext/f/8959b6f3613b1bf6ddcf78d4a1c821af/thumb.jpg

http://tweakers.net/ext/f/6ebc310846c42ac7fbbd066486271fec/thumb.jpg

http://tweakers.net/ext/f/dd8f2280b992d9836d4e7528be374d68/thumb.jpg

Wat je op de plaatjes ziet is het volgende:

Panasonic 42PY700 Plasma screen
Denon AVR2307 A/V Receiver
Denon DCD-1500 AE CD speler :p
Samsung BDP-1000 Blu ray speler
Samsung DCB-H360R Digitale kabel receiver
Samsung DVD-HR757 DVD/HD recorder

links en rechts 2x B&W XT4 en rechts in het hoekje een Rel Quake II Subwoofertje

Woensdag worden de Speakers vervangen door een koppeltje Audiovector Mi3 Signature waarna de B&W's als surround speakers gaan functioneren en als klap op de vuurpijl komt er ook nog een Denon AVR 4308 de gelederen versterken :p:p

Wanneer alles op z'n plekkie staat zal ik nog wat foto's plaatsen. Als jullie het goed vinden 8)

De Cd speler heb ik trouwens nog maar sinds vandaag, voorheen speelde ik mijn cd's op de blu-ray speler :> . Ik had wel wat verbetering in het geluid verwacht maar wat er nu uit mijn speakers komt is echt formidabel. Wát een verschil. Dat gaat nog wat worden op de nieuwe speakers en versterker straks :p:p:p

Non taken

06-08-2005

quote:
bornin7ty2 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:24:

Samsung BDP-1000 Blu ray speler

Samsung DVD-HR757 DVD/HD recorder
Een HD-speler én een Blue-ray speler..... :P

Mijn rekeningnummer wil je best even mailen hoor :Y :o

Rekkie wijzigde dit bericht 17-11-2007 22:31 (70%)

_-_-_

HD = Harddisk :)

stevesel wijzigde dit bericht 17-11-2007 22:33 (5%)

For the win

quote:
HD = High Definition
HDD = Harddisk drive

Reg. datum: 19 september 2004

quote:
Rekkie schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 22:30:
[...]

Een HD-speler én een Blue-ray speler..... :P

Mijn rekeningnummer wil je best even mailen hoor :Y :o
Beste colllega ;)

Ten eerste is het Blu-ray en niet blue ;)

Ten tweede is het een hardeschijf recorder want volgens mij bestaat er nog niks wat in HD kan opnemen omdat er nauwelijks HD-bronnen zijn (tv zenders bijvoorbeeld) dus beetje overkill als zoiets in HD kan opnemen. Dan moet het rechtstreeks in HD opgenomen worden zoals een camcorder.

Correct me if i'm wrong! :P

Unsubbed

HDD, sorry :P

Non taken

06-08-2005

quote:
peter77 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 22:48:
[...]

Beste colllega ;)

Ten eerste is het Blu-ray en niet blue ;)

Ten tweede is het een hardeschijf recorder want volgens mij bestaat er nog niks wat in HD kan opnemen omdat er nauwelijks HD-bronnen zijn (tv zenders bijvoorbeeld) dus beetje overkill als zoiets in HD kan opnemen. Dan moet het rechtstreeks in HD opgenomen worden zoals een camcorder.

Correct me if i'm wrong! :P
Waarde collega...
Als men hier HD neer zet, ga ik er uiteraard vanuit dat het High Definition is.

Blue = een typo.

En ik las HD-speler, tis verdorie 22:56, ik heb bier gehad en ben niet aan het werk.
Ga nu niet verwachten dat ik ook nog scherp ben.

Het idee alleen al :O

_-_-_

Zo, ben vandaag even naar Apeldoorn geweest om daar naar de B&W Signature Diamond te beluisteren. Was een leuke ervaring, maar is toch niet mijn speaker hoor. Vond meer een speaker voor bijv. klassieke muziek. Het laag was niet echt overtuigend laag.

Daarna slingerde de medewerker even de 802 eraan en die vond ik toch wel beter klinken hoor (overigens was dat ook een maagdelijke eerste keer voor mij om die te mogen beluisteren :) )

Uiteindelijk naar huis gegaan met een nieuwe stroomkabel. Zal zo snel mogelijk mijn bevindingen daarover hier neer zetten.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws