Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.
Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 29
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicErg goed... Ga mijn Rotel eindbakken verkopen en voor 3x mono blok en 1x stereo einbakquote:Mosez schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:25:
[...]
Netjes hoor, ziet er goed uit. Altijd al gecharmeerd geweest van zelfbouw. Hamvraag is natuurlijk: hoe klinkt-ie?
Gaan in deze kastjes komen:
http://www.atiresearch-anodized.com/ATI-737U.html
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Ziet er erg netjes uit ! Ik weet hoe het is om in een "kleine" ruimte alles neer te moeten zetten, niet ideaal maar je hebt het goed opgelost zo ! HD is idd tegek.. Ik download veel HD films.. speel ik dan gewoon met mijn HTPC op mijn projector (720p) of op mijn LCDTV (full hd) echt geweldig, enige nadeel is dat DVD opeens zoveel minder isquote:Aldmar schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 19:50:
Aangezien ik erg geniet van de in dit topic geplaatste 'Home Cinema's' zal ik die van mij ook posten.
Ik kan iedereen aanraden om Transformers een keer op HDDVD te kijken. Waarschuw de buren/ouders/broertje/zusje e.d. wel even, want ook die 'genieten' mee![]()
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
nice fisheye!!!quote:Abbadon schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 21:48:
[...]
Daarin stond de receiver verder helemaal vrijIk heb onderhand een nieuwe kast en had daar alles in gezet. Maar de nieuwe kast omsluit de receiver helemaal, ook met de voorkant open werd het mij te warm. Receiver staat nu op m'n kast, lijkt iets minder strak maar ik wil nog wel enkele jaren met m'n receiver doen.
[afbeelding]
Ik denk er wel serieus over om de kast te 'modden' zodat de receiver z'n warmte beter kwijt kan en ik 'm dus weer in de kast kan zetten.
Oh en ook een upgrade, ik heb een andere DVD speler, nu een 3910
[afbeelding]
BF2 STATS
E8500 + MSI P7N, 9800GX2, 4 GB 1066, 1 TB HDD, CM 850W,Creative SB XF-I
Mooi project, ben benieuwd naar het eindresultaat. Mocht je ooit de standaard alu-frontplaten willen vervangen door zelfontworpen frontplaten, dan kan ik je de service van Schaeffer aanraden.quote:tbusquet schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 22:49:
[...]
Erg goed... Ga mijn Rotel eindbakken verkopen en voor 3x mono blok en 1x stereo einbak
Gaan in deze kastjes komen:
http://www.atiresearch-anodized.com/ATI-737U.html
Hier een voorbeeldje van gozer die Doede Douma's DDDAC heeft geplaatst in een houten behuizing met een frontplaat geleverd door Schaeffer.
Mosez wijzigde dit bericht 11-11-2007 01:02 (16%)
Mooi zitten? Barcelona chair!
En nog een "nadeel" van een projector. Je TV lijkt in ene wel erg klein zo.quote:tbusquet schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 22:54:
[...]
Ziet er erg netjes uit ! Ik weet hoe het is om in een "kleine" ruimte alles neer te moeten zetten, niet ideaal maar je hebt het goed opgelost zo ! HD is idd tegek.. Ik download veel HD films.. speel ik dan gewoon met mijn HTPC op mijn projector (720p) of op mijn LCDTV (full hd) echt geweldig, enige nadeel is dat DVD opeens zoveel minder is
Het voordeel... al zijn de kleuren vaak mooier en is het beeld even scherper op een hdtv. Een projector geeft toch echt meer de kick van een thuisbios. Ik heb zelf namelijk vaak het gevoel dat mijn geluid "groter" is dan m'n beeld. Heb zo nu en dan wel is een projector geleend, en dat maakt het film gevoel echt wel compleet.
Heb zelf ook transformers laatst gekeken op 1080p... man wat een geluidseffecten zitten er in die film. Vooral die eerst aanval met die helikopter die die aanval uitvoert... echt geweldig
edit:
@Abbadon
Jouw woonkamer is toch wel mijn voorbeeld hoe ik later ongeveer ook mijn woonkamer ga indelen. Je HT is aanwezig maar niet overdreven... het vormt gewoon een heel mooi geheel.
Pauluz wijzigde dit bericht 11-11-2007 02:00 (8%)
Pauluz at ZaanZone.nl | Xbox Gamertag: Pauluzz |
Nette woonkamer. Ik zou willen weten hoe je je speakerkabels hebt laten lopen naar je surroundspeakers? Zo te zien heb je ze vrij goed weten te verbergen. En staan je surounds niet te ver naar acher ? Dacht deze eigenlijk meer ter hoogte van de luisterplek dienden te staan.quote:Abbadon schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 21:48:
[...]
Daarin stond de receiver verder helemaal vrijIk heb onderhand een nieuwe kast en had daar alles in gezet. Maar de nieuwe kast omsluit de receiver helemaal, ook met de voorkant open werd het mij te warm. Receiver staat nu op m'n kast, lijkt iets minder strak maar ik wil nog wel enkele jaren met m'n receiver doen.
...
Je ziet linksonder ook dat de outputs er scheef in zitten. Verder zie je duidelijk dat de prints scheef op de koelblokken zitten. En ik vind het erg jammer dat je een dergelijke versterker in zo'n kast zet. Voor iets meer geld had je iets veel mooiers gehad en ik ben benieuwd hoelang dit goed gaat want de koeling is gebrekkig als ik het zo zie. Kleine koelblokken aan de _binnenkant_ van de kast en nauwelijks airflow.quote:tbusquet schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 16:25:
Scheef ? Je bedoelt de XLR op de achterkant ? Daar is er 1tje idd niet zo goed van geluktMaar voor de rest is er niets scheef hoor
Zet ze maar is wat verder naar achter. Dat komt het surround gevoel echt ten goede. Volgende de officiele dolby regels moeten alle speakers op gelijke afstand van je staan. Je zit dan als het ware in het midden van je speakers. Vaak is het echter niet haalbaar in menigeen woonkamerquote:jos707 schreef op zondag 11 november 2007 @ 03:00:
[...]
Nette woonkamer. Ik zou willen weten hoe je je speakerkabels hebt laten lopen naar je surroundspeakers? Zo te zien heb je ze vrij goed weten te verbergen. En staan je surounds niet te ver naar acher ? Dacht deze eigenlijk meer ter hoogte van de luisterplek dienden te staan.
Dat gaat wel loslopen. Mijn UcD400's hebben GEEN koelblokken, en dat hebben ze ook helemaal niet nodig. Gewoon kaal op de kast vastgemaakt is meer dan voldoende. Dat zorgt natuuurlijk wel voor iets meer airflow, maar zoals ik het zie heeft tbusquet gaten links en rechts in de kast. Dat gaat dus wel goed komen lijkt me.quote:Exirion schreef op zondag 11 november 2007 @ 10:46:de koeling is gebrekkig als ik het zo zie. Kleine koelblokken aan de _binnenkant_ van de kast en nauwelijks airflow.
De amp is thermische beveiligd, dus als het niet goed zou zijn merk je dat ook snel zat
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Reg. datum: 13 september 2005
Verder niet veel met A/V te maken, maar toffe drank verzameling ook !quote:
ksi wijzigde dit bericht 11-11-2007 13:55 (15%)
Ik stream ook veel HD materiaal via mijn 360, vooral Amerikaans HDTV-series zoals Prison Break, Heroes, House e.d. Werkt perfect!quote:tbusquet schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 22:54:
[...]
Ziet er erg netjes uit ! Ik weet hoe het is om in een "kleine" ruimte alles neer te moeten zetten, niet ideaal maar je hebt het goed opgelost zo ! HD is idd tegek.. Ik download veel HD films.. speel ik dan gewoon met mijn HTPC op mijn projector (720p) of op mijn LCDTV (full hd) echt geweldig, enige nadeel is dat DVD opeens zoveel minder is
DVD's koop ik nauwelijks meer, als je eenmaal een HDDVD hebt gezien ga je niet meer terug naar een DVD'tje
Heb je een speciaal apparaat nodig om deze af te spelen ?
Acer Aspire 5920G ---- Yamaha RX-V457 & Yamaha DVD-S557
Kopen in de winkel of op internetquote:HanVer schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:03:
Waar halen jullie HDDVD's ?
Ja, je hebt een HD-DVD speler nodig, die onder andere als extra toevoeging bij een X-box 360 verkrijgbaar is.Of je koopt een HD-DVD speler los in de winkel.
Blue-ray is ook HD-kwaliteit en zit standaard in de Playstation 3.
Blue-ray en HD-DVD zijn dus concurrenten die beiden mediums leveren om films in HD kwaliteit te kunnen bekijken.
File not found: Loading something that looked similar.
Misschien een HDDVD speler?quote:HanVer schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:03:
Waar halen jullie HDDVD's ?
Wil veel, doet weinig
Mijn ervaring is dat links en rechts naast je en dan wel op 2m hoogte het mooiste effect geeft. Ik denk dat diffuse speakers nog mooier is. Veel beter effect dan speakers achter.quote:jos707 schreef op zondag 11 november 2007 @ 03:00:
[...]
Nette woonkamer. Ik zou willen weten hoe je je speakerkabels hebt laten lopen naar je surroundspeakers? Zo te zien heb je ze vrij goed weten te verbergen. En staan je surounds niet te ver naar acher ? Dacht deze eigenlijk meer ter hoogte van de luisterplek dienden te staan.
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
Met een projector is dat verschil inderdaad overduidelijk. Eigenlijk een must (DVD's worden imo teveel 'opgeblazen' om een fatsoenlijk projectiescherm beeldvullend te krijgen). Zelf speel ik nog steeds voornamelijk DVD's af, dat gaat prima op m'n TV/kijkafstand. Maar zo nu en dan ook een HD film, dan wordt de bank ook gelijk verder naar voren geschovenquote:Aldmar schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:10:
[...]
DVD's koop ik nauwelijks meer, als je eenmaal een HDDVD hebt gezien ga je niet meer terug naar een DVD'tje. Met een beetje ruilen, verkopen en 2e hands kopen heb ik al een aantal HDDVD's gezien en het is geweldig. Dit moesten ze veel eerder op markt zetten
Op groter plaatje (klik hieronder maar eens aan) en vanuit andere hoek zie je de kabels wel her en der liggen. En het klopt dat de speakers beter iets minder naar achteren en meer naast de luisterpositie zouden kunnen, maar dat is niet handig qua indeling. Ik zou de rechter rear b.v. net tegen de bruine muur kunnen zetten en de linker dan tegen het raam, maar dan staan ze net weer te ver naar voren.quote:jos707 schreef op zondag 11 november 2007 @ 03:00:
[...]

Ik kan onderschrijven dat dat idd bijzonder goed klinktquote:JvS schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:35:
[...]
Mijn ervaring is dat links en rechts naast je en dan wel op 2m hoogte het mooiste effect geeft. Ik denk dat diffuse speakers nog mooier is. Veel beter effect dan speakers achter.
Abbadon wijzigde dit bericht 11-11-2007 15:38 (9%)
specs e.d.
We Can't Get Enough
Ik zie nu hoe je de kabels hebt laten lopen, gewoon langs het venster naar achter toe. Ik zie ook dat je gewone dropveters gebruikt voor je achterspeaker, niks mis mee dat ben ik ook van plan aangezien kabels bij mij ook geen prioritieit hebbenquote:Abbadon schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:37:
[...]
Op groter plaatje (klik hieronder maar eens aan) en vanuit andere hoek zie je de kabels wel her en der liggen. En het klopt dat de speakers beter iets minder naar achteren en meer naast de luisterpositie zouden kunnen, maar dat is niet handig qua indeling. Ik zou de rechter rear b.v. net tegen de bruine muur kunnen zetten en de linker dan tegen het raam, maar dan staan ze net weer te ver naar voren.
[
Wel es op van die stoeltjes gezeten, wou ze zelf ook kopen, alleen ze bleken nogal heel erg duur te zijn.. 600/1000 euro oid ps. Zijn dat originele Vitra stoelen?quote:
Waar zie jij een sub ?quote:jos707 schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:45:
[...]
Ik zie nu hoe je de kabels hebt laten lopen, gewoon langs het venster naar achter toe. Ik zie ook dat je gewone dropveters gebruikt voor je achterspeaker, niks mis mee dat ben ik ook van plan aangezien kabels bij mij ook geen prioritieit hebbenEn wat lijkt die sub huge man! Je knalt waarschijnlijk zo uit je zetel als je dat ding open zet.
heaven.
Ik zie hemquote:osc4r schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:11:
Linkerkant van de zwarte bank. En hij heeft het over de foto's van 'Abbadon' he, niet vergissen met die van 'El Gravedigger'
Ja ik heb nog de grootvader daarvan staan... let niet op de geweldige afwerking van de kamer.. zit nog steeds ergens tijdelijk
Nostalgie
Hij staat bij mij ook naast de bank. De enige plek die ik anders had was tussen mn fronts maar daarbij ging zowel de performance van de fronts als van de sub er op achteruit. Nadeel hiervan is dat je hem erg goed kan "plaatsen"..
Een D200, maar het zijn meerder platen gestiched en vervolgens naar 50% geresized (daarom zie je de pixels waarschijnlijk nietquote:Fatalfelix schreef op zondag 11 november 2007 @ 17:56:
wauw, wat voor camera gebruik je ? Die foto's zien er echt superstrak uit, en zelfs op de uitvergrote versie kan je nauwelijks pixels tellen
Foto heb ik zelf gemaakt. Bij een online afdrukcentrale laten drukken op canvas. Wordt zo om fame gespannen opgestuurdquote:Joop schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:00:
Mooie foto/schilderij van dat blad wat je aan de muur hebt hangen! Wat is het precies/hoe kom je er aan? Ik zoek al een tijdje naar zoiets.
't Is inderdaad geen hi-end draad nee. Ik geloof niet zo in dure kabels, het is standaard 2,5mm^2 spul van de grote rol zeg maar.quote:jos707 schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:45:
[...]
Ik zie nu hoe je de kabels hebt laten lopen, gewoon langs het venster naar achter toe. Ik zie ook dat je gewone dropveters gebruikt voor je achterspeaker, niks mis mee dat ben ik ook van plan aangezien kabels bij mij ook geen prioritieit hebbenEn wat lijkt die sub huge man! Je knalt waarschijnlijk zo uit je zetel als je dat ding open zet.
De sub (ASW650) is inderdaad behoorlijk groot maar hij doet zo ook prima dienst als bijzettafeltje
Enige wat ik nog wel wil verbeteren in m'n set is de center. Heb nu de LCR60 maar zou de LCR600 wel willen. Maar die is helaas te groot om in het tv meubel te plaatsen. Dus zou hij er op moeten en daarmee de TV, wat hoger, aan de muur. Ach, er moet altijd wat te wensen overblijven
specs e.d.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.