You never believed in The One. I still don't. I Believe in GoT
Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 29
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 19 september 2004
Hmm ok, kijk er nog eens naar maar zoiets zou dus niet mijn huiskamer kunnen zijn. Ik mis het gevoel dat er in geleeft wordt. Een plant, een kaarsje hier en daar, iets van decoratie...(schilderij). Zijn net even de dingen die het afmaken. Je hebt ook alleen maar een beamer of staat er ook nog ergens een tv?quote:NecrOmaN schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:27:
[...]
Is toch de huiskamer hoor, wat voor de ene kil is is voor de andere rustgevend. Ik heb het nogal voor simplisme als het om kamerdecoratie gaat.
Nu heb ik zelf geen ervaringen met DAC's, dus dat zal ik allemaal moeten gaan bekijken. Waar ik echter laatst wel van schrok was de MP3-cutoff frequentie van 15KHz.. Vond ik zo extreem slecht, dat ik gelijk ben gaan luisteren naar een CD en diezelfde CD digitaal (en dan het verschil ertussen, was toch zo duidelijk te horen!).quote:Barry schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:40:
[...]
Ik heb het zelf niet geprobeerd. Ik weet wel dat best wat mensen hier met een DAC achter hun pc draaien. Hopelijk kan iemand de vragen beantwoorden
Vandaar ook mijn interesse in die filters en alles wat erbij komt kijken
heaven.
Reg. datum: 31 juli 2007
Ik heb ook een optische uitgang op mijn moederbord in mijn HTPC en wil hier een STEREO versterker aanhangen. Maar ik heb nog geen goede (puur en alleen) stereoversterker voor kunnen vinden. Is die HK waar jij het over hebt een stereoversterker? Zo ja waar kan ik die halen?quote:osc4r schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:16:
In hoeverre maakt dat uit dan, als je toch de optische uitgang gebruikt van je onboard geluidskaart?
Ik zit namelijk zelf sterk te denken aan een stereo H/K versterker en dan in combinatie met de 685's van B&W, maar ik heb geen zin om dan ook nog een X-Fi aan te moeten schaffen (of een ander merk die nu tegenwoordig ook die X-Fi chips gebruikt) omdat dat 'zogenaamd' beter is.
Een DAC (= Digital -> Analog Convertor ) zet de digitale data (in jouw geval via optisch vanaf de PC) om in een analoog signaal, waarna het alleen nog versterkt dient te worden voor je luidsprekers. Als je een surround receiver hebt, zit deze DAC al ingebouwd.quote:osc4r schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:26:
Nu heb ik zelf geen ervaringen met DAC's, dus dat zal ik allemaal moeten gaan bekijken.
Ik heb echt geen ervaring met muziek via de computer. Maar waar heb je afgelezen dat je mp3's tot 15k gaan? (tooltje of in een mediaplayer?) En is die cut-off frequentie ook in te stellen?quote:Waar ik echter laatst wel van schrok was de MP3-cutoff frequentie van 15KHz.. Vond ik zo extreem slecht, dat ik gelijk ben gaan luisteren naar een CD en diezelfde CD digitaal (en dan het verschil ertussen, was toch zo duidelijk te horen!).
Juist wat filters en cut-off freq's betreft weet ik niet in hoeverre Windows hier verantwoordelijk voor is. Ligt het niet gewoon aan het mp3 bestandje?
Wat betreft het MP3tje: dit zag ik in Audacity (ofzo) bij een vriend van me. Die heeft me enkele MP3's laten zien van verschillende artiesten en bronnen en de cut-off varieërde tussen 14KHz en 17KHz. Ik zou dan nog willen zeggen dat 17KHz niet erg snel te merken zal zijn, maar ik vind 14/15 toch wel echt aan de barre kant.
Ik zat zelf trouwens te azen op de HK 3480. Klik
Ik moet nog gaan luisteren, en dan al helemaal in combinatie met de B&W speakers, maar naar wat ik tot nu toe gelezen en gehoord heb moet dit (voor mij, persoonlijk natuurlijk) een mooie combinatie zijn.
Op het moment dat ik naar een surround receiver ga kijken zal het waarschijnlijk ook een H/K worden, en dan denk ik een AVR-132 (basis model?). Het oog moet ook wat natuurlijk, wat zijn die dingen bloedjemooi!
EDIT: Zoals je al zei Barry, denk ik dat het ook ligt aan het MP3 bestandje zelf. Eén van de voordelen van MP3 is tenslotte dat de grootte t.o.v. FLAC ofzo enorm meevalt, en dit moet natuurlijk ergens uitgehaald worden. Als je ziet dat een normale track zo ongeveer tot de 24KHz gaat (denk ik?) mis je zo al ongeveer 8KHz aan informatie die opgeslagen moet worden. Dit zorgt natuurlijk voor reductie van de uiteindelijke grootte van het bestand, en daarom is het ook zo'n hit
osc4r wijzigde dit bericht 06-11-2007 23:14 (18%)
heaven.
Reg. datum: 04 augustus 2004
Ikeaquote:Possible schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:
Zou je me kunnen vertellen waar je dat tv meubel hebt gekocht? En wat zijn de afmetingen? Ben ik wel benieuwd naar
Afmetingen weet ik zo niet, zou je even op de Ikea site moeten kijken. Die poten zitten er overigens niet bij, die heb ik er zelf met veel pijn en moeite moet onderschroeven. Ze zijn wel gewoon verkrijgbaar bij de Ikea.
Hanteer dit svp niet als sluitend bewijs maar meer als nog een extra voorbeeld.
Het is overigens zeerhoogstwaarschijnlijk afhankelijk van de bitrate.
Net ff met OGG geprobeerd: de FLAC naar 128 kbps OGG resulteert ook in een cap boven de 19KHz. op 500 kbps zijn de hogere frequenties nog wel aanwezig. (tot aan 21,9KHz ongeveer.
Nu schakelen we weer over naar de studio, waar verder gepraat zal worden over mooie homecinema systemen (die van mij komt er ooit ook nog op te staan)
bartvl wijzigde dit bericht 06-11-2007 23:46 (18%)
NAD C325BEE, NAD 512 , NAD 412, E-MU 0202 USB, 2x Mission M33i, Sennheiser HD-201
Reg. datum: 08 juli 2000
Planten gaan dood bij mijquote:peter77 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:09:
[...]
Hmm ok, kijk er nog eens naar maar zoiets zou dus niet mijn huiskamer kunnen zijn. Ik mis het gevoel dat er in geleeft wordt. Een plant, een kaarsje hier en daar, iets van decoratie...(schilderij). Zijn net even de dingen die het afmaken. Je hebt ook alleen maar een beamer of staat er ook nog ergens een tv?
TV, welja er is dat kleine samsung TFTtje welk enkel dient om mp3's te kiezen, zit ook tv tuner in maar heb doelbewust de TV kabel niet aangesloten, dit omdat ik alle programma's op tv die me interesseren al lang op mijn schijven heb alvorens ze worden uitgezonden, en ik er teveel tijd zou aan verliezen met naar nutteloze dingen te kijken, ik moet kunnen kiezen wat ik zie en wanneer ik het zie
Ik heb gezocht maar die complete 5.0 set was alleen bij een webwinkel, en die had geen voorraad en ik wilde niet wachtenquote:k0ewl schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:46:
[...]
Jamo heeft zelf ook surround-speakers erbij he!
Ik zelf heb de HCS 3 set. Waarom heb je die niet gekocht in het begin? Koste mij maar E 100 meer. totale set was toen 599 ipv 499.
Ben trouwens gisteren niet naar Correct geweest, stond vanaf Schiphol tot aan Delft in de file, toen heb ik het maar opgegeven. Misschien donderdag even proberen want ik wil het uiterlijk vrijdag wel hebben aangesloten, krijg namelijk een dame dit weekend op bezoek en die is erg benieuwd om films te kijken... onder andere...
Tevens moet ik dus ook nog twee satellietjes hebben. Ik weet ook wel dat het neit zulke high-end is wat ik heb dus erg duur hoeft het allemaal niet te zijn. Heb het gekocht met het idee dat ik over een jaar of twee wel ga upgraden. Tot nu toe is het dus een center en twee rears (misschien ook nog wel een center rear) en liever geen subwoofer, want dat staat in de weg.
Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM
Reg. datum: 10 december 2006
Goh, bij jou ook al?? hier bij mij ookquote:
heb daarom ook een regeling met de familie, ik krijg geen planten
Reg. datum: 12 september 2005
Toen ik de tv aan het einde van mijn bed had verplaatst schrokken mijn vriendin en ik in eerste instantie toch wel van de grootte, maar na alles te hebben ingesteld en een film te hebben gekeken zijn we er al aan gewend en ben ik zeker niet teleurgesteld!
Foto's zullen binnenkort volgen
Dat is de Onkyo Pci 200quote:deepbass909 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:17:
[...]
Welke geluidskaart is dat? Ziet er interessant uit als bron voor m'n HTPC (die ik pas een paar jaar wil bouwen)
Het is vooral een hele goede anologe stereo geluidskaart, maar het is wel mogelijk om meerdere speakers aan te sluiten. Als je alles digitaal wilt aansluiten kun je beter kijken naar een Esi Juli@ oid.
We Can't Get Enough
Reg. datum: 15 juni 2007
Ik heb een Gigabyte 965P-DQ6 Klikquote:JvS schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:52:
[...]
Het maakt niet echt veel uit waarop je ze aansluit. Nette MP3;s zijn amper te onderscheiden van een CD. Je moet alleen geen ranzig ruisende onboard geluidskaart gebruiken, that's all.
Is dit volgens jou geen ranzige ruisende onboard geluidskaart? Of koop ik er nog beter een Sounblaster kaart bij?
Ik hou ervan om naar lichte Jazz te luisteren (Norah Jones, RoomEleven, Dave Brubeck, etc), waarbij de extreem lage tonen van een contra bass erg belangrijk zijn. Hoewel ik wel kon horen dat ze aanwezig waren bij de RS6, vond ik het erg zwak. Het warme geluid van de contra bass ontbrak. Bij de RS8 was het wel aanwezig.quote:jos707 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:35:
[...]
Heb zelf de RS6'en staan, bij het beluisten in de winkel heb toen geen noemenswaardig verschil kunnen horen tussen de RS6 en RS8. Heb toen dan ook de beslissing genomen om voor de RS6 te gaan en eventueel later een SUB bij aan te schaffen om het laag wat op te vullen.
Na enig tijdje in gebruik merkte ik dat ik de sub best kon missen omdat de speakers voor hun grootte al voldoende laag gaven.
Mijn ervaring met mijn versterker heeft mij geleerd, dat laag weergave wel goed zit, dus voor mij waren de RS6-speakers in gebreke (net al zo'n beetje elke andere speaker die ik in die bewuste studio heb beluisterd...), alleen Dali's konden mij overtuigen in hun laag weergave, maar bij wat hoger volume werd die snel boemerig.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat voor mij verstandig is. De woonkamer waar ik ze ga plaatsen, is vrij klein, de speakers komen ongeveer 3 meter van elkaar te staan, beide in een hoek. Die kan voor een behoorlijke boost in laagweergave zorgen.
Ik moet tegen de tijd dat ik ze kan gaan plaatsen nog maar eens overleggen of ik ze misschien thuis kan testen...
Al gaat de dag nog zo snel, de NS vertraagt hem wel!
Reg. datum: 22 september 2001
Testen moet toch geen probleem zijnquote:deepbass909 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:57:
[...]
Ik ben er nog niet helemaal uit wat voor mij verstandig is. De woonkamer waar ik ze ga plaatsen, is vrij klein, de speakers komen ongeveer 3 meter van elkaar te staan, beide in een hoek. Die kan voor een behoorlijke boost in laagweergave zorgen.
Ik moet tegen de tijd dat ik ze kan gaan plaatsen nog maar eens overleggen of ik ze misschien thuis kan testen...
Pas na zo'n test kan je zeggen welke speaker echt past.
moet jij niet eigenlijk heel hard aan het werk zijn?
deepbass909 wijzigde dit bericht 07-11-2007 14:47 (37%)
Al gaat de dag nog zo snel, de NS vertraagt hem wel!
Reg. datum: 22 september 2001
Good luckquote:deepbass909 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:46:
True, maar dat moet ik nog even uitvechten met de verkoper
offtopic:
moet jij niet eigenlijk heel hard aan het werk zijn?
home cinema is m'n werk, dus ben ik hard aan het werk
Nogmaals, hier zit een prima ALC88 chip inquote:Timvavy schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:10:
[...]
Ik heb een Gigabyte 965P-DQ6 Klik
Is dit volgens jou geen ranzige ruisende onboard geluidskaart? Of koop ik er nog beter een Sounblaster kaart bij?

kusje voor degene die weet welke film het is haha
Voor de geinteresseerden:
Acer ph530, 720p bb beamer.
Bron: XboX Media center (NTSC/omgebouwd) en via component kabel aangesloten voor de upscaling.
Geen scherm omdat de muur ons inziens vooralsnog prima functioneert en we het eerlijk gezegd niet mooi vonden om een oprolbaar scherm te monteren. Excuses voor de heeerlijke ruis in de foto. Ben niet zon beste fotograaf. Foto is niet opgepoetst verder :-)
C2D E6700/Vista32b/2GB DDR2 800/1,3 TB HD/ X1950XT/Asus P5Bdlx
Ik heb er zojuist 1 gekocht voor 50 euro! :-) Damn, wat een fijn geluid (zeker vergeleken met mijn Sony center). Mijn home theaterset begint nu echt vorm aan te nemen:quote:JvS schreef op zondag 04 november 2007 @ 10:36:
60 euro. Damn, nog veel goedkoper dan ik had gedacht. Aankoop van de eeuw dus.
- 4 x B&W 302 voor rear en surround speakers;
- Clarion Syntar Dialogue als center speaker;
- Yamaha RX-V750 als surround receiver.
Ik ben nog op zoek naar twee goede front speakers (momenteel 2 B&W V-203 / 2 Bose 601) en zogenaamde "presence speakers" om de set te completeren. Rond februari komt er of een beamer of een 104 cm plasma. Zal rond die tijd ook foto's maken, tis nu nogal een zooitje in ons kleine appartement.
Behold! The bringer of light...
Reg. datum: 27 februari 2005
Ziet er leuk uit. Wat is het scherm van je beamer groot vergeleken met je tv zeg.quote:OcNewB schreef op woensdag 07 november 2007 @ 18:27:
Fotootjes van de beamer in actie:
[afbeelding]
kusje voor degene die weet welke film het is haha
Voor de geinteresseerden:
Acer ph530, 720p bb beamer.
Bron: XboX Media center (NTSC/omgebouwd) en via component kabel aangesloten voor de upscaling.
Geen scherm omdat de muur ons inziens vooralsnog prima functioneert en we het eerlijk gezegd niet mooi vonden om een oprolbaar scherm te monteren. Excuses voor de heeerlijke ruis in de foto. Ben niet zon beste fotograaf. Foto is niet opgepoetst verder :-)
Plaatje op imageshack (popups!)
Hou alleen de S3 serie van b&w zou de fronts wel een slag groter willen maar die vind ik nog nergens 2dehands. Subwoofer heb ik de asw600 maar die is 'maar'150W rms.
Zou graag de 675 willen hebben die heeft een 500W klasse D amp.
Moet zeggen dat het nu wel geweldig film kijken is met de 2x603 s3 front
2x 601 s3 rear de lcr60 als center (zoek nog de lcr600).
LanVlam wijzigde dit bericht 09-11-2007 17:19 (57%)
In love met mijn 40d b-stock + 24-105mm L f4
We Can't Get Enough
had zelf 7.1 en merk dat dat echt al niet gebruikt wordt enof niet hoorbaar is.
Ratatouille is 6.1 en dan pakt hij de 2 achter als 6de kanaal maar dat is ook al een oplossing van niets.
voor mij weer gewoon 5.1
In love met mijn 40d b-stock + 24-105mm L f4
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.