Gathering of Tweakers

Quicksearch
Een body om in te bijten.

quote:
Llewy schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:15:
Heel erg mooie inrichting inderdaad.. En die installatie die je aan het plafond hebt hangen, zoiets ben ik nu ook aan het fabriceren. Wat voor spotjes heb je ervoor gebruikt? En geven die voldoende licht voor de gehele kamer? En wat voor lamp heb je voor de indirecte verlichting gebruikt?
Bedankt :)
Gewoon bij de Gamma een stel dimbare spots gekocht. Geheel zit dan ook aangesloten op een wireless systeem, zodat ik ieder licht in de kamer via een r/c kan bedienen (en de spots kan dimmen). De indirecte verlichting bestaat uit 2 TL-buizen. Achteraf had ik hier ook een simbaar systeem voor willen hebben, maargoed.
quote:
MrBaaco schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:03:
[...]

Mooie inrichting/belichting!

Wat heb je voor lichtbak aan je plafond hangen? Zelfbouw? Mooi hoor!
Heb je er meer info over?
Compleet zelfbouw-lampje. Paar planken, spots, wireless installatie en TL-buizen maken het spul compleet. Likje verf (in dezelfde kleur als het a/v meubel) en klaar. A/v meubel is overigens ook zelfbouw...
quote:
kombat schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:38:
[...]

Waar heb je je kledingkast verstopt?
Mijn kleding ligt in het a/v meubel ;)

EOS 30D | EOS 350D | BG-E2 | BG-E3 | E1 | 430EX | 17-55 /2.8 IS USM | 70-200 /2.8 IS USM | 10-22 USM | 50 /1.8 II | 18-55 II | Fancier 6307 | 2x 2GB CF | MiniTrekker | Spider 3

Reg. datum: 06 maart 2004

quote:
proller schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:49:
[...]

Gewoon bij de Gamma een stel dimbare spots gekocht. Geheel zit dan ook aangesloten op een wireless systeem, zodat ik ieder licht in de kamer via een r/c kan bedienen (en de spots kan dimmen). De indirecte verlichting bestaat uit 2 TL-buizen. Achteraf had ik hier ook een simbaar systeem voor willen hebben, maargoed.
Die 2 tl-buizen die verzorgen dus eigenlijk de verlichting en die spots zijn voor de sfeer? :) Ik heb overigens het idee om er een lichtslang bovenop te leggen.. 8 euro voor 9 meter ;) Heb alleen géén idee of deze dimbaar zijn.

Slainthe!
Reg. datum: 09 januari 2001

quote:
proller schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:14:
[...]

Een half jaar voor de bouw begonnen met tekeningen in 3D. En dan aftekenen op de muren, en heeeel veel werk eraan hebben ;)

[afbeelding]
Waar ik nou met mijn pet niet bij kan is, dat als je alles zo ruim van te voren hebt uitgetekend en afgemeten, je de wandcontactdozen op standaardhoogte hebt ingefreesd in plaats van op 30 cm hoogte.

:?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox 3 - Trends TA-10.1 - Beresford TC-7510 Mk6/3

Mischien zaten die er al standaard in. maar heeft hij het opnieuw laten plijsteren.

Erg mooie setup, hoop dat mijn kamer er ooit aan zal kunnen tippen.

quote:
proller schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:49:
[...]
Mijn kleding ligt in het a/v meubel ;)
Dan ga ik er vanuit dat je niet veel kleding hebt ;) Althans geen colbert-jasjes en dergelijke. Is het trouwens gewoon een zolderwoning of een aparte studio?

Slainthe!
Reg. datum: 09 januari 2001

quote:
_-Tijmen-_ schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:33:
Mischien zaten die er al standaard in. maar heeft hij het opnieuw laten plijsteren.

Erg mooie setup, hoop dat mijn kamer er ooit aan zal kunnen tippen.
Tja maar als je toch bezig bent dan verlaag je ze toch direct? Nou ja, verder ziet het er best goed uit hoor maar dit valt mij gewoon gelijk op. Ieder zijn smaak denk ik.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox 3 - Trends TA-10.1 - Beresford TC-7510 Mk6/3

Een body om in te bijten.

quote:
-Stef- schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:29:
[...]

Waar ik nou met mijn pet niet bij kan is, dat als je alles zo ruim van te voren hebt uitgetekend en afgemeten, je de wandcontactdozen op standaardhoogte hebt ingefreesd in plaats van op 30 cm hoogte.

:?
De reden daarachter is vrij simpel. De linkse WCD met aan/uit schakelaar, was eerst alleen een aan/uit schakelaar. Daar is dus een extra WCD bijgekomen. Deze zit dus op de juiste hoogte. Ook gebruik ik deze WCD voor het opladen van diverse accu's (telefoon, camera, enz). Dus dat scheelt een hoop bukwerk ;). Zo ook de WCD rechts, waar nu een lamp in zit (die daar eigenlijk niet hoort, maar toch daar een plekje heeft gekregen). Alle overige WCDen zijn wél op de juiste hoogte (zie achter het a/v meubel). Gebruiksgemak dus :) En ja, alle blauwe doosjes die je ziet, zijn dus achteraf erbij gemaakt (behalve de meest linkse aan/uit schakelaar). Het is ook wel te zien aan de gaten / opvulling haha O-)
quote:
kombat schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:36:
[...]

Dan ga ik er vanuit dat je niet veel kleding hebt ;) Althans geen colbert-jasjes en dergelijke. Is het trouwens gewoon een zolderwoning of een aparte studio?
Valt mee, een paar broeken, paar shirts. De overhemden liggen in de inloopkast (niet in mijn kamer), en mijn pakken hangen daar ook (die draag ik het meest). Colbert-jasje hangt aan de kapstok beneden ;)

En nee, dit is geen zolderwoning of een aparte studio. Ik woon (nog) thuis, en dit is gewoon mijn slaapkamer. Alleen een beetje anders ingericht (kantoor / werkplek, woonkamer en slaapkamer in één). :*)

Nik wijzigde dit bericht 20-11-2007 23:37 (25%)

EOS 30D | EOS 350D | BG-E2 | BG-E3 | E1 | 430EX | 17-55 /2.8 IS USM | 70-200 /2.8 IS USM | 10-22 USM | 50 /1.8 II | 18-55 II | Fancier 6307 | 2x 2GB CF | MiniTrekker | Spider 3

The Undercover Boogieman
Reg. datum: 01 september 2006

quote:
proller schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:59:
Eindelijk een 10-22 lens in het bezit, dus leuk voor de foto's. Bij deze dus ook zomaar wat pics, geen speciale dingen, geen nieuwe dingen, gewoon even de opstelling posten.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Set bestaat uit:

Philips 26PF8946 tv, Sony DVP-NS400D dvd speler, Sony STR-DE497 versterker, UPC mediabox, Bose AM6.III speakers.

Nog best blij met de spullen, ookal zou de tv inmiddels wel wat groter mogen :)
Damnz, dit ziet er zeer netjes uit. Een vraagje: Heb je de wireless gedeelte voor je lichten zelf gebouwd of gewoon ergens kant en klaar gekocht? Ben zelf namelijk ook opzoek voor m'n in te richten kamer die ook over een half jaar wordt opgeleverd..

Edit: wat zijn de afmetingen van je kamer trouwens? Voor een normale slaapkamer ziet het er best wel groot uit, waarschijnlijk door de inrichting en de ruimte die je nog over hebt..

Mr.Nash wijzigde dit bericht 20-11-2007 23:50 (7%)

CCNA, CCNP certified. Bezig met CCIE (Written 2008, LAB 2009 ergens)

quote:
De index is leeg, ik zie geen foto's, terwijl ik wel benieuwd was naar de grotere afbeeldingen... gezien je mooie set.

@Proller
Dat ziet er erg strak uit. Ik moet nog een net av-meubel hebben, en kan maar niet op 1 uitkomen die is zoals ik zou willen (3 vakken naast elkaar, geschikt voor 49cm apparatuur, laden eronder), maar als ik jouw meubel zie, dan denk ik toch dat ik misschien wel een poging wil gaan wagen...

Wat voor hout heb je ervoor gebruikt? 19mm MDF?

Al gaat de dag nog zo snel, de NS vertraagt hem wel!

Reg. datum: 20 april 2004

Mooi hoor Proller !

Heb je soms bouwtekening van je verlichting ?
Dit is net wat ik zoek !

Reg. datum: 06 december 2004

Mijn complimenten voor je inrichting. Zeer mooi afgewerkt.
quote:
proller schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:14:
[...]

Een half jaar voor de bouw begonnen met tekeningen in 3D. En dan aftekenen op de muren, en heeeel veel werk eraan hebben ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

ronnym wijzigde dit bericht 21-11-2007 21:28 (7%)

Ja toch!, Niet dan!, Dacht ik!

quote:
Possible schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:07:
Ik ga binnenkort verhuizen naar een veel grotere woning dan wat ik nu heb :) . Ik ga dan ook meteen voor een goede 5.1 set van mordaunt short serie. Nu wil ik alvast de bekabeling gaan kopen i.v.m afwerking (krijgen namelijk laminaat en wil dus de kabels onder de plinten laten lopen) Nu is mijn vraag: Wat voor soort kabel dien ik te gaan gebruiken kwa aansluiting? Ik heb nu een Logitech Z-680 waarbij je de 2 draden erin ''draait'' Ik zie namelijk ook wel eens foto's waarbij je kabels inplugt....
Hmm iemand :? :)

You never believed in The One. I still don't. I Believe in GoT

quote:
Dat ligt natuurlijk aan de speakers. De ene speaker sluit je aan doormiddel van een banana-plug, en de andere met een spateltje of gewoon met het draadje. Als ik jou was dan zou ik gewoon een dun pvc buisje onder je laminaat leggen zodat je in de toekomst ook nog eens van kabels kan wisselen zonder daarvoor de hele vloer eruit te slopen.

We Can't Get Enough

quote:
Fatalfelix schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:43:
[...]

Dat ligt natuurlijk aan de speakers. De ene speaker sluit je aan doormiddel van een banana-plug, en de andere met een spateltje of gewoon met het draadje. Als ik jou was dan zou ik gewoon een dun pvc buisje onder je laminaat leggen zodat je in de toekomst ook nog eens van kabels kan wisselen zonder daarvoor de hele vloer eruit te slopen.
Het gaat om zulke aansluitingen:

http://www.ibikayak.com/www/imagenes/ms_back_1.jpg

Dus ik neem aan dat je de draden erin moet ''draaien''. Al snap ik niet echt waarom er 4 aansluitingen opzitten..

Possible wijzigde dit bericht 21-11-2007 22:03 (9%)

quote:
Possible schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:02:
[...]

Het gaat om zulke aansluitingen:

[afbeelding]

Dus ik neem aan dat je de draden erin moet ''draaien''. Al snap ik niet echt waarom er 4 aansluitingen opzitten..
Bi-Wire. Apparte kabels voor de lage en hoge tonen(dan moet je wel eerst de plaatjes ertussen weghalen). Sommige versterkers ondersteunen dit, geeft echter minimale winst.

heracles wijzigde dit bericht 21-11-2007 22:07 (5%)

File not found: Loading something that looked similar.

quote:
heracles schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:06:
[...]

Bi-Wire. Apparte kabels voor de lage en hoge tonen(dan moet je wel eerst de plaatjes ertussen weghalen). Sommige versterkers ondersteunen dit, geeft echter minimale winst.
Ok thanks.. Dus inprincipe is deze kabel voldoende om aan te sluiten om 1 speaker:

http://www.allekabels.nl/product_images/gd_new_gd_main_1149_.jpg

Reg. datum: 16 september 2004

Elke kabel tot voor jou een rieeel bedrag is goed. En aansluiten is heel makkelijk, je schoeft de aansluiting los. Dan zie je een gat, daar doe je de gestripte kabel doorheen en draait de aansluiting weer vast.
Voor de rest goede keuze, mordaunt short.

Even een paar plaatjes tussendoor. Toen mijn Xbox360 2 weken geleden terug naar duitsland moest voor reparatie, heb ik een Playstation 3 gehaald. Dus moest het systeem weer even herschikt worden, toen mijn Xbox terug was.

Kastje open met kabelmess...
http://vanderpol.dnsalias.com/images/mediacenter/1.jpg

Kastje dicht...
http://vanderpol.dnsalias.com/images/mediacenter/2.jpg

Overzichtje (slechte fotograaf helaas)...
http://vanderpol.dnsalias.com/images/mediacenter/3.jpg
http://vanderpol.dnsalias.com/images/mediacenter/4.jpg
http://vanderpol.dnsalias.com/images/mediacenter/5.jpg

Yamaha RX-V757 & CDX-596, Denon DVD1920, Marantz MA-500 & MordauntShort 906, 905c, 904.

wel chic die twee consoles links en rechts van de tv. Ik vind t design van de xbox echt beduidend slechter dan die van de PS3 (hoewel ik zelf ook xbox heb)

quote:
spinaze34 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:41:
wel chic die twee consoles links en rechts van de tv. Ik vind t design van de xbox echt beduidend slechter dan die van de PS3 (hoewel ik zelf ook xbox heb)
Ik vind de xbox iig een stuk meer ingetogener dan die schreeuwerige PS3 :)

Ik zou trouwens je center in het bovenste vak doen ipv het onderste :)

Pauluz at ZaanZone.nl | Xbox Gamertag: Pauluzz |

Reg. datum: 28 augustus 2007

Ik zou je 360 een skin cadeau doen.. :9 heb ik ook gedaan. Zo ook mijn Wii van een skin voorzien. Zo passen ze allemaal een beetje bij elkaar ;)

We're almost there..

Reg. datum: 17 december 2003

quote:
Pauluz schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:52:
[...]

Ik vind de xbox iig een stuk meer ingetogener dan die schreeuwerige PS3 :)

Ik zou trouwens je center in het bovenste vak doen ipv het onderste :)
Ik in dit meubel niet ivm met warmte!

mooie set btw !!

[ help me (A) ]

quote:
yash schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:16:
[...]

Ik in dit meubel niet ivm met warmte!

mooie set btw !!
True.. maar om het geluidsbeeld te verbeteren is een hogere geplaatste center wel gewenst :) Geluid komt nu wel heel erg van onder :)

Pauluz at ZaanZone.nl | Xbox Gamertag: Pauluzz |

Mooh?

quote:
Possible schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:12:
[...]

Ok thanks.. Dus inprincipe is deze kabel voldoende om aan te sluiten om 1 speaker:

[afbeelding]
Je kan het plaatje er tussen weghalen en vervangen door stukje speakerdraad.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws