Nee, absoluut niet. Het verschil tussen CAS5 en 4 is een dergelijk prijsverschil niet waard.quote:Tmaster26 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:30:
Even een vraagje tussen door.
Ik ben nog op zoek naar geheugen voor mn nieuwe systeem (Gigabyte mobo X38 + Intel E8XXX cpu)
Systeeem wil ik ergens in januari kopen.
Nu loopt de cpu op 1333 front side bus. En dus zou je aan PC-5300 (=667Mhz Double date rate -> 1333mhz) genoeg moeten hebben.
Nu wil ik straks wel mn cpu wat overklokken dus pak ik derhalve PC 6400 geheugen (800mhz)
Nu zit ik te dubben tussen 2x2GB kingston
KHX6400D2LLK2/2GN 4-4-4-12 low latency of KVR800D2N5K2/2G En dat is CL5 geheugen
Het prijsverschil is ongeveer 30 euro per module enkel om een lager latency CL4 ipv CL5
Mijn vraag was aangezien ik de fsb iets ga verhogen en ik al sneller geheugen heb gepakt dan standaard is het die 30 euro per module waard om CL4 te nemen ipv CL5?
Het belangrijkste is de hoeveelheid geheugen, daarna de kloksnelheid en dan pas de timings.
Ja, Gigabyte gebruikt dividers, alleen hanteren zij de naam System Memory Multiplier.quote:Als het goed is hoef ik toch niet eens de fsb van het geheugen te verhogen? (ga er vanuit dat er op die X38 een fsb divider zit)
Voor meer informatie over de werking hiervan zie deze eerdere post van mij.
Spotgoedkoop, ~140 euro voor 4gb
Baal er een beetje van want ik zit nu met PC6400 en had liever die PC8500 gehad, alleen kosten die toen ik deze kocht, iets van 125eu per set, dat was toch wat te prijzig, de PC6400 kosten mij toen 100eu per set.
Reg. datum: 19 december 2004
Waar is de website van funprices? funprices.nl linkt naar spam en dot com bestaat niet.quote:peakaboo schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:54:
Pssst die PC8500 tracers van crucial kosten bij funprices nog maar 89 euro per 2gb kit ofzo... omg dat is ook echt geen geld..
Ik wil best nu ddr2 kopen voor midden volgend jaar. Geheugen kan best duurder worden!
www.funprice.nlquote:Dazsur schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:53:
[...]
Waar is de website van funprices? funprices.nl linkt naar spam en dot com bestaat niet.
Ik wil best nu ddr2 kopen voor midden volgend jaar. Geheugen kan best duurder worden!
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Sorry ik zei ook funprice(S) idd. Maar pfff zeg, ik zie dat ze nu zelf maar 87eu zijn!!! Ongelooflijk, ik twijfel een beetje of ik die niet beter vervang voor mijn PC6400.. Aan de andere kant haalt mijn geheugen ook die speeds van 1066 op 5-5-5-15 met 2.2V... Maar is PC8500 niet stabieler omdat die deze clocks/timings standaard hebben? Het gaat zeer binnenkort op een X38-DS5 mobo draaien en wellicht haal ik dan meer uit mn E6850 (richting de 4Ghz en hoger wil ik stabiel krijgen)...quote:
Reg. datum: 02 maart 2006
r00n,quote:edterbak schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:39:
[...]
![]()
We wachten af. Ik geef wel door wat er op zit. Dan kun je dit aan de lijst toevoegen... (mocht het interessant zijn)
wil je nogsteeds informatie hebben van de geheugen reepjes. Ik heb ze vandaag binnnn. Ik heb er een paar foto's van. Zien?
Maar natuurlijk. Laat maar zien.quote:edterbak schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:41:
r00n,
wil je nogsteeds informatie hebben van de geheugen reepjes. Ik heb ze vandaag binnnn. Ik heb er een paar foto's van. Zien?
Reg. datum: 02 maart 2006
Alstublieft: Hier zijn de foto's. Ik heb ze genomen van zeer dichtbij. Ik denk dat ze scherp genoeg zijn.quote:
Het zijn thumbs en als je er op klikt krijg je de originele foto's (1.3mb per stuk)
Kun je aan de hand van deze foto's mij vertellen wat voor chip er op zit, of iets anders. Afgezien van dat ze er goed uit zien natuurlijk... ghehehe.
edterbak wijzigde dit bericht 30-11-2007 09:28 (8%)
Reg. datum: 08 juli 2004
Op dit moment ben ik druk bezig met het samenstellen van een nieuwe pc. Het is zeker niet de eerste dat ik dat doe en ik kom er over het algemeen wel uit welke onderdelen ik nodig heb. Deze keer loop ik echter vast op de keuze van het geheugen. Ik zou jullie advies hierbij op prijs stellen.
LET OP: overclocken is bij mij NIET van toepassing.
Het uitgangspunt van het systeem wordt een moederbord van GigaByte: de GA-P35-DS4. De keuze van de processor is gevallen op de Intel Core 2 Duo E6750.
De handleiding van het moederbord geeft aan dat deze de volgende typen geheugen ondersteund: DDR2 1066, DDR2 800 of DDR2 667. De processor daarentegen heeft een FSB van 1333 Mhz.
Ik heb altijd begrepen dat je het geheugen koopt op basis van de FSB van de processor. In dit geval zou dat dus DDR2-1333, dan wel DDR3-1333 geheugen moeten zijn, want dan komt de bandbreedte van zowel de processor als het geheugen overeen. Zie ook dit stukje in de firstpost:
Als ik vervolgens even verop kijk in dezelfde firstpost, dan kom ik de tabel tegen van Intel met betrekking tot de "geheugensnelheden op verschillende platforms". Hierbij kom ik dit stukje tegen:quote:Het voordeel ligt overigens niet zozeer bij de latencies, maar bij de maximale theoretische bandbreedte.
Een Intel-processor met een FSB van 1333MHz heeft een bandbreedte van circa 10.600MB/s.
Om dit op te vullen is dus geheugen nodig met een totale bandbreedte van 10.600MB/s » PC3-10600.
Aangezien ik voor de E6750 ga, zie ik in de desbetreffende tabel een FSB van 333 Mhz staan (immers: 1333 Mhz -> 333 Mhz QDR). Dat komt dan neer op het volgende type geheugen: PC2-5300 -- 333 MHz -- DDR2-667 -- 5333 MB/s (gehaald uit de tabel met geheugenspecificaties).quote:Dit betekent dat je in de meeste gevallen genoeg hebt aan dualchannel geheugen dat op 266MHz draait, oftwel PC2-4200, als je niet van plan bent te gaan overklokken. De FSB en het geheugen draaien dan synchroon en hebben dankzij dualchannel een gelijke bandbreedte.
En vanaf dit moment kan ik het niet meer volgen...
Eerst wordt gesteld dat het geheugen een totale bandbreedte moet hebben van 10.600MB/s. Dit zou betekenen dat er PC3-10600 in mijn pc moet worden geplaatst (PC2-10600 laat ik voor het gemak even weg, omdat die gewoonweg niet bestaat).
Vervolgens wordt er gesteld dat PC2-5300 (in mijn geval) voldoende is, welke slechts een bandbreedte heeft van 5333 MB/s.
Met andere woorden: er zal ongetwijfeld enige logica staan in de startpost, maar ik kan het helaas niet meer volgen. Feit is dat ik optimaal gebruik wil maken van de snelheden die de processor biedt en daarop wil aansluiten met mijn geheugen, zonder daarbij te hoeven overclocken.
Dan zit ik nog met het volgende verhaal. Dual Channel zorgt ervoor dat je geheugen sneller werkt. Mijn uitgangspunt is om te beginnen met 2 GB aan geheugen in mijn pc en dat later (over pak weg een jaar) uit te breiden naar in totaal 4 GB.
Wat is nu de beste strategie om dit aan te pakken? Moet ik voor nu kiezen voor 1 x 2 GB geheugen en dus op dit moment niet gebruik maken van Dual Channel (maar over een jaar wel door er nog eens 1 x 2 GB bij te plaatsen)? Of moet ik nu kiezen voor 2 x 1 GB geheugen en over een jaar nog eens 2 x 1 GB geheugen bij te plaatsen?
Ik hoop dat jullie mijn verhaal enigzins begrijpen en mij er bij kunnen helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb overigens gebruik gemaakt van de informatie in dit topic en de volgende pagina's:
PMG FAQ
RAM FAQ
http://www.hardware.info/...ZmpuZA/Geheugen_koopgids/
http://www.hardware.info/...t_DDR2_overklok_geheugen/
Reg. datum: 12 november 2003
En ja pc5300 is voldoende voor jouw proc... In dual channel heb je genoeg bandbreedte (10600mb/s)
Gigabyte P35-DS4, E6750@3.6ghz + Scythe Infinity, 4x1GB Crucial BallistiX Tracer PC-6400 @ 4-4-4-9, Club3D 8800GTX, 2x Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB Raid0, Antec P182, Seasonic 500 watt
Mag ik vragen hoe je de 10600 MB/s berekent, want dat is me niet helemaal helder?
PC2-8500 voldoet namelijk wel aan die 'eis'.
Inderdaad, er zit logica in. Er staat namelijk expliciet 'De FSB en het geheugen draaien dan synchroon en hebben dankzij dualchannel een gelijke bandbreedte.'quote:WARTHOG.. schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:52:
[...]
Met andere woorden: er zal ongetwijfeld enige logica staan in de startpost, maar ik kan het helaas niet meer volgen.
Het is heel simpel; één enkele PC2-5300-module heeft op zijn standaard kloksnelheid een maximale theoretische bandbreedte van 5300MB/s. Twee daarvan in dualchannel hebben logischerwijs een dubbel zo hoge bandbreedte (10600MB/s) die exact gelijk is aan de bandbreedte van een 333MHz FSB.
Simpelweg de bandbreedte van één module vermenigvuldigen met twee, dus 5300 × 2 = 10600.quote:WARTHOG.. schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:02:
Mag ik vragen hoe je de 10600 MB/s berekent, want dat is me niet helemaal helder?
Hier haal je Megahertz en Megabyte door elkaar.quote:PC2-8500 voldoet namelijk wel aan die 'eis'.
PC2-8500 draait op 533MHz (effectief 1066MHz). De module heeft een bandbreedte van 8500MB/s.
Rone wijzigde dit bericht 01-12-2007 19:17 (3%)
4x512MB V/A-data PC6400/800MHz / 4-4-4-12, en het verbaast me dat ik deze modules zelfs nog onder stock-voltage (1.9 ~ 2.0V) op 475MHz aan de praat krijg

Zijn de gebruikte modules op deze reepjes nu echt zo goed of zegt CPU-Z dat de waarde (475MHz) niet klopt? Immers lijkt het me wel zo dat het op 475 Operationeel is.
Koste nog geen 100 euro
Asus P5E-X38 - E6750 @ 3.8ghz - Crucial Ballistix PC8500 2gb - Jetway 8800GT 750/1200- Enermax Galaxy 1000W - 2x Raptor 10K 150GB RAID-0 + 2x Hitachi Deskstar 500gb 16mb - Audigy X-Fi Elite Pro - Samsung 226BW 2ms - Vista Home Premium X86
Dus als ik het goed begrijp, is PC2-5300 precies goed voor mijn pc als ik niet wil overclocken?
Om nog even terug te komen op het verhaal over 1x 2GB of 2x 1GB:
Als ik de benodigde bandbreedte van 10600 MB/s wil behalen, dien ik dan beslist geheugen in Dual Channel te gaan draaien? Zo ja, is het dan raadzaam om te beginnen met 2x 1GB en over een jaar nogmaals 2x 1 GB bij te plaatsen? Of kan ik beginnen met 1x 2GB (zonder dat dat merkbaar is in de prestaties)?
Edit: ik zie dat de Crucial Ballistics erg populair zijn. Kan ik deze ook gebruiken in mijn pc of is dat pure overkill omdat het alleen voor overclockers is?
WARTHOG.. wijzigde dit bericht 01-12-2007 20:55 (13%)
Voordat ik begin zal ik voor de eenvoud even mijn specs posten die er toe doen:
CPU : E6850
CPU Cooler : Scythe Mugen aka Infinity
Mobo : X38-DQ6
DDR2 : 2 x Team Extreem 1024 PC9600
Ben momenteel mijn nieuwe pc in elkaar aant knutselen en ik ben van plan om te gaan overclocken.
Nu heb ik 2 hele leuke geheugen latjes die ik zo veel mogelijk in hun recht wil laten, betekend dat ik zo dicht mogelijk bij de 600 Mhz wil komen. Als ik dat met een 1:1 verhouding doe dan mag ik mijn processor meteen weggooien, want als ik het goed heb zou die dan op 5400 Mhz draaien?!? (600*9)
Ben zelf al wezen rekenen, als ik 1:1 draai en ik wil zo dicht mogelijk bij mijn geheugen capaciteit blijven dan moet ik bij 4ghz de multiplier op 7 zetten? (570*7)
Of kan ik dan het best gewoon met andere verhoudingen gaan werken?!?
HD3870 CF
Reg. datum: 13 november 2006
Ik zou er niet van uitgaan dat je systeem 570fsb haalt. Waarom niet gewoon 9x400 met een 2:3 divider, mooie cpu en ram snelheid.quote:voodoos schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:30:
Ben zelf al wezen rekenen, als ik 1:1 draai en ik wil zo dicht mogelijk bij mijn geheugen capaciteit blijven dan moet ik bij 4ghz de multiplier op 7 zetten? (570*7)
Of kan ik dan het best gewoon met andere verhoudingen gaan werken?!?
Ja, maar je kunt bijvoorbeeld de multiplier van de processor verlagen naar 6, waarmee je uitkomt op een iets reëler 3600MHz. Wat eerder een probleem zal vormen is het moederbord. Het is namelijk niet eenvoudig om een 600MHz FSB te behalen. Wat je dus zult moeten doen is een divider gebruiken.quote:voodoos schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:30:
Hallo,
Voordat ik begin zal ik voor de eenvoud even mijn specs posten die er toe doen:
CPU : E6850
CPU Cooler : Scythe Mugen aka Infinity
Mobo : X38-DQ6
DDR2 : 2 x Team Extreem 1024 PC9600
Ben momenteel mijn nieuwe pc in elkaar aant knutselen en ik ben van plan om te gaan overclocken.
Nu heb ik 2 hele leuke geheugen latjes die ik zo veel mogelijk in hun recht wil laten, betekend dat ik zo dicht mogelijk bij de 600 Mhz wil komen. Als ik dat met een 1:1 verhouding doe dan mag ik mijn processor meteen weggooien, want als ik het goed heb zou die dan op 5400 Mhz draaien?!? (600*9)
Als je de processor instelt op bijvoorbeeld 9x400 draait de processor op diezelfde 3600MHz, maar als je vervolgens een divider van 2:3 gebruikt zal het geheugen op 600MHz (DDR2-1200) draaien (400 ÷ 2/3). Zelfde geldt voor bijvoorbeeld 7x500 (3500MHz), alleen zul je dan een divider van 5:6 moeten gebruiken.
Voor de door jou gewenste uiteindelijke kloksnelheden zul je inderdaad zelf even moeten rekenen.
Punt is echter of je dit ook daadwerkelijk zult merken. In benchmarks zal het inderdaad iets sneller zijn, maar merkbaar in alledaags gebruik is het eigenlijk niet. Bovendien wordt de levensduur erdoor verkort, aangezien het geheugen dan niet alleen een hogere kloksnelheid heeft, maar ook omdat je voor het normaal functioneren ervan het voltage zult moeten verhogen. Maar goed, dit maakt in de overklokwereld niet zoveel uit.
Oké dat is allemaal duidelijk. Echter ik snap niet waarom je zegt dat de levensduur van het geheugen wordt verkort wanneer ik dicht bij de 600Mhz draai. Daar zijn ze toch voor gemaakt, wanneer ik hier overheen ga dan ben ik ze pas aan het clocken.
Dus je zegt dat wanneer ik bijvoorbeeld 1:1 zou draaien op een 3600Mhz VS 2:3 op 3600Mhz ik dit niet zal merken tijdens het spelen van spellen bijvoorbeeld?
Nogmaals bedankt heren !
HD3870 CF
Dat is waar, maar het geheugen is in feite gemaakt voor een kloksnelheid waar je weinig aan hebt.quote:voodoos schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:34:
Bedankt voor de snelle reacties !
Oké dat is allemaal duidelijk. Echter ik snap niet waarom je zegt dat de levensduur van het geheugen wordt verkort wanneer ik dicht bij de 600Mhz draai. Daar zijn ze toch voor gemaakt, wanneer ik hier overheen ga dan ben ik ze pas aan het clocken.
Dat PC2-9600-geheugen in beginsel bestaat is een gevolg van pure marketing en concurrentie.
Fabrikanten willen stuk voor stuk 'het snelste product op de markt', maar ieder weldenkend mens weet dat dat niet wordt bepaald door de standaard specificaties ervan. Alles hangt af van de gebruikte onderdelen en in hoeverre dit geheel over te klokken is, en dat kan ook met bijvoorbeeld PC2-5300.
Het levert je misschien enkele fps meer op en verlaagt de laadtijden ietwat. In mijn ogen is dat het immense verschil in kloksnelheid en voltage niet waard, maar dat is natuurlijk persoonsgebonden.quote:Dus je zegt dat wanneer ik bijvoorbeeld 1:1 zou draaien op een 3600Mhz VS 2:3 op 3600Mhz ik dit niet zal merken tijdens het spelen van spellen bijvoorbeeld?
Voor benchmarks is het dan weer wel interessant, omdat daar iedere milliseconde winst telt.
Rone wijzigde dit bericht 03-12-2007 11:59 (5%)
Nou dan stel ik ze in het begin wel lekker in op 1:1. Wanneer ik tevreden met mijn CPU snelheid kan ik wellicht nog wel wat doen met de verhoudingen en dan zien of ik het verschil in prestatie de moeite vind.
Stel dat ik mijn geheugen capaciteit wil uitbreiden naar 4 gig met bv dit setje : G.Skill F2-6400PHU2-2GBNR, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x.
Heb al op de site gekeken en de timings voor deze set zijn hetzelfde als de team xtreem set. Als ik nu met de verhoudingen aan de gang ga dan zou ik deze set als uitgangspunt moeten nemen denk ik? Omdat ze wat minder hard kunnen.
Is het verstandig om 2 verschillende duo sets te nemen of kan ik beter voor de Team Xtreem gaan (wat overigens niet gaat passen omdat die heatspreaders enorm groot zijn)
HD3870 CF
gaat OCZ 4 GB DDR2-800 REAPER (2x2GB) werken icm een ASUS P5N32-E 680i SLi? Heeft iemand dit draaien?
Edit; laat ook maar; ik lees toch heel wat mensen die problemen met dit geheugen hebben icm een P5N32-E SLi, of Striker Extreme.
Edit2: Ik heb het toch maar besteld. Ik zie wel of het werkt.
Voor 129 euro is dit niet te weerstaan.
Format-C wijzigde dit bericht 05-12-2007 09:25 (51%)
-Mijn systeem- "Mensen die niet van niveau zijn, kunnen mijn integriteit niet aantasten." - J.C. No. 14
Twee verschillende merken is opzich geen probleem, maar wanneer er verschillende chips gebruikt worden kan dat problemen opleveren metname bij het overklokken.quote:voodoos schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:30:
Oké,
Nou dan stel ik ze in het begin wel lekker in op 1:1. Wanneer ik tevreden met mijn CPU snelheid kan ik wellicht nog wel wat doen met de verhoudingen en dan zien of ik het verschil in prestatie de moeite vind.
Stel dat ik mijn geheugen capaciteit wil uitbreiden naar 4 gig met bv dit setje : G.Skill F2-6400PHU2-2GBNR, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x.
Heb al op de site gekeken en de timings voor deze set zijn hetzelfde als de team xtreem set. Als ik nu met de verhoudingen aan de gang ga dan zou ik deze set als uitgangspunt moeten nemen denk ik? Omdat ze wat minder hard kunnen.
Is het verstandig om 2 verschillende duo sets te nemen of kan ik beter voor de Team Xtreem gaan (wat overigens niet gaat passen omdat die heatspreaders enorm groot zijn)
Ik zou persoonlijk gewoon dezelfde setjes kopen van Xtreem, dan weet je zeker dat de pcb en chips hetzelfde zijn.
Reg. datum: 15 mei 2002
Is er een manier mijn moederbord te zeggen dat hij de EPP/SPD gewoon moet laden of kan ik het dan beter handmatig in gaan voeren.
Specs
GigaByte P35 DS4 rev 1.1 @ bios F4 nog steeds
Intel Q6600 B3
momenteel 2x 1 GB Corsair Dominator C5DF PC8500 (heb nog 2 GB liggen).
edit:
Gisteravond nog bezig geweest en ineens ging het geheugen anders lopen (5-5-5-18-2T)
Vandaag BIOS geupdate naar F9 (de laatste) en ik blijf dezelfde problemen hebben.
CPU-Z Zegt dit
Het geheugen draait overigens netjes @ 2,2 Volt
Als ik kijk zie ik dan de 5-5-5-18 bij JEDEC 2 staan maar dat is 800 MHz en het draait wel op 1066 MHz. Ik heb alle opties in het moederbord onderhand gehad, iemand nog een idee hierover zodat ik mijn geheugen kan zetten op de settings zoals het hoort???
Wat me ook nog opvalt aan de opgaves van CPU-Z is het "Max Bandwidth" gedeelte met "PC2-6400 (400 MHz)". Zoals je 2 regels eronder kan zien is het PC8500 geheugen wat dus 1066 zou moeten zijn. Is het nu een beperking van de DS4, ondanks dat ze met koeieletters op de doos 1066 MHz hebben staan?
ps. ik begin de neiging te krijgen een X38 bord te gaan kopen en dan waarschijnlijk maar weer een ASUS. Ik ken meerdere mensen die met hoger geklokt geheugen op de DS4 veel gedonder hadden, die zijn overgestapt naar een Asus Maximus Formula SE en hebben prompt geen problemen meer.
Suicyder wijzigde dit bericht 05-12-2007 15:34 (50%)
Gts450 crusher.....a little
Hoewel het naar alle maatstaven toch wel goed oc'd (haalt 401+ mhz op 2.1V en 385 op 2.0V voor 24/7 gebruik) ben ik toch een beetje aan het uitkijken naar beter geheugen.
Eerst dacht ik voor Geil pc6400 ultra/black dragon setje te gaan maar na het bekijken van de Ram list bleek dat er Elpida geheugen opzit dat iets minder goed oc'd.
Nu zag ik bij de lokale pc winkel echter Buffalo pc6400 D2U800CZ waarop Micron D9GMH zou zitten.
Is dat Buffalo geheugen dan een betere keus? Hoewel het value ram is.(Mobo ondersteunt max 2.1V)
@Maarten-NForce: excuseer copy/paste foutje
Maar voor welke zou jij gaan?
-AzErTy- wijzigde dit bericht 10-12-2007 17:48 (8%)
Reden: Foutje in productcode
Alea iacta est
D2U800CZ
Daar zitten wel D9GMH's onder
Tup Tup Tup Focking Hard
Ik betaalde hier een aantal weken terug 100 de 2GB set voor
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=338961
peakaboo wijzigde dit bericht 10-12-2007 17:54 (8%)
Ligt eraan, wat kosten ze bij die lokale winkel?
En uhm, voor degene die niet op HWI zitten:
Komplett krijgt geen Crucial Ballistix PC5300 meer binnen.
Anders een van deze twee:
Natuurlijk weer de tracers
voor als je niet boven de 700 Mhz wilt, anders:
Alweer tracers
Maarten-NForce wijzigde dit bericht 11-12-2007 17:30 (86%)
Tup Tup Tup Focking Hard
Reg. datum: 19 mei 2004
Drank is altijd sneller op dan je denkt...
Tup Tup Tup Focking Hard
Twee maal 8800GTS, dikke reepjes erbij.. geld over?quote:RappieRappie schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:31:
Even een zeer brandend vraagje tussendoor:
gaat OCZ 4 GB DDR2-800 REAPER (2x2GB) werken icm een ASUS P5N32-E 680i SLi? Heeft iemand dit draaien?
Edit; laat ook maar; ik lees toch heel wat mensen die problemen met dit geheugen hebben icm een P5N32-E SLi, of Striker Extreme.
Edit2: Ik heb het toch maar besteld. Ik zie wel of het werkt.
Voor 129 euro is dit niet te weerstaan.
Mooi speelgoed.
Ben benieuwd naar je OC, wil dat eigenlijk wel met SLI en 2x2GB?
Succes!
[] P182 [] NeoHE 430 [] P35-DS3R [] E8400 @ 3.6 [] 2Gb Crucial PC8500 @ 1125 [] S166 160GB @ R0 [] GTX260+ [] 226BW [] Z-2300 [] MX3200 [] Noctua cooled [] Nu mn pc lekker stil is, hoor ik mn monitor zoemen !
Heb ik afgelopen week (6 December) voor hetzelfde bedrag de none-tracers besteld. Balenquote:peakaboo schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:54:
Nou m'n broek is nu toch echt afgevallen, die PC6400 Tracers van Crucial kosten bij komplett nog maar 69euro per 2GB kit. Ben je voor 140eu klaar met een 4GB set dat retegoed overklokt...
Op het moment lopen ze op 562.5 MHz (450x8 met 4:5 ratio). Jammer dat de stap van 2.5 naar 3.0 zo groot is. 450 x 2 = 900, 450 x 2.5 = 1125, 450 x 3 = 1350. 5-5-5-12 op 2.2V lukte niet (675 is opzich ook wel veel want dat zou 168.75% zijn bij PC6400)
It needs to be about 20% cooler.
Reg. datum: 10 februari 2007
Ik heb volgens mij de timings nog wel los staan maar dat mag niet baten.
Timings: 5 5 5 15
Voltage: 2.22
Snelheid: 1066 (standaard 800) oftewel 532MHz
Edit:
Heb op hetzelfde voltage nou mijn geheugen lopen op 1200 (600MHz)
Timings zijn ook hetzelfde.
Gaat toch wel netjes.
Nou nog mijn multi op 8 en stressen maar.
BTS wijzigde dit bericht 12-12-2007 13:12 (30%)
www.highflow.nl
Reg. datum: 09 oktober 2007
Ik heb pas een nieuwe systeem maar ik heb een klein probleempje met het RAM. Het zijn 2 plaatjes van 1 GB DDR2 800 MHz G.E.I.L. Black Dragon 4-4-4-12. Het probleem is in CPU-Z zegt hij dat mijn plaatjes maar op 5-5-5-18 staan. Nu dacht ik dit even te checken in bios maar ik vindt nergens iets om mijne timings in te stellen. Het mobo is een GA P35 DS3R.
E6850 @ 3.8 GHz - 4GB 1066 MHz G.E.I.L. - Club3D 4870 1GB @ 800 MHz core - P35 DS3R - 2x 500GB RAID 0 - Creative Xfi Fatal1ty - Antec Ninehundred
hey, ik heb hetzelfde mobo, druk ctrl+f1 in je bios scherm en ga naar M.I.T., daar moet je dan timings ipv auto op manual zetten en 4-4-4-12 van maken. Waarschijnlijk ook onderaan even ram overvolten van 0,2V omdat het standaard op 1.8v staat en ik neem aan dat je op 2.0 moet zitten voor 4-4-4-12.quote:Vortex_be schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:36:
Hallo,
Ik heb pas een nieuwe systeem maar ik heb een klein probleempje met het RAM. Het zijn 2 plaatjes van 1 GB DDR2 800 MHz G.E.I.L. Black Dragon 4-4-4-12. Het probleem is in CPU-Z zegt hij dat mijn plaatjes maar op 5-5-5-18 staan. Nu dacht ik dit even te checken in bios maar ik vindt nergens iets om mijne timings in te stellen. Het mobo is een GA P35 DS3R.
Succes!
Boagriuz wijzigde dit bericht 12-12-2007 21:09 (0%)
Reden: typo
Reg. datum: 10 juni 2007
niet doen!
Ben daarnet 4 chips verloren terwijl ik uiterst langzaam en voorzichtig te werk ging.
stukje bij beetje kwam de tape los......en toen lag opeens de IHS 40 cm verder, met nog 4 chippies erop.
foei GEIL!
Leon 20VT | JBS04 (K03 Hybrid) | Kinetic HF manifold | FMIC | APEXI Cold Air Intake | TT 380CC + 4Bar FPR + S3 Pomp | N249 Mod| Forge FMDV001 | Forge TIP | Catchcan| 3" downpipe (catloos) | Milltek Catback (non res.) | JD Maatwerk - 300PK 435Nm |
edit: zit te denken aan dit setje: Kingston Value 2x1024MB DDR2 800 KVR800D2N5K2/2G
(linkje)
die sticker moet nog wel lukken
Rangourthaman wijzigde dit bericht 12-12-2007 23:24 (55%)
Reg. datum: 22 januari 2004
ja maar met Gigabyte is het wel dat een overvolden naar de zijnde modulen een momentieus wat hard karakter te verduren krijgenquote:Boagriuz schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:07:
[...]
even ram overvolten van 0,2V omdat het standaard op 1.8v staat en ik neem aan dat je op 2.0 moet zitten voor 4-4-4-12.
Succes!
Ik bedoel, m'n hzs gun ik even niet het moment,technisch gezien. Wat er te modden valt moet men maar aan een pcb component zien...
Achquote:peakaboo schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:54:
Nou m'n broek is nu toch echt afgevallen, die PC6400 Tracers van Crucial kosten bij komplett nog maar 69euro per 2GB kit. Ben je voor 140eu klaar met een 4GB set dat retegoed overklokt...
Maar zo gaat dat nou eenmaal, alhoewel ik me toch wel belazerd voel
/care
Reg. datum: 28 augustus 2007
Ik heb tot op heden geen ervaring. Waar moet ik beginnen of waar kan ik een schema inlezen welke stappen ik moet ondernemen?
Alvast bedankt.
quote:Maarten-NForce schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:23:
@ -Azerty-
Ligt eraan, wat kosten ze bij die lokale winkel?
En uhm, voor degene die niet op HWI zitten:
Komplett krijgt geen Crucial Ballistix PC5300 meer binnen.
Anders een van deze twee:
Natuurlijk weer de tracers
voor als je niet boven de 700 Mhz wilt, anders:
Alweer tracers
Deze Tracers bezitten toch allemaal dezelfde chips? Volgens de DDR2 lijst namelijk wel. Dan zou het toch niks uitmaken dat je voor het iets goedkopere PC6400 kiest?quote:
[Asus Transformer] [Q-Ware Pro3 7"] [HTC HD2@Android] [Nikon D3100]
Asus P5E-X38 - E6750 @ 3.8ghz - Crucial Ballistix PC8500 2gb - Jetway 8800GT 750/1200- Enermax Galaxy 1000W - 2x Raptor 10K 150GB RAID-0 + 2x Hitachi Deskstar 500gb 16mb - Audigy X-Fi Elite Pro - Samsung 226BW 2ms - Vista Home Premium X86
en dan lijkt dit me wel een mooie deal.
Dat ziet er goed uit! Bij deze zijn ze besteld.quote:_vipeax schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:46:
Dit zou best eens kunnen kloppen. Mijn Ballistix PC6400 zijn Memtest (bios, niet crap windows versie) stable bij 1250 MHZ @ 5-5-5-12 Stockvoltages.
Elke Tracer heeft gegarandeerd D9GMH chips, of in sommige gevallen D9GCT of D9GKX. Altijd erg goed over te clocken! En ¤ 69,- voor 2Gb is echt geen geld!
Ik heb trouwens maar gelijk 2 kits besteld. Ze zullen hun werk gaan doen op een Gigabyte GA P35C-DS3R in combinatie met een Q6600. Aan het einde van de maand hoop ik met resultaten te komen als ik alles binnen heb!
Smarron wijzigde dit bericht 13-12-2007 18:08 (38%)
eerst verwarmen die HSquote:Rangourthaman schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:55:
Waarschuwingkje voor mensen die de IHS van hun GEIL geheugen af willen slopen. (voor een 3rd party koeler ofzo)
niet doen!
Ben daarnet 4 chips verloren terwijl ik uiterst langzaam en voorzichtig te werk ging.
stukje bij beetje kwam de tape los......en toen lag opeens de IHS 40 cm verder, met nog 4 chippies erop.
foei GEIL!thermal tape hoeft geen kilo`s te dragen, dus ietsje minder plakkerig mag wel...
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Jammer dat er alleen maar 2.0-2.4-2.5-3.0-3.2-4.0 ratios zijn.quote:Smarron schreef op donderdag 13 december 2007 @ 17:20:
[...]
Dat ziet er goed uit! Bij deze zijn ze besteld.
Elke Tracer heeft gegarandeerd D9GMH chips, of in sommige gevallen D9GCT of D9GKX. Altijd erg goed over te clocken! En ¤ 69,- voor 2Gb is echt geen geld!
Ik heb trouwens maar gelijk 2 kits besteld. Ze zullen hun werk gaan doen op een Gigabyte GA P35C-DS3R in combinatie met een Q6600. Aan het einde van de maand hoop ik met resultaten te komen als ik alles binnen heb!
Dit lukt me alleen met een 2:3 ratio. Waarbij de processor 3.52GHz loopt en het geheugen op 2.3V (1 meer als aanbevolen dus terug naar 450 x 2.5)
(Memtest Bios stable)
Tevens is PC2-10666 met PC2-6400 zeker niet slecht
(660 x 2 = 1320, PC2-10666 = 1333)
Vipeax wijzigde dit bericht 14-12-2007 09:24 (10%)
Anyway, het geheugen is reeds onderweg en de rest van de componenten zijn ook zojuist besteld. Met een beetje geluk kan ik voor de kerst nog met wat benchmarks komen.
Voor in de Ram list:
Transcend aXeram PC8500 ----> D9GMH
TX1066QLJ-2GK
Maarten-NForce wijzigde dit bericht 14-12-2007 20:58 (9%)
Tup Tup Tup Focking Hard
Toegevoegd, tezamen met aXeRam PC2-6400 en PC2-9600.quote:Maarten-NForce schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 20:57:
@ Roon:
Voor in de Ram list:
Transcend aXeram PC8500 ----> D9GMH
TX1066QLJ-2GK
Ik ga volgende week woensdag 2 weken met vakantie, ik hoop dat ik ze daarvoor nog mag ontvangen. Ik post mijn bevindingen wel na de vakantie
Gigabyte P35-DS4, E6750@3.6ghz + Scythe Infinity, 4x1GB Crucial BallistiX Tracer PC-6400 @ 4-4-4-9, Club3D 8800GTX, 2x Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB Raid0, Antec P182, Seasonic 500 watt
Je hebt bijvoorbeeld 2 verschillende reepjes geheugen, van fabrikant X, en model PC8500 en PC6400
Ze hebben dezelfde chips, maar toch zie je PC8500 vaker hoger komen dan PC6400.
(bijvoorbeeld bij GoT only OC records, geen PC6400 in de top 10, of ligt dat aan het feit dat je nu voor een kleine meerprijs aan PC8500 kan komen, bv bij de tracers?)
Zo nee, waar ligt dat dan aan? Als ik de ram list mag geloven is het aantal laags PCB wel gelijk.
Tup Tup Tup Focking Hard
Het komt voornamelijk door het feit dat PC2-8500 voor veel fabrikanten hun paradepaardje is, hun 'snelste' product. Zodoende dient het, op alle gebieden, de beste prestaties neer te zetten.quote:Maarten-NForce schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 16:20:
Dat snap ikzelf eigenlijk ook nog niet echt.
Je hebt bijvoorbeeld 2 verschillende reepjes geheugen, van fabrikant X, en model PC8500 en PC6400
(bijvoorbeeld bij GoT only OC records, geen PC6400 in de top 10, of ligt dat aan het feit dat je nu voor een kleine meerprijs aan PC8500 kan komen, bv bij de tracers?)
Zo nee, waar ligt dat dan aan? Als ik de ram list mag geloven is het aantal laags PCB wel gelijk.
Het krijgt dezelfde, maar kwalitatief betere onderdelen om dit te realiseren.
Van PC2-8500-geheugen wordt verwacht dat het goed over zal klokken; men koopt het niet voor een systeem dat gedurende zijn gehele levensduur op stock speed zal draaien. In dergelijke gevallen is PC2-6400 een verstandiger keuze. Verder is PC2-8500-geheugen in beginsel al overgeklokt PC2-6400-geheugen, want PC2-6400 is de hoogste JEDEC DDR2-specificatie.
Nogmaals, dat PC2-8500-geheugen überhaupt bestaat is puur een gevolg van marketing en concurrentie. Het is dan ook niet zo gek dat het vaak beter overklokt dan standaard lager geklokte varianten.
Exact hetzelfde gedaan! Donderdagavond besteld bij Komplett en vandaag zijn ze bezorgd.quote:Nyarlathotep schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 15:00:
Heb de knoop doorgehakt en bij Komplett 2x het Crucial BallistiX Tracer pc6400 2x1GB setje besteld. Funprice.nl vertrouw ik niet zo, ik kom 9 van de 10x die site niet eens op. Bovendien klokken deze chips niet tot nauwelijks minder dan de pc8500 versie als ik de reviews mag geloven.
Ik ga volgende week woensdag 2 weken met vakantie, ik hoop dat ik ze daarvoor nog mag ontvangen. Ik post mijn bevindingen wel na de vakantie
Nu nog wachten op de rest van de PC.
Plastic pinnetjes afgeknipt (letterlijk). Bij de Gamme 4 rubber ringetjes en een doos boutjes/moertjes/ringetjes blabla gekocht.
4 ram sticks erin geklikt,
Toen Boutje -> Ringetje -> Rubber Ringetje -> Moederbord -> Scythe Klem -> Ringtje -> Moertje, met een tang het moertje vast gehouden. Toen van onderen vast gedraaid. Voordelen: makkelijker (zeker i.v.m. de geringe ruimtie die overblijft) en het koelt een stuk beter. Je komt bij de meeste moederborden onmogelijk aan de klem die het meest midden van het moederbord zit.
Edit:
even nog eens naar de Newegg Newsletter gekeken.
http://www.newegg.com/Pro...-_-Memory-_-E0-_-20231122
70 euro/104$ voor:
G.SKILL
G.SKILL 4GB(2 x 2GB) 240-Pin DDR2 SDRAM DDR2 800 (PC2 6400) Dual Channel Kit Desktop Memory - Retail
Vipeax wijzigde dit bericht 15-12-2007 20:25 (24%)
Kan ik iedereen aanbevelen, veel handiger, en ik (weet niet of het aan mij ligt of niet) vind die plastic pinnetjes gewoon goedkoop aanvoelen, een keertje niet goed genoeg in het gat stoppen/draaien, en hij is krom. En je bent voor 50 cent klaar.
Tup Tup Tup Focking Hard
Reg. datum: 05 september 2005
Een PC met geheugen op een divider van 2:3 is sneller dan 1:1?
Zelf denk ik van wel vanwege de hogere bandbreedte maar zeker weten doe ik het niet.
"Non scholae sed vitae discimus"
Het is sneller kan je zelf testen met programma's voor geheugen bandbreedte maar in reallife zul je er niets van merken.quote:PieperM schreef op zondag 16 december 2007 @ 21:53:
Kort vraagje:
Een PC met geheugen op een divider van 2:3 is sneller dan 1:1?
Zelf denk ik van wel vanwege de hogere bandbreedte maar zeker weten doe ik het niet.
Intel Xeon X3440 @ 4GHz - Biostar Tpower I55 - G.Skill Ripjaws 1600MHz - HD6950 @ HD6970 bios - Enermax Pro82+ 625W
Wat r00n ook al aangaf, zit het in de kwaliteit van de chips die gebruikt zijn. De fabrikant is er namelijk helemaal vrij in om zelf de geheugenmodules te "binnen" op snelheid of timings.quote:Maarten-NForce schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 16:20:
Dat snap ikzelf eigenlijk ook nog niet echt.
Als je kijkt naar alle overklok resultaten gaan PC8500 modules net iets harder dan PC6400, wat dus dan ook logisch is.
Maar het komt ook vaak voor dat in PC8500 andere type chips gebruikt worden dan in PC6400. Een goed voorbeeld is de D9GKX (400MHz CL5) dat vaker in PC8500 modules gebruikt worden en D9GMH (333MHz CL4) op PC6400 modules. De D9GKX is een sneller type chip van Micron.
Ik heb ze dus bij Funprice besteld, PC8500 voor ¤80,- is eigenlijk geen geld. Helaas is Funprice inderdaad (soms) onbereikbaar, maar alleen met Internet Explorer.quote:Nyarlathotep schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 15:00:
Heb de knoop doorgehakt en bij Komplett 2x het Crucial BallistiX Tracer pc6400 2x1GB setje besteld. Funprice.nl vertrouw ik niet zo, ik kom 9 van de 10x die site niet eens op. Bovendien klokken deze chips niet tot nauwelijks minder dan de pc8500 versie als ik de reviews mag geloven.
Draai hier Safari op een Apple, en de site is gewoon te bereiken terwijl bij m'n collega op z'n WinXp machine de site onvindbaar is.
Misschien offtopic allemaal, maar denk meld het even voor de mensen die eventueel ook bij Funprice hebben besteld
Q9650 L844B703 @ 4500 MHz 1.424v | 2x2048 OCZ Flex PC2-9200 @ 1250MHz 6-6-6-18| Gigabyte EP45-UD3P | XFX HD6850 850/4800
Ja, dat is bekend. Maar toch zie ik D9GMH vaak hoger komen dan D9GKX, en ik kan me voorstellen dat D9GKX duurdere chips zijn. Waarom duwen fabrikanten dan ook vaak D9GKX op hun high-end stikjes? Komt dit nou omdat D9GMH niet altijd verder komt, dat D9GKX in theorie harder gaat of puur marketing? ( wat me sterkt lijkt, omdat 97% van de bevolking D9GMH/D9GKX niks zegt)quote:Kakaroto schreef op zondag 16 december 2007 @ 23:34:
Maar het komt ook vaak voor dat in PC8500 andere type chips gebruikt worden dan in PC6400. Een goed voorbeeld is de D9GKX (400MHz CL5) dat vaker in PC8500 modules gebruikt worden en D9GMH (333MHz CL4) op PC6400 modules. De D9GKX is een sneller type chip van Micron.
Tup Tup Tup Focking Hard
De D9GKX chips zijn standaard sneller dan D9GMH chips, dit is eenmaal zo bepaald door Micron. Fabrikanten die bijvoorbeeld PC8000/8500 CL4~5 geheugen produceren zullen dan ook vaker gaan voor D9GKX, maar dat gebeurd niet altijd. Ik zie G.Skill ook regelmatig D9GMH gebruiken op de PC8000 HZ serie.quote:Maarten-NForce schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:35:
[...]
Ja, dat is bekend. Maar toch zie ik D9GMH vaak hoger komen dan D9GKX, en ik kan me voorstellen dat D9GKX duurdere chips zijn. Waarom duwen fabrikanten dan ook vaak D9GKX op hun high-end stikjes? Komt dit nou omdat D9GMH niet altijd verder komt, dat D9GKX in theorie harder gaat of puur marketing? ( wat me sterkt lijkt, omdat 97% van de bevolking D9GMH/D9GKX niks zegt)
Ik denk dat een logische reden kan zijn waarom fabrikanten GKX gebruiken is doordat fabrikanten high-end chips willen hebben voor hun high-end producten, maar dit zegt uiteraard niets over de overklok resultaten. Marketing speelt zeker een rol. Ik vind persoonlijk D9GMH beter overklokken en zijn vaak stabieler op lagere timings dan D9GKX en D9GKX gaat naar mijn ervaringen beter op CL5.
Dit heb ik echter alleen met G.Skill geheugen kunnen testen, dit kan ook liggen aan de SPD.
Kakaroto wijzigde dit bericht 18-12-2007 21:26 (4%)
Ze lopen als een trein!
Overigens zijn ze bij Komplett nu ook daadwerkelijk in prijs verlaagd, 69 euro voor 2x1gb. Dus sla toe zou ik zeggen
Heel toevallig afgelopen nacht succesvol getest (7 passes Memtest) met 2.1v op 960Mhz met timings 5-5-5-12. Moet zeker harder kunnen, maar met 1000Mhz en 5-5-5-15 kreeg ik al snel errors. Ook met 2.2v.
Straks de cpu eens wat meer voltage geven, die loopt nu op 1.415, en met 1.45v wil het ook niet echt. Zal eens wat aan de straps gaan frommelen, en de NB wat meer prik geven. Tijdrovende klus...
- Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 en
- Crucial DDR2 BallistiX TRACER PC6400 2048MB CL4
Wat wil dat 'TRACER' zeggen? en de 1 euro verschil?
Zitten D9HNL op, clocken zeer slecht, ProMOS is nog beterquote:_vipeax schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 18:56:
even nog eens naar de Newegg Newsletter gekeken.
http://www.newegg.com/Pro...-_-Memory-_-E0-_-20231122
70 euro/104$ voor:
G.SKILL
G.SKILL 4GB(2 x 2GB) 240-Pin DDR2 SDRAM DDR2 800 (PC2 6400) Dual Channel Kit Desktop Memory - Retail
Te koop: klik
Reg. datum: 05 november 2007
weegt het ddr3 en de hogere snelheid op tegen de 1gb die je minder in je pc hebt?
[MSI X58 Pro] [i7 920 @ 3.6 1.376v] [OCZ 3Gb @1440 7-6-6-1T 1.65v] [Sapphire 4870x2 @ Stock] [Corsair 650W] [Cooler Master CM690] [3dmark06: 23972] [Super Pi 1M: 10.765]
2gb 1066mhz super pi m1: 18.78 gemid fps bij game test 1 van 3dmark03: 615
1gb 1066mhz super pi m1: 18.98 gemid fps bij game test 1 van 3dmark03: 600
2gb 800mhz super pi m1: 19.22 gemid fps bij game test 1 van 3dmark03: 595
1gb 800mhz super pi m1: 19.62 gemid fps bij game test 1 van 3dmark03: 580
Het is getest met kingston hyperx ddr2 pc8500 5-5-5-15
ik weet het het is heel summier maar ik trek hier een kleine conclusie uit dat snelheid wel degelijk (((meer))) invloed heeft dan Gb's. (in mijn geval)
Ik draai zelf win xp en wat spellen en vind het leuk om te benchen met super pi 3dmark
[MSI X58 Pro] [i7 920 @ 3.6 1.376v] [OCZ 3Gb @1440 7-6-6-1T 1.65v] [Sapphire 4870x2 @ Stock] [Corsair 650W] [Cooler Master CM690] [3dmark06: 23972] [Super Pi 1M: 10.765]
Het ging om DDR2 vs. DDR3 en aangezien DDR3 veel hogere timings heeft, zou je het geheugen op zeer hoge mhz'jes moeten gaan draaien om snelheidswinst op te merken.
okay volgende stelling
wat is sneller laten we zeggen ....... super pi 1m:
pc2-6400 2x2Gb 4-4-4-15
pc2-8500 2x1Gb 5-5-5-15
Tja, op welke snelheid loopt elk geheugen? Als het ieder op hun eigen snelheid is, gegarandeerd PC8500. Dan denk ik niet dat die iets langzamere timings het verschil overbruggen.quote:Jirure23 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:49:
Idd de timings niet aangedacht waar ik interesse in had liep op 8-8-8-15.
okay volgende stelling
wat is sneller laten we zeggen ....... super pi 1m:
pc2-6400 2x2Gb 4-4-4-15
pc2-8500 2x1Gb 5-5-5-15
Ik had zelf PC6400 (4x1Gb) lopen op:
800Mhz @ 4-4-4-12 en
960Mhz @ 5-5-5-12
En de laatste was ruim sneller (Het scheelde ongeveer 300mb in SiSoft mem benchmark. 7000Mb vs 7300Mb ongeveer. Thuis heb ik hiervan screenshots)
Reg. datum: 28 juli 2004
Ik vraag me dan alleen af hoe het met de garantie zit.
Verder is de verzendtijd best wel erg lang. Waarom bestel je het niet gewoon bij komplett voor 75 inc verzendkosten? (2GB PC6400)
Reg. datum: 28 juli 2004
Ik heb er geen haast mee, maar 23 Euro is toch een behoorlijk bedrag op 75 Euro, ik denk ook dat de prijs wat hoger ligt bij komplett omdat zij de enige zijn in nederland die ze verkoopt.
Volgens mij verzend Amazon niet naar Nederland, heb ze dat een tijd geleden gevraagd namelijk. Of was het nou Newegg?quote:Peter F schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:25:
Automotive, Computers, Electronics, Grocery, Home & Personal Care, Kitchen, Outdoor Living, Tools $7.99 for shipping $1.99/lb per item
Ik heb er geen haast mee, maar 23 Euro is toch een behoorlijk bedrag op 75 Euro, ik denk ook dat de prijs wat hoger ligt bij komplett omdat zij de enige zijn in nederland die ze verkoopt.
Anyways, bij Komplett kosten ze maar ¤68, is toch niet zo duur?
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=312367
Welke zijn eigenlijk beter/sneller? De gewone Ballistix of de Tracers (met die ledjes)?
Sp33dFr34k wijzigde dit bericht 14-01-2008 17:20 (18%)
Xbox 360 Gamertag - Sp33dFr34k85 || PSN - Sp33dFr34k27
Reg. datum: 19 december 2004
New Egg waarschijnlijk.
de Tracers hebben gewoon andere heatsinks (met leds erin dus). Toch zou ik (als je het geheugen op 1200 of meer wilt) eerder de normale dan de tracers kopen. Ik denk niet dat die ledjes het voltage en de warmte dan leuk vinden.
Reg. datum: 11 februari 2007
Reg. datum: 13 oktober 2006
Specs !!! :)--------There is no 'ctrl' button on Chuck Norris's computer. Chuck Norris is always in control !
quote:SmokeyTheBandit schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:04:
4GB Crucial Ballistix PC8500 @ DDR1273
[afbeelding]

Zelfs mijn PC6400 haalt de 1280MHz op 2.3V nog wel.
(let maar niet op de vcore, die staat nog op het voltage bij 4GHz
Vipeax wijzigde dit bericht 15-01-2008 20:02 (9%)
Xbox 360 Gamertag - Sp33dFr34k85 || PSN - Sp33dFr34k27
Lekkere reepjes gaan er dus te rondequote:_vipeax schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:44:
[...]
[afbeelding]
Zelfs mijn PC6400 haalt de 1280MHz op 2.3V nog wel.
(let maar niet op de vcore, die staat nog op het voltage bij 4GHz)
Net even in de bios wat dingen anders afgesteld en Super Pi draait gewoon prima op deze snelheden
Op 1290 boot hij prima op en kan ik eventueel op verzoek wel een screenie maken maar voegt weinig toe denk ik, helaas rolt Super Pi daar niet doorheen maarja een typisch geval van "Don't push you luck" toch
Dit zijn iig mijn nieuwe 24/7 settings
Specs !!! :)--------There is no 'ctrl' button on Chuck Norris's computer. Chuck Norris is always in control !