als je gebruik gaat maken van p2p. let dan wel ff goed op het type router.quote:
veel routers kunnen niet goed tegen de vele connectie die horen bij p2p
wel triest trouwens 4 Mb/1Mb voor 30 ¤ bij casema
* DarkChylde heeft nu 24Mb/24Mb
GoT Index » Internetproviders en Hosting » [Casema/Orange Cable] Ervaringen topic - Deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 23 24 25 26 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]als je gebruik gaat maken van p2p. let dan wel ff goed op het type router.quote:musclehedz schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:44:
Linksys routertje dan maar, toch een beetje cisco hehZorg er iig. voor dat er WPA op zit.
@mphilipp
Neem aan dat ze dan niet zo veel klanten hebben in jouw gebied. Ze smijten echt bijna alle dslam's dicht op ~15Mbit om de zaak snel genoeg te houden. Bevestigd door 2 maatjes van me die respectievelijk bij 2 ADSL giganten werken. Ook makkelijk te zien bij de line speed in je router/modem Heb heel wat meuk geinstalleerd en ben nog nooit een line speed tegengekomen die 20Mbit kan binnenhalen. Dat gedoe is echt niets voor mij. Lijkt me echt een horror om over een tijdje opeens de sjaak te zijn omdat ze zo'n geintje bij je eigen centrale uithalen. Dan maar 10/20 euro meer. Kwa privacy e.d. is het ook wel weer lekker om een dynamisch ip te hebben. Kan niemand "minen" naar je surfverleden.
Ik kan dit bevestigen. Net mijn modem gereset en viola. Netjes met 2,4MB aan het downloadenquote:musclehedz schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:56:
[...]
...
Casema Mega klanten: heb op sat4all gelezen dat a.s. woensdag de verbinding 20Mbit wordt ipv. 15Mbit. Upload van 1500Kbps naar 2000Kbps. Andere abbo's zullen waarschijnlijk volgen.
...
Pffff rookverbod.... Omdat een aantal mensen roken haten moet het gelijk verboden worden.... Moslims worden toch ook niet verboden omdat ook een aantal mensen aan ze ergeren?
Moet je DD-WRT erop zetten. Werkt als een speer.quote:rowicom schreef op woensdag 12 december 2007 @ 08:41:
[...]
Linksys heef t dan wel de naam, maar je hoort ook dat steeds meer mensen ervan terugkomen. Ook een Linksys hangt om de paar weken wel een keer of deelt geen IP-adressen meer uit zonder dat je een harde reset doet...
Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!
Hmm...weetikniet. Kan best dat ze dat hier en daar doen omdat er erg veel klanten zijn. In dat geval is het waarschijnlijk zelfs erg slim om dat te doen. Anders hebben een aantal mensen heel snel en een aantal heel langzaam. Ze doen het niet om je te pesten oid. De hardware ligt er gewoon, dus ze zijn niet goedkoper uit ofzo.quote:musclehedz schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:44:
@mphilipp
Neem aan dat ze dan niet zo veel klanten hebben in jouw gebied. Ze smijten echt bijna alle dslam's dicht op ~15Mbit om de zaak snel genoeg te houden.
Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!
Dat halen de meeste nu al, als je speedtest.nl bekijkt, dan is het gemiddelde 1500-1600Kb/sec, de max ligt net tegen de 1900Kb/sec.quote:Fallen Angel schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:48:
Hej,
Ik was eigenlijk een beetje op zoek naar mensen met ervaring met Casema Mega. Ik download zelf nogal eens wat van nieuwsgroepen en 20mbit abbotjes zijn daar nu niet meer zo duur... Hoeveel van die 15mbit haal je ook echt? Ik zou tevreden zijn met alles boven de 1400Kbyte/sec wel eigenlijk
Nikon D40 18-55 AF-S Hoya c-pola filter
De laatste maand is het regelmatig raak hier. Modem stopt er vanzelf mee na een meestal een dag of 6 en vandaag na 4 dagen. Het vreemde is dat alle lampjes branden, telefoon werkt ook, maar helaas geen internet. Reset van modem, niet computer!, is dan de enige oplossing.quote:100% uptime.
1
| 2007-12-11 14:09:52 4-Error D101.0 DHCP RENEW sent - No response |
ik bevestig het ook nog ffquote:_serial_ schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:27:
[...]
Het bericht klopt.
12 december in de loop van de dag word deze wijziging doorgevoerd.
Mega downstream gaat van 16 Mbit -> 20 Mbit, en de upstream van 1,6 Mbit naar 2 Mbit (netto hier gaat geen overhead meer vanaf)
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
Weet niet of er een sitecom router tussen hangt maar bij mij was een firmware update van de router voldoende om het probleem op te lossen. (wegvallende verbinding)quote:Gogol schreef op donderdag 13 december 2007 @ 00:12:
[...]
De laatste maand is het regelmatig raak hier.
ipje wijzigde dit bericht 13-12-2007 08:48 (6%)
Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei
jammer genoeg heb ik de Humax IR FOX C dus dat is geen HD kanalen voor mij.quote:Wiebbe schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:19:
Maak je wel gebruik van de HD decoder? Want dan kan je dus ook de dikke HD kanalen ontvangen!
Gewoon de volle mep... Met eweka jaag ik alles binnen met 1,87MB/s.quote:Fallen Angel schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:48:
Hej,
Ik was eigenlijk een beetje op zoek naar mensen met ervaring met Casema Mega. Ik download zelf nogal eens wat van nieuwsgroepen en 20mbit abbotjes zijn daar nu niet meer zo duur... Hoeveel van die 15mbit haal je ook echt? Ik zou tevreden zijn met alles boven de 1400Kbyte/sec wel eigenlijk
dat deed ik met het 15000/1500 abbo ook stabiel.quote:minze schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:19:
[...]
Gewoon de volle mep... Met eweka jaag ik alles binnen met 1,87MB/s.
Ik ook wel... ik gooi het op een 2,4nog wat... MB/squote:XennOX schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:51:
[...]
dat deed ik met het 15000/1500 abbo ook stabiel.
ben benieuwd met de huidige 20000/2000 speeds
denk dat iedereeen aan zuigen is nu bij eweka. haal maar 1 mb/s.quote:minze schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:08:
[...]
Ik ook wel... ik gooi het op een 2,4nog wat... MB/s.
In ieder geval "videotheek-vermijdend-snel".
Ik haal pieken van 2.50, maar om de zoveel seconden stopt het even. Hebben meer mensen hier last van of ligt het aan mij?quote:XennOX schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:55:
[...]
denk dat iedereeen aan zuigen is nu bij eweka. haal maar 1 mb/s.
speedtest zit op 2.49 mb/s down en 248 kb/s up
Q6600@3.5 GHz crunching for TCF.
Heb ik in het verleden ook gehad met newsleecher, had toen een usb drive als download locatie, de verbinding van internet was sneller dan de usb-drive aan kon. Het gevolg was dat newsleecher regelmatig een pauze in moest lassen om de usb drive de gelegenheid te geven alles weg te schrijven. Daarna de download locatie verplaatst naar een interne HD en alles werkte weer op volle snelheid. Het kan dus zijn dat er ergens in jouw systeem een "bottleneck" zit. Of het ligt gewoon aan je newsserverquote:minze schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 00:07:
[...]
Ik haal pieken van 2.50, maar om de zoveel seconden stopt het even. Hebben meer mensen hier last van of ligt het aan mij?
K haal sinds ik wireless N heb meer dan 4MB/sec over m'n wireless...quote:Resinman schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 14:10:
Zijn er hier ook mensen die draadloos rond de 2.4 MB/s halen?
Mooi om te horen, ben momenteel opzoek naar een wireless N router.quote:Sa1 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:42:
[...]
K haal sinds ik wireless N heb meer dan 4MB/sec over m'n wireless...
GoT Index » Internetproviders en Hosting » [Casema/Orange Cable] Ervaringen topic - Deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 23 24 25 26 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona