Gathering of Tweakers

Quicksearch
and there was silence

quote:
Schonhose schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:05:
Wat gebeurd er met de andere abbo's?
Vooralsnog is daar nog niets van bekend.

somewhere there was silence

quote:
Schonhose schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:05:
Wat gebeurd er met de andere abbo's?
n.n.b, maar ik neem aan dat ze dit soort wijzigingen gefaseerd door gaan voeren om het te monitoren. netwerk technisch gezien is het geen enkel probleem. ze knallen ook met gemakt hd zenders erbij a 20Mbps per stuk.

Even een vraag. Weet niet of ik goed zit.

Ben sinds een jaar klant en door administratieve problemen konden ze geen facturen voor me aanmaken. Nu is mijn bedrag van 15 maanden eindelijk bekend. Hieperdepiep. Maar goed, das geregeld.

Ik heb een multi-abo en ik maak gebruik van nieuwsgroepen middels een payserver. Dit omdat Casema eerder niet zo snel was. Maar als ik kijk naar het verbruik in m'n limiet, dan zie ik niks staan? Komt dat door die payserver? Dus als ik download met die payserver heb ik in feite geen limiet? Heb alleen eind vorig jaar (toen ik het abo net had) een maand of 3 gebruikt gemaakt van de casemaverbinding. Daarna die payserver.

Wie of wie weet het antwoord?

Nu staat er in de voorwaarden dit:

Kiest u ervoor een news-dienst af te nemen bij een andere leverancier van news, dan geldt hiervoor vanuit Casema geen datalimiet.

Maar ik snap niet wat ze met die andere leverancier bedoelen? Payserver?

Glitterb0y wijzigde dit bericht 10-12-2007 20:58 (15%)

Reg. datum: 24 februari 2004

quote:
Glitterb0y schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:53:
Even een vraag. Weet niet of ik goed zit.
Maar als ik kijk naar het verbruik in m'n limiet, dan zie ik niks staan? Komt dat door die payserver? Dus als ik download met die payserver heb ik in feite geen limiet? Heb alleen eind vorig jaar (toen ik het abo net had) een maand of 3 gebruikt gemaakt van de casemaverbinding. Daarna die payserver.
Wie of wie weet het antwoord?
Ik weet het antwoord ;) De datalimiet geldt alleen voor gebruik van hun eigen newsserver. Als jij bij een ander gaat shoppen voor wat betreft downloaden uit nieuwsgroepen, dan geldt die datalimiet niet! Happy leeching!

Ik ben voornemens deze maand nog een triple DECT-setje aan te schaffen, maar zou daar dan ook 2 vaste toestellen bij willen blijven gebruiken. Weten jullie of de maximale aansluitwaarde op het Motorola modem dan overschreden wordt? De drie DECT-setjes hebben 1 basisstation, dus dat telt dan als 1 toestel en daar komen dan nog 2 (moderne) vaste toestellen bij. Ervaringen? En o ja, ik wil er geen centrale tussen hebben, want dan heb je of geen nummerweergave (Homevox Universal 1-4) of je kunt niet aan nummerherhaling doen door die kiestoonpauze (Homevox 1-5N).
Ervaringen?

quote:
rowicom schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:39:
[...]

Ik weet het antwoord ;) De datalimiet geldt alleen voor gebruik van hun eigen newsserver. Als jij bij een ander gaat shoppen voor wat betreft downloaden uit nieuwsgroepen, dan geldt die datalimiet niet! Happy leeching!
Maar je gaat toch over hun netwerk?

Jij bent mijn held van vanavond :>

quote:
Glitterb0y schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:01:
[...]
Maar je gaat toch over hun netwerk?
Tuurlijk ga je over hun netwerk, maar dat zal ze op zich worst zijn. Casema heeft geen eigen nieuwsserver, dit hebben ze uitbesteed aan een extern bedrijf. In feite is dit ook een payserver, maar dan door Casema betaald. En met dat bedrijf hebben ze natuurlijk limieten af moeten spreken, vandaar dat ze die vervolgens jou weer opleggen. Maar zoek en betaal jij zelf ene payserver, dan mag je sponzen wat je wil!

quote:
rowicom schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:44:
Ik ben voornemens deze maand nog een triple DECT-setje aan te schaffen, maar zou daar dan ook 2 vaste toestellen bij willen blijven gebruiken. Weten jullie of de maximale aansluitwaarde op het Motorola modem dan overschreden wordt? De drie DECT-setjes hebben 1 basisstation, dus dat telt dan als 1 toestel en daar komen dan nog 2 (moderne) vaste toestellen bij. Ervaringen? En o ja, ik wil er geen centrale tussen hebben, want dan heb je of geen nummerweergave (Homevox Universal 1-4) of je kunt niet aan nummerherhaling doen door die kiestoonpauze (Homevox 1-5N).
Ervaringen?
Ook al heb je 500 toestellen, maakt niet uit. Punt is dat je standaard 1 lijn hebt. Je kan dus 1 toestel tegelijk gebruiken. Je kan ook nog een 2e lijn krijgen voor 5 euro in de maand oid.

quote:
musclehedz schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:58:
[...]Ook al heb je 500 toestellen, maakt niet uit. Punt is dat je standaard 1 lijn hebt.
Ik denk dat je niet snapt wat ik bedoel, Musclehedz. Je kunt natuurlijk niet ongelimiteerd een groot aantal toestellen aan je Motorola modem hangen. Dat ding wekt een belspanning op en dat moet dan wel voldoende zijn voor het aantal toestellen dat eraan hangt. Bij het signaal dat KPN via standaard analoge telefonie levert, houdt het met 3 of 4 toestellen wel op. Ben dus benieuwd hoeveel toestellen je aan de Motorla kunt hangen voordat er 1 of meer niet meer gaan rinkelen bij een inkomende oproep...

Ik denk dat je Casema of Motorola moet contakten voor de aansluitwaarde. Maar 3 telefoontoestellen lijkt mij geen probleem, ik heb er iig 2 aan gehad.

Reg. datum: 05 september 2001

Als ik nu via Casema Mega wil bestellen staat er het volgende:

Casema Mega (20.000/2.000 Kbit/s) en Telefonie ¤ 69,95 per maand _/-\o_

Verkeerd gelezen,

Mag deze post verwijderd worden aub?

somers wijzigde dit bericht 11-12-2007 16:28 (82%)

Reg. datum: 14 november 2002

quote:
Resinman schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:20:
Als ik nu via Casema Mega wil bestellen staat er het volgende:

Casema Mega (20.000/2.000 Kbit/s) en Telefonie ¤ 69,95 per maand _/-\o_
Vreemd ik lees toch iets anders http://www.casema.nl/pagina/thuis/combinaties

quote:
Klik maar eens op bestellen, dan zie je de nieuwe snelheid. Ik heb een printscreen gemaakt:

http://img126.imageshack.us/img126/4636/casemabm9.jpg

Reg. datum: 14 november 2002

We gaan het gewoon beleven, laat maar komen.. :9~

quote:
ipje schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:08:
We gaan het gewoon beleven, laat maar komen.. :9~
Ik ga het mega pakket morgen bestellen. Nu nog een goede (draadloze)router vinden. Iemand tips?

Idd, lekker pompen met 2500+ KB's :D

Zeer netjes trouwens dat ze zich ruimschoots aan de specificaties houden. Het is niet een van de goedkoopste aanbieders, maar kwalitatief gezien nooit problemen voor zover ik heb gezien. Heb al 20 jaar analoog/3 jaar digitaal en nooit administratieve problemen/technische problemen gezien. 100% uptime.

quote:
Wat op zich vreemd is, omdat ze wel eens onderhoud hebben. Onlangs hebben ze hier weer wat aan de centrale geprutst, waardoor ik mijn modem moest resetten. Ondertussen lag ik er wel de hele dag uit (niet thuis, server onbereikbaar voor mijn 'klantjes'). Gebeurt uiteraard niet vaak, maar 100% redt geen enkele provider. Ik heb Maxi (8Mb) en haal via Eweka toch sustained 9-10Mb. Evengoed ga ik toch afscheid van ze nemen. Telfort is met 20Mb 2x zo snel voor de helft van het geld. En die 20Mb haal ik op een beetje na gewoon... ;)

Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!

quote:
Resinman schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:04:
[...]

Ik ga het mega pakket morgen bestellen. Nu nog een goede (draadloze)router vinden. Iemand tips?
Ligt er een beetje aan hoe gevorderd bent qua routers ;)

Ik zou zelf voor een linksys of een belkin gaan. Eventueel flashen met een nieuwe firmware. Maar als je geen zin hebt in gedoe, gewoon een sitecom kopen, kan je amper wat op instellen maar ze zijn goedkoop en werken redelijk ^^

Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei

Linksys routertje dan maar, toch een beetje cisco heh ;) Zorg er iig. voor dat er WPA op zit.

@mphilipp

Neem aan dat ze dan niet zo veel klanten hebben in jouw gebied. Ze smijten echt bijna alle dslam's dicht op ~15Mbit om de zaak snel genoeg te houden. Bevestigd door 2 maatjes van me die respectievelijk bij 2 ADSL giganten werken. Ook makkelijk te zien bij de line speed in je router/modem Heb heel wat meuk geinstalleerd en ben nog nooit een line speed tegengekomen die 20Mbit kan binnenhalen. Dat gedoe is echt niets voor mij. Lijkt me echt een horror om over een tijdje opeens de sjaak te zijn omdat ze zo'n geintje bij je eigen centrale uithalen. Dan maar 10/20 euro meer. Kwa privacy e.d. is het ook wel weer lekker om een dynamisch ip te hebben. Kan niemand "minen" naar je surfverleden.

quote:
Wiebbe schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:47:
[...]
Ik zou zelf voor een linksys of een belkin gaan. Eventueel flashen met een nieuwe firmware. Maar als je geen zin hebt in gedoe, gewoon een sitecom kopen, kan je amper wat op instellen maar ze zijn goedkoop en werken redelijk ^^
Linksys heef t dan wel de naam, maar je hoort ook dat steeds meer mensen ervan terugkomen. Ook een Linksys hangt om de paar weken wel een keer of deelt geen IP-adressen meer uit zonder dat je een harde reset doet... Sitecom, Sweex en Belkin is nog grotere bagger, daar krijg ik vlekken van in m'n nek... Nee hoor, doe mij maar D-Link of Netgear

wheeeeelp

quote:
musclehedz schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:44:
@mphilipp

Neem aan dat ze dan niet zo veel klanten hebben in jouw gebied. Ze smijten echt bijna alle dslam's dicht op ~15Mbit om de zaak snel genoeg te houden. Bevestigd door 2 maatjes van me die respectievelijk bij 2 ADSL giganten werken. Ook makkelijk te zien bij de line speed in je router/modem Heb heel wat meuk geinstalleerd en ben nog nooit een line speed tegengekomen die 20Mbit kan binnenhalen. Dat gedoe is echt niets voor mij. Lijkt me echt een horror om over een tijdje opeens de sjaak te zijn omdat ze zo'n geintje bij je eigen centrale uithalen. Dan maar 10/20 euro meer. Kwa privacy e.d. is het ook wel weer lekker om een dynamisch ip te hebben. Kan niemand "minen" naar je surfverleden.
Dan nog. Of nu 4 Mbit voor een belachelijke 30 euro. Of 20 euro voor in het ALLERERGSTE geval 10 Mbit. Ik vind de keuze niet moeilijk. Heb reeds al opgezegd maar dat is ook al een drama bij casema. Brief zouden ze niet hebben gehad. Nog een fax dan maar gestuurd maar daar hoor je ook niets van.

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Reg. datum: 07 januari 2005

quote:
Resinman schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:04:
[...]

Een Draytek Vigor 2900G of 2910G. Super stabiel.

quote:
Dulse schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:12:
[...]
Een Draytek Vigor 2900G of 2910G. Super stabiel.
Eensch. Heb 6 jaar een draytek gehad, nog nooit vastgelopen. Wel af en toe problemen met de authenticatie, maar dat lag aan de isp.

Reg. datum: 29 januari 2004

quote:
renedepe schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:00:
[...]

Heb reeds al opgezegd maar dat is ook al een drama bij casema. Brief zouden ze niet hebben gehad. Nog een fax dan maar gestuurd maar daar hoor je ook niets van.
Of ze sluiten je gewoon af op een datum die niet is afgesproken. Tja qua service is Casema niet veel veranderd de laatste jaren.

Wel goed dat ze de mega snelheid weer verhoogd hebben maar ze zouden beter eens wat aan hun prijzen doen.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws