Gathering of Tweakers

Quicksearch
OK, dus die Kathrein zal wel beter zijn. Hmm, zonde van het geld van die andere...;-)

Maar, ik zie dat jij dus daarna ALLES, dus zowel radio als TV uit het signaal wat uit de splitter komt haalt? Ik doe dat nl de versterker in en vervolgens werkt alles wel, -behalve radio. Wat ik doe is dat ik de signaal dat verder door het huis loopt en overal overigens op een WCD is aangesloten (met net zoals iedere WCD een r en een TV output aan voorkant), dus na die splitter, door de versterker en vervolgens door de kabel stuur. Dan komt het na een metertje of X bij een WCD met losse R en TV (ook digitale ontvanger). Alles werkt best, radio echter niet... Ik wil het met één kabel ná die splitter doen omdat het gehele huis maar enkelvoudig bedraad is en niet een losse coax voor radio en een losse voor tv... ( ik heb de tratec PDF 65 splitter)

quote:
Windstorm schreef op zondag 02 december 2007 @ 14:03:
Kun je bij Casema ook andere modem's gebruiken dan die zij leveren?
Zo, ja welke zullen jullie dan adviseren? Wil graag gebruik maken van voip over het sip protocol.
nogmaals ;)

Reg. datum: 07 januari 2005

quote:
Windstorm schreef op zondag 02 december 2007 @ 14:03:
Kun je bij Casema ook andere modem's gebruiken dan die zij leveren?
Zo, ja welke zullen jullie dan adviseren? Wil graag gebruik maken van voip over het sip protocol.
Met het (standaard) Casema-modem kan je gewoon gebruik maken van voip over het sip-protocol. Je hebt dan wel een router met voip-functionaliteit of een losse voip-adapter (ata) nodig.

quote:
Je kan de casema telefonie zelf niet gebruiken over SIP omdat het niet op die manier werkt. Er bestaan andere euroDocsis compatible modems maar die kan je niet gebruiken met het casema netwerk. Het MAC adres van het modem moet intern in het syteem geregistreerd staan, is het een onbekend nummer? Helaas, modem kan niet online komen :)

Maar VOIP over SIP via de gewone internet verbinding kan wel, maar een VOIP telefonie toestel gebruiken kan niet :P

Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei

Ik heb het idee dat mijn powerlevel van het modem iets te hoog ligt.

Waarde
Channel ID 5
Frequency 23000000 Hz
Ranging Service ID 1020
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 55 dBmV

Ik dacht ooit een keer gelezen te hebben dat je nu toch wel tegen de grens aanzat die gelden voor het power level.

Ik heb af en toe last van wat wegvallende verbindingen zodra er wat meer verbindingen geopend zijn.
Iemand misschien een idee of het power level te hoog is, en zo ja hoe je deze zou kunnen verlagen?

Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6400 L629A922 @ 3200 Mhz (400FSB) | Kingston HyperX PC6000 @ 400 Mhz (1:1) | 1320 GIG HD | MSI GeForce 7900GTO @ 687/775(1550)

quote:
sjorremans schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:20:
Ik heb het idee dat mijn powerlevel van het modem iets te hoog ligt.

Waarde
Channel ID 5
Frequency 23000000 Hz
Ranging Service ID 1020
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 55 dBmV

Ik dacht ooit een keer gelezen te hebben dat je nu toch wel tegen de grens aanzat die gelden voor het power level.

Ik heb af en toe last van wat wegvallende verbindingen zodra er wat meer verbindingen geopend zijn.
Iemand misschien een idee of het power level te hoog is, en zo ja hoe je deze zou kunnen verlagen?
55dBmV zou ik me niet echt zorgen om maken, sowieso zorgt dit niet voor een signaal verlies. Maak je toevallig gebruik van Bit Torrent en een router? Bij router gebruik gebeurd het vaak dat de iptables vol lopen en daarom je verbinding weg valt.

Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei

quote:
jan.suijkerbuij schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:19:
OK, dus die Kathrein zal wel beter zijn. Hmm, zonde van het geld van die andere...;-)

Maar, ik zie dat jij dus daarna ALLES, dus zowel radio als TV uit het signaal wat uit de splitter komt haalt? Ik doe dat nl de versterker in en vervolgens werkt alles wel, -behalve radio. Wat ik doe is dat ik de signaal dat verder door het huis loopt en overal overigens op een WCD is aangesloten (met net zoals iedere WCD een r en een TV output aan voorkant), dus na die splitter, door de versterker en vervolgens door de kabel stuur. Dan komt het na een metertje of X bij een WCD met losse R en TV (ook digitale ontvanger). Alles werkt best, radio echter niet... Ik wil het met één kabel ná die splitter doen omdat het gehele huis maar enkelvoudig bedraad is en niet een losse coax voor radio en een losse voor tv... ( ik heb de tratec PDF 65 splitter)
Je hebt een 1 gats doos nodig op je aansluiting. Je hebt nu een 2 gats doos wat het radio en tv signaal scheidt. Dan heb je wel radio en tv signaal, handigste is even casema bellen/mailen om te vragen hoe dit aan te pakken. Je hebt kans dat ze langskomen om dit voor je te doen.

quote:
mphilipp schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:14:
[...]

140 meter...close enough? ;) Ik kan de central ruiken... Ik maak me dus weinig zorgen over de te halen snelheid. Komende donderdag komt het KPN mannetje meten, dus we gaan zien wat het wordt.
Kijk dat is mooi werk.

OK, super. Iemand die me snapt... (1 gats etc.), ik was al bang dat ik gek was. Ik maak me echter zorgen dat Casema me niet gaat helpen. Ik ga ze bellen. Zijn die 1 gats dozen te koop?
Heb nu de kathrein er weer opzitten (2gats) en zie onderstaande gegevens op modem, mijn power level is zo laag??

Downstream Value
Frequency 242000000 Hz
Signal to Noise Ratio 37 dB
Downstream Modulation QAM256
Network Access Control Object ON
Power Level -8 dBmV

Upstream Value
Channel ID 2
Frequency 34000000 Hz
Ranging Service ID 6238
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 58 dBmV

Zucht, was ik al bang voor. Casema snelhelp mensen blijven piepen dat wat ik zeg niet klopt.
Help... Ik heb een 2 gats Kathrein van casema als hoofdaansluiting. Op de TV zit de splitter. het signaal dat de splitter uitkomt gaat door de rest van mijn huis (ook naar digitale ontvanger), maar dat is dus alleen TV. Ik wil echter ook radio! Hoe doe ik dat??

UPDATE: Casema is ook van mening dat mijn signaal zwak is. Er komt dus een monteur langs. Ben benieuwd, gaat dus hopelijk in orde komen....

jan.suijkerbuij wijzigde dit bericht 03-12-2007 21:30 (16%)

quote:
jan.suijkerbuij schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:38:
OK, super. Iemand die me snapt... (1 gats etc.), ik was al bang dat ik gek was. Ik maak me echter zorgen dat Casema me niet gaat helpen. Ik ga ze bellen. Zijn die 1 gats dozen te koop?
Heb nu de kathrein er weer opzitten (2gats) en zie onderstaande gegevens op modem, mijn power level is zo laag??

Downstream Value
Frequency 242000000 Hz
Power Level -8 dBmV

Upstream Value
Channel ID 2
Frequency 34000000 Hz
Ranging Service ID 6238
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 58 dBmV
Snelhelp werkt erg goed voor problemen met internet/email maar voor echte signaal problemen kan je altijd even beter een helpdesk medewerker spreken via de telefoon. Jou signaal ziet er inderdaad niet goed uit, veel te hoog aan de upstream en erg laag aan de downstream.

Vergeet niet dat je eigelijk niet MAG komen aan het AOP waar het signaal binnenkomt. Dit is verantwoordelijkheid van casema en dat hoef je zelf nooit op te lossen. Ben erg benieuwd wat de monteur zegt, erg vreemd dat alleen radio het niet doet, terwijl normaal het signaal overal hetzelfde moet zijn.

Zou nog kunnen dat die versterker/splitter die je gebruikt een bepaald frequentie bereik niet doorgeeft, maar laat het even weten!

Reg. datum: 19 augustus 2005

Gezien de topicnaam: Kan iemand iets vertellen over zijn/haar ervaringen met Casema. Veel van de vragen zijn al ooit eens langsgeweest, maar dat is dan een post uit 2005 uit een eerder deel. Nu kan dat drastisch veranderd zijn.

- Wat zijn de gemiddelde pingtijden die mensen halen?
- Hoe is de kwaliteit van de telefoon?
- Mensen die het HDTV pakket hebben, zijn die tevreden?
- Waarom is die Samung HDTV decoder nog steeds zo duur, terwijl hij al ruim een jaar uit is? Ik zag dat er een versie komt met PVR, heeft Casema daar al iets over geroepen?

Over de laatste: Heb weinig trek om nu 299 uit te geven aan een verouderd apparaat, zeker als er al een nieuwe op stapel staat.

\o/ \\o /o\ o// \o/
Reg. datum: 29 oktober 2000

quote:
l0rien schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:45:
Gezien de topicnaam: Kan iemand iets vertellen over zijn/haar ervaringen met Casema. Veel van de vragen zijn al ooit eens langsgeweest, maar dat is dan een post uit 2005 uit een eerder deel. Nu kan dat drastisch veranderd zijn.

- Wat zijn de gemiddelde pingtijden die mensen halen?
- Hoe is de kwaliteit van de telefoon?
- Waarom is die Samung HDTV decoder nog steeds zo duur, terwijl hij al ruim een jaar uit is? Ik zag dat er een versie komt met PVR, heeft Casema daar al iets over geroepen?

Over de laatste: Heb weinig trek om nu 299 uit te geven aan een verouderd apparaat, zeker als er al een nieuwe op stapel staat.
1.
code:
1
2
3
4
5
6
ping -f ping.xs4all.nl
PING uucp1.xs4all.nl (194.109.21.51) 56(84) bytes of data.
.
--- uucp1.xs4all.nl ping statistics ---
227 packets transmitted, 226 received, 0% packet loss, time 2693ms
rtt min/avg/max/mdev = 7.251/11.398/31.829/3.483 ms, pipe 3, ipg/ewma 11.916/12.288 ms

2. nog nooit problemen mee gehad, kan iedereen goed verstaan en iedereen verstaat mij ook goed.

3. aanbod is minimaal, maarjah der zijn niet echt meer zenders. Kwaliteit is erg goed.

4. = duur omdat hdtv relatief nieuw is, niets gehoord van PVR. Maar dat kan ook aan mij liggen.
Reg. datum: 05 september 2001

quote:
l0rien schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:45:

HD kanalen zijn prachtig. Ik heb zojuist een brief gekregen waarin stond dat ik vanaf 1 februari 2008 moet gaan betalen voor de HD kanalen. Dit gaat ¤3,95 per maand kosten. Daarnaast krijgen we er een nieuw kanaal bij: History Channel HD. De komende periode verwachten ze ook meer zenders in HD kwaliteit.

High speed addict!

quote:
jan.suijkerbuij schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:38:

Downstream Value
Frequency 242000000 Hz
Power Level -8 dBmV

Upstream Value
Channel ID 2
Frequency 34000000 Hz
Ranging Service ID 6238
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 58 dBmV
Een ESN 85 is prima, maar ik denk dat er een 83 bij jou zit of een Bosch doosje, die zullen het niet redden.
Een enkele RTV aansluiting is niet te koop, dus als Casema langs komt zullen ze het doosje wel vervangen voor een EVK80 of een Tras 1000 (zie bovenste plaatje).
Is ook wel logisch dat radio het niet deed omdat je vanuit de TV uitgang werkte en dan zal radio het inderdaad nooit doen als een 2 voudige aansluiting hebt ;)

Nikon D40 18-55 AF-S Hoya c-pola filter

Ik overweg internet en telefonie te bestellen bij Casema.
Op plaatjes zie ik dat er telefoonaansluitingen beschikbaar zijn op de kabelmodem. Het zou mij echter veel beter uitkomen om de (isdn-) telefoonaansluiting op mijn router te gebruiken voor telefonie.

Kan iemand mij vertellen of het Casema telefoniesignaal via ethernet wordt doorgegeven aan de router, of is het alleen op de modem beschikbaar?

Toelichting: als router heb ik een Fritz!box 7170 en die ondersteunt het gebruik van isdn-apparatuur. Ik heb namelijk een Siemens isdn centrale met 8 dect handsets en die wil ik graag blijven gebruiken. Bij de snelle abonnementen is telefonie sowieso inbegrepen, dus als ik dit werkend krijg met de Siemens centrale, kan de vaste isdn aansluiting de deur uit.

Ik heb nog nooit met internettelefonie gewerkt, dus geen flauw idee wat ik kan verwachten.

The wise man doesn't give the right answers, he poses the right questions. (Claude Levi Strauss)

quote:
Iré Iveque schreef op zondag 09 december 2007 @ 13:51:
Ik overweg internet en telefonie te bestellen bij Casema.
Op plaatjes zie ik dat er telefoonaansluitingen beschikbaar zijn op de kabelmodem. Het zou mij echter veel beter uitkomen om de (isdn-) telefoonaansluiting op mijn router te gebruiken voor telefonie.

Kan iemand mij vertellen of het Casema telefoniesignaal via ethernet wordt doorgegeven aan de router, of is het alleen op de modem beschikbaar?

Toelichting: als router heb ik een Fritz!box 7170 en die ondersteunt het gebruik van isdn-apparatuur. Ik heb namelijk een Siemens isdn centrale met 8 dect handsets en die wil ik graag blijven gebruiken. Bij de snelle abonnementen is telefonie sowieso inbegrepen, dus als ik dit werkend krijg met de Siemens centrale, kan de vaste isdn aansluiting de deur uit.

Ik heb nog nooit met internettelefonie gewerkt, dus geen flauw idee wat ik kan verwachten.
Zoals ik eerder ook al zei, het modem geeft geen VOIP/SIP signaal door. Het is dus niet echt een letterlijk internet telefonie. Je moet het meer zien als digitale telefonie, want naast dat het via het modem gaat werkt het gewoon met alle normale telefoons die op de KPN aansluiting zaten. Gewoon plug/call basicly :P. Je kan dus alleen 1 telefoon rechstreeks op de Tel1/2 aansluiten. ISDN apparatuur gaat sowieso niet werken, dus ik denk dat je de ISDN moet blijven behouden.

Wiebbe wijzigde dit bericht 09-12-2007 14:37 (8%)

Reg. datum: 29 januari 2004

Wat een %^&@^%%&**&#$@!# bij Casema. Al eerder een bevestiging binnengekregen waarin mijn opzegging toch echt duidelijk op 31-12-2007 staat. De datum die ze zelf hebben opgegeven als einde contractsdatum. Kom ik net thuis is opeens de datum veranderd in 8-12-2007 en zit ik zonder Internet en telefoon. Gelukkig had ik mijn Telfort-aansluting al gedeeltelijk geactiveerd op telefoon na dan. Maar het is toch van de gekke dat ze eigenhandig een nieuwe brief sturen en opeens de einddatum bijna een maand terugleggen.

Dit lijkt niet op een administratieve fout maar meer op klantje pesten, kan me anders niet voorstellen waarom ze op eigen houtje zelf een datum veranderen terwijl mijn contract officieel nog loopt. Casema laat zich hier van een zeer slechte kant zien.

quote:
Zoals ik eerder ook al zei, het modem geeft geen VOIP/SIP signaal door....ISDN apparatuur gaat sowieso niet werken, dus ik denk dat je de ISDN moet blijven behouden.
Ja, ik had je eerdere bericht gelezen, maar desondanks twijfelde ik nog. Het leek me van de zotte dat naast analoog, isdn & voip Casema nog weer een eigen systeem zou hebben.
Ik denk dat ik het nu begrepen heb: Casema levert wel telefonie maar geen voip. Je kunt via het Casema modem desnoods wel voip gebruiken, maar niet met Casema als provider. Daarmee vervalt voor mij dan ook het voordeel van "gratis" telefonie bij de snellere abonnementen.

Het leuke van de Fritzbox is dat je zowel analoge als isdn apparaten kunt aansluiten en dat je alle vormen van telefonie (analoog, isdn & voip) naar de aangesloten apparaten kunt sturen. Alles werkt met alles, behalve dus met telefonie van Casema. Dat hebben ze weer fijn geregeld.
Eventueel zou ik nog kunnen proberen om de Casema telefonie aan te sluiten op de analoge ingang van de Fritz. Ook zou ik nog kunnen overwegen mijn dect-centrale te vervangen door een analoog exemplaar om aan te sluiten op de Casema modem, maar het is maar zeer de vraag of dit allemaal probleemloos gaat werken en voordelen biedt het al helemaal niet. Ik kan dus inderdaad maar beter mijn isdn houden; je weet wat je hebt maar niet wat je krijgt.

Afgezien van enkele positieve ervaringen is er toch veel ergernis over Casema. Ook mijn eigen ervaringen met Casema TV en respons op klachten zijn niet om over naar huis te mailen. (na renovatie van het netwerk in in deze regio zijn die problemen overigens opgelost). Hun prijzen trekken me ook niet echt over de streep en als het allemaal tegenvalt zit je er niet alleen een jaar aan vast maar moet je je ook nog eens laten piepelen door hun "klantenservice". Is een beetje snelheidswinst dat allemaal wel waard?

Behalve Casema is op mijn adres alleen adsl-lite beschikbaar (dat heb ik nu over een isdn lijn). Ik zou graag sneller willen, maar misschien moest ik voorlopig nog maar even blijven zitten waar ik zit, of heeft iemand nog een goede suggestie?

The wise man doesn't give the right answers, he poses the right questions. (Claude Levi Strauss)

quote:
mphilipp schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:49:
[...]

Standaard praktijk, ik sta er ook in. Maar ik kiep de telefoon eruit, dus ik ga er maar niet achteraan. Ik ga naar Telfort. Lekker 20Mb voor de helft van de prijs....
Kom jij even bedrogen uit :(

Vrijwel alle DSLAM centrale staan gecapped op 12/15Mbps. Je mag al blij zijn als je de helft kan halen. Heb in de praktijk nooit iemand hoger dan 15Mbps zien pompen (zelf dit is uniek als je dit haalt) Heb hier twee internet verbindingen liggen, kabel en adsl (casema mega/tele2 20Mbit) 40 meter van de wijkcentrale en 11MBit (modem rechtstreeks op ISRA) Maarja ondertussen onderneemt de waakhond geen actie. Raar maar waar.

Casema Mega klanten: heb op sat4all gelezen dat a.s. woensdag de verbinding 20Mbit wordt ipv. 15Mbit. Upload van 1500Kbps naar 2000Kbps. Andere abbo's zullen waarschijnlijk volgen.

Binnenkort zsm tele2 opzeggen al mijn contract opgelopen is. Er zit totaal geen toekomst meer in die koperlijntjes. TV (mine/digitenne is een lachertje met al die HD kanalen in aantocht) Kabel heeft nog aardig wat ruimte over voor de komende jaren.

musclehedz wijzigde dit bericht 10-12-2007 10:59 (11%)

quote:
musclehedz schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:56:

Casema Mega klanten: heb op sat4all gelezen dat a.s. woensdag de verbinding 20Mbit wordt ipv. 15Mbit. Upload van 1500Kbps naar 2000Kbps. Andere abbo's zullen waarschijnlijk volgen.
Heb je hier een URL van, dus de post waar dit in staat?

quote:
JeFFJuH schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:51:
[...]

Heb je hier een URL van, dus de post waar dit in staat?
En a.s. woensdag al... dan zou Casema toch al wel hebben gepatst met zo'n verhoging?

Zou wel leuk zijn. :P

Athlon XP-M @ 2420 MHz, ASRock K7NF2-RAID, 6800GT @ Ultra(+), G.E.I.L. 2GB PC3200 Dual Channel, Seagate 7200.10 250GB 16MB SATA, Silentmaxx HD-Silencer 2.0, Yesico FL-420ATX, Silentmaxx ST-11, X-Fi XtremeMusic, Dell 24" 2407FPW

and there was silence

quote:
BertV schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:18:
En a.s. woensdag al... dan zou Casema toch al wel hebben gepatst met zo'n verhoging?
Zou wel leuk zijn. :P
Het bericht klopt.

12 december in de loop van de dag word deze wijziging doorgevoerd.

Mega downstream gaat van 16 Mbit -> 20 Mbit, en de upstream van 1,6 Mbit naar 2 Mbit (netto hier gaat geen overhead meer vanaf)

_serial_ wijzigde dit bericht 11-12-2007 15:18 (3%)
Reden: overhead

somewhere there was silence

quote:
_serial_ schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:27:
[...]

Het bericht klopt.

12 december in de loop van de dag word deze wijziging doorgevoerd.

Mega downstream gaat van 16 Mbit -> 20 Mbit, en de upstream van 1,6 Mbit naar 2 Mbit (bruto, hier gaat dus nog overhead af)
Bij Casema krijg je de overhead gecompenseerd. Dus 2 Mbit is ook 2 Mbit. Dat is al jaren zo.

Wat gebeurd er met de andere abbo's?

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws