Gathering of Tweakers

Quicksearch
High speed addict!

quote:
NPV8 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:34:
UPC bereidt zich met docsis 3.0 voor op strijd met glasvezel

Wellicht kom ik ooit weer terug bij Casema als ze hier ook mee gaan werken. Ik begreep uit een aantal replies op dit topic dat Casema hier ook mee bezig is.

Momenteel ben ik aan het kijken naar een provider voor in mijn nieuwe huis. Hellaas hou ik met een ADSL2 verbinding maar 6 Mbit over, gezien de afstand die ik van de centrale verwijderd ben. Ik ben zeker niet de enige die hier last van heeft, dus het is niet zo gek dat Casema de kosten van het 8Mbit abonnement niet naar beneden gooit. Volgens mij heeft Casema namelijk minder last van het inzakken van de snelheid naarmate je verder van de centrale woont.
Het is dus de afweging tussen een goedkoop ADSL2 abonnement waar ik 6Mbit aan over hou of een duur gegarandeerd 8Mbit abonnement.
Je zit altijd tussen de 1 tot 200 meter van een eindversterker, daarna groepsversterker en dan wijkcentrum en dan ga je glas op, het is niet als bij een telefoonlijn dat er een paar kilometer kabels er tussen liggen.
Daarom kan de snelheid meestal gegarandeerd worden, iets wat bij ADSL nog maar de vraag is.

Nikon D40 18-55 AF-S Hoya c-pola filter

quote:
NPV8 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:34:
Het is dus de afweging tussen een goedkoop ADSL2 abonnement waar ik 6Mbit aan over hou of een duur gegarandeerd 8Mbit abonnement.
Neem dan de goedkope als je daar snel vanaf kunt. Wie weet komt een of andere telecommert binnenkort wel met een grootscheepse glasvezel uitrol. Je weet maar nooit... 8)

Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!

quote:
Buzzfuzz schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:42:
[...]

Je zit altijd tussen de 1 tot 200 meter van een eindversterker, daarna groepsversterker en dan wijkcentrum en dan ga je glas op, het is niet als bij een telefoonlijn dat er een paar kilometer kabels er tussen liggen.
Daarom kan de snelheid meestal gegarandeerd worden, iets wat bij ADSL nog maar de vraag is.
Reden te meer dat Casema niet hoeft te concureren met de ADSL2 providers.

\o/ \\o /o\ o// \o/
Reg. datum: 29 oktober 2000

quote:
NPV8 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:12:
[...]

Reden te meer dat Casema niet hoeft te concureren met de ADSL2 providers.
hoe bedoel je dat? Casema hoeft z'n abbo's niet marktconform te maken omdat zij de infrastructuur anders hebben dan ADSL? Beetje vreemd niet?
quote:
a casema user schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:31:
Weer lekker kwaad gemaakt op casema.
Bij telefonie bestelling heel duidelijk vemeld dat ik geen vermelding wil in de telefoongids.
Rararara, waar sta ik nu met adres en telefoonnummer in :(
Grappig, ik had juist aangegeven WEL in de telefoongids te willen en waar stond ik met al mijn gegevens? NERGENS!

Reg. datum: 24 februari 2004

quote:
a casema user schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:31:
Weer lekker kwaad gemaakt op casema.
Bij telefonie bestelling heel duidelijk vemeld dat ik geen vermelding wil in de telefoongids.
Rararara, waar sta ik nu met adres en telefoonnummer in :(
Dan vraag je toch gewoon of ze je er weer uit willen halen? :)

quote:
Sa1 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:16:
[...]
hoe bedoel je dat? Casema hoeft z'n abbo's niet marktconform te maken omdat zij de infrastructuur anders hebben dan ADSL? Beetje vreemd niet?
Ik bedoel dat er geen reden is om te concureren tegen ADSL2, gezien er zat mensen zijn die maar 6Mbit aan overhouden, omdat ze te ver van de centrale wonen. Casema kan gegarandeerde snelheden leveren, waar je dan ook wel naar betaald.
Niet dat ik niet wil dat ze hun prijzen naar beneden halen, maar ik kan wel begrijpen dat ze de prijzen van de ADSL2 abbo's niet hoeven te evenaren.

quote:
rowicom schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:39:
[...]

Dat doen ze dus niet, je moet alles zelf met de telefoongids(.nl) regelen. Zeiden zeb ij mij tenminste, bij verhuizing is bij mij het ook (weer) niet doorgevoerd dus weer zelf met telefoongids(.nl) moeten regelen (webform invullen, printen, handtekening, envelop, postzegel, brievenbus, en dan afwachten).

Reg. datum: 24 februari 2004

quote:
jongentje schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:16:
[...]
Dat doen ze dus niet, je moet alles zelf met de telefoongids(.nl) regelen. Zeiden zeb ij mij tenminste, bij verhuizing is bij mij het ook (weer) niet doorgevoerd dus weer zelf met telefoongids(.nl) moeten regelen (webform invullen, printen, handtekening, envelop, postzegel, brievenbus, en dan afwachten).
Ik bedoelde het gekscherend, omdat als je eenmaal in de papieren versie van de telefoongids staat, het dan wel verrekte moeilijk voor ze wordt om je overal weer uit te halen :) Zo van: "goedenmiddag mevrouwtje, ik ben van Casema en ik kom de vermelding van de heer Jongentje even onleesbaar maken in uw telefoonboek..." En dat dan in zo'n 5 miljoen huishoudens in Nederland :P

PS: het verkleinwoord van jongen is jongetje, hoor... Die n mag er tussenuit...

quote:
rowicom schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:06:
[...]
PS: het verkleinwoord van jongen is jongetje, hoor... Die n mag er tussenuit...
Snap ik, maar zo heb ik wel een unieke nickname ;)

quote:
jongentje schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:16:
[...]
Dat doen ze dus niet, je moet alles zelf met de telefoongids(.nl) regelen
Dat heb ik idd ook gehoord, dus ik wilde al niet gaan bellen. Ik zou nl compleet uit mijn dak gaan als zo'n kwiebus me dit ijskoud gaat vertellen. Je zou er toch een advocaat op af sturen. Ik heb expliciet gevraagd niet in de gids te komen, dus zij moeten het maar regelen. Zij hebben het immers doorgegeven aan die lui. Toen ik nog via KPN belde stond ik er niet in. Maar goed...het is academisch, want ik kiep de telefoon eruit. Krijg ik geen irritante telefoontjes meer ook.

quote:
rowicom schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:39:
[...]

ik heb antwoord gekregen, het valt me nog mee..
quote:
Geachte mevrouw, heer xxxxx,
In uw Serviceaanvraag geeft u aan dat u te vinden bent in de digitale telefoongids. Terwijl u had aangegeven dit niet te willen
Onze excuses hiervoor. Na controle in onze administratie blijkt dat u inderdaad onjuist bent ingevoerd in verband met nummer publicatie. Wij hebben dit verbeterd en als detelefoongids.nl zijn gegevens gaat updaten zult u eruit verwijderd worden. Als u het per direct wilt hebben, raden wij u aan om naar www.detelefoongids.nl te gaan. Hier kunt u een formulier uitprinten en als u die opstuurt naar hen dan zullen zij u per direct verwijderen
Mocht u nog vragen hebben, kunt u een nieuwe Serviceaanvraag aanmaken of contact opnemen met onze Klantenservice via telefoonnummer 0900 - 8896 (¤ 0,10 p/min). De Klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.
Wij hopen dat u vragen zijn beantwoord.
Met vriendelijke groet,
xxxxxx | CSO Agent
Afdeling Klantenservice
Casema B.V.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

quote:
Peter schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 13:12:
Heeft iemand een idee wat de leasetijd van IP Adressen bij Casema is? Na ruim anderhalfjaar hetzelfde IP adres gehad te hebben heb ik gister plots een nieuwe gekregen, wat toch best wel een onaangename verrassing is (gezien ik vrij veel host). Misschien dat er een optie is voor een static adres?
Casema heeft geen vaste ip adressen. Kan je ook niet aanvragen. (Behalve Groot Zakelijk)

Je ip adres is gekoppeld aan je mac adres. Als deze hetzelfde blijft, blijft je ip adres ook hetzelfde 80% van de tijd. Als je modem of mac adres 4-5 dagen niet op het netwerk zijn aangesloten kan je ip adres ook veranderen. Verder kan het zijn dat als er werkzaamheden of resets in het netwerk geweest zijn, of dat de ip pools veranderd worden, dat je een ander ip adres toegewezen krijgt.

Je ip is dus vrij vast, maar niet 100% zeker.

Reg. datum: 05 september 2001

quote:
sebastius schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 01:30:
Vraagje aan de mede-Casema'ers hierzo: Wat gebeurt er als je over de nieuwsgroep datalimiet heengaat?
Zit hier een limiet op? :?

quote:
Midi: connecties: 1, limiet: 10GB
Multi: connecties: 2, limiet: 50 GB
Maxi: connecties: 4, limiet: 100GB
Mega: connecties: 4, limiet: 200GB

ja al een tijdje.

hoe dan ook ik vind het gaar ik haal met nieuwsgroepen gewoon soms 2 mb/s ( ik heb maxi = 8mbit dus)
maar ik vind ook dat de snelheid / prijs wel omhoog mag. laat ze maar experimenteren met docsis 3.0 hier ofzo of die snelheid is een keer omhoog gooien :S

yow

quote:
3DDude schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:09:
hoe dan ook ik vind het gaar ik haal met nieuwsgroepen gewoon soms 2 mb/s ( ik heb maxi = 8mbit dus)
Hmmm...ik heb Maxi (8Mb dus) en haal 10Mb... Omgekeerde wereld dus. Evengoed stap ik binnenkort over naar Telfort. Twee keer zo hard voor de halve prijs. Kan nooit verkeerd wezen.

Reg. datum: 29 januari 2004

quote:
"Eind juni hebben wij aangekondigd dat 'marktconform' voor ons niet meer voldoende was en dat wij trendsetter op het gebied van internet wilden worden." Zegt Mike Dreisch, directeur consumentenmarkt van Casema. "Deze snelheidsverhoging toont aan dat wij hard op weg zijn om inderdaad een trendsetter te worden. Voorlopig kunnen wij wat betreft de snelheid nog vooruit tot 70MB. De ADSL-providers moeten nog maar zien of ze dat kunnen."
Hij vervolgt: "Maar niet alleen op het gebied van bandbreedte
maar bijvoorbeeld ook op het gebied van ondersteuning, de beschikbaarheid en download capaciteit van nieuwsgroepen en
innovatie kan de markt de komende maanden nog het nodige van ons verwachten."
http://www.breedbandwinke...ble-met-glasvezelsnelheid

Een uitspraak uit 2005. Buiten de 2 snelheidsverhogingen vind ik het maar tegenvallen met de innovatie van Casema. Had toch wel meer verwacht gelet op die uitspraken van bijna 3 jaar geleden.

quote:
mphilipp schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:46:
[...]

Hmmm...ik heb Maxi (8Mb dus) en haal 10Mb... Omgekeerde wereld dus. Evengoed stap ik binnenkort over naar Telfort. Twee keer zo hard voor de halve prijs. Kan nooit verkeerd wezen.
Hou er rekening mee dat dit afhankelijk is van de afstand tot de centrale. Hoe verder je van de centrale woont hoe minder bandbreedte je overhoudt.

Kun je bij Casema ook andere modem's gebruiken dan die zij leveren?
Zo, ja welke zullen jullie dan adviseren? Wil graag gebruik maken van voip over het sip protocol.

Reg. datum: 05 september 2001

quote:
3DDude schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:09:
maar ik vind ook dat de snelheid / prijs wel omhoog mag.
Helemaal mee eens. De prijs van ¤ 69,95 per maand voor het extreme (Download 15000kbit/s / Upload 1500 kbit/s) pakket is gewoon belachelijk.

* UPC Extreme 20 Mbps/ 2 Mbps kost ¤ 59,95 per maand.
* @Home 20Mbps/ 2 Mbps kost ¤69,95 per maand
* Caiway Ultra 12 Mbps/ 1 Mbps kost ¤39,90 per maand en de snelheid word vanaf januari volgend jaar verdubbeld!

Tijd dat Casema eens iets gaat doen aan de snelheid en prijzen. Er zijn genoeg mensen die niet eens in de buurt komen van 20Mbit met hun ADSL2 lijn. Die zouden zo voor Casema kiezen (waaronder mijzelf).

Wellicht weet een van de casema gasten antwoord op onderstaande vraag, want de snelhelp helpt niet en ook niet snel.

Ik wil vanaf de hoofd-WCD in de woonkamer alle signalen, dus radio en televisie door het hele huis heensturen. De originele casema WCD (Kathrein?) had alleen een IN voor de groene casema kabel maar geen uit. Nu een Jung erin geplaatst en de UIT gebruikt voor de rest van het huis. Versterkertje ertussen, alles werkt, iedereen blij. Ik niet, want zodra ik het aansluit keldert mijn Internet snelheid...

Nu kan ik natuurlijk ná de splitter alleen het tv signal door de rest van het huis sturen, mar, in tegendeel tot wat csema zegt, zit daar geen audio signaal op. Tenminste, mijn tuner ziet dat niet.

Hoe kan ik nu én optimale snelheid (8mb ipv 1mb) hebben én toch het hele RTV signaal door mijn huis sturen?

De gegevens uit het modem:
Downstream Value
Frequency 250000000 Hz
Signal to Noise Ratio 37 dB
Downstream Modulation QAM256
Network Access Control Object ON
Power Level -7 dBmV

Upstream Value
Channel ID 2
Frequency 34000000 Hz
Ranging Service ID 2917
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 58 dBmV

jan.suijkerbuij wijzigde dit bericht 02-12-2007 16:32 (27%)

quote:
NPV8 schreef op zondag 02 december 2007 @ 12:25:
[...]
Hou er rekening mee dat dit afhankelijk is van de afstand tot de centrale. Hoe verder je van de centrale woont hoe minder bandbreedte je overhoudt.
140 meter...close enough? ;) Ik kan de central ruiken... Ik maak me dus weinig zorgen over de te halen snelheid. Komende donderdag komt het KPN mannetje meten, dus we gaan zien wat het wordt.

quote:
jan.suijkerbuij schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:13:
Nu kan ik natuurlijk ná de splitter alleen het tv signal door de rest van het huis sturen, mar, in tegendeel tot wat csema zegt, zit daar geen audio signaal op. Tenminste, mijn tuner ziet dat niet.
Dat snap ik niet. In de eerste plaats: wat is een Jung? Een versterker? Zal wel.
Met een audio signaal bedoel je radio? Ik kan me niet voorstellen dat een versterker iets met het signaal doet, behalve het versterken.
quote:
Hoe kan ik nu én optimale snelheid (8mb ipv 1mb) hebben én toch het hele RTV siganal door mijn huis sturen?
Probeer een regelbare versterker, en dan ná de splitter. Voor de splitter gaat gewoon niet werken. Je verkloot het signaal voor hem, en dat gaat nooit goed komen.
Als je bv digitale TV hebt, is een regelbare versterker ook noodzaak (als je een versterker wilt/moet gebruiken dan). Zet de versterker te hard, en het digitale signaal gaan naar de klote; zo ook als ie te zacht staat. Ik meen dat zo om en nabij de +10dB voldoende moet zijn.

Wat ik bedoel is dat ik de standaard Casema WCD (merk Kathrein)heb vervangen door een exemplaar van het merk Jung omdat die laatste ook een UIT heeft voor kabel en die van Casema alleen een IN.
Op die UiT heb ik kabel met een regelbare versterker gezet, die versterkt dus de hele kabel naar de rest van het huis. De splitter voor Internet daarentegen zit direct op de TV uitgang van de Jung-WCD (=hoofdaansluiting) en wordt dus niet versterkt. Ik snap dus ook niet hoe ze elkaar storen. Ik wil niet alleen het signaal NA de splitter versterken en door het huis sturen,omdat dit alleen Tv signaal is(?) Ik wil TV én radio door het hele huis, daarom dat ik voor (in) de Hoofdaansluiting een WCD met ook een UIT heb aangesloten.

High speed addict!

quote:
jan.suijkerbuij schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:13:
Wellicht weet een van de casema gasten antwoord op onderstaande vraag, want de snelhelp helpt niet en ook niet snel.

Ik wil vanaf de hoofd-WCD in de woonkamer alle signalen, dus radio en televisie door het hele huis heensturen. De originele casema WCD (Kathrein?) had alleen een IN voor de groene casema kabel maar geen uit. Nu een Jung erin geplaatst en de UIT gebruikt voor de rest van het huis. Versterkertje ertussen, alles werkt, iedereen blij. Ik niet, want zodra ik het aansluit keldert mijn Internet snelheid...

Hoe kan ik nu én optimale snelheid (8mb ipv 1mb) hebben én toch het hele RTV signaal door mijn huis sturen?

De gegevens uit het modem:
Downstream Value
Frequency 250000000 Hz
Signal to Noise Ratio 37 dB
Downstream Modulation QAM256
Network Access Control Object ON
Power Level -7 dBmV

Upstream Value
Channel ID 2
Frequency 34000000 Hz
Ranging Service ID 2917
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 58 dBmV
quote:
jan.suijkerbuij schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:46:
Wat ik bedoel is dat ik de standaard Casema WCD (merk Kathrein)heb vervangen door een exemplaar van het merk Jung omdat die laatste ook een UIT heeft voor kabel en die van Casema alleen een IN.
Op die UiT heb ik kabel met een regelbare versterker gezet, die versterkt dus de hele kabel naar de rest van het huis. De splitter voor Internet daarentegen zit direct op de TV uitgang van de Jung-WCD (=hoofdaansluiting) en wordt dus niet versterkt. Ik snap dus ook niet hoe ze elkaar storen. Ik wil niet alleen het signaal NA de splitter versterken en door het huis sturen,omdat dit alleen Tv signaal is(?) Ik wil TV én radio door het hele huis, daarom dat ik voor (in) de Hoofdaansluiting een WCD met ook een UIT heb aangesloten.
Ja zal wel geen goede wcd zijn en dus kan je beter die Kathrein ESN terug zetten.
Tenzij het een ESN 83 is, het moet wel een 85 zijn.

Hierbij wat voorbeelden en hoe aan te sluiten.

http://img132.imageshack.us/img132/2326/aops2bo9.jpg

http://img61.imageshack.us/img61/4025/esn85pdf65sb51003dm2.jpg

http://img49.imageshack.us/img49/1008/evk80pdf65cb2.jpg

http://img508.imageshack.us/img508/1260/evk80sb5100lo7.jpg

http://img249.imageshack.us/img249/2622/evk100sb51002ln8.jpg

Buzzfuzz wijzigde dit bericht 02-12-2007 18:39 (7%)

Nikon D40 18-55 AF-S Hoya c-pola filter

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws