Ik werk daarquote:
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
GoT Index » Internetproviders en Hosting » [Casema/Orange Cable] Ervaringen topic - Deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 23 24 25 26 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Ik werk daarquote:JeFFJuH schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:46:
[...]
Zou ik mogen vragen waar je die informatie vandaan hebt?
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

arjoderoon wijzigde dit bericht 13-11-2007 22:26 (48%)
Downstream powerlevel staat voor het verschil tussen het uitgestuurde niveau door Casema en het door je modem ontvangen signaal. Dit zou rond de 0 moeten schommelen, het modem vind alles tussen de -15 en +15 prima, maar -2 betekent dat er 2 dBmV van het signaal gedempt wordt in het pad naar je modem. Dat kan komen door een lange kabel of de manier hoe je het thuis hebt aangesloten. Met -2 is niks mis, dat heb ik zelf thuis ook.quote:Sa1 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:43:
M'n powerlevel van downstream zit op -2 dBmV en m'n upstream op 45 dBmV, is dit goed? Want er staat dat het vrijwel nooit voorkomt dat het onder de 50 komt. Heeft het invloed? Qua snelheid merk ik niets.
jhu wijzigde dit bericht 14-11-2007 01:49 (4%)
Reden: Extra info
Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel
XennOX wijzigde dit bericht 14-11-2007 16:13 (25%)
Q6600@3.6Ghz (450x8), 2x2GB 800 DDR2 GSkill @ 900mhz, 8800GT @ 729/1836/1950 <-- Accelero S1 2x120mm,P35-DS4, 2x Samsung Spinpoint 320GB RAID0, 36GB Raptor 10k, Antec Nine Hundred, Corsair 520w
Precies, dat vind ik ook. Kabel is qua techniek en mogelijkheden rijker dan dsl dat is, maar het lijkt wel alsof de providers op één of andere manier altijd een beetje de kat uit de boom kijken. Maar ook vanuit dit oogpunt, stel al doen ze dat altijd, dan lijkt mij het nu toch echt wel tijd worden om is iets te veranderen. Of is bandbreedte voor dsl providers goedkoper dan voor kabelaars? zal toch niet? beide netwerken liggen er al jaren.quote:PainkillA schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:09:
alle casema abbo's mogen wel een keer omhoog. Zit hier nog steeds met een Antieke 4mbit verbidning voor 30 euro's. Schandalig gewoon en zkr omdat kabel zodner moeite voorbij de 20mbit kan.
Sa1 wijzigde dit bericht 14-11-2007 21:34 (5%)
Ik denk dat ze daarmee de upgrade acties van dit moment bedoelen.quote:Sa1 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:43:
Ik begrijp dat je hier niet informatie mag geven over eventuele veranderingen binnen de diensten van Casema, maar ik heb een maand terug ongeveer gebeld naar de Casema helpdesk en die zeiden dat er op korte termijn nog een aantal acties zouden komen voor reeds bestaande klanten.
Same here! Casema moet snel met een behoorlijke verbetering komen anders is het voor mij in maart in ieder geval bye bye casema. Het blijft teveel geld voor te weinig snelheid.quote:kravitz schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:06:
[...]
Ik denk dat ze daarmee de upgrade acties van dit moment bedoelen.
Ook ik vind dat casema zich aardig uit de markt aan het prijzen is, en overweeg dan ook om naar een andere aanbieder te gaan. Ik heb bijv. het multi abo, maar als ik zie wat ik voor dat geld bij een andere aanbieder (bijv. telfort, alice) krijg, dan voel ik me toch behoorlijk getild.
"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"
TTLCrazy wijzigde dit bericht 17-11-2007 15:03 (40%)
just imagine: war breaks out and nobody turns up... Frankie website - specs
Nou ja ik WAS modem installateur en storings oplosser, maar doordat gedoe met het admin/password was het gelijk exit, ondanks mijn goede staat van dienst.quote:jhu schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:08:
Hé Collega's!
Volgens mij zijn er hier meer Casema collega's dan gewone GoT'ers
Nikon D40 18-55 AF-S Hoya c-pola filter
Ik ken iemand(collega) die 20mbit leeg trekt van de casema nieuwsserver met zijn Mega abbo.quote:XennOX schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:05:
@home gooit snelste abbo van 15000/1500 naar 20000/2000.
maar casema/@home en mulitkabel zijn toch een?
dan ga ik er vanuit dat casema ook die snelheid gaat voeren voor het mega?
want multikabel heeft zelfs een 22000/2000 abbo.
ik zit op mega voor 70 euri maar die 5 mbit mag daar wel bij nog
Kan me niet voorstellen.quote:Buzzfuzz schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 09:32:
[...]
Nou ja ik WAS modem installateur en storings oplosser, maar doordat gedoe met het admin/password was het gelijk exit, ondanks mijn goede staat van dienst.
Zou best terug willen daarin, vond het altijd leuk werk.
Royz hyves | Xbox Live gamertag: RoYZZ | Get big or die tryin'
Royz hyves | Xbox Live gamertag: RoYZZ | Get big or die tryin'
Er was juist in het nieuws dat casema kabels zo trouw waren.quote:Royz schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:41:
Casema moet wel, als ze zien dat er teveel mensen weggaan omdat zij geen concurrerende producten op de markt brengen.
Athlon XP-M @ 2420 MHz, ASRock K7NF2-RAID, 6800GT @ Ultra(+), G.E.I.L. 2GB PC3200 Dual Channel, Seagate 7200.10 250GB 16MB SATA, Silentmaxx HD-Silencer 2.0, Yesico FL-420ATX, Silentmaxx ST-11, X-Fi XtremeMusic, Dell 24" 2407FPW
If you do something, do it good.
Ik vraag me wat af, toen ik in m'n huidige huis kwam wonen en internet/digitale-tv/telefonie van Casema aansloot deed alles het prima, maar het Upstream power level staat altijd op 58 dBmV.quote:jhu schreef op woensdag 14 november 2007 @ 01:45:
...
Het kan voorkomen dat je een te lange kabel of splitters in huis hebt en het modem altijd op Send blijft knipperen, in dit geval lukt het je modem gewoon niet om hard genoeg te praten. De modems zijn begrensd op 55 dBmV (Internet modems) en 58 dBmV (internet+telefonie modems), een modem wat harder dan 58 dBmV zend zou eventueel kunnen storen op andere apparatuur als de kabel niet goed is afgeschermd.
...
| Voor: | Na: | |
| SNR: | 36 dB | 36-37 dB |
| Downsteam Power Level | -6 dBmV | -5 dBmV |
| Upstream Power Level | 58 dBmV | 58 dBmV |
floduR wijzigde dit bericht 21-11-2007 16:08 (3%)
Systemspecs || Canon EOS 350D || In de computerwereld gaat alles automatisch, maar niks vanzelf.
Zo'n beetje vanaf Beverwijk naar Den Haag, Leiden tot Capelle a/d Ijssel, wel via TNS moet ik er bij zeggen.quote:theezeefje schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:17:
[...]
Kan me niet voorstellen.
Welke regio was je werkzaam ?
Ik denk dat je aansluitdoosje niet goed is ofwel je AOP, welk type is het, meestal kan het kapje eraf dus kan je het zien, tenzij het een Tratec met zegel is, maar dat zijn goeie of die van jou moet toevallig slecht zijn.quote:floduR schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:06:
[...]
Is die 58dBmV te verklaren ergens? Met internet heb ik trouwens nooit problemen en het is altijd zo snel (zo niet sneller) als het moet zijn, maar ik vroeg het me gewoon af.
Nikon D40 18-55 AF-S Hoya c-pola filter
Ik heb geen AOP doosje, uit een buis komt een 10mm dikke coax 6b kabel binnen, deze loopt uit in een F-connector aansluiting. Van daaruit gaat hij door in een 7mm dikke coax 12 kabel van zo'n 15 meter. Daarachter zit een einddoos van Hirchmann en daarachter de modem.quote:Buzzfuzz schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:18:
[...]
Ik denk dat je aansluitdoosje niet goed is ofwel je AOP, welk type is het, meestal kan het kapje eraf dus kan je het zien, tenzij het een Tratec met zegel is, maar dat zijn goeie of die van jou moet toevallig slecht zijn.
floduR wijzigde dit bericht 21-11-2007 19:14 (10%)
Systemspecs || Canon EOS 350D || In de computerwereld gaat alles automatisch, maar niks vanzelf.
GoT Index » Internetproviders en Hosting » [Casema/Orange Cable] Ervaringen topic - Deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 23 24 25 26 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea