Gathering of Tweakers

Quicksearch
jaja, ben al een heel tijdje aan het kijken naar die ereaders, maar nog steeds niet gekocht. De philips iliad is nog steeds erg duur en de sony niet echt goed verkrijgbaar. Ook waren er nog wel wat minpuntjes aan de sony, waar en nu een aantal van zijn opgelost.Het grootste nadeel tov de philips is het ontbreken van een touchscreen, maar zeg nou zelf. Is dat nu ECHT belangrijk. Voor mij niet meer doorslaggevend en kan niet wachten tot die 505 verkrijgbaar is. De prijzen op ebay zijn niet mis en vele meer dan de adviesprijs van 300$. (ebay +- 370$)

http://digital-lifestyles.info/copy_images/sony-prs-505-ebook-lg1.jpg

ok waar verschilt die dan in van de oude 500?
in vergelijking met de prs-500, nu een handiger, een wat sneller en een iets beter scherm.
Komop sony leveren dat ding ook in europa ! anders koop ik alsnog een iliad !

AMD64@2100, 512MBC2, TI4200@300/600, iiyama450pro/ +tft touch, 3xMaxtor, NEC3520, HoontechDSP24v, CanonI470D, HPLJ6P, Canon 300D, 18-55, 28-135 IS, 100-300, 50mm 1.8

Mooi ding. Het enige wat ik niet kan vinden is hoe snel hij pagina's kan omslaan.
Hoewel jij het niet echt belangrijk vind, is de afwezigheid van een touchscreen voor mij echt een deal breaker. Ik heb talloze pdfjes van wetenschappelijke artikelen waar ik aantekeningen op zou willen maken. De enige manier om dat nu te doen is door ze uit te printen. Het zou echt ideaal zijn als er een eReader zou zijn die zeer snel pagina's kan omslaan EN waarmee ik aantekeningen op het document kan maken.

Nou die reader is er wel, maar nogal duur (650 euro).
dat is dan de iliad van irex philips.

AMD64@2100, 512MBC2, TI4200@300/600, iiyama450pro/ +tft touch, 3xMaxtor, NEC3520, HoontechDSP24v, CanonI470D, HPLJ6P, Canon 300D, 18-55, 28-135 IS, 100-300, 50mm 1.8

Nee, ik heb de Iliad uit mogen proberen en het omslaan van pagina's van pdf documenten is (wat mij betreft) niet snel genoeg. Ook het maken van aantekeningen met de Iliad beviel mij niet helemaal. De pen zou een kleinere schrijfdikte moeten hebben om echt fatsoenlijke aantekeningen te kunnen maken.
Voor mij is het dus nog wachten totdat de technologie echt goed is doorontwikkeld.

Soylent Green is People!

Deze komt uit in Europa

http://www.bookeen.com/

http://bookeen.blogspot.com/

Hij heeft hetzelfde scherm als de Sony

Dan heb je tenminste ook nog garantie. Want die heb je niet als je in de VS koopt

Hij lijkt duurder dan de Sony, maar als je dingen mee rekent als verzendkosten, invoerrechten en BTW maakt het bijna niets uit.

Ortep wijzigde dit bericht 21-10-2007 23:55 (43%)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

leuk ding, maar volgens mij zit hier hetzelfde scherm in als de prs-500 (namelijk 4 grijstinten ipv 8 ). maar ben benieuwd hoe duur die wordt.

Soylent Green is People!

Het is een 3e generatie scherm, Vizplex. Hetzelfde scherm als de 505. De grijstinten worden aangestuurd door de electronica er achter. Het scherm kan de waarden wel aan, maar de elctronica niet. Maar dat is voor lezen nauwelijks van belang. Daar gaat het meer om 2 tinten. Wit en Zwart

De prijs is 350 Euro. Dat is inclusief BTW. Dat is dus ongeveer hetzelfde als de $350 van de Sony. Want die is zonder verzendkosten (50-70) zonder invoerrechten en zonder btw. En wat nog belangrijkers is: Zonder garantie

Een recentie en de prijs zijn te lezen in mijn tweede link naar het blog

Ok dat nuanceert het nogal, zelfde contrast als de prs-505. nuttige info lijkt me zo. Kijk garantie kun je in de VS ook wel krijgen, het kost alleen moeite om hem op te sturen.
ga me wat meer in deze franse ereader inlezen.

Soylent Green is People!

Garantie kan je in de VS ook wel krijgen. Maar het opsturen kost een vermogen en kan douane ellende opleveren. Bovendien krijg je in de EEG twee jaar garantie (wettelijk, ook al beweren sommige winkels anders). In de VS krijg 90 dagen 'limited' Je kan meer garantie krijgen maar dat kost dan weer extra geld. Ook is het probleem dat de Sony officieel niet in Europa wordt verkocht. Daarom willen de grote leveranciers het ding niet opsturen omdat ze dan ruzie met Sony krijgen. Dat schijnt iets te maken te hebben met copyright regels op de aan te schaffen boeken. Je bent dan afhankelijk van kleinere leveranciers of van partikulieren die het via eBay doen. Tegen een vergoeding uiteraard.

Het maakt allemaal niet veel uit in geld, behalve dan dat je veel makkelijker binnen Europa kan bellen etc. Ik ken in ieder geval één dealer die die dingen in een winkel gaat leveren. Die zit in Bonn. Ook niet naast de deur, maar daar kan ik in principe in een paar uur zijn als het echt nodig is. Waarschijnlijk komen er ook wel Nederlandse dealers.

Hier heb je nog wat meer info:

http://www.mobileread.com/forums/forumdisplay.php?f=136

Ortep wijzigde dit bericht 23-10-2007 14:01 (20%)

vol verwachting klopt mijn hart, in afwachting van de eerste echte reviews van die cybook. Ik wacht in ieder geval met bestellen (van of de sony 505 of de cybook) tot de eerste echte review van de gen3. (pdf functie uitgelegd, bookmarks ja/nee, gebruiksvriendelijkheid, batterijduur en robuustheid)

ondertussen kijk ik ook nog naar de hanlin v3 ereader, http://www.engadget.com/2...ibook-ereader-revs-to-v3/
maar ook die moet van ver komen en dat wordt vervelend als er garantie nodig is.

Zandor wijzigde dit bericht 24-10-2007 16:35 (26%)

Ik zit ook te wachten op de cybook gen3 ...

Trends Ta-10 rules!

Het valt me wel op dat topics over ebooks niet erg hard lopen op tweakers. Niet iedereen lijkt het zo ideaal te vinden. Ik moet wel zeggen dat dat me enigzins verbaast. Het lijkt me echt geweldig.

Acties: [view]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
Veel mensen (waaronder ikzelf) vinden het niet prettig om te moeten lezen vanaf een schermpje. Er gaat niets boven een tastbaar boek, imo :)

Soylent Green is People!

quote:
RoD schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:57:
Veel mensen (waaronder ikzelf) vinden het niet prettig om te moeten lezen vanaf een schermpje. Er gaat niets boven een tastbaar boek, imo :)
Het is geen 'schermpje' zoals dat van een PDA of een laptop. Het e-paper. Een totaal ander product. De resolutie in dot/inch is aanzienlijk hoger en het lezen is alsof je van papier leest. Dus ook bij fel zonlicht. Ik kan niet wachten tot ik hem heb. Je hebt je hele boekenkast bij je in iets met de afmetingen van een paperback

Ortep wijzigde dit bericht 27-10-2007 22:12 (10%)

Ik vraag me eigenlijk meer af wat een e-boek gaat kosten. Stel dat een boek van H.M. hier 20 euro kost. Normaal moet dat gedrukt en verspreid worden. Kans dat niet alles verkocht wordt, dus verlies.

De digitale file is er al dus die kan met nauwelijks enige extra moeite verkocht worden. Geen kosten voor verspreiding, winst voor boekwinkels. Wat betalen wij dan? Nog steeds 20 euro?
Zou leuk zijn als de prijs dan bv op 7 euro komt

Een boek kan ik doorverkopen als ik het uit heb. Kan/mag ik een e-boek ook verkopen? Ik ben bang dat daar een restrictie opzit.

Als het verder niet of nauwelijks goekdoper wordt, koop ik toch liever een echt boek voor hetzelde geld.

ErikRo wijzigde dit bericht 27-10-2007 23:18 (8%)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties: [view]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
quote:
Ortep schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:10:
[...]

Het is geen 'schermpje' zoals dat van een PDA of een laptop. Het e-paper. Een totaal ander product. De resolutie in dot/inch is aanzienlijk hoger en het lezen is alsof je van papier leest. Dus ook bij fel zonlicht. Ik kan niet wachten tot ik hem heb. Je hebt je hele boekenkast bij je in iets met de afmetingen van een paperback
Hmm, dat wist ik niet. Alsnog lijkt het me niet echt prettig, maar het zal ongetwijfeld het eea verbeteren.
Zou het toch wel eens willen proberen dan.

RoD wijzigde dit bericht 27-10-2007 23:30 (3%)

quote:
Zandor schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:56:
Het valt me wel op dat topics over ebooks niet erg hard lopen op tweakers. Niet iedereen lijkt het zo ideaal te vinden. Ik moet wel zeggen dat dat me enigzins verbaast. Het lijkt me echt geweldig.
Inderdaad. Maar ik denk dat dat nog wel gaat komen.
Wat mij betreft is het concept geweldig en de eerste producten zijn goed. Toch zijn mijn eigen eisen nog een fractie te hoog voor de huidige techniek (zie mijn eerdere post). Wel denk ik dat dat binnen een of twee jaar verleden tijd zal zijn. Ik kan haast niet wachten om mijn enorme stapels met wetenschappelijke artikelen bij het oud papier te kunnen zetten.

Soylent Green is People!

quote:
ErikRo schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:17:
Ik vraag me eigenlijk meer af wat een e-boek gaat kosten. Stel dat een boek van H.M. hier 20 euro kost. Normaal moet dat gedrukt en verspreid worden. Kans dat niet alles verkocht wordt, dus verlies.
http://www.mobipocket.com...e/default.asp?Language=EN

Dit is één van de vele eboekhandels. Er zijn er nog veel meer zoals http://www.baen.com/ die een dikke 100 gratis boeken heeft. En Amazon levert ook eboeken. En natuurlijk het Gutenberg project levert tienduizenden gratis boeken. En op je ebook reader kan je ook gewoon htm en doc lezen.

I was cool before I met ya
Reg. datum: 02 november 2000

quote:
Zandor schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:56:
Een groot probleem is dat veel mensen, en vooral tweakers, bij het lezen van de naam "ereader" gelijk vergelijken met PDA's, tablet PCs en totaal niet inzien dat deze apparaten niet vergelijkbaar zijn en niet eens willen inlezen voordat ze conclusies trekken.
Na ontelbaar veel keren uit moeten leggen wat het verschil is, heb ik er in ieder geval genoeg van en laat hun in de waan.
Degene die niet verder willen kijken dan hun neus lang is, zijn meestal ook degene die toch niet geinteresseerd zijn in lezen. Dus wat moeten ze dan met een ereader?

Ik ben zelf dus in het bezit van de vorige versie, de PRS50:
Sony Portable Reader Systemspacer PRS-500 dedicated e-readers

Hoewel ik de PRS505 heb gezien vind ik de upgrades niet waard om nog een nieuw model te kopen. De PRS500 voldoet prima voor mij en ik wacht op de volgende generatie die misschien kleur zal bekennen.
quote:
RoD schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:29:
[...]

Hmm, dat wist ik niet. Alsnog lijkt het me niet echt prettig, maar het zal ongetwijfeld het eea verbeteren.
Zou het toch wel eens willen proberen dan.
Zoek dan maar op samples en je ziet voorbeelden. Om een sony reader of een ander eink-ereader in het wild te zien is moeilijk.

De DPI van de "oude" reader is 170. Vergelijkbaar met een goedkope inkjet printer. De DPI van een beeldscherm is 2x zo weinig.
quote:
ErikRo schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:17:

De digitale file is er al dus die kan met nauwelijks enige extra moeite verkocht worden. Geen kosten voor verspreiding, winst voor boekwinkels. Wat betalen wij dan? Nog steeds 20 euro?
Zou leuk zijn als de prijs dan bv op 7 euro komt

Een boek kan ik doorverkopen als ik het uit heb. Kan/mag ik een e-boek ook verkopen? Ik ben bang dat daar een restrictie opzit.

Als het verder niet of nauwelijks goekdoper wordt, koop ik toch liever een echt boek voor hetzelde geld.
Zoals gezegd zijn er veel gratis klassiekers beschikbaar, en er zijn meerdere sites die ebooks aanbieden die ofwel direct te lezen zijn, of anders geconverteerd moeten worden.
De prijzen van officiele sony ereaderstore kan je gewoon zien hier: http://ebooks.connect.com/
Ik had, toen ik mijn reader kocht, 50 dollar credits gekregen waar ik boeken voor had gekocht. De DaVinci Code (engels) kost bv bij bol.com 8 euro.
De ebookvorm bij sony is 5,6 dollar. Met de lage koersen is het dus 3.9 euro. Dat is dus de helft goedkoper.

kmf wijzigde dit bericht 28-10-2007 02:50 (44%)

Soylent Green is People!

Voor de liefhebbers, De Cybook 3 is vanaf nu te koop

http://www.bookeen.com/shop/ebook-shop.aspx

hehe, das mooi!
je hoeft bij die 350 euro niet nog eens een keer btw of invoer te betalen toch?

cybook leest:
HTML, Txt, PRC, PalmDoc and PDF

PRS-505 leest:
BBeB, PDF, RTF, TXT

klopt dit rijtje?

Soylent Green is People!

quote:
Zandor schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 09:49:
hehe, das mooi!
je hoeft bij die 350 euro niet nog eens een keer btw of invoer te betalen toch?

cybook leest:
HTML, Txt, PRC, PalmDoc and PDF

PRS-505 leest:
BBeB, PDF, RTF, TXT

klopt dit rijtje?
Ik heb er net een besteld. Je betaalt alleen verzendkosten. We zitten binnen de EU. Eindelijk eens een voordeel ;) Hier heb je een lijst van wat hij wel en niet kan

http://www.bookeen.com/specs/ebook-software.aspx

Ortep wijzigde dit bericht 28-10-2007 09:54 (5%)

heb je de ..... luxe versie genomen,
of de kale.....

weet niet of ik de luxe neem, maar de kale, ga er wel een hoesje voor kopen ofzo.

ik heb het gevoel dat ik zo ga bestellen :D

Soylent Green is People!

quote:
Zandor schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 09:57:
heb je de ..... luxe versie genomen,
of de kale.....

weet niet of ik de luxe neem, maar de kale, ga er wel een hoesje voor kopen ofzo.

ik heb het gevoel dat ik zo ga bestellen :D
Ik heb de kale genomen. Het verschil met de luxe is de leren omslag, een voeding en een 2 Gig SD kaart. Als je de prijzen gaat optellen dan klopt het wel. Maar ik heb nog een USB voeding en een SD kaart van 1 Gig liggen en in de 'kale' reader zonder SD kaart kunnen al een dikke 100 boeken. E-boeken zijn maar een paar 100 K per stuk. Dus als je uit gaat van 500 K gemiddeld kan ik op die oude SD kaart al 2000 boeken kwijt. Dat lijkt me wel voldoende om de kerstdagen door te komen.

hehe .... besteld !

ik heb trouwens een lading .lit files redelijk succesvol om kunnen zetten naar txt en html.
dat gaf voor mij de doorslag

Zandor wijzigde dit bericht 28-10-2007 10:16 (74%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws