quote:
Een groot probleem is dat veel mensen, en vooral tweakers, bij het lezen van de naam "ereader" gelijk vergelijken met PDA's, tablet PCs en totaal niet inzien dat deze apparaten niet vergelijkbaar zijn en niet eens willen inlezen voordat ze conclusies trekken.
Na ontelbaar veel keren uit moeten leggen wat het verschil is, heb ik er in ieder geval genoeg van en laat hun in de waan.
Degene die niet verder willen kijken dan hun neus lang is, zijn meestal ook degene die toch niet geinteresseerd zijn in lezen. Dus wat moeten ze dan met een ereader?
Ik ben zelf dus in het bezit van de vorige versie, de PRS50:
Sony Portable Reader Systemspacer PRS-500 dedicated e-readers
Hoewel ik de PRS505 heb gezien vind ik de upgrades niet waard om nog een nieuw model te kopen. De PRS500 voldoet prima voor mij en ik wacht op de volgende generatie die misschien kleur zal bekennen.
quote:
Zoek dan maar op samples en je ziet
voorbeelden. Om een sony reader of een ander eink-ereader in het wild te zien is moeilijk.
De DPI van de "oude" reader is 170. Vergelijkbaar met een goedkope inkjet printer. De DPI van een beeldscherm is 2x zo weinig.
quote:
ErikRo schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:17:
Ik vraag me eigenlijk meer af wat een e-boek gaat kosten. Stel dat een boek van H.M. hier 20 euro kost. Normaal moet dat gedrukt en verspreid worden. Kans dat niet alles verkocht wordt, dus verlies.
De digitale file is er al dus die kan met nauwelijks enige extra moeite verkocht worden. Geen kosten voor verspreiding, winst voor boekwinkels. Wat betalen wij dan? Nog steeds 20 euro?
Zou leuk zijn als de prijs dan bv op 7 euro komt
Een boek kan ik doorverkopen als ik het uit heb. Kan/mag ik een e-boek ook verkopen? Ik ben bang dat daar een restrictie opzit.
Als het verder niet of nauwelijks goekdoper wordt, koop ik toch liever een echt boek voor hetzelde geld.
Zoals gezegd zijn er veel gratis klassiekers beschikbaar, en er zijn meerdere sites die ebooks aanbieden die ofwel direct te lezen zijn, of anders geconverteerd moeten worden.
De prijzen van officiele sony ereaderstore kan je gewoon zien hier:
http://ebooks.connect.com/
Ik had, toen ik mijn reader kocht, 50 dollar credits gekregen waar ik boeken voor had gekocht. De DaVinci Code (engels) kost bv bij bol.com 8 euro.
De ebookvorm bij sony is 5,6 dollar. Met de lage koersen is het dus 3.9 euro. Dat is dus de helft goedkoper.
kmf wijzigde dit bericht 28-10-2007 02:50 (44%)