| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Xandrios wijzigde dit bericht 20-10-2007 17:31 (100%)
Its so hot today here in New York City, that the hookers in Times Square are offering to blow ON you!
GoT Index » Internetproviders en Hosting » TweakDSL ervaringen topic - Deel 26
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 51 52 53 54 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Xandrios wijzigde dit bericht 20-10-2007 17:31 (100%)
Its so hot today here in New York City, that the hookers in Times Square are offering to blow ON you!
Ik weet dat de eerste 7 werkdagen niets ondernomen wordt door de nieuwe ISP.quote:
[...]
Ah, dan neem ik aan dat als je het zo meldt ze niet een sloop opdracht op de lijn plaatsen nee.
[...]
Dwarsliggen kan niet, de nieuwe ISP is leidend in een overstap. De latende kan alleen maar toekijken en krijgt berichtgevingen via de telco. Eigenlijk is dwarsliggen alleen mogelijk door snel een sloop opdracht op de lijn te zetten voordat de nieuwe ISP de overstap in kan plannen.
Houdt er rekening mee dat nieuwe ISP's vaak 7 dagen of 7 werkdagen een aanvraag laten liggen. Wel bevestigen netjes, maar nog niets mee doen omdat je nog moet kunnen annuleren. Meestal wordt eerst de aanvraag bevestigd en daarna pas bevestigd met de definitief ingeplande migratie datum (na die bedenk tijd dus pas ingepland vaak).
Zondagskindje wijzigde dit bericht 19-10-2007 21:46 (4%)
"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies
Ik zit praktisch tegen de centrale aan (nog geen 100m denk ik).quote:Epitome schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:32:
[...]
Hoever zit jij van de telefooncentrale?![]()
Zou je een andere abonnee adviseren om te upgraden na de ellende met TweakDSL die je hebt meegemaakt of maakt die snelle verbinding die je nu hebt alles goed?![]()
Heb je van een aanbieding gebruik kunnen maken of betaal je nu het volle pond?
Think of me long enough to make a memory
In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet.
CMJJKFE
"I've always been mad.
Spekkies
En als je contract van je nieuwe verbinding voorbij is ga je weer shoppen?quote:Zondagskindje schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:47:
Ik stap niet over omdat TweakDSL geen goede ISP zou zijn of dat mijn verbinding niet goed is.
De reden dat ik na bijna 5 jaar wegga is dat ik geen dief van mijn eigen portemonnee wil zijn.
TweakDSL kan of wil geen (goed) aanbod doen om mij te behouden.
Dus ik ga nu ¤30,= besparen op mijn verbinding.
Als ik goedkoper kan, zal ik het zeker niet laten.quote:Dazsur schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:57:
[...]
En als je contract van je nieuwe verbinding voorbij is ga je weer shoppen?
Dit systeem heb ik mijn zus aangeraden!
Overstappen en wisselen tussen ADSL en Kabel.
"I've always been mad.
Spekkies
"Knowing there's a trap is the first step in evading it"
Je zou eens op tweakdsl.nl moeten inloggen en kijken of je een upgrade kan doen; vaak is dit mogelijk na het eerste jaar, waardoor je ook minder gaat betalen tegen een (evt) hogere snelheid.quote:Sebastiaan.ACOre schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:22:
Ik heb deze topics al in geen tijden bezocht en nou last ik net dat rijtje met abonnementen.
Ik heb een UltraDSL verbinding 8down 1up en betaal nog altijd ¤ 69.95 per maand.
Ik zie mijn type abonnement er niet bij staan wel eentje die qua snelheid overeen komt maar veel minder kost?
http://weblog.sjowhan.nl/http://specs.tweak.to/5253
Dat kan prima. Is redelijk gelijk met wat alle ISP's zo'n beetje doen.quote:Sebastiaan.ACOre schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:22:
Ik heb deze topics al in geen tijden bezocht en nou last ik net dat rijtje met abonnementen.
Ik heb een UltraDSL verbinding 8down 1up en betaal nog altijd ¤ 69.95 per maand.
Ik zie mijn type abonnement er niet bij staan wel eentje die qua snelheid overeen komt maar veel minder kost?
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Aha, je gaat dus ook TweakDSL verlaten....quote:Zondagskindje schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:47:
Ik stap niet over omdat TweakDSL geen goede ISP zou zijn of dat mijn verbinding niet goed is.
De reden dat ik na bijna 5 jaar wegga is dat ik geen dief van mijn eigen portemonnee wil zijn.
TweakDSL kan of wil geen (goed) aanbod doen om mij te behouden.
Dus ik ga nu ¤30,= besparen op mijn verbinding.
Lees de draad voordat je blaat!
Ik ga TweakDSL inderdaad verlaten...quote:HoppyF schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:52:
[...]
Aha, je gaat dus ook TweakDSL verlaten....
Zo gaan de trouwe klantjes wel weg. Dat is wel de schuld van TweakDSL zelf want ze doen bestaande klanten geen aanbod. Je moet na een actie altijd de volle prijs blijven betalen ook al heb je al jaren een abonnement.
Ik denk dat Telfort (KPN) ook wel een leuke aanbieding heeft, dit ontloopt elkaar niet met Alice.
Het belangrijkste verschil is de contractduur.
Snelheid, gratis vaste nummer bellen is vrijwel gelijk.
Ik heb TweakDSL netjes opgezegd en van hun ook een brief ontvangen.
Ik heb in mijn opzegbrief duidelijk vermeld dat ik mijn ADSL wil voortzetten bij een nieuwe ISP. Verder niets. Hiermee zijn ze blijkbaar akkoord gegaan want per 1 okt. is het keurig gestopt.
Ik had eind augustus opgezegd, dus ietsje meer dan 1 maand van te voren, en wel ingaand op de eerste van de maand. Ik meen dat dit ook in hun voorwaarden staat.
Ik heb doordat Alice wat traag was wel even bijna twee weken zonder internet gezeten maar dat is het risico, als ik op safe had willen spelen had ik er nog een maandje bij moeten doen.
In mijn geval geen ramp want ik heb in de tussentijd even van draadloos gebruik gemaakt. (buurman).
"I've always been mad.
Spekkies
/dev/null
Dat is precies wat ik ook ga doen.quote:I_stealth_I schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 00:26:
ook ik ga TweakDSL na bijna 4 jaar verlaten. Ik ben zeer tevreden over TweakDSL, maar om prijstechnische redenen ga ik switchen. Men wilde me geen nieuw contract aanbieden volgende duivelse actie en ik vind het onzin om maandelijks 9 euro te betalen voor een kale lijn en voor gesprekskosten naar een vaste lijn.
Ik betaal bij Tweak voor 10Mbit+kaalkoper in totaal bijna 45 euro. Ik kan voor het prijsverschil bij de concurrentie wel afstand doen van een vast-IP en newsserver.
Ik ga Telfort 20Mb proberen voor 19,95 op een kale lijn. Aangezien het een Tiscali verbinding is onder de vlag van KPN zal het wel in orde zijn.En anders gaan we wel weer terug.
"I've always been mad.
Spekkies
GoT: het grote 'blame-de-voeding' forum! | Géén SP stemmen!
Nog een trouwe klant die TweakDSL gaat verlaten, er gaan er dus (veel) meer mag ik aannemen.quote:I_stealth_I schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 00:26:
ook ik ga TweakDSL na bijna 4 jaar verlaten. Ik ben zeer tevreden over TweakDSL, maar om prijstechnische redenen ga ik switchen. Men wilde me geen nieuw contract aanbieden volgende duivelse actie en ik vind het onzin om maandelijks 9 euro te betalen voor een kale lijn en voor gesprekskosten naar een vaste lijn.
Ik betaal bij Tweak voor 10Mbit+kaalkoper in totaal bijna 45 euro. Ik kan voor het prijsverschil bij de concurrentie wel afstand doen van een vast-IP en newsserver.
Ik ga Telfort 20Mb proberen voor 19,95 op een kale lijn. Aangezien het een Tiscali verbinding is onder de vlag van KPN zal het wel in orde zijn.En anders gaan we wel weer terug.
Lees de draad voordat je blaat!
Fiat Stilo/Ford Ka
The chase is better than the catch - Scooter
Dat hangt af van de strategie die de internetproviders voeren. Zij proberen nieuwe klanten lid te laten worden, doormiddel van lage prijzen (marktpenetratie) op deze klanten wordt vaak verlies geleden of zijn zeer kleine marges van toepassing.quote:HoppyF schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:06:
[...]
Nog een trouwe klant die TweakDSL gaat verlaten, er gaan er dus (veel) meer mag ik aannemen.
Niet ieder zal hier zijn vertrek verhaal immers posten.
Het is wel een feit dat mensen alleen om de prijs gaan vertrekken, dat heb ik immers ook gedaan. Het prijsverschil is gewoon TE groot. Een paar Euro is te overzien want je krijgt daar ook extra support voor of andere diensten. Als het verschil echter te groot wordt is dat niet meer te rechtvaardigen.
Wat ik vooral niet begrijp van TweakDSL (maar ook andere ISP's) is het feit dat men trouwe klanten geen goed aanbod doet. Acties zijn bedoeld om nieuwe klanten te werven maar bestaande klanten worden vaak vergeten. Bij GSM telefonie zie je dat ook, daar is men er echter wel van bewust dat ze klanten moeten behouden en doet men vaak een interessant aanbod om het contract te verlengen.
Dat zou in de ADSL wereld ook moeten gebeuren, zo niet zullen mensen veel gaan overstappen en de overlast hiervan voor lief nemen. Kortlopende contracten dragen mee aan dit gedrag.
Contracten met een automatische verlenging van maar liefst 1 jaar zijn ook niet meer van deze tijd.
CMJJKFE
Voor de winstmarge (of het gebrek daaraan) maakt het niet uit of iemand veel of weinig betaalt. Iemand die destijds voor 80 euro in de maand een contract afsloot kost Tweakdsl nog altijd iedere maand een euro of 58. Dat is wat Tweakdsl per maand aan de telco betaalt. Pas als die meneer migreert naar een ander product wordt de prijs door de telco aangepast. De afgelopen jaren is de prijs fors gezakt, maar alleen voor nieuw geleverde lijnen.quote:HoppyF schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:06:
Wat ik vooral niet begrijp van TweakDSL (maar ook andere ISP's) is het feit dat men trouwe klanten geen goed aanbod doet. Acties zijn bedoeld om nieuwe klanten te werven maar bestaande klanten worden vaak vergeten. Bij GSM telefonie zie je dat ook, daar is men er echter wel van bewust dat ze klanten moeten behouden en doet men vaak een interessant aanbod om het contract te verlengen.
Dat zou in de ADSL wereld ook moeten gebeuren, zo niet zullen mensen veel gaan overstappen en de overlast hiervan voor lief nemen. Kortlopende contracten dragen mee aan dit gedrag.
Waarom zou een ISP niet met de telco praten over de prijs? Bestaande lijnen naar een nieuw prijsplan zetten is vast bespreekbaar. Anders zou een ISP ze ook kunnen opheffen en opnieuw aanleggen of zelfs migreren naar een andere telco als een ISP gebruik maakt van meerdere.quote:burne schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:27:
[...]
Voor de winstmarge (of het gebrek daaraan) maakt het niet uit of iemand veel of weinig betaalt. Iemand die destijds voor 80 euro in de maand een contract afsloot kost Tweakdsl nog altijd iedere maand een euro of 58. Dat is wat Tweakdsl per maand aan de telco betaalt. Pas als die meneer migreert naar een ander product wordt de prijs door de telco aangepast. De afgelopen jaren is de prijs fors gezakt, maar alleen voor nieuw geleverde lijnen.
Daarom krijg je niet automatisch een lagere prijs. Je moet (wettelijk gezien) een nieuwe overeenkomst en een nieuw product gaan afnemen, dus actie van jouw kant is verplicht voor een product- en prijsaanpassing. Natuurlijk zouden ze iedereen die al vijf jaar hetzelfde product afneemt kunnen gaan bellen, maar ken je de term 'dief van je eigen portomonee'? Plus dat migraties altijd risico met zich meebrengen en je wilt mensen die al zes jaar tevreden zijn niet onnodig aan downtijd helpen, toch?
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Er worden wel eens omzet- of staffelkortingen aangepast, maar de prijs van producten blijft onveranderd, bij mijn weten. Je kunt eens een accountmanager aanspreken over het waarom. Er is een boekhoudkundige reden voor, maar ik weet helemaal niets van de saleskant.quote:bjck schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:31:
Waarom zou een ISP niet met de telco praten over de prijs? Bestaande lijnen naar een nieuw prijsplan zetten is vast bespreekbaar. Anders zou een ISP ze ook kunnen opheffen en opnieuw aanleggen of zelfs migreren naar een andere telco als een ISP gebruik maakt van meerdere.
Bij ongeveer de helft van de telco's is een productaanpassing een nieuwe gang door het provisioning-systeem, met de kans op fouten. En een fors deel van je klanten (misschien wel de helft) zal als je ze benadert een ander product kiezen, en dat is zeker een herprovisioning.quote:Welk risico zou je hebben met het omzetten van een prijsplan/product. Als de snelheid onveranderd blijft hoeft er geen bitje veranderd te worden aan configuratie van het netwerk.
Helaas is de theoretische maximale upload snelheid voor Adsl-1 maximaal 1 mb. Voor Adsl-2 is dat maximaal 1.3mb (dat maakt dus weinig verschil). De download snelheid verschilt wel aanzienlijk (Adsl-1 = 8mb Adsl-2 = 20mb). Ik zou zelf ook liever een hogere upload hebben dan nog meer download snelheid. Nog even wachten op glasvezel dus, dat gaat in principe tot 100 mb upload.quote:Exorcist schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:25:
Ik zit best bij TweakDSL (BBNed, 10/1). Nu anderhalf jaar, maar ik zie genoeg voordelen.
- Vast IP
- Geen FUP
- Nieuwsserver
- Uptime
Ik betaal dan wel 34,95 per maand, en dan nog 9,95 voor mn KPN telefoon, maar dat heb ik er wel voor over. Hiervoor had ik Wanadoo ADSL 20 Mbit, en daar had ik veel meer problemen mee dan dat ik nu bij Tweak heb. Ook hadden zij geen nieuwsserver.
Wat ik wél zou willen zien, is een (lichte) verhoging van de upload, naar bijv. 1,5 Mbit. Dat blijft volgens mij al een lange tijd steken bij de meeste providers. Op zich logisch, aangezien 1 Mbit voor de meeste mensen ruim afdoende is, maar bij TweakDSL kunnen ze wellicht meer verwachten van hun klanten.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
GoT Index » Internetproviders en Hosting » TweakDSL ervaringen topic - Deel 26
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 51 52 53 54 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona