Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel X

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Therapy?
Reg. datum: 27 juli 2001

Ik wil een .avi bestand bekijken.
Helaas word mijn tvscherm niet volledig gevuld.
Bij mediacenter staan mijn instellingen op pal en 4:3(iets anders kan ik niet kiezen).
Bij dashboard staan de instellingen ook op pal.
Waar moet ik wat aanpassen zodat mijn tvscherm wel volledig word gevuld?

I think i've gone insane, I can't remember my own name. Team garbage? It could be worse, I could be you.

Reg. datum: 08 januari 2002

- Via de standaard dashboard van microsoft je video op widescreen zetten.
- In de XBMC settings je scherm op 16:9 zetten.
- Je scherm calibreren (videohardware settings in xbmc)
- Door tijdens het afspelen van een film op (Y) te drukken kan je (ook) schakelen tussen verschillende modi.

The Eagle schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:53: .bat werkt niet helemaal onder XP en hoger. Dan moet je er .cmd van maken, dan werkt het wel goed :)

quote:
died_laughing schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:00:
Ik wil een .avi bestand bekijken.
Helaas word mijn tvscherm niet volledig gevuld.
Bij mediacenter staan mijn instellingen op pal en 4:3(iets anders kan ik niet kiezen).
Bij dashboard staan de instellingen ook op pal.
Waar moet ik wat aanpassen zodat mijn tvscherm wel volledig word gevuld?
Instellingen -- Uiterlijk -- Scherm -- Beeld kallibreren :)

Therapy?
Reg. datum: 27 juli 2001

quote:
Bigfoot87 schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:16:
[...]

Instellingen -- Uiterlijk -- Scherm -- Beeld kallibreren :)
bedankt voor de oplossingen
ik ga er het eens proberen

died_laughing wijzigde dit bericht 05-11-2007 12:35 (23%)

I think i've gone insane, I can't remember my own name. Team garbage? It could be worse, I could be you.

Reg. datum: 28 september 2006

Wie weet of het mogelijk is om de stream achter deze url in xbmc te zetten? Heb ik daar een apart script voor nodig of werkt dit out-of-the-box? Ik gebruik de t3ch versie van XBMC (iets van de laatste versie).

quote:
smeerbartje schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:15:
Wie weet of het mogelijk is om de stream achter deze url in xbmc te zetten? Heb ik daar een apart script voor nodig of werkt dit out-of-the-box? Ik gebruik de t3ch versie van XBMC (iets van de laatste versie).
De URL in een .strm file zetten bij de rest van je audio bestanden. Dan kan je hem afspelen via xbmc.

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

Reg. datum: 28 september 2006

quote:
GroteBozewolf schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:23:
[...]

De URL in een .strm file zetten bij de rest van je audio bestanden. Dan kan je hem afspelen via xbmc.
Allright, thanks man! Moet ik de url zoals deze hierboven geplaatst is erin zetten of moet dit het mms://-adres zijn?

quote:
smeerbartje schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:31:
[...]

Allright, thanks man! Moet ik de url zoals deze hierboven geplaatst is erin zetten of moet dit het mms://-adres zijn?
Mag allebei geloof ik :)

Z
Reg. datum: 04 juli 1999

quote:
Zorro schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 10:07:
Ik heb sinds kort ook een XBox met XBMC, maar ik heb een probleempje: Ik heb de laatste versie van Bigfoot's XBMC op mijn XBox staan, en als ik mijn muziek (ruim 200 Gb op mijn PC) naar de database scan om in de library te zetten dan lijkt hij het te doen, alles komt voorbij bovenin mijn scherm. Maar als de scan klaar is staat er niks in de library, hij zegt dat er nog geen gescande items zijn. Iemand een idee?
Niemand? Ben ik de enige met dit probleem of wordt die library zo weinig gebruikt of zo?

Phenom II X4 955BE | ASUS M4A78T-E | 4x OCZ Platinum OCZ3P13334GK 2GB | Coolermaster Scout | 2x Seagate Barracuda 7200.12 1TB | Sony NEC Optiarc AD-7240S | Samsung T260HD

In The Mix
Reg. datum: 15 november 2006

quote:
Bigfoot87 schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:40:
In mn auto wil ik bij het opstarten van de Xbox eerst een opstart-video afspelen en daarna een playlist starten.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar :(
Iemand die me kan helpen mbv een autoexec script?
Zou heel tof zijn :)
Niet bekend met Python helaas... Weet alleen dat je in je XBMC script folder een autoexec.py kan wegzetten die vervolgens een default.py uit een script folder kan aanroepen (hierin zal dan bijv. de opdracht 'speel filmpje' moeten staan)

Kijk even naar onderstaande. Gaat wel over een totaal ander scriptje, maar qua opzet lijkt het op wat jij zoekt. (mocht je dit al niet weten)

Voor de mensen met interesse voor een IMDb auto update script, zie hier.
Met dit scriptje wordt tijdens het opstarten van XBMC automagisch je Movie library bijgewerkt. Handig als je regelmatig afleveringen van TV shows toevoegd.

Surineeslander wijzigde dit bericht 05-11-2007 15:36 (3%)
Reden: typo

PC: BlackBox | PSN ID: Dynamix81

quote:
Surineeslander schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:34:
[...]

Niet bekend met Python helaas... Weet alleen dat je in je XBMC script folder een autoexec.py kan wegzetten die vervolgens een default.py uit een script folder kan aanroepen (hierin zal dan bijv. de opdracht 'speel filmpje' moeten staan)

Kijk even naar onderstaande. Gaat wel over een totaal ander scriptje, maar qua opzet lijkt het op wat jij zoekt. (mocht je dit al niet weten)

Voor de mensen met interesse voor een IMDb auto update script, zie hier.
Met dit scriptje wordt tijdens het opstarten van XBMC automagisch je Movie library bijgewerkt. Handig als je regelmatig afleveringen van TV shows toevoegd.
Ey! Bedankt voor je reactie. :)

Ik maak al gebruik van een autoexec.py om het filmpje af te spelen.
Punt is dus dat na het filmpje een playlist gestart moet worden.
Zal vanavond eens kijken naar ResumeX van Stanley87.
Misschien is dat een oplossing. :)

ik leer nog steeds....
Reg. datum: 16 april 2004

Ik heb problemen met streamen van muziek en beeld.
Mijn xbox is via een router met mijn pc verbonden. Dit kan zowel bedraad als wireless met een dataplug.
Als ik muziek/beeld bestanden wil streamen van mijn pc naar mijn xbox, wordt dit met veel horten en stoten afgespeeld. Het maakt niet uit of ik bedraad of wireless doe.
Als ik muziek van mijn laptop ga streamen is er geen probleem ( beeld heb ik nog niet geprobeerd ).
Wie heeft enig idee ?

-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
pkers schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:21:
Ik heb problemen met streamen van muziek en beeld.
Mijn xbox is via een router met mijn pc verbonden. Dit kan zowel bedraad als wireless met een dataplug.
Als ik muziek/beeld bestanden wil streamen van mijn pc naar mijn xbox, wordt dit met veel horten en stoten afgespeeld. Het maakt niet uit of ik bedraad of wireless doe.
Als ik muziek van mijn laptop ga streamen is er geen probleem ( beeld heb ik nog niet geprobeerd ).
Wie heeft enig idee ?
Van welk protocol maak je gebruik? Samba of Upnp oid? Probeer eens een ander uit?

Dookie Fundamentalist

Reg. datum: 19 november 2002

Via dit topic ben ik hier terecht gekomen.

Xbox kost haast niets meer 2dehands, en is een handige manier om geen DVD's meer te hoeven branden.
Ik heb heel de middag erover zitten lezen, maar heb nog paar vragen :

1. Woon nu nog bij ouders maar ga volgend jaar verhuizen, zullen zij ermee overweg kunnen ?

2. Vermits je filmen kunt streamen van PC die in het netwerk hangt heb je niet direct een grotere HD nodig voor in je xbox ? en past elke IDE schijf erin en mag je die gewoon vervangen ?

3. Kan je met de controller ook pauzeren, subtitels aanpassen enzo, net als een afstandbediening ?

4. Is het mogelijk een USB tv kaart aan je xbox te hangen zodat je programma's kan opnemen ?

5. Soft Mod is eigenlijk de betere/modernere methode dan de Modchip ? Met softmod kun je nog altijd online gamen en heeft eigenlijk geen nadelen tegenover de Modchip ?

6. En is Softmod goed zelf te doen of is het vrij complex ?

7. Op 2dehands sites vind je XBOX'en die 9 van de 10 keer de DVD niet meer lezen, is dit in de meeste gevallen op te lossen door de lens te kuisen met alcohol ? en is dit goed zelf te doen ?

Graag jullie gedacht

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Reg. datum: 19 oktober 2001

quote:
C00P schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 01:16:
Via dit topic ben ik hier terecht gekomen.

Xbox kost haast niets meer 2dehands, en is een handige manier om geen DVD's meer te hoeven branden.
Ik heb heel de middag erover zitten lezen, maar heb nog paar vragen :
Als je nou eerst eens de vragen weghaald die niet over XBMC gaan (zoals je ook in de waarschuwing hebt kunnen lezen tijdens het posten van je vraag), dan zullen we antwoord geven op de overgebleven XBMC gerelateerde vragen. Vragen over hardeschijfvervanging en ombouwen (softmod en andere vormen) horen hier (op GoT) niet thuis.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

In The Mix
Reg. datum: 15 november 2006

quote:
Bigfoot87 schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:00:
[...]

Ey! Bedankt voor je reactie. :)

Ik maak al gebruik van een autoexec.py om het filmpje af te spelen.
Punt is dus dat na het filmpje een playlist gestart moet worden.
Zal vanavond eens kijken naar ResumeX van Stanley87.
Misschien is dat een oplossing. :)
No problemo!

Maar kijk eens naar dit script. Dit zoek je toch?

Surineeslander wijzigde dit bericht 06-11-2007 08:42 (4%)

PC: BlackBox | PSN ID: Dynamix81

quote:
Nee dat is alleen voor muziek, dit is wat ik zocht :D

Opgelost dus :)

Thnx voor het meedenken!

Bigfoot87 wijzigde dit bericht 06-11-2007 08:45 (4%)

Reg. datum: 19 oktober 2001

quote:
Denk het niet....want dat script is alleen voor muziek bestanden.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

quote:
C00P schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 01:16:
1. Woon nu nog bij ouders maar ga volgend jaar verhuizen, zullen zij ermee overweg kunnen ?
Als je XBMC goed inricht, ja. Tenminste als je ouders niet het niveau van een deurmat hebben.
quote:
2. Vermits je filmen kunt streamen van PC die in het netwerk hangt heb je niet direct een grotere HD nodig voor in je xbox ? en past elke IDE schijf erin en mag je die gewoon vervangen ?
Als je je XBOX mod dan kun je een andere HD erin plaatsen, maar dit is niet perse nodig als je toch de films op je pc laat staan.
quote:
3. Kan je met de controller ook pauzeren, subtitels aanpassen enzo, net als een afstandbediening ?
jep
quote:
4. Is het mogelijk een USB tv kaart aan je xbox te hangen zodat je programma's kan opnemen ?
nee, staat ook in de startpost toch?
quote:
5. Soft Mod is eigenlijk de betere/modernere methode dan de Modchip ? Met softmod kun je nog altijd online gamen en heeft eigenlijk geen nadelen tegenover de Modchip ?
Online gamen is niet verstandig met een mod, wel kun je gebruik maken van een alternatief online netwerk.
quote:
6. En is Softmod goed zelf te doen of is het vrij complex ?
Ligt natuurlijk aan je kennis. Ook een modchip is zelf in te bouwen.
quote:
7. Op 2dehands sites vind je XBOX'en die 9 van de 10 keer de DVD niet meer lezen, is dit in de meeste gevallen op te lossen door de lens te kuisen met alcohol ? en is dit goed zelf te doen ?
Geen idee.

Verder is het handig om zelf wat onderzoek te doen lijkt me, dit zijn vrijwel allemaal vragen die vaker voorbij komen hier.
Reg. datum: 03 september 2006

quote:
4of9 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 11:23:
Voor de mensen die hetzelfde probleem hebben als ik. Met een optische kabel geen dolby digital en DTS kunnen selecteren in XBMC en/of deze ook niet kunnen selecteren in de xbox dash:

Je moet pin18 van de AV connector verbinden met een ground. (solderen).
Dit heb ik gedaan en nu werkt het!

Het heeft me een zaterdag gekost maar nu heb ik dan ook digitaal geluid met een konig kabel.

Plaatje hoe te solderen.
[afbeelding]
De "ground" is dat waar de schroefjes ingaan?
Ik zie het niet goed op de foto.

Reg. datum: 01 december 2003

@Bigfoot
Waar kan ik die PSPControl ergens vinden? Heb je hier een PSPmod voor nodig?
Ik ben even gaan googlen maar ik kom alleen maar een Japanese website tegen die naar een dode link... :( De standaard website XMBC webserver site is wel erg te groot voor een psp schermpje.
Allicht kunnen de maker hier een extra optie voor bedenken? (stille hint)

quote:
q2no schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:50:
@Bigfoot
Waar kan ik die PSPControl ergens vinden? Heb je hier een PSPmod voor nodig?
Ik ben even gaan googlen maar ik kom alleen maar een Japanese website tegen die naar een dode link... :( De standaard website XMBC webserver site is wel erg te groot voor een psp schermpje.
Allicht kunnen de maker hier een extra optie voor bedenken? (stille hint)
Je zoekt de XBMC Remote Interface 0.7b Mod :) Werkt echt perfect!

Reg. datum: 01 mei 2002

Ik heb laatste de nieuwste versie van de XBMC (bigfoot) versie geinstalleerd. Echter nu speelt hij mijn albums niet meer af op volgorde van track, maar op volgorde van de tracks zoals ze via de samba share te zien zijn. Mijn huisgenoot heeft nog een oude versie van XBMC draaien, die heeft hier geen last van. Weet iemand of dit een 'nieuwe feature' is, of maar gewoon een bug.

Reg. datum: 01 maart 2004

Beste mensen,
Ik wilde xbmc update en maakte een fout door de xbox op te starten in xbmc dashboard, zodoende ging de update een beetje fout en kon ik me xbox niet meer op starten. Ik heb slayer 2.7 op een CD'tje gezet, probleem is alleen dat hij deze niet boot. Ik heb deze disk wel is eerder gebruikt en toen werkte hij wel. Ik heb ondertussen wel wat geprobeerd: Jumper settings als slave in te stellen, maar dan geeft ie een foutmelding bij de HD in de xbox en ik heb de schijf daarna maar geformatteerd via me pc. Dit alles heeft me helemaal niks opgeleverd en die disk wordt maar niet geboot. Ik las nu iets over 'hotswappen' ik heb alleen geen idee of ik daar wat aan heb aangezien ik de schijf geformatteerd heb. Hopelijk heeft der iemand hier een oplossing..

FM'07 Die Hard...
Reg. datum: 01 maart 2005

Hele simpele vraag, heb nu een oude xbox niet gemod staan, nu wil ik hem laten ombouwen zodat ik XBMC, kan draaien, welke harde schijven zijn geschikt, moet er een ATA schijf in?

n00b

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: