Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel X

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
live your life
Reg. datum: 19 juni 2002

quote:
Prulleman schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:44:
[...]

Als mensen nou ook nog eens de startpost lezen ;)
Positief blijven ;) Hebben we in ieder geval een stok om mee te "slaan."

Geen commentaar

Reg. datum: 31 oktober 2007

Kan script niet vinden in xbmc

Ik heb de 1 na laatste versie nog draaien op mijn xbox, op de vorige versie had ik nog script draaien voor films, docu, tekenfilm, animee, muziekclips en nog wat. Als je op 1 van die menu's klikte kwam er een alfabet en cijfer menu te voorschijn. en als je dan bijvoorbeeld op de C drukte kwamen alle tekenfilms te voorschijn die met een C begonnen. Maar dit script kan ik niet meer terug vinden.
wie weet waar dit zit?

quote:
finish schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:47:
Kan script niet vinden in xbmc

Ik heb de 1 na laatste versie nog draaien op mijn xbox, op de vorige versie had ik nog script draaien voor films, docu, tekenfilm, animee, muziekclips en nog wat. Als je op 1 van die menu's klikte kwam er een alfabet en cijfer menu te voorschijn. en als je dan bijvoorbeeld op de C drukte kwamen alle tekenfilms te voorschijn die met een C begonnen. Maar dit script kan ik niet meer terug vinden.
wie weet waar dit zit?
Ik denk dat je het hebt over het TV-Link.co.uk gedeelte van XOT:uzg (Uitzendinggemist) of niet?

Reg. datum: 31 oktober 2007

uitzending gemist heb ik wel. Maar dat progje wat ik hier boven uitlegde is er niet meer.
ik weet ook niet meer hoe het hete

a.k.a Nilz
Reg. datum: 22 december 2000

quote:
finish schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:49:
uitzending gemist heb ik wel. Maar dat progje wat ik hier boven uitlegde is er niet meer.
ik weet ook niet meer hoe het hete
joox?

Ik heb em er ook een keer op gehad, maar op het moment niet, dus ik kan je niet vertellen of het nog werkt. De site doet het nog wel (joox.net)

Volgens mij moet je wel wat links vinden als je op joox zoekt in het vorige deel van dit topic.

Reg. datum: 13 juli 2006

Zo te horen heb je het over het tv-links script (was ook een apart script van). Alleen is tv-links door de buitenlandse vrienden van Brein uit de lucht gehaald, dus dat werkt helaas niet meer.
Joox werk nog wel, alleen staat veel minder op

Ja Ja...

quote:
Nasty Nate schreef op woensdag 31 oktober 2007 @
Heb ik dus bv een map "The Company" met daarin disc 1 en disc 2 die natuurlijk beiden in een eigen mapje staan, daarom krijg ik dus "No video files found in this path!" als ik imdb info wil ophalen en een icoon aan de map wil toevoegen...
als je ze nou allebei in dezelfde map zet (filenames als disc1/disc2), dan speelt xbmc hem af als 1 film zonder dat je het door hebt, wellicht de reden waarom ze het zo hebben gemaakt.

bakman wijzigde dit bericht 01-11-2007 00:17 (3%)

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

Reg. datum: 01 november 2007

ik gebruik xbmc al geruime tijd.
ik kocht mijn xbox 2e hands en toen was hij al omgebouwd met xbmc geïnstalleerd.
de xbox startte altijd op met xbmc en werkt prima

nu heb ik via ftp de laatste versie van xbmc naar mijn xbox gekopiert
alleen nu start hij op in het xbox dashboard }:O

ik kan nu niks zinnigs meer met mijn xbox doen behalve wat xbox live instellingen invoeren.
ik gebruik xbox live helemaal niet en ben het ook niet van plan.

ik kan niet meer via ftp mijn xbox in, ook niet via internet.
zo te zien kan ik ook kan geen programma's openen vanuit de xbox dashboard...

wat moet ik doen?

help!

aub :)

diekerel wijzigde dit bericht 01-11-2007 02:23 (0%)
Reden: spelfoutje

DoS porfavor
Reg. datum: 14 maart 2001

wiki lezen??

boot disc maken om FTP contact te maken, en naar behoren upgraden.. of herinstalleren. Is allemaal geen rocket science.

quote:
diekerel schreef op donderdag 01 november 2007 @ 01:50:
....................
wat moet ik doen?

help!

aub :)
Bezint eer gij begint (oftwel lezen)! En in het juiste topic/forum (over xbox modding) gaan zoeken naar een antwoord.

GroteBozewolf wijzigde dit bericht 01-11-2007 08:26 (56%)

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

quote:
GroteBozewolf schreef op donderdag 01 november 2007 @ 08:26:

Bezint eer gij begint (oftwel lezen)! En in het juiste topic/forum (over xbox modding) gaan zoeken naar een antwoord.
dank voor de wijze woorden :)

mag ik een direct linkje naar het "xbox modding" topic/forum?
kom in de search niet tegen }:O

ook een linkje naar de wiki zou mooi zijn, die heb ik ook nog niet weten te vinden. 8)7

dank :9~

quote:
diekerel schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:45:
[...]

dank voor de wijze woorden :)

mag ik een direct linkje naar het "xbox modding" topic/forum?
kom in de search niet tegen }:O

ook een linkje naar de wiki zou mooi zijn, die heb ik ook nog niet weten te vinden. 8)7

dank :9~
1 pagina terug:
quote:
Bigfoot87 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:07:
[...]
Indeed, de vragen hiero lijken steeds meer over simpele instellingen te gaan.
Hier een link naar de handleiding van XBMC :)

quote:
bakman schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:16:
[...]

als je ze nou allebei in dezelfde map zet (filenames als disc1/disc2), dan speelt xbmc hem af als 1 film zonder dat je het door hebt, wellicht de reden waarom ze het zo hebben gemaakt.
Dus alle losse .vob en .ifo e.d. bestanden van beide discs bij elkaar in één map gooien?
Dan ziet hij wel videofiles staan als ik om filminformatie vraag ja maar voor de rest kan dat toch niet de bedoeling zijn om dat zo door elkaar te gooien.

Wat is er zo moeilijk aan voor xmbc om ook in submappen te zoeken of beter nog, geen videobestanden nog te hebben en gewoon via de titel van de map alleen te zoeken op imdb of tv.com?

Anyhoe..het is misschien miereneuken, ik ben enorm blij met de box en vind xbmc een fantastisch programma. :)

het is me inmiddels gelukt... dank! (en sorry voor de topicvervuiling)

-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
diekerel schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:39:
het is me inmiddels gelukt... dank! (en sorry voor de topicvervuiling)
Hoe heb je dit gedaan dan? Dat is dan altijd handig voor degenen met die met hetzelfde probleem zitten en via de search bij jouw vraag uitkomen. :)

Dookie Fundamentalist

In The Mix
Reg. datum: 15 november 2006

quote:
Roamor schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:44:
[...]

Hoe heb je dit gedaan dan? Dat is dan altijd handig voor degenen met die met hetzelfde probleem zitten en via de search bij jouw vraag uitkomen. :)
Door de wiki te lezen :P

Nee zonder gekheid: ben het volledig met je eens.

Iedereen al op de hoogte van de AOL plugin die in de nieuwe release van XBMC zit? Werkt prima en bevat enorm veel media content.

PC: BlackBox | PSN ID: Dynamix81

quote:
Surineeslander schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:46:
Iedereen al op de hoogte van de AOL plugin die in de nieuwe release van XBMC zit? Werkt prima en bevat enorm veel media content.
Jep, ben ik van op de hoogte :)
Heb alleen geen idee waar het zit :P
Kun je me even op weg helpen?
thnx..

quote:
Nasty Nate schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:37:
[...]
Wat is er zo moeilijk aan voor xmbc om ook in submappen te zoeken of beter nog, geen videobestanden nog te hebben en gewoon via de titel van de map alleen te zoeken op imdb of tv.com?

Anyhoe..het is misschien miereneuken, ik ben enorm blij met de box en vind xbmc een fantastisch programma. :)
Je kan per folder/source aangeven wat voor type files er in staan en of ie op basis van files of folders lookups moet doen. Tevens kan je dan aangeven of ie recursive moet scannen.

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

a.k.a Nilz

quote:
Nasty Nate schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:37:
[...]

Dus alle losse .vob en .ifo e.d. bestanden van beide discs bij elkaar in één map gooien?
Dan ziet hij wel videofiles staan als ik om filminformatie vraag ja maar voor de rest kan dat toch niet de bedoeling zijn om dat zo door elkaar te gooien.
Jij wilt in 1 map 2 x VIDEO_TS.IFO en 2 x VTS_01_0.IFO en 2 x VTS_01_0.VOB (etc. etc.) gaan zetten?? succes... (1 map kan niet 2 bestanden met dezelfde naam bevatten)

Ja Ja...

quote:
Prulleman schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:06:
[...]

Jij wilt in 1 map 2 x VIDEO_TS.IFO en 2 x VTS_01_0.IFO en 2 x VTS_01_0.VOB (etc. etc.) gaan zetten?? succes... (1 map kan niet 2 bestanden met dezelfde naam bevatten)
ik maakte de aanname dat het over divxjes ging :X
dvd's ander verhaal idd.

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

Zie signature
Reg. datum: 07 maart 2003

Hallo,

ik heb het volgende probleem.
Als ik via het netwerk DVDs wil kijken via XBMC (versie van 15-10 Bigfoot) krijg ik een hikkend beeld.

Iemand enig idee wat dat kan zijn.
DVD's staan op een NAS (Synolgy DS107+)
XBox en NAS zitten op dezelfde gigabit switch.

Cat5e kabels worden gebruikt..

(Op mijn beide XBoxen heb ik dit zelfde probleem) :(
Heb ik ergens een instelling verkeerd staan, 100 Mbps zou toch echt voldoende moeten zijn.
Kunnen Windows Share rechten icm met een Windows 2003 Active Directory voor problemen zorgen
Share benaderen op naam of IP maakt geen verschil..

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft....

Kleine update maar niet de minste..
Probleem is in zoverre opgelost, dat door de NAS aan te sluiten op een 100MB switch, en de XBOX ook, is het gestotter verdwenen..
Wel jammer van de 1Gb NAS mogelijkheid... heeft iemand een oplossing hier voor??

de verkoper wijzigde dit bericht 02-11-2007 00:33 (16%)
Reden: Update info

Nil Volentibus Arduum

-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
de verkoper schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:16:

Probleem is in zoverre opgelost, dat door de NAS aan te sluiten op een 100MB switch, en de XBOX ook, is het gestotter verdwenen..
Wel jammer van de 1Gb NAS mogelijkheid... heeft iemand een oplossing hier voor??
Dan lijkt mij dat de fout toch in die 1Gbit switch zit? Funtioneert die wel correct bij het streamen van PC naar PC?

Dookie Fundamentalist

a.k.a Nilz

Als je em op de giga switch aansluit en dan een grote file via FTP overgooit, wat is dan je gemiddelde snelheid? Bij mij is dit zo tussen de 6000 en 8000 KB/s (60-80 Mbit op 100 Mbit netwerk).

Dit is ruim voldoende voor DVD streamen

Misschien dat je switch elke keer probeert te checken of ie nou op 100 of 1000 moet draaien (NAS 1000 / XBOX 100) En dat deze check en de omschakelink die de switch misschien maakt de hele boel vertraagd.
Ik heb verder geen verstand van hardware in switches, maar ik denk wel dat het een combi 100/1000 probleem is.

Prulleman wijzigde dit bericht 02-11-2007 09:25 (40%)

Reg. datum: 19 oktober 2001

quote:
de verkoper schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:16:
Probeer eens de poorten waar de xbox of de NAS op zit handmatig op bijvoorbeeld 100MB te zetten i.p.v. autosencing. Kan best zijn dat of de xbox of de NAS niet lekker werkt i.c.m. de autosencing op de switch (ik gok de xbox). Blijft een netwerkprobleem, dus ik raad je aan om een aparte topic te openen voor verdere vragen/info.

DeOS wijzigde dit bericht 02-11-2007 10:03 (7%)

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Reg. datum: 27 april 2005

dat zou best kunnen dat het een combi 100/1000 ;robleem is.

je kunt een netwerkkaart op auto zetten, of op een vast e snelheid.
staat ie op een vaste snelheid, en de andere netwerkkaart niet, dan probeert die dus steeds uit te vinden hoe snel die kaart is met vaste snelheid, maar die kaart met vaste snelheid reageert niet op die vragen. dat kan voor vertraging zorgen.

maar een 100mbit switch gebruiken en die weer onder die 1GB switch hangen werkt ook niet? misschien dat die 100mb switch wel de juiste onfo aan de GBit switch vesrstrekt, waardoor de stotteringen zullen uitblijven.

het kan ook nog zijn dat de switch zijn pakketjes verstuurt volgens store and forward. dan beweert die dus eert 1GB en stuurt dat vervolgens in 10 pakketjes van 100mbit verder naar de xbox. als er dan een klein hikje ergens zit kan er zomaar ergens vertraging door ontstaan.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: