Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel X

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
a.k.a Nilz
Reg. datum: 22 december 2000

Even een vraagje voor de Modjes, mag ik hier een linken naar een Boot cdtje met daarop een FTP server? (zipje van 1.5 MB)

De enige details die ik van FTP op xbox weet is dat het gebaseerd is op de freeware Filezilla.

Antwoord van een modje zonder meer te weten: kan ik zo niet zeggen, mail even aan de csamods@ tnet. Hoe dan ook is dit geen plaats om het te vragen ;)

F_J_K wijzigde dit bericht 29-10-2007 19:42 (26%)

Reg. datum: 28 december 2006

Ik schaam me dood, maar krijg het maar niet voor elkaar Last.fm aan de praat te krijgen. Terwijl er hier in het forum keurig aandacht aan is besteed. 8)7

Heeft iemand misschien wat screendumps, ik ben namelijk ook benieuwd hoe het eruit ziet en of je zoekfuncties kan opgeven.

:)

In The Mix
Reg. datum: 15 november 2006

quote:
xsillian schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:06:
[...]

probeer de optie "groeperen" is aan te zetten..(te vinden in je movie map) werkte bij mij prima.....Ik had dat probleem ook, dit was mijn oplossing....
Oftewel de stack/unstack optie. (groepeert alle videobestanden in 1 bestand voor die map)

Hebben meer mensen last van het niet goed kunnen toevoegen van een aflevering aan de bibliotheek? Wanneer ik een aflevering wil toevoegen, krijg ik dat alleen voor mekaar als ik de gehele tvshow info ververs. Kortom alle afleveringen worden opnieuw gescand... :?

BTW: Ik wil niet lullig doen ofzo, maar het valt me wel heel erg op dat mensen graag XBMC willen draaien zonder zich vooraf te verdiepen in de documentatie over XBMC (die overigens vollop aanwezig is).

C'mon people, check de wiki of xbox scene! En daarbij Google is your friend till the end... :+

Surineeslander wijzigde dit bericht 29-10-2007 11:16 (9%)
Reden: Links wiki en xbox scene toegevoegd

PC: BlackBox | PSN ID: Dynamix81

quote:
Surineeslander schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:59:
[...]
BTW: Ik wil niet lullig doen ofzo, maar het valt me wel heel erg op dat mensen graag XBMC willen draaien zonder zich vooraf te verdiepen in de documentatie over XBMC (die overigens vollop aanwezig is).

C'mon people, check de wiki of xbox scene!
Indeed, de vragen hiero lijken steeds meer over simpele instellingen te gaan.
Hier een link naar de handleiding van XBMC :)

-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

Even een ervaring melden;

Wat een ellende zeg, Vista en XBMC... Ik weet dat Samba problemen geeft onderling, en ik ben veel oplossingen tegengekomen die helaas bij mij niet werkten. Uiteindelijk maar met CCXSTREAM een server opgezet, die wel keurig werd herkend vanuit XBMC. Simpel programma, maar zolang Samba niet lekker werkt een uitstekend alternatief. :)

Dookie Fundamentalist

quote:
xsillian schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:06:
[...]

probeer de optie "groeperen" is aan te zetten..(te vinden in je movie map) werkte bij mij prima.....Ik had dat probleem ook, dit was mijn oplossing....
Ik heb hem in het engels staan, maar als je die "stack as single file" oid optie bedoelt...die staat natuurlijk ook aan.
quote:
Surineeslander schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:59:
[...]

Oftewel de stack/unstack optie. (groepeert alle videobestanden in 1 bestand voor die map)
Zie hierboven, heb alle instellingen al tien keer doorgelopen en die stack as single file staan aangevinkt.
quote:
Bigfoot87 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:07:
[...]

Indeed, de vragen hiero lijken steeds meer over simpele instellingen te gaan.
Hier een link naar de handleiding van XBMC :)
Wederom, als je mijn vraag hiermee bedoelt...ik HEB alle mogelijk instellingen bekeken en nieuwe xmbc's geinstalleerd en weet ik veel wat en nog steeds lukt dat met die dvd's niet.
quote:
Roamor schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:20:
Even een ervaring melden;

Wat een ellende zeg, Vista en XBMC... Ik weet dat Samba problemen geeft onderling, en ik ben veel oplossingen tegengekomen die helaas bij mij niet werkten. Uiteindelijk maar met CCXSTREAM een server opgezet, die wel keurig werd herkend vanuit XBMC. Simpel programma, maar zolang Samba niet lekker werkt een uitstekend alternatief. :)
Je moet inderdaad wat instellingen doen bij de netwerkinstellingen van Vista.
In de wiki valt er ook niet al te veel over te lezen. Zal hem vanavond even bijwerken.
quote:
Nasty Nate schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:55:
Wederom, als je mijn vraag hiermee bedoelt...ik HEB alle mogelijk instellingen bekeken en nieuwe xmbc's geinstalleerd en weet ik veel wat en nog steeds lukt dat met die dvd's niet.
Nee ik had het niet over een specifieke vraag maar wilde gewoon even in het algemeen zeggen dat 80% van de antwoorden ook in de wiki staan. :)

Wat jou probleem betreft:

Iso's zul je nooit kompleet op de Xbox kunnen zetten omdat de Xbox geen bestanden ondersteund die groter dan 2 GB 4 GB thnx 2 robbydw zijn. Wat je wel kunt proberen is om de iso's op de pc te laten staan en deze te streamen met je Xbox.

live your life
Reg. datum: 19 juni 2002

quote:
Bigfoot87 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:29:
[...]

In de wiki valt er ook niet al te veel over te lezen. Zal hem vanavond even bijwerken.

[...]

Nee ik had het niet over een specifieke vraag maar wilde gewoon even in het algemeen zeggen dat 80% van de antwoorden ook in de wiki staan. :)

Iso's zul je nooit kompleet op de Xbox kunnen zetten omdat de Xbox geen bestanden ondersteund die groter dan 2 GB zijn. Wat je wel kunt proberen is om de iso's op de pc te laten staan en deze te streamen met je Xbox.
Kleine correctie. Max grootte is 4GB als ik het goed heb.

Geen commentaar

1976 Kever 1300

quote:
Bigfoot87 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:29:
[...]

[...]

Iso's zul je nooit kompleet op de Xbox kunnen zetten omdat de Xbox geen bestanden ondersteund die groter dan 2 GB 4 GB thnx 2 robbydw zijn. Wat je wel kunt proberen is om de iso's op de pc te laten staan en deze te streamen met je Xbox.
Vreemd...ik heb gewoon 4.3GB DVD images (concert DVD's) in ISO en IMG formaat op mijn Xbox staan, en die werken gewoon. Moet wel zeggen dat 2 images het niet doen, dus wellicht dat die net boven een bepaalde filesize kwamen...zal het vanavond thuis een checken...

Fruitschaal: Banaan & Appel & Aardbei & Mandarijn & Xbox & Xbox360

Reg. datum: 19 februari 2007

Knip. Als netjes en ontopic kan het in het topic, als geen van beiden hoort het hier niet ;)

F_J_K wijzigde dit bericht 29-10-2007 19:43 (83%)

zoiet.s?
Reg. datum: 07 januari 2006

Ik ken iemand waarvan zijn xdoos van overleden is.. Het is met name zijn harde schijf :) Als hij hier een andere in doet. Kan er dan nog steeds XBMC op?

Porto
“The human race has one really effective weapon, and that is laughter.”

Reg. datum: 10 oktober 2007

quote:
Tomino schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:40:
Ik ken iemand waarvan zijn xdoos van overleden is.. Het is met name zijn harde schijf :) Als hij hier een andere in doet. Kan er dan nog steeds XBMC op?
als ie alles goed doet wel...;) maar das een niet xbmc gerelateerde vraag, dus helaas zal je dat even ergens anders moeten vragen (of in ieder geval op een andere manier)

Mn nieuwe versie staat online, met dank aan Xsillian voor het repareren van de radiostreams!! _/-\o_ :)

Reg. datum: 10 oktober 2007

quote:
Bigfoot87 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:03:
Mn nieuwe versie staat online, met dank aan Xsillian voor het repareren van de radiostreams!! _/-\o_ :)
Mwaw geen dank hoor, het was ook in mijn voordeel :P En een beetje hulp zo nu en dan, kan zeker geen kwaad toch ;)

Laat ik dan ook maar even een korte update geven over XOT-Uzg 3.0:

Aangezien ik weinig problemen verneem met v2.7.0 ben ik me met 3.0 vooral aan het richten op de Plugin feature. Omdat ik niet wil dat mensen voor zowel het script als de plugin aparte channels gaan schrijven, heb ik (na wat moeite) het volgende gedaan:
  • Er zal geen losse versie komen van XOT-Uzg Plugin of Script. Het is gewoon 1 applicatie die als ie in de Plugin folder wordt gezet als plugin werkt en anders als script. Dat maakt het lekker makkelijk
  • Kanalen, mits correct gemaakt, zullen dus ook gewoon in beide werken.
  • Kanalen hebben wel een nieuwe sectie: initialisePlugin om eventuele intialisaties te doen (cookie checks bijv.)
  • Nadeel van de plugin feature in XBMC is dat het op dit moment lastiger is om detail info en plaatjes weer te geven voor een aflevering. Maar wie weet gaat dat vanuit XBMC nog veranderen in de toekomst.
  • Dit is een van de reden dat dit moment de script functionalisteit van XOT-Uzg voor mij nog steeds de hoofd functionaliteit is. Als de Plugins wat volwassener zijn in XBMC en wat meer toestaan, dan zou dat wel eens kunnen veranderen.
Ik hoop binnenkort een pre-release te kunnen doen. De ontwikkeling verloopt echt wat minder snel dan voorheen omdat ik het op dit moment wat drukker heb.

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

In The Mix

quote:
Nasty Nate schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:55:
[...]

Ik heb hem in het engels staan, maar als je die "stack as single file" oid optie bedoelt...die staat natuurlijk ook aan.

[...]

Zie hierboven, heb alle instellingen al tien keer doorgelopen en die stack as single file staan aangevinkt.
Er vanuitgaande dat je de PM3 skin gbruikt: wanneer je in het hoofdmenu voor Videos kiest, heb je aan de linkerkant een submenu. Hier staat de optie stack/unstack.

@ GBW: Dat lijken mij weer uitstekende doorontwikkelingen voor XOT! En dat je het drukker hebt dan voorheen lijkt me logisch: je bent immers nu getrouwd met de xbox én de vrouw :+

Surineeslander wijzigde dit bericht 30-10-2007 15:52 (14%)

Reg. datum: 11 juni 2001

Ik weet niet of het ook in dit topic kan, maar hebben mensen ook ervaringen met netwerk hdd's waarvan content gestreamed wordt?
Ik ben op zoek naar een nieuwe externe schijf die ik aan mijn netwerk wil hangen, maar ik wil ook bijvoorbeeld films en muziek kunnen streamen.
In The Mix

@ MADG0BLIN:

Check even de wiki. Hier schijnt ook veel over netwerkhdd's te staan, oa welke merken goed functioneren met XBMC. (had ik vernomen van xbox scene forum)

Surineeslander wijzigde dit bericht 30-10-2007 15:55 (13%)

Reg. datum: 02 december 2004

Ik heb momenteel ook XBMC icm Vista werkend gekregen. Maar ik heb hiervoor ook een account in Vista gemaakt zodat ik met deze login + pass vanuit XBMC naar mijn gedeelde films/muziek kan.
Maar ik heb dus tevens met alle mogelijke netwerkinstellingen zitten spelen en ook nog de firewall uitgezet (omdat het niet 123 wilde lukken...). Maar het is dus ook mogelijk om dingen van je Vista bak te bekijken door alleen maar netwerkinstellingen te wijzigen? (wel handig om te weten als ik Vista wil herinstallen namelijk ;-) )

CE!

a.k.a Nilz

quote:
Surineeslander schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:53:
@ MADG0BLIN:

Check even de wiki. Hier schijnt ook veel over netwerkhdd's te staan, oa welke merken goed functioneren met XBMC. (had ik vernomen van xbox scene forum)
uit het vorige deel:
GroteBozewolf in "[xbox] Ervaringen met Xbox media center ..."

quote:
Surineeslander schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:42:
[...]

Er vanuitgaande dat je de PM3 skin gbruikt: wanneer je in het hoofdmenu voor Videos kiest, heb je aan de linkerkant een submenu. Hier staat de optie stack/unstack.
Ja heb ik aanstaan, best handige optie alleen het helpt niet met het niet afspelen van die video_ts.ifo's

Hij blijft bij sommige dvd's maar ratelen en als ik dan op stop druk krijg ik "please wait" op mijn scherm, alleen hangt de box dan verder en moet ik rebooten.
Maar goed bij andere dvd's werkt het wel dus het ligt misschien aan de dvd's!

Ben erachter dat ik met deze nieuwere xmbc ineens wél .iso bestanden kan afspelen dus dat is zeer gunstig!

Ook nog een paar .IMG bestanden geprobeerd maar die vreet ie niet, ook niet als ik ze rename naar .ISO.

Dan maar weer terugzetten op pc, renamen naar .iso, uitpakken en met losse mappen terug op de box zetten.

Ik heb trouwens enkele shares op mijn Vista pc die gewoon benaderbaar zijn vanaf de box, enige wat ik moest doen was netwerk op particulier zetten en daar wat instellingen versoepelen, schijven op delen zetten en een user "iedereen" pakken die alle rechten aangevinkt heeft.
Heb dus iig geen usernames/ww's nodig om vanaf de box op die share te komen.

Nasty Nate wijzigde dit bericht 30-10-2007 17:17 (3%)

Reg. datum: 10 juni 2002

Ik kan wel DVD's uit een .img bestand afspelen vanaf een smb share.

Tierelier

live your life
Reg. datum: 19 juni 2002

quote:
Ik heb er inmiddels een stukje over opgenomen in de startpost zodat deze vraag hier niet meer gesteld hoeft te worden.

"Kan ik content streamen naar mijn XBOX via een NAS?" zie hier

robbydw wijzigde dit bericht 31-10-2007 08:58 (13%)

Geen commentaar

Ben er denk ik achter waarom sommige .iso's (zowel ingepakt als uitgepakt) het niet doen op de box, komt omdat ze stiekem misschien wel helemaal geen .iso's zijn!

Ik had nu zelf namelijk ook twee .IMG bestanden op de pc die ik probeerde te spelen op de box, werkte niet en toen probeerde ik het ook ff met de extentie .iso maar werkte ook niet.

Kan het niet zijn dat je soms een .img bestand binnenhaalt dat door iemand .iso is genoemd en daardoor al niet werkt in xbmc?
Dat is mijn vermoeden iig, ga nu proberen de uitgepakte .img bestanden weer in te pakken en te branden. (want uitgepakte .img bestanden branden geeft een foutmelding volgens mij)

En ik vroeg me af wie heeft bedacht dat er persé een videobestand in een map moet staan alvorens er filminformatie kan worden opgehaald.
Waarom kan er niet gewoon op imdb oid filminfo worden opgehaald als het mapje (nog) leeg is?
Hij kijkt toch naar de titel van de map dus waar heeft hij nou dat videobestand voor nodig dan.

Heb ik dus bv een map "The Company" met daarin disc 1 en disc 2 die natuurlijk beiden in een eigen mapje staan, daarom krijg ik dus "No video files found in this path!" als ik imdb info wil ophalen en een icoon aan de map wil toevoegen...
a.k.a Nilz

quote:
robbydw schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 08:57:
[...]

Ik heb er inmiddels een stukje over opgenomen in de startpost zodat deze vraag hier niet meer gesteld hoeft te worden.

"Kan ik content streamen naar mijn XBOX via een NAS?" zie hier
Als mensen nou ook nog eens de startpost lezen ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: