Gathering of Tweakers

Quicksearch
have fun :)

quote:
ErikRo schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:57:
Zeg ik lees dat je ps1 games op je psp kan krijgen via je ps3 (die ik niet heb). Kan ik tegen iemand zeggen met een ps3 dload hem even en zet hem op mijn psp? Gaat dat werken en blijft hij ook bewaart na resets en legale firmware upates?

ZIjn het alleen de "nieuw" uitgekomen ps1 games speciaal voor de ps3 gemaakt, die voor de psp geschikt zijn?

Misschien nog andere manieren om deze games op mijn psp te krijgen bv via pc?
Alle PS1 games (uit alle regio´s) zijn op de PSP te krijgen, dit zijn de originele games en zijn niet speciaal aangepast. Het gaat dus om duizenden games :P waarvan een klein aantal compatibiliteitsproblemen hebben. De PSP heeft namelijk een zeer goede PS1 emulator aan boord 8)
Hoe je nog niet door Sony gereleasde PS1 games op je PSP krijgt mag hier niet besproken worden,. moet je even voor googlen O-)

quote:
bigdaddie schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:01:
[...]

Je zal niet teleurgesteld worden, grafisch ontzettend gedetailleerd. Als je GOW wel eens op de PS2 gespeeld hebt zul je verbaasd zijn wat er mogelijk is op de psp _/-\o_
Wow Echt wat een geweldig spel. Lijkt veel op PoP Two Thrones. _O_
Kan niet wachten op de complete versie.

Kwam tot die richel zeg maar (met dat monster op de achtergrond) toen ben ik gestopt. Vandaag weer even verder spelen :)

Norah
PSP Fat met CFW 4.01 M33-2 & NDS met R4DS 2Gb 1.18

quote:
bigdaddie schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:01:
[...]

Alle PS1 games (uit alle regio´s) zijn op de PSP te krijgen, dit zijn de originele games en zijn niet speciaal aangepast. Het gaat dus om duizenden games :P waarvan een klein aantal compatibiliteitsproblemen hebben. De PSP heeft namelijk een zeer goede PS1 emulator aan boord 8)
Hoe je nog niet door Sony gereleasde PS1 games op je PSP krijgt mag hier niet besproken worden,. moet je even voor googlen O-)
Ja, da's echt nice. _/-\o_ 'k Ga binnenkort maar eens GTA 2 aanschaffen om op m'n PSP te spelen, dat speelde ik vroeger altijd op de PC...

(Ik neem aan dat het niet mogelijk is een origineel PC spel om te zetten zodat je het kan spelen op de PSP? Ik vraag het maar even, want er is zoveel mogelijk tegenwoordig. :P)

l0c4lh0st wijzigde dit bericht 26-10-2007 10:13 (11%)

Heb sinds een tijdje een PSP Slim&Lite en ben me nu een beetje aan het inlezen.
Kwam tot de ontdekking dat de PSP niet één 32-bits MIPS R4000 (1~333MHz) processor heeft maar 2 stuks! De verschillende taken worden over deze 2 processors verdeeld (CPU, GPU, media, etc.)
1 van de 2 processors heeft naast de 8MB 'gewone & gedeelde' RAM ook nog een 2MB 'eigen' geheugen. En alsof dat niet genoeg is heeft ie ook een separate 166MHz soundprocessor en een dedicated AVC(H.264) Video Decoder!

De PSP heeft 10x zoveel rekenkracht als de PSone en evenveel als de PS2!
En dat pas gewoon in je jaszak...

Zie ook de info in deze 2 links;
http://www.vgescape.com/features/85/psp-specs
en
http://www.megagames.com/...nyannouncespspspecs.shtml
have fun :)

quote:
l0c4lh0st schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:12:
[...]
(Ik neem aan dat het niet mogelijk is een origineel PC spel om te zetten zodat je het kan spelen op de PSP? Ik vraag het maar even, want er is zoveel mogelijk tegenwoordig. :P)
Ook dat is mogelijk google even op psp scummvm meer kan ik er niet over zeggen O-)

Hi, I'm Sackboy!

quote:
KlaasHof schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:13:
Heb sinds een tijdje een PSP Slim&Lite en ben me nu een beetje aan het inlezen.
Kwam tot de ontdekking dat de PSP niet één 32-bits MIPS R4000 (1~333MHz) processor heeft maar 2 stuks! De verschillende taken worden over deze 2 processors verdeeld (CPU, GPU, media, etc.)
1 van de 2 processors heeft naast de 8MB 'gewone & gedeelde' RAM ook nog een 2MB 'eigen' geheugen. En alsof dat niet genoeg is heeft ie ook een separate 166MHz soundprocessor en een dedicated AVC(H.264) Video Decoder!

De PSP heeft 10x zoveel rekenkracht als de PSone en evenveel als de PS2!
En dat pas gewoon in je jaszak...

Zie ook de info in deze 2 links;
http://www.vgescape.com/features/85/psp-specs
en
http://www.megagames.com/...nyannouncespspspecs.shtml
En hij maakt het nog waar ook, speel als je de kans hebt de demo voor de nieuwe God of War eens. Dat evenaart gewoon de PS2 qua kwaliteit.
edit:
Oh, is ook al vaker genoemd hier zie ik nu. :P

XBL/PSN: Freeply

quote:
Minnema schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:37:
[...]

En hij maakt het nog waar ook, speel als je de kans hebt de demo voor de nieuwe God of War eens. Dat evenaart gewoon de PS2 qua kwaliteit.
edit:
Oh, is ook al vaker genoemd hier zie ik nu. :P
Ik heb geen homebrew...
Maar vind GTA LCS al van bijna tè hoge kwaliteit, het scherm is bijna te klein voor alle details...
Kunnen ze niet beter aan meer/betere AA+AF/HDR gaan werken?
Ik vind veel textures nogal kartelig, pixels zijn vaak veel te goed zichtbaar

KlaasHof wijzigde dit bericht 26-10-2007 14:00 (16%)

Beter bekend als mrtn

Draw Distance is soms erg matig. In GTA is het nog enigzins begrijpelijk, maar ook in een 'simpele' game als Sega Rally valt het enorm op.

PSN: memrtn

De Draw Distance is bij alle GTA spellen een minpunt.

Ik zou liever zien dat alles er wat realisticher uit ziet, meer zoals op de PS3 en Xbox360 bijvoorbeeld.
Ik snap dat het nooit zo mooi zal worden als op die consoles maar iets meer realisme kan geen kwaad.

De resolutie op de PSP is laag (480x272), veel lager dan de max resolutie van de PS2 (480p = ong. 720x480). De PSP heeft echter netzoveel rekenkracht als de PS2.
Er moet dus genoeg kracht overblijven om een realistischer beeld te genereren?

p.s.
Hier nog een link naar een dismantled psp-1000 vergeleken met een dismantled psp-2000.
http://techon.nikkeibp.co.../NEWS_EN/20070918/139264/
Viper...d!ck on wheels...
Reg. datum: 19 september 2000

quote:
me_mrtn schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:48:
Draw Distance is soms erg matig. In GTA is het nog enigzins begrijpelijk, maar ook in een 'simpele' game als Sega Rally valt het enorm op.
In Sega Rally op de psp kun je toch bijna nergens verder kijken dan de volgende bocht. Ja sommige stukken zijn lang. Maar ik zie er nergens pop up.

Bij NFS carbon OwN the 3treet :'( daar had je pas last van pop up. Soms rijd je daar zo snel dat de omgevingne niet eens geladen zijn. Rij je zeg maar in de lucht. Hetzelfde bij de 1e Burnout op de psp. Gelukkig heeft Burnout Dominator daar geen last meer van.

Maar in Sega Rally kan ik weinig to geen popup herkennen. Wel beetje simpele gameplay na verloop van tijd.

*wacht op de nieuwe WipeOut Puls*

AMD Athlon XP 2200+ | Asus A7V 266 | Leadtek GeForce 3 | CTX 17 inch | 512 MB DDR | Seagate 20 GB | MS Intelly Explorer | MS Freestyle Pro | Win XP | PlayStation 2 + Network Adapter

Beter bekend als mrtn

Bij één van de Canyon tracks (waarbij je zo'n lang recht stuk had na een sprong), zie je de Track Deformation als het ware voor je uitrollen. Ook bij Snow 1, na de tunnels. Kan ik mij enorm aan weigeren. :)

@ KlaasHof

Het detailleren van een game op zo'n lage resolutie is juist het probleem. Dat is ook één van de redenen van High Definition (meer pixels = meer ruimte = meer details). Soms is het al één opgepropte bende op zo'n schermpje (GTA?), dat wil ik er echt niet bijhebben. Games als LocoRoco bijvoorbeeld zijn prima gedetailleerd (silhouetten) en brengen toch een leuke ervaring.

Ik merk nog niks van die rumble met die update van motorstorm, instellingen kloppen ingame (rumble aan/hoog) :S

check it out it is flawless

Beter bekend als mrtn

Ik denk dat je in het verkeerde topic zit (psst, dit is PSP ;)). Maar om niet geheel lullig te zijn. Je gebruikt een SixAxis, die bevat geen rumble. Enkel motion sensing. Je zult later een DualShock3 aan moeten schaffen om rumble te voelen.

Reg. datum: 28 augustus 2007

De PSP is erg leuk! Kijk er ook aardig wat filmpies op :9 Mooi schermpje met een fijne resolutie!
Verder speel ik graag:

Wipeout Pure
Burnout Legends
Burnout Dominator
Loco Roco
Killzone Liberation
Crush
Lumines I en II
Medievil Resurrection
Daxter
Ultimate Ghosts 'n Goblins

:D

We're almost there..

Ik heb gisteravond nog Dominator gespeeld. Wat een baggerzooi is het toch ook. Ik krijg het gevoel alsof je helemaal niets aan het doen bent. Alleen x in houden en gaan.

Dan vind ik WipeOut en Ridge Racer toch wat uitdagender. Beide zijn grafisch ook vele beter dan BO Dominator.

Heb ook nog van het weekend Loco Roco en Tekken gehaald. Beide top titels imho voor de psp.

AMD Athlon XP 2200+ | Asus A7V 266 | Leadtek GeForce 3 | CTX 17 inch | 512 MB DDR | Seagate 20 GB | MS Intelly Explorer | MS Freestyle Pro | Win XP | PlayStation 2 + Network Adapter

quote:
MarcoM schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:17:
Ik heb gisteravond nog Dominator gespeeld. Wat een baggerzooi is het toch ook. Ik krijg het gevoel alsof je helemaal niets aan het doen bent. Alleen x in houden en gaan.
Jij haalt waarschijnlijk nog geen brons op welke track dan ook... :9

We're almost there..

quote:
Snutchz schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:58:
[...]

Jij haalt waarschijnlijk nog geen brons op welke track dan ook... :9
Dat valt wel mee. Ook wel wat golds ertussen. Maar het is gewoon niet mijn game. Te veel form over function.

quote:
Sgimi schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:20:
Ik ben op zoek naar een hardcase voor mijn psp-lite. Ik heb al het een en ander rond gegoogled maar kan nergens een case voor een psp-lite vinden. Is er hier iemand die een case heeft voor de Lite en zo ja welke?
Ik heb deze gekocht.. deze is voor de oude PSP maar de lite past er prima in!

http://www.consoleshop.nl...dcase-sony-psp-black.html
quote:
l0c4lh0st schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:55:
Amerikaanse PSP + Europese netstroom adapter

Werkend?
Ja.

Ik heb een andere vraag; ik heb dus ook sinds een maandje een PSP slim maar geen enkele van mijn hoofdtelefoons past in de aansluiting. Ik heb gewoon 3,5mm jackplugjes.. standaard die ook in je PC passen.. zijn er verloopjes naar de PSP ofzo of moet ik per se een koptelefoon met kleinere plug halen?
Doordrukken, mijn headphones gaan ook niet super makelijk maar even drukken/wrikken en het gaat.
Kan je in BO dominator ook "gewone" auto's rammen zonder te crashen? Daar erger ik me nogal aan in BO Legends.

Ohja, nu ik hier toch zit.. Driver '76 (geniaal spel btw) + PSP S&L. Ik heb in bepaalde missies last van vastlopers. Zit de hele PSP vast.. Oplossing: UMD cache uitzetten :9 Wellicht een handige tip voor mensen die er ook last van hebben :)

"Fuck The Mainstream" You Yell.. We Yell "Fuck The Mainstream, And Fuck The Mainstream Fuckers And Every Other Group That Thinks Like That."

quote:
AlterMann schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 04:30:
Kan je in BO dominator ook "gewone" auto's rammen zonder te crashen? Daar erger ik me nogal aan in BO Legends.
Helaas... zoveel power heeft de PSP niet om dat ook nog eens te kunnen laten zien ;)

We're almost there..

Driver 76 is zeker wel leuk. Alleen ben je met de story zo klaar. En om dan nog al die geunlockte side missions te doen. .... ik had er geen zin meer in. Ook de framerate vond ik niet echt tof.

Het is mij ook opgevallen dat de minijack van de S&L wat stroever gaat. Is dus blijkbaar normaal.

Wanneer komt 'God of War : Chains of Olympus' nou 'ns een keer uit :(

We're almost there..

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws