Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
He, waar komen ineens die zoutkorrels vandaan....quote:mrclfrtjs schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:13:
Ik hoop dat het waar is en geen hoax maar dit las ik op iNSnet.
Citaat :
En er zijn meer plannen. “We hebben een technologie ontwikkeld waardoor je 50 procent meer energie uit een zonnepaneel kunt halen”, vertelt Koornstra.
einde citaat
Hier link naar artikel http://www.insnet.org/nl/insnl_headlines.rxml?id=5250
Laatste alinea
Ik heb even gezocht maar kan er verder geen extra info over vinden op internetpagina van tendris
Online opbrengst van m'n zonnepanelen: http://solar.reinieren.net
Ik geloof echt helemaal niks van het verhaal. 50% haal je niet zomaar ergens vandaan, en als dat wel zo was hadden een stel professionele bollebozen (ECN bijvoorbeeld) dat allang gedaan. Een hummer die 1 op 50 rijdt door een paar zonnepanelen op het dak... Right...quote:mrclfrtjs schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:13:
Ik hoop dat het waar is en geen hoax maar dit las ik op iNSnet.
Citaat :
En er zijn meer plannen. “We hebben een technologie ontwikkeld waardoor je 50 procent meer energie uit een zonnepaneel kunt halen”, vertelt Koornstra.
einde citaat
Hier link naar artikel http://www.insnet.org/nl/insnl_headlines.rxml?id=5250
Laatste alinea
Ik heb even gezocht maar kan er verder geen extra info over vinden op internetpagina van tendris
Letten jullie allemaal een beetje op de spelling en leestekens?
Spam: Stop het opwarmen van de aarde! (klik op trailer)
De kosten! Ik betaal nu 1,25 per maand voor mijn meter. Alles wat ze nu verzinnen gaat echt meer kosten.quote:CanonG1 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:00:
Ik vind het wel interessant klinken allemaal. Vooral de mogelijkheid zelf te monitoren via P1 lijkt me wel wat. Wat zijn ook alweer de argumenten tegen?
Daarnaast het genoemde peak-shaping kan niet. Een netbeheerder heeft helemaal geen incentive om te shapen en de handelspartijen kunnen niet bij deze data.
Het informatie voordeel wat de consuments enige voordeel is gaat je straks tussen de ¤ 150 en ¤ 200 kosten. Is dat het je waard?
Cedo Nulli
Kun je zo'n meter ook weigeren?
Bart
Nope, het ding wordt door een wet je huis binnen geschoven. Van de andere kant.... Veel huishoudens die algemene voorwaarden van een paar jaar oud hebben, hoeven de netbeheerder geen toegang te verlenen als er van wanbetaling geen sprake is.quote:Speksteenkachel schreef op zondag 04 november 2007 @ 11:13:
Inderdaad weg met die nieuwe meter, betekent alleen maar extra kosten.
Kun je zo'n meter ook weigeren?
Cedo Nulli
Reg. datum: 30 september 2007
Onzin, elk energie- en waterleidingbedrijf vervangt eens in de zoveel jaar hun meters. Dat doen ze al sinds het begin van hun bestaan met de klasieke meters. Heeft altijd in de algemene voorwaarden gestaan dat je ze daarvoor toegang moet verlenen.quote:BCM schreef op zondag 04 november 2007 @ 14:19:
.... Veel huishoudens die algemene voorwaarden van een paar jaar oud hebben, hoeven de netbeheerder geen toegang te verlenen als er van wanbetaling geen sprake is.
Het heeft echt een paar maanden geduurd voordat iedereen doorhad hoe alles zat, maar als dat nog wat langer had geduurd hadden ze bij me voor de deur gestaan om me af te sluiten.. Stel nou dat ze dat gewoon op afstand doen -> ik zou _direkt_ een rechtzaak aanspannen. Tegenwoordig is elektriciteit en gas gewoon ook een eerste levensbehoefte.
WVL_KsZeN wijzigde dit bericht 04-11-2007 16:26 (8%)
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Ik denk dat er wel strenge regels voor komen hoor.quote:WVL_KsZeN schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:25:
Stel nou dat ze dat gewoon op afstand doen -> ik zou _direkt_ een rechtzaak aanspannen. Tegenwoordig is elektriciteit en gas gewoon ook een eerste levensbehoefte.
Het zal niet zomaar gedaan worden na een paar aanmaningen.
Het zal met de echte notoire wanbetalers gebeuren.
"What do you get if you multiply six by nine..."
De extra informatie die het systeem over je verbruik kan leveren vind ik ik erg interessant. Een argument is dat de meer nauwkeurige indormatie mensen moet gaan aansporen om energie te gaan besparen. Ik vraag me af of dat waar is. Volgens mij hebben de meeste mensen echt geen idee wat een kWh elektriciteit of een m3 gas precies kost of wat je er mee kunt. Zolang dat besef er niet is heeft extra informatievoorziening niet zoveel zin denk ik. De meeste mensen kijken alleen naar het bedrag op hun factuur, dat spreekt ze aan.
Betalen per maand zou wél kunnen helpen omdat je zeer snel ziet dat besparende maatregelen effect hebben. Maar dan nog is het energie-besef van de gemiddelde Nederlander vrij slecht.
Ik hoop wel dat ik, voordat deze meter er in onze nieuwe woning gaat komen, goed tot overeenstemming kan komen met onze leverancier over de verrekening van onze zonnestroom. Dat is - samen met de extra kosten van de nieuwe meter waar ik niet op zit te wachten - eigenlijk het enige nadeel wat ik tot nog toe zie.
Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl
E- en G eerste levensbehoefte: gaat de BTW meteen van 19% naar 6%quote:CanonG1 schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:52:
Overigens vind ik het gek dat water niet mag worden afgesloten omdat het een eerste levensbehoefte zou zijn, maar gas en elektriciteit wel. Ik vind dat eigenlijk ook wel eerste levensbehoeften, vooral 's winters (zodra je gas OF elektriciteit afgesloten wordt doet je CV-ketel het niet meer en zit je in de kou).
Dan worden ze vanzelf slimmer aangezien de rekeningen in de winter fors hoger zullen zijn als je die vergelijkt met de zomerrekening.quote:Betalen per maand zou wél kunnen helpen omdat je zeer snel ziet dat besparende maatregelen effect hebben. Maar dan nog is het energie-besef van de gemiddelde Nederlander vrij slecht.
Die wordt toch gewoon gesaldeerd?quote:Ik hoop wel dat ik, voordat deze meter er in onze nieuwe woning gaat komen, goed tot overeenstemming kan komen met onze leverancier over de verrekening van onze zonnestroom. Dat is - samen met de extra kosten van de nieuwe meter waar ik niet op zit te wachten - eigenlijk het enige nadeel wat ik tot nog toe zie.
Of zit je boven de 3000 kWh?
"What do you get if you multiply six by nine..."
Dat zou mooi zijn... en ook weer niet. Lage energieprijzen stimuleren mensen niet om te besparen. Aan de andere kant gaat het allemaal maar op de grote belastinghoop en dat vind ik ook niet geweldig. Ik zou het geld wat belasting op energie oplevert graag ingezet willen zien voor de vergroting van het aandeel duurzame energie.quote:Punkrocker schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:33:
E- en G eerste levensbehoefte: gaat de BTW meteen van 19% naar 6%
Ik zit ruim onder de 3kWh per jaar. Daarvan heb ik de saldering in eigen hand omdat ik een ouderwetse draaischijfmeter heb. Dat gaat altijd goed. Als je een digitale meter krijgt geef je de saldering uit handen aan je energiebedrijf en hoewel dat overwegend goed gaat zijn er ook genoeg (teveel) gevallen bekend waarin de saldering gewoon een zooitje is, of dat er allerlei onzinnige heffingen betaald moest worden, of dat niet de volledige kWh-prijs werd verrekend maar bv. zonder belastingen e.d. Voor dat soort zaken ben ik wel een beetje bang. Het is niet alsof de energiebedrijven een schoolvoorbeeld zijn van hoe je een goede administratie moet voeren... En salderen is niet in hun belang. Ik zal jaarlijks zeer dicht bij de 0kWh uitkomen waardoor ze erg weinig aan mij zullen verdienen.quote:Die wordt toch gewoon gesaldeerd?
Of zit je boven de 3000 kWh?
CanonG1 wijzigde dit bericht 05-11-2007 13:51 (9%)
Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl
Ja, die meneer Koornstra van die ge-wel-di-ge energie"leverancier" (net zo'n dozenschuiver als al die anderen) Durion (opvolger: de net zo dramatische disaster Oxxio) gaat eventjes de wereld redden met 50% meer rendement uit een zonnepaneeltje geperst.quote:stefan001 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 20:56:
[...]
Ik geloof echt helemaal niks van het verhaal. 50% haal je niet zomaar ergens vandaan, en als dat wel zo was hadden een stel professionele bollebozen (ECN bijvoorbeeld) dat allang gedaan. Een hummer die 1 op 50 rijdt door een paar zonnepanelen op het dak... Right...
En we gaan natuurlijk zo duurzaam mogelijk verspillend door het leven.
Waren daarom die Pharoxjes van Tendris zo "aan de prijs", vorig jaar? Zodat hij zijn bolide "duurzaam" kan blijven rondscheuren?
Laten we het er op houden dat er inmiddels tigduizend begripsinvullingen van het reeds in het laatste millennium verkrachte begrip "duurzaam" zijn.
Niet mijn definitie, in ieder geval...
Maar als die 50 procent waar is, zal ik ook wel gedwee mijn portemonnee trekken, hoor, meneer Koornstra! First seeing is believing, dus kom op met dat ding...
Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)
Reg. datum: 29 september 2007
Een klein deel is eerste levensbehoefte. Het overgrootte deel is simpelweg luxe product.quote:Punkrocker schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:33:
[...]
E- en G eerste levensbehoefte: gaat de BTW meteen van 19% naar 6%
Dat is pas zuinig zeg!quote:CanonG1 schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:49:
Ik zit ruim onder de 3kWh per jaar.
wat is daar grappig aan? er zijn zelfs mensen die in de min uitkomen qua verbruik! kwestie van slim omgaan met energie en alles zelf opwekken met zonnepanelen...quote:Techneut schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:46:
Sommige antwoorden zijn zo komisch dat ik het niet kan laten te reageren (wees a.u.b. niet beledigd, want dat is niet m'n bedoeling!). Op de vraag of hij misschien boven de 3000kWh zit, wordt geantwoord:
[...]
Dat is pas zuinig zeg!
ikzelf heb het afgelopen jaar helaas rond de 4ooo kwh verbruikt, ondanks alle maatregelen die ik al heb genomen... Nog maar es een rondje met de energie meter door het huis, en op zoek gaan naar goede vervangers voor de halogeen lampen in de woonkamer...
Vista! from the people who brought you Edlin!
Les canards W.C., on les vend ici?
Deux chiens chauds, s.v.p. et un pommes frites de guerre
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. We hadden het over de opbrengst van een zonnestroominstallatie, niet over het verbruik van een huishouden. Over 2007 verbruiken mijn vriendin en ik waarschijnlijk zo'n 750kWh, waarvan de zonnestroompanelen ongeveer 700-725kWh op zullen wekken. Dat is pas zuinig zeg!quote:Techneut schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:46:
Sommige antwoorden zijn zo komisch dat ik het niet kan laten te reageren (wees a.u.b. niet beledigd, want dat is niet m'n bedoeling!). Op de vraag of hij misschien boven de 3000kWh zit, wordt geantwoord:
[...]
Dat is pas zuinig zeg!
Uit hoeveel personen bestaat je huishouden? Is er veel sluipverbruik (apparaten op standby)?quote:elhopo schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:57:
ikzelf heb het afgelopen jaar helaas rond de 4ooo kwh verbruikt, o
CanonG1 wijzigde dit bericht 06-11-2007 10:05 (17%)
Mijn huishouden bestaat uit 4 personen (nog) Sluipverbruik heb ik al een tijd terug gereduceerd door schakelaars voor de stekker van bijv de PC te zetten (verbruikte continu +/- 30 watt!)quote:CanonG1 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:04:
[...]
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. We hadden het over de opbrengst van een zonnestroominstallatie, niet over het verbruik van een huishouden. Over 2007 verbruiken mijn vriendin en ik waarschijnlijk zo'n 750kWh, waarvan de zonnestroompanelen ongeveer 700-725kWh op zullen wekken. Dat is pas zuinig zeg!
[...]
Uit hoeveel personen bestaat je huishouden? Is er veel sluipverbruik (apparaten op standby)?
Ik heb zo'n idee dat het ermee te maken heeft dat mijn zoontje van 5 graag naar de TV kijkt, en een TV verbruikt nu eenmaal aardg wat (ik meen iets van 180 watt) Ik zal mijn verbruiksmeter ook eens een tijdje aan de diepvries hangen, koelkast is al klasse A. Daarna een week tussen de TV. Zo moet ik maar eens zien waar al die kWhtjes blijven...
afgelopen jaar al wel een forse bezuiniging gerealiseerd door de verlichting van mijn aquarium electronisch te doen en deze te dimmen, van iets van 120 W naar 35 W gegaan. Helaas is er een ander aquarium weer bijgekomen... weg winst... maar 4000 kWh... dat moet toch ergens blijven... meer dan 10 kWh per dag...
edit: het gemiddelde voor een gezin met 2 kinderen blijkt op 4650 kWh te liggen... vald dan dus nog wel weer mee.. maar het moet natuurlijk altijd beter kunnen!
elhopo wijzigde dit bericht 06-11-2007 10:43 (5%)
O.k. in dat geval heb ik je inderdaad verkeerd begrepen (de vraagstelling "zit je misschien boven de 3000kWh" zette me op dat spoor). Ik had daardoor de indruk dat het om het huishoudelijk gebruik ging, en dat er dus 3 nulletjes waren weggevallen.quote:CanonG1 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:04:
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. We hadden het over de opbrengst van een zonnestroominstallatie, niet over het verbruik van een huishouden. Over 2007 verbruiken mijn vriendin en ik waarschijnlijk zo'n 750kWh, waarvan de zonnestroompanelen ongeveer 700-725kWh op zullen wekken. Dat is pas zuinig zeg!
Knap resultaat overigens!
Techneut wijzigde dit bericht 06-11-2007 10:41 (5%)
dan nog dingen als koffie zetter, water koker, cv ketel, magnetron, wasmachine, wasdroger, closein boiler?, vloerverwarming pomp? zit je best snel op 10kwh per dag
een flink grote TV verbruikt wel meer... een 42 " plasma verbruikt 260 watt, een 42 " LCD 232 watt... ik heb nog een echte ouderwetse 4*3 TV (wel 70 cm)quote:hjs schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:42:
Nou, het lijkt misschien veel, maar met 2 aquariums, een koelkast, diepvriezer, die staande lamp en blijkbaar een flink grote TV vind ik 10 kwh per dag wel meevallen.
dan nog dingen als koffie zetter, water koker, cv ketel, magnetron, wasmachine, wasdroger, closein boiler?, vloerverwarming pomp? zit je best snel op 10kwh per dag
koffie zetter, water koker, cv ketel, magnetron, wasmachine, wasdroger, closein boiler?, vloerverwarming pomp
wat dacht je van centrale afzuiginstallatie, digitale TV ontvanger, video en DVD speler die alleen maar op standby kunnen.. (moet ik nog wat op verzinnen)
op zich valt het idd wel weer mee, gezien het gemiddelde voor een gezin met 2 kids 4650 kWh is...
Goed, het kan bij CanonG1 best kloppen, omdat hij:quote:
Maar het gaat vooral over die 3kWh.quote:jaarlijks zeer dicht bij de 0kWh uitkomen
Geen 3000.
quote:elhopo schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:50:
digitale TV ontvanger, video en DVD speler die alleen maar op standby kunnen.. (moet ik nog wat op verzinnen)

Die had ik inderdaad gemist. Foutje...quote:Maasluip schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:54:
Ik denk dat jullie de grap missen.
CanonG1 wijzigde dit bericht 06-11-2007 11:06 (24%)
100watt*24uur*365=876kWh per jaar..
Ik vraag me af of dat ding ons nou echt gas bespaart, en of die besparing dan ook echt meer is in gas dan 876kWh equivalent. Nou ja, de verwarming staat nog steeds niet aan en het is nog steeds 20 graden in huis, dat dan weer wel...
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Lijkt best veel, maar hoeveel gas je dan bespaart ???
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
Dit topic is gesloten.