Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de Prius.quote:CanonG1 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:12:
[...]
Maak ik een mooie startpost met bloemetjes en windmolentjes en dan kom jij even azijnpissenLaat ik het niet nog een keer merken!!
En weer ontopic: ik ben bezig een proefrit af te spreken in een Toyota Plug-in Prius. Dat is een Prius met een vergroot accupack en een aangepaste computer die grotere afstanden puur elektrisch af kan leggen. Ik ben er nog niet uit wat ik precies van dit voertuig vind maar het wordt vast en zeker interessant!
@Deom: wij hebben ook nog niet gestookt. Wordt weer een goedkoop jaar zo! Ik zie dat je remcylinder nog altijd niet terug is? Goeiedag zeg, waar halen ze het lef vandaan...
Bij ons heeft de kachel twee weken geleden een uurtje aan gestaan. Daarna niet meer. Ik heb wel de aanvoertemperatuur van het water verlaagd van 80 naar 50 graden. Op die manier duurt het iets langer voordat de kamer op temperatuur is, maar het is wel stukken efficiënter.
Remcilinder? Wat bedoel je, heb ik een remcilinder dan
Deom wijzigde dit bericht 18-10-2007 15:31 (6%)
Ach, weet je? Ik zou het gewoon doen. Elektrisch rijden is anno 2007 nog een passie die weinig mensen koesteren en ik kan daar wel bijna om treuren want ik rij al een heel jaar volledig elektrisch en ik heb geen druppel brandstof op voorraad. Beide voertuigen worden gevoed uit het stopcontact in mijn schuur via een geaard verlengnoer zodat ik overal goed bijkan.quote:Deom schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:28:
[...]
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de Prius.
Bij ons heeft de kachel twee weken geleden een uurtje aan gestaan. Daarna niet meer. Ik heb wel de aanvoertemperatuur van het water verlaagd van 80 naar 50 graden. Op die manier duurt het iets langer voordat de kamer op temperatuur is, maar het is wel stukken efficiënter.
Remcilinder? Wat bedoel je, heb ik een remcilinder danIk zou hem bijna vergeten
Ik ben bijna geneigd voor ¤ 175 een nieuwe hoofdremcilinder te kopen. Met allen extra kosten die we nu maken aan extra kilometers gaat het hard richting dat bedrag.
Ik wil mijn passie toch met jullie delen. Ik geef zeer veel om het milieu en mensen die investeren in duurzame energie zoals CanonG1 dragen mij een warm hart bij. Ik geef er geen flikker om hoe CanonG1 denkt over mij (ik hoop positief), maar ik heb er respect voor.
Ik vind zijn topic erg goed en dat mag hij weten van mij. Prima gedaan , kerel, echt! Ik hoop dat meer mensen tot dat besef komen, maar ik schat dat de gemiddelde zonnepaneelbezitter een hoger IQ heeft dan mensen die het milieu koud laat.
We moeten nu écht omslaan, het is eigenlijk al te laat, dus NU en niet morgen en dat dreef mij om brandstofvoertuigen voorgoed vaarwel te zeggen. Ik rij alleen nog elektrisch of helemaal niet.
Goed, soms leen ik eem auto van een goede vriendin van mij die ik zo mee kan krijgen, dus ik rij auto (3000 km per jaar), maar ik heb een cursus "het nieuwe rijden" gedaan en ik voel me verplicht dat met al mijn kunnen toe te passen en bumperklevers negeer ik 100%. Zie maar hoe je me inhaald, ik geef er geen flikker om en als je me vastrijdt, ik heb 7 jaar vechtsport gedaan, kom maar op. Ik pak je hard. Maar dat is nog nooit gebeurt en ik hoop ook dat het nooit gebeurt.
Ik zal je geen haarbreed in de weg zitten en mijn laatste bekeuring was in 1997 sinsdien NOOIT!
Ik houd me strak aan de regels want het verkeer is géén spelletje. Je hebt maar één auto en één leven en één gezin en één vrouw die van je houdt.
Sorry, liet me gaan, maar ik snap de mens niet. Ik heb het me dwangmatig aangeleerd louter het nieuwe rijden toe te passen en ik verbruik in een Mercedes 300TDI "1 op 17!"
*Sorry bij voorbaad.. Godverdomme mense, doe eens iets nuttigs en doe iets voor onze kinderen. Als zij over 20 jaar COPD krijgen ben je de lul. Gun jij je kind dat als vader? Pas dan het nieuwe rijden toe en combineer zoveel mogelijk ritten als je kunt. Ik smeek je mensen. Pas je rijgedrag aan "dat zal zo enorm veel schelen en het scheel zo weinig in tijd en je komt (garandeer ik je) heel relaxed aan en dan presteer je veel beter"
Het heeft gewoon zoveel voordelen, maar ik kamp met een "handicap", een gemiddeld IQ van 134 en het gemiddelde is 100, dus ik weet niet wat ik verwachten kan, maar mij zal men niets kunnen verwijten "I'm innocent, complete innocent, unguilty, free and fly where I like to"
Perfect motto voor elektrisch rijden "pas op ik heb op deze zin een patent gezet
Rogresalor wijzigde dit bericht 18-10-2007 16:12 (13%)
Het is 's-nachts kouder dan buiten
Yep. Bij mij staat de stadswarmte hoofdkraan voor de CV al sinds eind april op AUS. Kijken hoe lang we het dit jaar volhouden. Jammer voor NUON Warmte, dus.quote:Deom schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:10:
[...]
Dat is dan weer het voordeel van de opwarming. Vorige week maar 2 kuub gas gebruikt. Sinds zondag net geen kuub gebruikt. Dat is dan wel weer goed voor het millieu. Als het zo doorgaat, hoeft pas in november de verwarming aan.
Was daar niet een leuk hollandsch spreekwoord over?
Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)
Serie 4 en pagina twee alweer. Binnen een dag. Man, man, man...
Als duurzame energie maar eens zo hard kon groeien hier...
Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)
Te mooi om te laten passeren.quote:Exuimtum schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:03:... ik schat dat de gemiddelde zonnepaneelbezitter een hoger IQ heeft dan mensen die het milieu koud laat.
Staat inmiddels off-line op mijn citatenpagina, binnenkort on-line...
IQ? kzouniewetuh...
Lief jongquote:zonnigtype schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:26:
[...]
Te mooi om te laten passeren.
Staat inmiddels off-line op mijn citatenpagina, binnenkort on-line...![]()
IQ? kzouniewetuh...
Wederom een mail richting eco-movement met hetzelfde citaat waar ik patent opzet. Als ik op mijn scooter 30 km/h rij vlieg ik als een tapijt over de weg. Dat gevoel is onbeschrifbaar en ik heb hun gemeld dat ik mijn 'hart en ziel' voor de volle 100% wil inzetten in duurzame energie en dat ik bereid ben in oppositie te gaan tegen Tennet en elke onafhankelijke organisatie die het mileu koud laat.
Let wel beste tweakers: Er is maar "1" "aarde" met een "bepaald aantal square kilometers"
Godzamme, denk eens na 'regering'. Wil je verkozen worden hou je dan niet zo dom en wees eens
niet zo geldzuchtig. De beste econoom ter wereld zei "blijf investeren!"
Rogresalor wijzigde dit bericht 18-10-2007 16:40 (53%)
Bedankt, maar het ligt niet geheel aan mij, bij lange na niet zelfs denk ik. Het zijn alle posters die een dergelijk topic 'maken'. Ik denk dat we hier, gemiddeld genomen, een leuke community hebben die veel leuke dingen inbrengt. Deze serie topics komt regelmatig bovendrijven als je met een zoekmachine naar termen over duurzame energie zoekt, dus ik hoop dat het ook wat kan betekenen voor mensen van buiten het GoT-forum.quote:zonnigtype schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:17:
Gefeliciteerd, CanonG1
Als ik kijk naar de bezoekersaantallen van mijn website groeit de belangstelling niet alleen hier:quote:Als duurzame energie maar eens zo hard kon groeien hier...
(klikbaar)
-edit- Exuimtum: Argh, hou eens op met dat editen!
CanonG1 wijzigde dit bericht 18-10-2007 16:40 (8%)
Reden: ergernis
Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl
Je hebt gewoon gelijk, punt. Een punt om op te letten, echt. Geen discussie, je hebt gelijk en ik ben helemaal niet boos!
Mijn kunnen: biechten.
Ik voel me waardig op GoT en als gebruikers het vervelend vinden dat ik zo vaak edit ga ik nadenken en dat klopt ook. Ik kan wel liegen, maar dat heeft geen zin. Dat zal mezelf alleen schaden.
Als ik mijn hart ergens in geef ga ik er ook voor.
Mijn oprechte excuses voor het ongemak en ik zal taalfouten voortaan nalezen.
Twike NL gaat het einde van het jaar ophouden met de verhuur, dus als je nog eens in zo'n ding wil rijden zul je dat gauw moeten doen. Als je een keer iets bijzonders mee wil maken kan ik het je aanraden.
Tsja, het is niet voor iedereen weggelegdquote:zonnigtype schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:26:
Moet ik nog goed naar kijken, het is krankzinnig ingewikkeld allemaal (technische universiteit, dan weet je het wel).
Nofi hoor, maar hoe verder de deur open staat, hoe liever ik hem in trap
Ontopic: wetenschappers moeten alles goed onderbouwen, anders word je door anderen met de grond gelijk gemaakt. Zo werkt dat nu eenmaal...
Letten jullie allemaal een beetje op de spelling en leestekens?
Spam: Stop het opwarmen van de aarde! (klik op trailer)
Weet ik toch, Stefan001...quote:stefan001 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:08:
[...]
Tsja, het is niet voor iedereen weggelegd
Nofi hoor, maar hoe verder de deur open staat, hoe liever ik hem in trap.
Ontopic: wetenschappers moeten alles goed onderbouwen, anders word je door anderen met de grond gelijk gemaakt. Zo werkt dat nu eenmaal...
... heb immers zelf 8 jaar de wetenschappelijke scepter mogen zwaaien als aio (weet je nog wat dat betekent?) en als promovendus ...
... proefschrift van 301 pp. (hoeft nog nix te zeggen), stuk of 12 met veel bloed, zweet, en tranen tot stand gekomen publicaties, waarvan diverse in buitenlandse tijdschriften (zegt iets meer), dat soort spul ...
... kwalificatie beoordeling zal ik hier maar niet weergeven ...
... trap jij maar lekker in, hoor. Ik kan wel het een en ander hebben ...
... enige "minpuntje" is dat het biologie was, maar dat kun je vast wel hebben ...
... of bedoel je soms dat JIJ dat moois geschreven hebt ??? ...quote:stefan001 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:08:
[...]
Tsja, het is niet voor iedereen weggelegd
Nofi hoor, maar hoe verder de deur open staat, hoe liever ik hem in trap.

(inhoudsopgave)
Reg. datum: 24 augustus 2006
Na veel zoeken heb ik besloten om ook een zonneboiler aan te schaffen. Prima beslissing.
En met hulp van de bank heb ik ook PV kunnen kopen.
Allemaal heel positief en een goede verbetering.
Maar er is meer mogelijk, de basis heb ik nog onvoldoende aangepakt.
Het is dus mijn bedoeling om aan de gang te gaan met isolatie, te beginnen bij het dak.
Tocht is al voldoende aangepakt, daar kan ik niet veel winnen.
Nu dan een vraag: Hoe pak ik die isolatie het best aan?
Het huis is een rijtjeshuis en heeft een pannendak.
Daar liggen platen op van geperst stro met papier aan de buitenzijden.
Dit heeft geen slechte isolatiewaarde, maar is wel gevoellig voor vocht en schimmel.
Mijn bedoeling is om tussen de dakbalken een steen of glaswoldeken te leggen en die af te dekken met gipsplaat.
De balken zijn wel zo'n 15cm (of meer) onder het dakbeschot, vanwege de ruimte kan ik het best daar tussen blijven.
Deze keuze is mede gemaakt in verband met brandveiligheid.
Volgens mij is het belangrijkste een juiste keuze van dampwerend materiaal en ook ventilatie.
De stroplaten mogen immers niet heel vochtig worden, anders gaat het zeker schimmelen en rotten.
Onder de betonpan en met de lucht die er langs gaat, is dat nu geen probleem.
Suggesties en nog liever goede oplossingen
Guus Assmann
Dat is een aardig verhaal geworden. Misschien maar aanschaffen om te zien of ik tot een sluitende conclusie kan komen wat ik nu als eerste moet aanschaffen. Een zonneboiler of PV-panelen.quote:CanonG1 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:21:
Floris Wouterlood, zonnestroom-enthousiasteling van het eerste uur, heeft een boek geschreven:
[afbeelding]
(inhoudsopgave)
Dus als ik het goed begrijp zit er een behoorlijke ruimte tussen pannen en dat stro?quote:guus.assmann schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:10:
[...]
Het is dus mijn bedoeling om aan de gang te gaan met isolatie, te beginnen bij het dak.
Tocht is al voldoende aangepakt, daar kan ik niet veel winnen.
Nu dan een vraag: Hoe pak ik die isolatie het best aan?![]()
Het huis is een rijtjeshuis en heeft een pannendak.
Daar liggen platen op van geperst stro met papier aan de buitenzijden.
Dit heeft geen slechte isolatiewaarde, maar is wel gevoellig voor vocht en schimmel.
Mijn bedoeling is om tussen de dakbalken een steen of glaswoldeken te leggen en die af te dekken met gipsplaat.
De balken zijn wel zo'n 15cm (of meer) onder het dakbeschot, vanwege de ruimte kan ik het best daar tussen blijven.![]()
Deze keuze is mede gemaakt in verband met brandveiligheid.
Volgens mij is het belangrijkste een juiste keuze van dampwerend materiaal en ook ventilatie.
De stroplaten mogen immers niet heel vochtig worden, anders gaat het zeker schimmelen en rotten.
Onder de betonpan en met de lucht die er langs gaat, is dat nu geen probleem.
Suggesties en nog liever goede oplossingenzijn heel welkom.
Het lijkt me dat dat niet voor niets zo gedaan is, oftewel vergroot je dan niet de kans op vocht (condens) en schimmel wanneer je die ruimte gaat opvullen?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
Reg. datum: 02 januari 2003
Nee, dat heb ik niet geschrevenquote:zonnigtype schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 23:23:
[...]
... of bedoel je soms dat JIJ dat moois geschreven hebt ??? ...
Het was écht maar een grapje hoor
Letten jullie allemaal een beetje op de spelling en leestekens?
Spam: Stop het opwarmen van de aarde! (klik op trailer)
Neuh. Ik was zogenaamd een "snelle" jongen met "maar" 4 jaar tot mijn beschikking. Ervoor reeds startup onderzoek als doctoraal student, erna nog wat postdoc spul. Zo oud ben ik nou ook weer niet, en ja, ik zat op een instituut waar sommige dik betaalde stafleden nog met hun proefschrift bezig waren, terwijl ze d'r al een jaar of tien rondliepen...quote:stefan001 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:33:
[...]
Nee, dat heb ik niet geschreven
offtopic:
Het was écht maar een grapje hoor. Ja, ik weet wat aio en promovendus betekent (namelijk hetzelfde). Heb jij 8 jaar over je proefschift gedaan?
Reg. datum: 24 augustus 2006
Het is niet mijn bedoeling om de ruimte tussen de platen en de pannen op te vullen.
Dat zou inderdaad helemaal niet goed aflopen.
En dan moeten de pannen er af. Dat is ook geen goede klus.
De dakplaten zijn op de gordingen van het dak gelegd, net zoals dat nu met PUR-platen gebeurd.
Mijn bedoeling is een extra laag, met wat ruimte, tussen de gordingen, onder het bestaande beschot.
Dan zit al het materiaal aan de binnenkant, op mijn zolder dus.
Maar bij isolatie is altijd vochtwering en ventilatie nodig.
Ik weet alleen niet helemaal zeker wat en hoe.
Guus Assmann
Daar gaat vaak veel mee mis. ALS je isoleert, mag er beslist nergens een gaatje of opening zijn, want dan krijg je een koudebrug, en gezien je vochtgevoelige materiaal, kun je daar de grootste problemen mee krijgen (vochtophoping ter plekke, met mogelijk gruwelijke gevolgen, ik heb foto's gezien van de ontwerpers van de Econok [jarenlange ervaring met dakrenovaties], dat wil je niet weten...). Ik zou maar eens gaan rondvragen naar iemand die er VEEL van afweet, want problemen kun je beter voorkomen met daken....quote:guus.assmann schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:12:Maar bij isolatie is altijd vochtwering en ventilatie nodig.
Ik weet alleen niet helemaal zeker wat en hoe.
Succes.
De hele beneden verdieping wordt er mee verwarmd, het inpandige rookkanaal verwarmd ook nog een kamer en de zolder.
Heel af en toe in de badkamer gaat de stadsverwarming nog aan als moeders het koud heeft tijdens het douchen.
Ik ben alleen nog steeds verdrietig over dat schandalig hoge vastrecht voor dat kleine beetje verbruik.
Inmiddels hebben beide buren ook een speksteen geinstalleerd.
Bart
Je hebt niet de mogelijkheid je gasaansluiting op te zeggen? Dan elektrisch koken, energetisch niet optimaal maar het zou je misschien geld kunnen schelen?quote:Speksteenkachel schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:34:
Ik ben alleen nog steeds verdrietig over dat schandalig hoge vastrecht voor dat kleine beetje verbruik.
Moet je met zo'n speksteenkachel vaak de schoorsten vegen? Kan zo'n ding op een houten vloer staan?
CanonG1 wijzigde dit bericht 20-10-2007 23:26 (11%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
Dit topic is gesloten.