Hoofdcategorieën
Topicacties

[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 54 55 56 57 last

Nieuw Topic
quote:
TheVMaster schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:25:
Microsoft heeft de MCP Memberpagina's uitgebreid. Je kunt vanaf nu als MCPer gebruik maken van de Partner Knowledgebase (wel eerst inloggen) en ook kun je een eigen MCP Profiel aanmaken...

Check deze pagina voor de nieuwe features!
maar het exam gedeelte hebben ze verplaatst naar het learning centre wat ik nogal een omweg vind...

ach zo eventjes kijken hoe dat profiel is en eventjes een learning plan opzetten (dat werkt nu nml wel zoals ik wilde)

eve-online

Reg. datum: 21 mei 2002

Exam gedeelte?

Ik vind vooral die certification en transcript builder top, zeker als je een nieuwe baan zoekt en niet aan wilt komen zetten met zo'n armoedig uitziend transcript zoals voorheen het geval was.
quote:
MaZo schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:43:
Exam gedeelte?

Ik vind vooral die certification en transcript builder top, zeker als je een nieuwe baan zoekt en niet aan wilt komen zetten met zo'n armoedig uitziend transcript zoals voorheen het geval was.
Ja idd..ziet er erg leuk uit.Overigens snap ik ook niet wat je voorganger met dat exam gedeelte bedoelt....
quote:
TheVMaster schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:30:
[...]

Ja idd..ziet er erg leuk uit.Overigens snap ik ook niet wat je voorganger met dat exam gedeelte bedoelt....
http://www.microsoft.com/...sport/instructions_a.mspx

daar en dan de microsoft certifications / exams

dit was voorheen ook gelijk op de mcp portal nu moet je per se naar de learning site gaan..

:X ze moeten alleen je profiel foto iets groter toe laten.. :X

https://mcp.support.micro...11-4AED-9F8F-FC6E419B5185

heb hem ook maar gelijk op de mcp wiki gezet O-)

owjah ennem ik was sjaggie vandaag en de interne webcam van deze laptop is niet helemaal 8)

angel00008 wijzigde dit bericht 19-10-2007 14:16 (25%)

eve-online

quote:
angel00008 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:34:
[...]

http://www.microsoft.com/...sport/instructions_a.mspx

daar en dan de microsoft certifications / exams

dit was voorheen ook gelijk op de mcp portal nu moet je per se naar de learning site gaan..

:X ze moeten alleen je profiel foto iets groter toe laten.. :X

https://mcp.support.micro...11-4AED-9F8F-FC6E419B5185

heb hem ook maar gelijk op de mcp wiki gezet O-)

owjah ennem ik was sjaggie vandaag en de interne webcam van deze laptop is niet helemaal 8)
Da's een goed plan maar eh...heb jij niet een https://mcp.microsoft.com/profile/[naam] link? ;) da's toch veel makkelijker te onthouden dan die GUID :P

'k heb die van mij er ook ff bijgezet ;) (en ff de url aangepast). 'k zal Curry eens ff mailen hoe hij zo'n mooi alfabetisch overzicht heeft van de XBOX games op XBOXIC :)
quote:
TheVMaster schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:42:
[...]

Da's een goed plan maar eh...heb jij niet een https://mcp.microsoft.com/profile/[naam] link? ;) da's toch veel makkelijker te onthouden dan die GUID :P

'k heb die van mij er ook ff bijgezet ;) (en ff de url aangepast). 'k zal Curry eens ff mailen hoe hij zo'n mooi alfabetisch overzicht heeft van de XBOX games op XBOXIC :)
bij mijn profile page krijg ik alleen die guid te zien..

overgens net 70-772 / 70-290 en 70-291 gepland volgende week vista en dan die andere 3.. word weer een drukke maand voor mij dus :+

eve-online

quote:
angel00008 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:54:
[...]

bij mijn profile page krijg ik alleen die guid te zien..

overgens net 70-772 / 70-290 en 70-291 gepland volgende week vista en dan die andere 3.. word weer een drukke maand voor mij dus :+
Als ik er aan dekn (moet nu weg) maak ik van 't weekend wel ff een screenshot van de pagina waar je dat kunt veranderne...moet ook de Wiki btw verder de lucht in tillen...hehe....
Reg. datum: 11 juni 2001

Vandaag ook mijn Welcome Kit binnen gekregen. :)
Gister weer heen geweest voor Training. Begin eindelijk subnetting door te krijgen. :)
charmant

Woei!, gisteren avond The Beast verslagen met 800 punten. Ik zat em vrij hard te schijten voor dat examen, maar gezond verstand en testkings hebben me gered :P.

Nu eerst een paar weekjes citrix en dan exchange om me MCSA rond te hebben :)

Te lui en inspiratiloos om hier wat neer te planten ......

Reg. datum: 04 maart 2003

Iemand ervaring met 70-297? Wordt beetje angstig als ik een testcase opstart...

Reg. datum: 14 augustus 2007

quote:
Fuzzems schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:40:
Woei!, gisteren avond The Beast verslagen met 800 punten.
_/-\o_ indrukwekkend....
quote:
Fuzzems schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:40:
Ik zat em vrij hard te schijten voor dat examen, maar gezond verstand en testkings hebben me gered :P.
Ik momenteel ook, hoop dat ik vrijdag hetzelfde kan mededelen als dat jij hier zojuist hebt gedaan, de wil is er iig en aan oefening kan het ook niet liggen.......

tot vrijdag doe ik 24/7 Testkings.....

Reg. datum: 27 december 2005

quote:
;(

alt-92 wijzigde dit bericht 23-10-2007 10:28 (37%)

Treurig. Gelukkig hecht ik niet al teveel waarde aan m'n behaalde Microsoft certificeringen, en het lijkt me weer duidelijk waarom.
Dus...
Reg. datum: 24 maart 2000

quote:
MaZo schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:43:
Treurig. Gelukkig hecht ik niet al teveel waarde aan m'n behaalde Microsoft certificeringen, en het lijkt me weer duidelijk waarom.
Gelukkig denken veel werkgevers en veel van onze klanten daar anders over ;)

Maar ik ben het wel met je eens.

*** Vicksburg ***

Ze pikken de mensen met ervaring en kennis er meestal toch wel uit. Dus ja, je kan wel alleen TK's leren maar je valt vanzelf door de mand. Maar die discussie is al meerdere malen gevoerd.

quote:
Ik ben dit "gedeeltelijk" met je eens.

Als er mensen zijn die hun examen halen door puur en alleen tk's te leren en niet begrijpen waarom een iets is zoals het is en er dus geen zak van snappen ben ik het met je eens.
Als je Tk's gebruikt om je kennis te testen en je volledig de stof beheerst en de vragen/antwoorden dus kunt toelichten vind ik het geen probleem..

Het gaat er uiteindelijk om of je de stof beheerst waarvoor je examen doet. Als dat zo is kan niemand er een probleem van maken dat je tk's gebruikt hebt.

Reg. datum: 14 augustus 2007

quote:
geldt dan eigenlijk voor al je certificeringen.....
er zijn bijna overal al wel TK's van te krijgen, degene die alleen de TK's uit hun hoofd leren krijgen vanzelf de rekening, dit doet NIETS af aan de certificering.....

Reg. datum: 20 februari 2007

Vandaag 291 gehaald, 800 punten. Ben ik erg blij mee want de rest schijnt iets makkelijker te zijn, behalve dan de 293, maar die krijg ik pas veel later. Ik probeer eerst MCSA te halen en later door naar MCSE.

Ik had heel veel vragen over DNS, ook kan je veel over WSUS en RAS verwachten. Het boek + de Pass4sure oefenvragen geleerd. Ook heb ik een aantal dagen praktijk-training gehad.

quote:
Ricarus schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:14:
Vandaag 291 gehaald, 800 punten. Ben ik erg blij mee want de rest schijnt iets makkelijker te zijn, behalve dan de 293, maar die krijg ik pas veel later. Ik probeer eerst MCSA te halen en later door naar MCSE.

Ik had heel veel vragen over DNS, ook kan je veel over WSUS en RAS verwachten. Het boek + de Pass4sure oefenvragen geleerd. Ook heb ik een aantal dagen praktijk-training gehad.
293 valt wel mee... wacht maar tot je een desiging moet gaan doen... :-)

Ik ben momenteel ook bezig met 70-291.

Onderdeel daarvan is dus subnetting, waar ik eigenlijk nooit mee werk.
Ik snap het opzich redelijk, maar in hoeverre kan je echt diepgaande vragen hierover verwachten.

Het lastige vind ik nog dat ik de vragen dat je een ip krijgt als 172.16.0.0 /16
Netwerk heeft 10 segmenten, geef voor 6 pc's 2 per segment en ip en maskering.
De maskering snap ik nog wel, maar ik kom er even niet meer uit hoe ik dan de ip adressen uit reken. Iemand tips. Anders volgende week maar even vragen aan mijn begeleider. :)
Reg. datum: 04 juni 2001

Subnetten is een (wiskundig) truukje, als je dat doorhebt is het vrij simpel. Er zijn genoeg voorbeelden en uitleggen(?) te vinden met google, en volgens mij op t.net ook genoeg.

No production networks were harmed during this posting

Hmm.....Ik zie dat er een overzicht van Tweakers verschijnt in de TS :) lol

Noteer mij ff bij de volgende :
  • MCSE NT 4.0
  • MCSA 2003
  • MCSE 2003
  • MCSA 2003 + Security
  • MCSE 2003 + Security
  • MCTS Windows Vista Configuration
  • MCITP Enterprise Support Technician
:+
quote:
TheVMaster schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 02:14:
Hmm.....Ik zie dat er een overzicht van Tweakers verschijnt in de TS :) lol
Hierbij ook mijn lijstje:

Ik ben bezig met MCSE heb tot nu toe 70-270 en 70-290 en 6 november ga ik op voor de 291

• MCSA 2003 + Security
• MCSE 2003 + Security
• MCDST
• MCITP Enterprise Support Technician
• MCTS Windows Vista Configuration
• MCTS SQL Server 2005
• MCTS Windows SharePoint Services 3
• MCTS SharePoint Server 2007

:)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 54 55 56 57 last

Dit topic is gesloten.