Gathering of Tweakers

Quicksearch
I'm French...et alors?!?

quote:
Sapporo schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:55:
Ik heb ook een UC-33e besteld, alleen hij was niet op voorraad dus moet nog even wachten. Maar heb er al zin in :) .

En als volgende op mijn verlanglijstje staan in volgorde M-Audio Audiophile Firewire, Korg Kaoss Pad KP3, Mixer, waarschijnlijk Mackie DFX-6, maar moet nog even goed oriënteren. Toevallig iemand ervaring hiermee of andere aanraders?
Dat wordt ook voor mij in mijn prive studio thuis ook mijn volgende aanschaf. Verder een Electribe staat ook nog op het lijstje. Maar ja geld is op. Gisteren en vandaag weer spullen voor mijn eigen opnamestudio/production gekocht. Nieuwe Genelec's (de andere gaan naar een kleinere studio voor beeld en geluid). Wat sm57/58 mic's en verder onderhoudt service gehad voor de SSL (faders weer stofvrij en een aux in/out gefixt)

-= G P P =-

Loop nog niet zo lang hier rond en merk dat hier mensen zijn die 10x meer verstand van muziek opnemen op je PC hebben dan ik. Vandaar dat ik mijn vraagjes hier even stel.
Binnenkort heb ik een nieuwe PC, moet nog even beslissen hoe en wat ik er bestel.
Met die nieuwe PC wil ik op gaan nemen, en dan vooral zang/beatbox. Mijn keus is gevallen op de Shure SM58, omdat deze ook zeer goed voor beatbox is. Deze is toch voor zangopname ook best wel prima? (zeker voor zijn geld)
Hierbij zit ik aan de M-Audio Fast Track te denken. Begrijp ik het goed dat ik hierbij dus geen interne geluidskaart nodig heb? Dat ik deze aansluit en dan hoptsjop gelijk op kan nemen?
Ook zag ik de Line6 Toneport met ongeveer dezelfde specs. Wat is het verschillen tussen deze en de M-Audio? En is er één beter dan de ander?

Tia! ;)

Phyrexian443 wijzigde dit bericht 08-01-2008 22:44 (9%)

Equipment: JVC tower, Sony MZ-N10 en Sony MZ-N910

I'm French...et alors?!?

quote:
Phyrexian443 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:43:
Loop nog niet zo lang hier rond en merk dat hier mensen zijn die 10x meer verstand van muziek opnemen op je PC hebben dan ik. Vandaar dat ik mijn vraagjes hier even stel.
Binnenkort heb ik een nieuwe PC, moet nog even beslissen hoe en wat ik er bestel.
Met die nieuwe PC wil ik op gaan nemen, en dan vooral zang/beatbox. Mijn keus is gevallen op de Shure SM58, omdat deze ook zeer goed voor beatbox is. Deze is toch voor zangopname ook best wel prima? (zeker voor zijn geld)
Hierbij zit ik aan de M-Audio Fast Track te denken. Begrijp ik het goed dat ik hierbij dus geen interne geluidskaart nodig heb? Dat ik deze aansluit en dan hoptsjop gelijk op kan nemen?
Ook zag ik de Line6 Toneport met ongeveer dezelfde specs. Wat is het verschillen tussen deze en de M-Audio? En is er één beter dan de ander?

Tia! ;)
De line6 is meer gericht op gitaar muziek. Als je vanuit gaat dat line6 is begonnen als pedalen/effecten en versterkers voor gitaren. Ik heb zelf erg goeie ervaring met m-audio produkten na 2005 (waar ze dus onderdeel zijn geworden van digidesign). De Shure sm58 vind ik in mij ogen meer en live zang mic, dan echt een studio opname mic. Als je richting hiphop/r&b style gaat is een rode nt1/nt2 beter (ronder en warmer geluid, het is geen dynamische mic dus een goeie phantom 48volt voeding nodig van je geluidskaart waar bij m-audio/edirol/motu kwa budget wel goed zit). Beatbox muziek heb ik zelf geen / weinig ervaring in. Misschien is dan een shure sm57 met zangcapsule nog beter kwa prijs/kwaliteit.

-= G P P =-

«zo niet, dan toch»

Tja, beatboxen is vooral letten op je pop's, t's en s-en.
Je wil dus niet te lang en te veel met De-essers bezig zijn.

Opletten voor snerpende kort frekwenties.
Mauce, misschien dat je mij nog wat kan vertellen na het zien van youtube filmpjes van Roxorloops. Ik zal vast namelijk nog wel een paar dingen vergeten zijn of over het hoofd gezien hebben.

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

quote:
Ome_Les schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:40:
Tja, beatboxen is vooral letten op je pop's, t's en s-en.
Je wil dus niet te lang en te veel met De-essers bezig zijn.

Opletten voor snerpende kort frekwenties.
Thanks voor jullie reactie. Maar wat bedoel je met de-essers?

En klopte het dat je alleen maar de M-Audio aan je comp moet hangen en geen interne geluidskaart meer nodig hebt?

«zo niet, dan toch»

Als je nog geen mic ingeregeld hebt voor een zanger of rapper, heb je vaak dat de S heel hard klinkt, of heel scherp slist.
Met een de-esser trek je dit weer een beetje recht.

En je hebt inderdaad gelijk, als je een externe geluidskaart hebt, of een andere geluidskaart, heb je geen standaard/onboard geluidskaart meer nodig.

Ome_Les wijzigde dit bericht 09-01-2008 19:27 (30%)

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

I'm French...et alors?!?

quote:
Phyrexian443 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:58:
[...]

Thanks voor jullie reactie. Maar wat bedoel je met de-essers?

En klopte het dat je alleen maar de M-Audio aan je comp moet hangen en geen interne geluidskaart meer nodig hebt?
Idd gewoon een m-audio/edirol kaart komen. Aansluiten op usb2. Cubase starten, wat plugins in de mic in kanaal knallen en gaan. Nader inzien als je krijg hiphop opneemt met beatbox wilt opnemen kan je best voor de sm58 gaan al hoewel dat niet mijn keus zal zijn. Maar je kan met zo'n set up best gaan om te beginnen. Verwacht geen timberland, rahzel achtige taferelen.

-= G P P =-

«zo niet, dan toch»

Ik weet nog dat ik ooit eens een beatbox had opgenomen met een condensor mic, en die we vervolgens in Cubase hadden getrokken.

Deze hadden we alleen op een gegeven moment zo bewerkt dat deze bijna niet meer als vocal te herkennen was, maar alleen als drumcomputer sound. ;)

Audio!
Reg. datum: 11 september 2007

Ff korte waarschuwing.
Windows XP Media Center Edition gaat NIET SAMEN met welke geluidskaart dan ook (zie: http://www.sweetwater.com...x=30163&keyword=30163).

Ik kwam er pas achter na de aankoop van mijn Presonus Firebox (superding trouwens!). Zit nu dus te werken met plopjes en kraken. Nu eerst een andere XP aanschaffen ipv een mooie mic ofzo.

Mijn Specs + foto's komen nog wel... Overmorgen verhuizen!

MBB 2.0Ghz 2.0Gb | Presonus FireBox | Yamaha S80

I'm French...et alors?!?

Lol ik mag geen warez aanprijzen maareu als jij windows wilt draaien optimaal moet je wel even een uitgeklede versie instaleren. Die vind ik wel via google. Dat is meestal een bestand die je download die daarna windows voor je opschoond. Wel sp2 installeren.

-= G P P =-

quote:
Mauce schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 23:52:
[...]
Maar je kan met zo'n set up best gaan om te beginnen. Verwacht geen timberland, rahzel achtige taferelen.
Dat doe ik ook zeker niet ;) Maar wat voor een mic's zouden zij dan voor beatbox gebruiken?

«zo niet, dan toch»

quote:
Phyrexian443 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 03:00:
[...]

Dat doe ik ook zeker niet ;) Maar wat voor een mic's zouden zij dan voor beatbox gebruiken?
Op Humanbeatbox staan een aantal reviews:

budget: Behringer Vocal XM8500
impossible to beat for value: Radioshack Omnidirectional Microphone
Killa Kela's favorite: Shure Beta 58A
Best hybrid live&studio: Shure M87A conderser mic

Humanbeatbox.com Overview

Ook staan er verscheidene technieken, zowel mic als vocal op. Mooie site dat www.humanbeatbox.com ;)

I'm French...et alors?!?

Idd mooie link Les. Ik zal hem in de openpost meenemen. Er mooie informatie, kende de site nog niet. Bedankt.

-= G P P =-

Audio!

quote:
Mauce schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:55:
Lol ik mag geen warez aanprijzen maareu als jij windows wilt draaien optimaal moet je wel even een uitgeklede versie instaleren. Die vind ik wel via google. Dat is meestal een bestand die je download die daarna windows voor je opschoond. Wel sp2 installeren.
Wat bedoel je? Ik snap het niet bepaald..

«zo niet, dan toch»

quote:
Mauce schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:21:
Idd mooie link Les. Ik zal hem in de openpost meenemen. Er mooie informatie, kende de site nog niet. Bedankt.
Thanks.

Blij weer eens een steentje bij te dragen. Heb mij in een grijs verleden ook wel eens bezig gehouden met beatboxen. ;)

quote:
derbirol schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:23:
Aangezien hier figuren rondlopen met meer dan gemiddelde ervaring op het gebied van audio production: ik ben zelf ook bezig om mijn eigen amatuer-hobbyist-homestudiootje op te bouwen. Ik wil mijn usb-midi-keyboard gebruiken (CME M-KEY), mijn gitaar en eventueel wat 'zang'.

Ik dacht als audio-interface aan de E-MU 0404 usb. Heeft iemand ervaring met dit apparaat, vooral in combinatie met Vista (ja ik weet, te vroeg overgestapt)?

In blijde afwachting van jullie deskundige adviezen.

Oh, ja systeemspecs:
Intel e4300 @1800
Gigabyte p965-ds3
4 Gb Kingston 333
on-board HD Audio (kun je die eigenlijk blijven gebruiken voor je day-to-day filmpjes, gamepjes icm externe interface?)
Ik heb zelf de E-MU 0404 USB! Ik ben er in ieder geval erg tevreden over. Let wel de E-mu 0404 usb is een hele andere kaart dan de niet-usb, de usb variant is beter. Enige nadeel wat ik bemerk is dat hij externe voeding nodig heeft, soms is het gewoon prettig om alleen een usb kabel nodig te hebben. Edirol UA25 is volgens mij ook prima, met als voordeel dat deze geen externe voeding nodig heeft.
I'm French...et alors?!?

quote:
J0sTJos schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:51:
[...]

Wat bedoel je? Ik snap het niet bepaald..
Wat ik daar mee bedoel is dat nadat je de volledige windows xp sp2 hebt geinstalleerdt. Download je een programma "waar ik de naam niet van mag noemen omdat omtrendt warez gaat". Die dus delen van windows er uitsloopt omdat je dat nooit gaat gebruiken bij een pc voor gebruik van audio opnamen oftewel een DAW op pc basis (staat in de Openingspost trouwens...). Waarbij dus je pc een minder zwaar beladen OS (windows in dit geval) hoeft aan te sturen waar door je meer power voor plugins, opnamensporen hebt. Maar als jij tot 8 sporen gaat werken is normale versie van XP ook voldoende. Gewoon voorzorgen dat internet uitstaat, bluetooth uit, liefst geen wifi verbinding openstaan, alle zooi zoals spyware scanners/virus scanners uit. Dat kan allemaal snelheid van de hardeschrijf en prosessor aantasten. Maar goed je snapt het nu denk ik niet :P?

-= G P P =-

«zo niet, dan toch»

Wat je ook kunt doen is dezelfde performance tweaks met het handje uitvoeren. ;)

quote:
Ome_Les schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:16:
[...]

Op Humanbeatbox staan een aantal reviews:
(links)
Ook staan er verscheidene technieken, zowel mic als vocal op. Mooie site dat www.humanbeatbox.com ;)
Nice one!

Audio!

quote:
Mauce schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:29:
[...]

Wat ik daar mee bedoel is dat nadat je de volledige windows xp sp2 hebt geinstalleerdt. Download je een programma "waar ik de naam niet van mag noemen omdat omtrendt warez gaat". Die dus delen van windows er uitsloopt omdat je dat nooit gaat gebruiken bij een pc voor gebruik van audio opnamen oftewel een DAW op pc basis (staat in de Openingspost trouwens...). Waarbij dus je pc een minder zwaar beladen OS (windows in dit geval) hoeft aan te sturen waar door je meer power voor plugins, opnamensporen hebt. Maar als jij tot 8 sporen gaat werken is normale versie van XP ook voldoende. Gewoon voorzorgen dat internet uitstaat, bluetooth uit, liefst geen wifi verbinding openstaan, alle zooi zoals spyware scanners/virus scanners uit. Dat kan allemaal snelheid van de hardeschrijf en prosessor aantasten. Maar goed je snapt het nu denk ik niet :P?
Aha! Op die fiets.
Alleen doe ik alles gewoon met de enige laptop die ik heb en dus voor alles gebruik.
Dus dat tweaken gaat niet op. Ik richt me toch op zang en toetsen qua inputs. Dus 8 sporen hoeft zeker niet (heb ik de audio-interface toch niet voor).

Maar bedankt voor je hulp iig. Eerst nog een andere versie van XP zien te scoren. Takkeduur is dat nog steeds zeg!

«zo niet, dan toch»

quote:
Graag gedaan. ;)

Reg. datum: 27 september 2002

E-MU 0404 usb + CME M-Key (lekker keyboardje!) + Sonar up and running.

Het kostte wat tijd om de emu op Vista aan de praat te krijgen, maar wat een geluidje! Ik zal berichten over mijn progress..

I'm French...et alors?!?

quote:
derbirol schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:39:
E-MU 0404 usb + CME M-Key (lekker keyboardje!) + Sonar up and running.

Het kostte wat tijd om de emu op Vista aan de praat te krijgen, maar wat een geluidje! Ik zal berichten over mijn progress..
Dat is fijn om te horen :). Wat koste precies dan tijd of wat voor je problemen had je in Vista. Misschien wel fijn om teweten voor andere evt die ook willen beginnen zeg maar. Uitleg/probleem.

Ik heb samen met mijne collega (Flap aka Dj FST) vandaag in 3 uurtjes tijd een nummer schreven en opgenomen en in elkaar gezet. De rap die er op zit klinkt nog niet helemaal zoals hij hoort. Mist wat punch en de solo gitaar staat hier en daar wat te hard. Maar jah... zit nog helemaal geen automation kwa volume, pan en effects in, willen nog wat scratching in gooien. Ojah en het is in het frans en op wat hogere volume gaat het behoorlijk pompen... weet je dat alvast.
Enjoy, Groove Masters - Dj FST feat LeMauce en Check ook even de uptempo remix van Dj FST op Evening Falls
Personale website
MySpace.com

Mauce wijzigde dit bericht 26-01-2008 03:51 (4%)

-= G P P =-

«zo niet, dan toch»

Hey Mauce,

Klinkt weer eens lekker, je weet ondertussen mijn feedback, maar zal ff kijken of ik ook een woord bij de daad kan voegen. ;)

Ome_Les wijzigde dit bericht 26-01-2008 00:49 (9%)

n00b going pro

Heren,

ik zoek voor mijn studitotje-in-wording een goeie versterker voor bij mijn setje B2031p (behringer Truth).
Zijn er nog aanraders op dit vlak, of dingen waar ik op moet letten?

Zelf leek de Behringer A-500 me wel interesant, maar daarvan is het vermogen te groot.

Soundmaster M wijzigde dit bericht 26-01-2008 18:12 (19%)

C2D e6400 @ 3,001GHz | Scythe Ninja | P35-DS3R | 2GB A-Data @ 750 MHz

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws