Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Producer Deel II

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

Reageer Nieuw Topic
I'm French...et alors?!?
Reg. datum: 16 juli 2001

Ik denk dat te maken heeft met een goeie EQ en compressie bij dit soort muziek wat erg moeilijk om zo goed mogelijk mix temaken zonder te snel over de zeik te gaan met comp/eq en limiters en de boel goed te verkrachten.
Daarnaast is zijn composition geniaal op sommige gebieden. Echt kan gerust nummers meerdere keren achter elkaar luisteren zonder me te vervelen of ergeren. Gewoon lekker zo door gaan want ik kan zeker horen in de nummers dat de oude wat minder waren als de nieuwere en voor mij is dat een teken dat je groeit en meer ervaring opdoet met muziek maken.
Trouwens ik ben bezig de laatste dagen met een youtube how-to over hiphop/fusion in meerdere stappen (10 aflevering denk ik) in logic pro 8 met ultrabeat, wat eigenlijk puur gewoon een raster editor is voor sample's en midi zoals we dat zien in Reason, FruityLoops, Live 7 etc etc etc. Principe is het zelfde zeg maar. En daarnaast gaat het alleen niet over de zogenaamde befaamde "beat" maar ook het aankleden van een nummer. Jazz Flute's, Double Bass, Contra Bass, Strijkers (nee deze knallen niet...) Gitaar etc etc, de hele terring bende zeg maar.
Alleen heb ik soms problemen met het omzetten naar een redelijke kwaliteit voor op youtube. Bref daar kom ik wel uit. Denk dat het over een kleine 4weken het stukje voor stukje totaal op youtube staat, want ik heb natuurlijk ook tijd nodig voor me reguliere werk in mijn opnamestudio en ik ben door Ome_Les nu aangestoken voor minimal music making dat ik ook me gedachtens laat weg glijden in dat en dat kan dan soms uren lang door gaan in de nacht.

-= G P P =-

«zo niet, dan toch»

Hey Mauce, ça va?

Mijn ervaring is inderdaad dat bij Breakcore vaak de highs over hun zeik gaan, of dat het geheel erg blikkerig aanklinkt.
Dat omhoog gepitch ook altijd. :')

Goed.... Maar weer eens met Massive kloten. Werkt erg relaxt nu ik mijn BCR eraan gekoppeld heb. Automations waren nog nooit zo makkelijk op te nemen. :D

En Mauce, je kunt misschien binnenkort weer wat leuks verwachten van Daniël en mijzelf. :D

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

Reg. datum: 23 oktober 2000

quote:
td6d schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:28:
Ik ben eind vorig jaar begonnen met een beetje rommelen in Renoise maar een echte 'professionele' sound lijk ik niet te krijgen.
Nu gebruik ik ook overal samples van en heb ik van veel filters nog geen idee hoe het precies werkt en hoe je nou alles zo lekker laat klinken dus dat zal ook wel meehelpen.
Toch heb ik wel een paar nummertjes gemaakt zoals deze (youtube) en deze (myspace).
Ik heb een paar keer wat in ableton live geprobeerd maar ik blijf een beetje hangen na die tutorial.
Iemand tips voor me om iets verder te komen? :)
Punt is dat je het niet zo maar ff doet. Meeste mensen hebben jaren lang geploeterd om zo ver te komen als ze nu zijn. En het houdt nooit op. Je blijft altijd bij leren.
En als je de theorie erachter ook door neemt dan gaat het leren vaak sneller.

Housemusic
Reg. datum: 12 oktober 2004

Laat ik me ook maar eens hier melden, ben sinds een maand of 2 bezig met Reason 4.0 en Ableton Live 7.02.

http://www.speedyshare.com/591324930.html

De eerste 2+ minuten van een track waar ik de laatste tijd mee bezig ben, nog lang niet af, maar toch best al aardig vind ik zelf.

Vind het voorlopig vooral leuk vermaak, leer iedere keer als ik bezig ga weer wat bij, en dan wordt het ook steeds leuker.

Mijn muziek : www.myspace.com/georgehefner1978 WAR: Nix, Chaos Zealot @ Karak Izor

Ben nu echt al lange tijd bezig met Logic en heb nu ook eindelijk de vervorming opgelost. Elke keer wel weer hoop gedoe als je een nieuw sampletje pakt.

Ik heb nu het volgende een beetje er uit gekregen: http://netme.nl/2oyiigub1/ wat voor style het is "beetje techno / trance achtig".
Jan

quote:
rhodium schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 02:14:
Ben nu echt al lange tijd bezig met Logic en heb nu ook eindelijk de vervorming opgelost. Elke keer wel weer hoop gedoe als je een nieuw sampletje pakt.

Ik heb nu het volgende een beetje er uit gekregen: http://netme.nl/2oyiigub1/ wat voor style het is "beetje techno / trance achtig".
Op welke vervorming doel je???

...en dat is wat Gitarist onderscheidt van de muzikant.

Reg. datum: 14 december 2005

quote:
Gitarist schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:38:
[...]

Op welke vervorming doel je???
Staat een paar post terug ;)

Nog bedankt voor het advies van de monitoren (beeldscherm) van een tijdje terug.
Heb 2x 22" genomen ipv 1x 24"

Ik ga reason 4 halen maar wil toch eigenlijk ook wel met wat vst aan de slag.
Nu heb je cubase 4 essential voor een leuk prijsje. Zo groot zijn de verschillen volgens mij niet met de studio versie. Één verschil is 'Workspaces (virtual desktops)' wat houd dit precies in?

Jan

quote:
Sorry, had wel een paar posts terug gekeken maar blijkbaar niet genoeg...

...en dat is wat Gitarist onderscheidt van de muzikant.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: