Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik vond het trouwens opvallend dat de markten zo negatief reageerden op de woorden van Bernanke. Ja, hij zei inderdaad dat de V.S.-economie in de problemen gaat komen... maar hij zei ook dat in de eerste helft van volgend jaar de huizenmarkt en de economie alweer zullen aantrekken!! Dat vond ik juist erg optimistisch (en best onwaarschijnlijk, eigenlijk).

quote:
De_Bastaard schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:35:
Zo dan, eindelijk maar de knoop doorgehakt en bij de ABN een effectenrekening geopend... nu maar even wachten tot die geactiveerd is :)
Alleen zo vervelend dat je daar geen combinatieorders in kan schieten...
Lukt bij Alex weer wel, kan je veel sneller reageren.
Het is hier zo stil vandaag... Iedereen wordt geknipt en geschoren neem ik aan? Ik wel i.i.g.

Stom dat ik m'n spread AMD - NVDA vorige maand unwinded heb.... De laatste is 10% gedaald vandaag....

quote:
grizzlybeer schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 02:15:
Het is hier zo stil vandaag... Iedereen wordt geknipt en geschoren neem ik aan? Ik wel i.i.g.

Stom dat ik m'n spread AMD - NVDA vorige maand unwinded heb.... De laatste is 10% gedaald vandaag....
Ik word niet geknipt en geschoren, zit al een aantal dagen short om alles een beetje in balans te houden. Gelukkig staat mijn portefeuille hierdoor weer in de plus. Nu even afwachten of de AEX ook deze week door de 500 gaat of niet.

Ik zelf doe alles via de Binck bank en heb daar 2 verschillende portefuilles. De 1 is op zeker, en de andere is puur speculeren. Heb in dat pakket oa. Spyker zitten. Maar ook bedrijven die zich op het vlak van research bezig houden zitten in dit pakket. Moet wel zeggen dat het soms zeer spannend is hoe deze aandelen zich houden.
quote:
grizzlybeer schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 02:15:

Ik had Turbo Long van Fugro, en was eigenlijk zeer tevreden over het aandeel. Amsterdam staat nu al 8 werkdagen op rij in de min en mijn Turbo had een rendement van 7 a 10 procent dus dat was best aardig. Maar ben vandaag in één klap 15,44 % naar beneden gegaan. Ik zit dus nu ook weer redelijk op dezelfde lijn als met de beurs.

Pure ironie: Mijn BRIC Infrastructuur Certificaat deed het al wat dagen minder (10 procent in 10 dagen tijd eraf ongeveer), maar die staat vandaag weer wel een procent in de plus.

Acties: [view]

Door: Rukapul Moderator WI/SG/SF
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat wij als 'kleine beleggers' gepiepeld worden door de direct belanghebbenden:
  • In tijden van neergaande beurzen komen aanbieders van diensten (Fundcoach, Alex, Fundix, Morningstar) allemaal met extra nieuwsberichten om het te relativeren en in perspectief te plaatsen.
  • In tijden van neergaande beurzen propageert koersinformatie ineens veel langzamer door, bv naar Morningstar (koersen en gerelateerde rendementscijfers op Morningstar staan nu bv op de gegevens van 8 a 9 nov en ik heb al eerder gemerkt dat de up-to-date-heid van die informatie sterk verschilt).
Ik kan het me uiteraard ook slechts verbeelden :)

Bier?

quote:
Rukapul schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:57:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat wij als 'kleine beleggers' gepiepeld worden door de direct belanghebbenden:
  • In tijden van neergaande beurzen komen aanbieders van diensten (Fundcoach, Alex, Fundix, Morningstar) allemaal met extra nieuwsberichten om het te relativeren en in perspectief te plaatsen.
  • In tijden van neergaande beurzen propageert koersinformatie ineens veel langzamer door, bv naar Morningstar (koersen en gerelateerde rendementscijfers op Morningstar staan nu bv op de gegevens van 8 a 9 nov en ik heb al eerder gemerkt dat de up-to-date-heid van die informatie sterk verschilt).
Ik kan het me uiteraard ook slechts verbeelden :)
Mja, dat idee is al langer, en heeft iedereen wel. De vraag is, wat zijn kleine beleggers, en wanneer ben je groot? 1 ton? 1 miljoen? 10 miljoen? De mensen met de echte informatie weten echt wel langer wat er kan gaan gebeuren.

http://globaleconomicanalysis.blogspot.com/ Heeft zeer regelmatig nieuws over de situatie in de VS betreffende financiele crisis en de huizenbubbel. Is wel handig als je in fondsen/aandelen handelt die sterk verbonden zijn met de VS.

I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways...

quote:
Soulmaster schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 08:02:
Ik zelf doe alles via de Binck bank en heb daar 2 verschillende portefuilles. De 1 is op zeker, en de andere is puur speculeren. Heb in dat pakket oa. Spyker zitten. Maar ook bedrijven die zich op het vlak van research bezig houden zitten in dit pakket. Moet wel zeggen dat het soms zeer spannend is hoe deze aandelen zich houden.
Misschien is Qurius nog een leuk fonds voor jou om mee te speculeren.

Vrijdag 16 november 2007 is de expiratiedatum voor opties en futures. Zal me niets verbazen dat je we nog een leuke rally gaan krijgen richting vrijdag. Morgen gaan in ieder geval mijn shorts door de eigen gekozen stoploss, niet die van de turbo zelf. Misschien morgen gelijk instappen in een kort ritje naar boven. Amerika gaat waarschijnlijk vandaag hoog sluiten.

quote:
siggy schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:55:
http://globaleconomicanalysis.blogspot.com/ Heeft zeer regelmatig nieuws over de situatie in de VS betreffende financiele crisis en de huizenbubbel. Is wel handig als je in fondsen/aandelen handelt die sterk verbonden zijn met de VS.
Sterke aanrader B) Wel in de gaten blijven houden dat deze realistische blik wel de kern laat zien, doch niet het feit dat beleggers zich vaak maanden/jaren niets van openlijk zichtbare problemen aantrekken.

Hoe dan ook, aandelen in bepaalde bedrijven lijken erg riskant te gaan worden :P

Da's goeie shit

En Fugro weer 4,1 procent eraf vandaag. Dat met een hefboom van 3,4 is dus weer dik 10 procent verlies...

quote:
Robkazoe schreef op donderdag 15 november 2007 @ 18:44:
En Fugro weer 4,1 procent eraf vandaag. Dat met een hefboom van 3,4 is dus weer dik 10 procent verlies...
Morgen expiratiedag, misschien helpt het om weer fonds in de plus te drukken.

Ik hoop echt dat de AEX morgen gaat stijgen, heb een paar calls staan op 507,5 en draai daar al verlies op.. De DOW staat echter op verlies dus dat belooft niet veel goeds.. :(

Check mijn replies voor alle wijsheid op aarde....

quote:
Robkazoe schreef op donderdag 15 november 2007 @ 18:44:
En over het verlies met mijn (voorheen) in the money opties fugro wil ik het al helemaal niet hebben... ik wacht weer even met instappen denk ik.

quote:
Neophyte_NL schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:39:
[...]

En over het verlies met mijn (voorheen) in the money opties fugro wil ik het al helemaal niet hebben... ik wacht weer even met instappen denk ik.
Naja je hebt er altijd wel een paar missers tussen zitten toch? Of ben je echt veel verloren?

Check mijn replies voor alle wijsheid op aarde....

quote:
Flyduck schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:44:
[...]

Naja je hebt er altijd wel een paar missers tussen zitten toch? Of ben je echt veel verloren?
Getal met 3 nullen, maar goed 3 nullen virtuele winst zullen we maar zeggen. Ga wel weer instappen met grotere aantallen goedkope opties voor wat korte termijn winstjes.

quote:
Flyduck schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:29:
Ik hoop echt dat de AEX morgen gaat stijgen, heb een paar calls staan op 507,5 en draai daar al verlies op.. De DOW staat echter op verlies dus dat belooft niet veel goeds.. :(
Gaat morgen waarschijnlijk weer de rode kant op. Vraag is denk ik hoe rood? Misschien kan Azie nog iets voor de Aex betekenen maar ik vrees een laag slot. Die Amerikanen steeds met de krediet- en hypotheekmarkt.

quote:
Flyduck schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:29:
Ik zou die morgenochtend (afhankelijk van de Dow) maar snel van de hand doen. Het staat daar nu (net) in het groen, maar de trend is naar beneden en dat zal vermoedelijk niet snel veranderen. De AEX is het laatste halfuur enorm opgetrokken aan een minieme stijging van de beurzen in Amerika, als dat in de loop van de avond omslaat naar een klein verlies dan zal de AEX daar vermoedelijk ook heftig op reageren. De meeste beleggers speculeren ook op koersdalingen (meer puts dan calls verhandeld vandaag).

cas.fm wijzigde dit bericht 16-11-2007 17:15 (26%)

quote:
siggy schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:55:
Mja, dat idee is al langer, en heeft iedereen wel. De vraag is, wat zijn kleine beleggers, en wanneer ben je groot? 1 ton? 1 miljoen? 10 miljoen? De mensen met de echte informatie weten echt wel langer wat er kan gaan gebeuren.
Daarom is het des te opvallender dat vanochtend er gewoon géén AEX koers beschikbaar was.
De afzonderlijke fondsen donderden alleen wel lekker naar beneden (4% was een gemiddelde)... als je daar dan zelf de stand uit berekende kwam je toch mooi net onder de 500 uit.
Paniek-controle?
quote:
alt-92 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:38:
[...]

Daarom is het des te opvallender dat vanochtend er gewoon géén AEX koers beschikbaar was.
De afzonderlijke fondsen donderden alleen wel lekker naar beneden (4% was een gemiddelde)... als je daar dan zelf de stand uit berekende kwam je toch mooi net onder de 500 uit.
Paniek-controle?
Dat lijkt me wel heel vergezocht hoor. Rond 12 uur ofzo deed 'ie het weer, toen was de koers ook zo rond de 500, en hij sloot ook onder de 500. Twee maanden geleden zijn we ook nog onder de 500 gedoken, toen was er geen storing. Het lijkt me echt heel sterk dat Euronext expres geen indexkoers zou berekenen.

quote:
alt-92 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:38:
[...]

Paniek-controle?
Waarschijnlijk is het toeval, ik denk nu even positief. Wat ik wel weer heel vreemd vind, is het feit dat de AEX toch weer een uitschieter is binnen Europa. Overal rood maar waarom dat bij ons nu meteen weer zo hard moet?

Omdat financials en uitzenders hard meetellen in de AEX.
Vedior en Randstad hebben tikken gekregen (logisch,want die lopen altijd voorop - pre cyclisch), en de financials hebben gewoon te lijden van de toenemende slechte berichten.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7098368.stm
Bier?

http://afp.google.com/art...Sjca_M2U-HihvzFsW8e10McAw

Mmm, dit nieuwsbericht heb ik toch niet echt gezien in de NL media.

Anyway, ik hoop ergens dat iedereen de vuile was nou buiten hangt, dat we eens verder kunnen gaan. Zolang deze ongein nog doorgaat, blijft de markt enorm gespannen. Ben benieuwd of er nog een beetje een stijging in gaat komen als we richting oudejaarsdag gaan.

Aan de andere kant is de huidige enorme dip wel een flinke kans om wat geld te 'maken'. Maar goed, de vuile was moet eenkeer helemaal buiten gehangen worden voordat zoiets echt te laat is.

siggy wijzigde dit bericht 18-11-2007 09:33 (19%)

I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways...

Reg. datum: 15 september 2003

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met algoritmische beurshandel?

http://en.wikipedia.org/wiki/Algorithmic_trading

Zelf ben ik aan het overwegen om op die manier actief te worden op de beurs. Met name wil ik me richten op algoritmen die hun geld verdienen met het accumuleren van een heleboel kleine koerswinstjes. Enkele ideeën heb ik al grof uitgewerkt, en wil ik binnenkort gaan testen(gesimuleerd). Het is de bedoeling dat ze na een quasi-realtime technische analyse, orders plaatsen afhankelijk van de marktomstandigheden. Deze zeer kortstondige 'beleggingen' vinden dus louter plaats aan de hand van het sentiment op de beurs, en zonder fundamentele analyse van de bedrijven in kwestie. Omdat deze manier van beurshandel nieuw voor mij is, begin ik natuurlijk met een relatief bescheiden bedrag dat ik kan missen.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws