Sorry, ik moet het even kwijt;
bloedbad
Dow 13,567.87 -362.14 (-2.60%)
Nasdaq 2,794.83 -64.29 (-2.25%)
S&P 500 1,508.44 -40.94 (-2.64%)
Ik heb NVDA weer eens opgepikt toen ze afgelopen week -15% in de min stonden, deze bleef gelukkig stabiel. Omdat Intel en Apple record earnings bekend hebben gemaakt en het verlies voor AMD minimaal was kan ik er enkel vanuit gaan dat nvidia weer een record kwartaal achter de rug heeft. Normaal zegt dit niet veel, maar als een aandeel vooraf op een downgrade meer dan -10% onderuit gaat dan mag een tegenvaller in de koers verwerkt zitten.
Paar weken geleden VMware ook opgepikt, heel lang aan de zijlijn staan te kijken maar het bleef maar omhoog gaan. De earnings lieten een erg positief verhaal zien en ik weet dat virtualisatie nog maar in de kinderschoenen staan en er weinig serieuze concurrenten zijn, tenminste die moeten nog een grote inhaalslag plegen. Dus Vmware houden we even aan. Call opties uiteraard
Tsja die $ koers, dat is een probleem. Ik zie de euro nog wel naar 1,50 gaan. Ooit moet deze omlaag gaan, maar hoelang moet ik mijn Nasdaq winst in $ houden om geen geld te verliezen op het exchange rate? Geen prettig vooruitzicht.
Voor de lange termijn is het risico natuurlijk dat bedrijven die normaal business doen in $ nu overschakkelen naar de Euro. Met de oplopende wisselkoers hebben ze er enkel baat bij. Dus dan verliest de $ zijn macht als wereld munt en ik zie het nog wel ooit gebeuren als de olie in euro's gequote wordt. Zullen de americanen leuk vinden
[edit]
Oh ja, dit gebeurd er als de schoen even wringt
http://finance.google.com/finance?q=crox
47.74 -27.01
(-36.13%)
En het was zo'n leuk aandeel
52Wk High: 75.21
52Wk Low: 17.62

The Source wijzigde dit bericht 02-11-2007 00:02 (112%)